נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]השוואתי: הונדה ג`אז מול ניסאן נוט*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]השוואתי: הונדה ג`אז מול ניסאן נוט***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]השוואתי: הונדה ג`אז מול ניסאן נוט***
הודעהפורסם: 10 נובמבר 2006, 12:20 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הן גדולות ושימושיות יותר מסופר-מיני טיפוסיות, אבל גם יקרות יותר. לקחנו את הניסאן נוט למבחן השוואתי מול ההונדה ג`אז וחזרנו עם מנצחת אחת ומסקנה חשובה לא פחות…

הכל התחיל לפני כחמישה חודשים. ביום שנולד בני הבכור – השתנה הכל ללא היכר. ככה זה, מרגע הלידה ואילך נעלמות תחושות החופש והספונטניות, וכל החלטה מלווה בדיון מעמיק עם בת הזוג. הכל צריך להיות מתוכנן בקפידה, ורצוי מראש. אם לדייק, אז האמת היא שזה התחיל מעט קודם לכן - קצת לפני הלידה. בכל זאת, בחודשים האחרונים שלפני הלידה, ממילא האישה כבר אינה יכולה לעשות כל שעולה על רוחה ואתה לומד מהר מאוד להתאים את עצמך למצב החדש. חסר לך שלא…

אתה לומד שיש המון דברים שצריך להכין לקראת הלידה. חדר לילד (זהו, לקחו לך סופית את הפינה שלך), ריהוט מתאים, חיתולים, מוצצים ועוד הרבה דברים קטנים עם מחירים גדולים. בין אותם דברים נמצאים גם הסלקל (שמשמש גם מושב בטיחות ברכב) והעגלה. פתאום אתה מגלה שלהסיע תינוק במכונית ספורטיבית בעלת שלוש דלתות זה בערך כמו להכין ארוחת גורמה ואז לזלול אותה מהר-מהר - שעות של הכנה בשביל דקות של הנאה. אתה מבין שעדיף להחליף את המכונית באחת בעלת אופי משפחתי עם ארבע או חמש דלתות. אבל רגע, זה לא נגמר שם, צריך לוודא שתא המטען מספיק גדול בכדי לאחסן את העגלה ולהחליט היכן למקם את הסלקל במושב האחורי (הכי בטוח במרכז).
שאלת תא המטען אינה כה טריוויאלית, ועד לפני כמה שנים היא הותירה את מכוניות ה`סופר-מיני` מחוץ לתחום. יצרני הרכב הבינו את הבעיה וייצרו סגמנט ביניים – `מיקרו-ואן`. הם לקחו את ה`סופר-מיני` צנועת המידות וניפחו אותה, בעיקר בממד הגובה עד שנוצר מבנה של ואן רק בקטן, ממש קטן.

הג`אז של הונדה נולדה בדיוק לתפקיד הזה, ולמרות גילה הלא צעיר, היא עדיין נחשבת אחת המוצלחות בתחומה. העדכון שעברה לאחרונה כלל בין השאר טיפול באחת מנקודות התורפה שלה - בנוחות הנסיעה. מולה הצבנו את הנוט `החדשה` של ניסאן. הנוט אולי חדשה בבית ניסאן, אך היא לא אחרת מאשר גרסה מחופשת של הרנו `מודוס` שיצאה אל אוויר העולם לפני שנים מספר.
על אף הדמיון החיצוני בין השתיים והעובדה שהן פונות לאותו קהל יעד, נראה שלכל אחת תפריט שונה מעט משל האחרת. לפני שניכנס לפרטים הקטנים נציין רק כי רמת הגימור של הנוט שקיבלנו למבחן היא לא זו שתימכר בארץ ואינה בת השוואה לג`אז. המחיר שנדרש עבור הגרסה הזו, כ150- אלף שקל, מציב אותה בקנה אחד עם כמה מכוניות שיטילו עליה צל כבד. ההשוואה תיעשה מול הנוט ברמת הגימור הנמוכה שמחירה 120 אלף שקל והיא יקרה בכ5,000- שקל מהג`אז בגרסת המבחן.

שיגעון גדלות
עיצובן החיצוני של השתיים מסגיר את `שיגעון הגדלות` שלהן ופונה במובהק לתחום השימושיות ופחות לתחום היופי. עם זאת, הנוט משתעשעת באלמנטים עיצוביים מקוריים כמו פנסי חזית ענקיים עם בועות שקופות בקצה העליון בסגנון ה`מיקרה`, ובפנסי `בומרנג` אחוריים המטפסים אל ועל הגג.
תנוחת הישיבה בשתי הקטנות סבירה, אך סובלת מהרצון של יצרני הרכב להגדיל את תחושת המרחב בתא הנוסעים, שבעקבותיו הוזז גלגל ההגה לפנים, קרוב אל השמשה הקדמית. התוצאה היא מרחק קטן יחסית בינו ובין הדוושות, ותנוחת ישיבה שמתאימה בעיקר לאנשים נמוכים. המושבים הקדמיים בג`אז נוחים וחומרי הריפוד נעימים. בנוט נפגמת נוחות הישיבה על ידי משענות הגב הקשות. מרחב המחיה לנוסעים מלפנים בשתיהן מצוין, למעט מחסור קל באזור הברכיים בג`אז. בחדר הילדים שבמושב האחורי הנוט מציעה נוחות ומרווח טובים יותר, ושני מבוגרים ימצאו שם את מקומם בקלות. לחילופין, אפשר להסיע שם שלושה ילדים או שני תינוקות בסלקלים או ארבעה כלבים או 60 אוגרים או שני מיליון זבובים. עיצוב תאי הנוסעים בשתי היפניות נאה ומושקע; בנוט התחושה מוצקה ואיכותית יותר, אף כי בפועל איכות ההרכבה של הג`אז עדיפה. ההונדה רושמת יתרון נוסף בכל הנוגע לתפעול תיבת ההילוכים (כפתורי +/- על ההגה), המזגן, מערכת השמע המקורית (עם שליטה מההגה) ושאר המתגים. היתרון גדל עוד יותר כשלוקחים בחשבון את היעדרן של מערכת השמע והשליטה מההגה בנוט. בהמשך רשימת האביזרים הסטנדרטית נמצא בשתיהן פריטים דומים, בתוספת תא כפפות כפול (על דלת תא הכפפות נמצא תא נוסף פתוח) ומקורר בנוט.

