נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]מיני ישראל*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]מיני ישראל***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]מיני ישראל***
הודעהפורסם: 25 אוקטובר 2006, 14:27 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הסוזוקי סוויפט החדשה נחתה בישראל ואנחנו מיהרנו להפגיש אותה עם הדייהטסו סיריון שקטפה כאן בעבר לא מעט מחמאות. קרב יפניות עד זוב שמן

לסוזוקי ולדייהטסו יש המון במשותף; שתיהן יצרניות רכב קטנות, שתיהן מתמחות בייצור כלי רכב קטנים ושתיהן יפניות כמובן. עד לפני כשנה וחצי הורגלנו לקבל משתי היצרניות המלוכסנות כלי רכב בסיסיים למדי שהתמקמו בטווח הנמוך יחסית של מחירי המכוניות בארץ - ובייחוד בקטגוריית ה`סופר-מיני`. הסיריון והסוויפט לא הצליחו מעולם ליישר קו עם בכירות הקבוצה או להעניק איזושהי תמורה מיוחדת לבעליהן יותר מהיכולת להגיע מכאן לשם. הסיריון החדשה, שנחתה כאן לפני יותר משנה, שינתה את התמונה לאחר שניצחה לא מעט מתחרות במבחנים השוואתיים שערכנו לה, ועכשיו ה`סוויפט` החדשה מצטרפת לשוק המקומי עם לא מעט יומרות ותג מחיר מפתה.
הסוויפט אינה נמכרת בישראל זה כמה שנים, אולם היא נהנית ממוניטין ומביקוש טובים למדי. בחודש שעבר הגיעה אלינו הסוויפט החדשה ובפניה עומדת משימה לא פשוטה של חדירה מחדש לשוק שקצת שכח אותה.