יחי ההבדל הקטן
פתיחת הדלת החמישית מגלה הבדל מהותי בין השתיים. לנוט תא מטען ענקי לעומת מכונית סופר-מיני ממוצעת (430 ליטר לאחר הזזת המושב האחורי לפנים) וגדול מזה של הג`אז בכ50- ליטר. הכנסת עגלת תינוק לשם אפילו תשאיר מקום לכמה חפצים נלווים. חלוקת התא לגובה בחלקו התחתון בעזרת מדף מייצרת משטח הטענה נוח לקניות מהסופר (אפשר גם לשלוף את המדף ולהעמיק את רצפת התא). קיפול המושבים האחוריים נעשה באמצעות החלקת מסעד המושב קדימה והשכבת המשענת לפנים ומאפשר הגדלת תא המטען ל1,332- ליטר מרשימים. אולם כדי לקבל משטח הטענה בגובה אחיד יש להשתמש במדף והמחיר הוא ויתור על החלק הנמוך יותר של התא. הניסאן זוכה לנקודת בונוס על אופציית פתיחת תא המטען מהשלט (שימושי במיוחד עם התינוק או עם שקיות הקניות בידיים).
לג`אז תא מטען קטן יותר אך מספיק לעגלת התינוק. את שאר החפצים תיאלצו לשים בתוך תא הנוסעים. קיפול המושב האחורי אל תוך הרצפה יוצר משטח הטענה ישר ושימושי במיוחד מפתח התא עד המושבים הקדמיים ובעל נפח זהה לזה שבנוט. יש גם אפשרות לקפל את מסעד המושב האחורי כלפי מעלה ולקבל משטח הטענה נפרד על רצפת תא הנוסעים כאופציה נוספת להטענה או אפילו להסעת הכלב (אם כי מדובר בסידור לא ממש בטיחותי, הן לכלב והן לנוסעים).

יוצאים לטייל
התנהגות הכביש אינה בראש מעייניו של רוב קהל הלקוחות שירכוש מכונית מהסוג הזה, אולם חשוב לציין שלתחום הזה יש קשר ישיר גם לבטיחות בנהיגה. כשנהגנו במכוניות מצאנו ששתיהן בטוחות למדי, אך הג`אז יציבה יותר. אמנם לרשותה אחיזת כביש טובה פחות, אך ריסון טוב יותר של תנודות המרכב והגה המעביר שבבי אינפורמציה בסיסיים, נוסכים ביטחון ומאפשרים נהיגה קלה ורגועה. אלו שממש יחפשו עשויים למצוא אפילו קמצוץ של חדוות נהיגה. מתליה הרכים יותר של הנוט מספקים נוחות נסיעה עדיפה על זו שבג`אז, אך השילוב עם המרכב הגבוה ואחיזת הכביש הטובה במיוחד גורם לה להתנדנד בסיבובים, תופעה אשר מחריפה עם עליית המהירות. גם ההגה אינו טומן ידו בצלחת ומציע קלילות מוגזמת, הנוחה בתפעול עירוני אך מיותרת ומפריעה כשהמהירות עולה. נושאי שיחה משותפים בינו ובין הנהג - לא נמצאו. האחיזה הגבוהה של הניסאן מעניקה לה יתרון גם בעצירת חירום ומאפשר בלימה חזקה, החלטית, וטובה מזו של הג`אז.

על הנייר שתי המכוניות אמורות להאיץ באופן דומה, אך המציאות מראה יתרון לניסאן בכל בהאצה מהמקום ובהאצות הביניים. לג`אז, המצוידת במנוע הקטן יותר ובגיר רציף, יש תגובה אטית יחסית ללחיצה על הדוושה ורעש מנוע נוכח בתא הנוסעים. בכל האצה חזקה יביא הגיר הרציף את המנוע לסל"ד הבשרני ביותר וישאיר אותו שם תוך כדי שינוי יחסי ההעברה. שיא אונו של המנוע מושג ב5,700- סל"ד קולניים במיוחד, ולאחר כמה שניות של האצה כזו פשוט העדפנו שקט על פני מהירות. ניתן להשתמש גם במצב ה`ידני` ולהחליף הילוכים באמצעות הכפתורים שעל גלגל ההגה (שבעה יחסי