עיצוב חיצוני ותאי נוסעים
אין מה להגיד, שתי המכוניות נראות מחויכות ומתוקות, ומסקר קצר שערכנו בקרב בנות המין היפה, שהן בעצם חלק גדול מקהל היעד של מכוניות הללו, אוששו הדברים. עם זאת, השוני ביניהן בולט; הסיריון נראית מצועצעת ומשעשעת, ואילו הסוויפט נראית רצינית, אגרסיבית וכמעט מוכנה לקרב. גופה השמנמן והצללית הנמוכה שהחלונות הצרים יוצרים חושפים שמקור ההשראה של המעצבים היפנים היה כנראה ה`מיני` של ב.מ.וו. לנו אין תלונות בנושא. ובוודאי לא כשהתוצאה נראית מעניינת כל כך.
היצירתיות שהפגינו המעצבים בעיצוב החיצוני של שתי הקטנות ממשיכה ואפילו מתעצמת בתאי הנוסעים שלהן; הן גבוהות מאוד, בהתאם לצו האופנה בקטגוריה, ולכן הן מציעות מרווח נאה לגבוהים ומרווח בכלל לא רע מאחור. אל תא הנוסעים של הסיריון, ובעיקר אל השונות שבו, עדיין לא התרגלנו; לוח המחוונים מפוצל לשלושה – מד-מהירות בתוך ההגה, בתוכו מסך דיגיטלי זעיר המקבץ שלל נתונים (לא נוח לקריאה) ומד-סל"ד שיושב בתוך מעין כדור על הדשבורד ונראה כאילו הצטרף למכונית רגע לפני שירדה מפס הייצור. שאר חלקי התא נראים מצועצעים באותה המידה עם מתגים ענקיים וצבעוניים. אך למרות זאת, הקבינה של הסיריון מתגלה כשימושית מאוד עם מספר מכובד של תאי אחסון ויכולת לקפל את שורת המושבים האחורית למצב שטוח המגדיל מאוד את יכולת ההטענה של הקטנה.
הסוויפט נראית אחרת כאמור; עיצובה הפנימי והמרחב העצום ביחס לגודלה המתקבל בה, נראים כאילו לקוחים מקטגוריה בכירה יותר. אף שבחירת החומרים של הסוויפט יכלה להיות טובה מעט יותר לטעמנו, תא הנוסעים שלה פשוט נראה מצוין ונעים לשהייה יותר מזה של הסיריון. גם מושביה של הסוויפט נוחים ותומכים יותר, ולפיכך לא צריך לחשוב פעמיים לפני שלוקחים אותה לנסיעות ארוכות. אולם למרות העיצוב החדשני וה`שיק` המודרני, תא הנוסעים של הסוויפט מתגלה כשימושי פחות מזה של הסיריון; הוא מציע פחות תאי אכסון, וגם תא המטען של הסוויפט קטן יותר בכל מצב.
מנועים וביצועים
כמכוניות קטנות המיועדות לשימושים עירוניים בעיקר, צוידו השתיים ביחידות כוח קטנות אך נמרצות. הסיריון קיבלה את מנוע הטויוטה יאריס בנפח 1.3 ליטר המפיק 87 כ"ס ו12- קג"מ, ואילו הסוויפט נעזרת במנוע 1.5 ליטר משכנע יותר עם 102 כ"ס ו13.5- קג"מ. דף הנתונים מספר על ביצועים צנועים בסיריון עם 13 שניות מעמידה למאה קמ"ש - לעומת 11.7 שניות בסוויפט, אך בתוך תחומי העיר שתי המכוניות מרגישות זריזות דיין וגמישות מספיק בכל אופי תנועה. אולם גם כאשר יוצאים איתן אל הכבישים המהירים אף אחת מהשתיים אינה מתקשה לנוע בקצב מהיר למדי. אז איפה ההבדל נמצא? במקומות שכל סוס מדבר בהם וכל יחס העברה בגיר משפיע; - בכביש ההררי. אף שזהו ממש לא כר המרעה הטבעי של השתיים, הסוויפט הפגינה שם יכולות טובות והשאירה את הסיריון מאחור. יש לציין כי שתי תיבות ההילוכים מצוידות בארבעה יחסי העברה ארוכים למדי.
התנהגות ונוחות
הסוויפט והסיריון מגלות יכולת מעולה בהתמודדות עם האספלט, והן טובות לאין שיעור לעומת קודמותיהן. אך גם בסעיף הזה קיים הבדל מוחשי בין השתיים הנובע מגישה שונה בתכנון; הסיריון המוכרת פונה במובהק אל הצד הבטיחותי יותר של הנהיגה. יש לה אחיזה גבוהה מאוד, בלמים טובים ואין היא נוטה לאבד את עצמה בקלות בפניות הדוקות. אין לה אמנם שום נטיות ספורטיביות, אבל היינו שמחים לקבל מעט יותר תחושה ותוספת משקל בהגה. על חולשת הביצועים אפשר לסלוח לה בקלות, אבל על כמות הרעש החודר לתא הנוסעים מכל כיוון - ובייחוד מהמנוע - היה לנו קשה. נוחות הנסיעה שלה סבירה בכל מדד עם יכולת שיכוך טובה ומידה מספקת של ריסון, שמונעת נדנוד מיותר על המתלים.
הסוויפט לעומתה באה מוכנה למשחקים; גם היא לא בדיוק ספורטיבית, אבל תכונות הניהוג שלה טובות מאלה של הסיריון; אמנם ההגה שלה מתוגבר חשמלית, אבל משקלו מעולה, ואם מקשיבים טוב, אפשר אפילו `לשמוע` אותו מנסה לספר מה קורה שם למטה. רמת האחיזה שמייצרים צמיגי הבריג`סטון פוטנזה שנעלה גרסת המבחן של הסוויפט אפשרה לנו להיכנס מהר יותר לעקומות כאשר המנוע השאפתן מצליח להוציא אותה מהן בקלות. אך למרות ההנאה מהיכולת של הקטנה להכניס את האף לעומק הפניות, התגלתה הסוויפט כרגישה מאוד להעברות משקל, כך שהרפיה קלה מדוושת הדלק משחררת מעט את הגלגלים האחוריים ממסלולם, וליטוף של דוושת הבלם כבר ממש יוצר התחלה לא נעימה של היגוי-יתר מפתיע. זה נחמד כאשר נוהגים בשביל הכיף, אבל מסוכן מעט בידיים לא מיומנות. בסעיף הנוחות הסוויפט ממשיכה להוביל עם ספיגה טובה של מהמורות –למרות שמתליה מכוילים על הצד הקשיח יותר של הסקלה.

מחירים, תמורה וסיכום

בגמר יום המבחן נוכחנו כי הדייהטסו סיריון מתקשה להתמודד עם הסוויפט הרעננה. הסוויפט בנויה היטב, נראית מצוין ובלי שממש התכוונה – היא אפילו מצליחה להרשים בהתנהגות הכביש שלה. אם לשפוט לפי כמות המבטים המסוקרנים שהיא משכה בפרק המבחן העירוני, נראה שהחזרה של סוזוקי לשוק הקטנות לא צפויה להיות קשה. כשמגיעים אל סעיף המחיר נוצר הקונפליקט. אמנם הסיריון מפסידה לסוויפט החדשה, אך עם זאת היא זולה ממנה בכ10,000- שקלים - וזהו הפרש שלכל הדעות מצדיק התלבטות קשה. יש גם גרסה מוזלת של הסוויפט, אולם הפער הקטן של כמה אלפי שקלים במחיר לא עומד מול תוספת האביזרים, ולכן אין שום סיבה להעדיף אותה.

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 03 מאי 2009, 07:04 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]מיני ישראל***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד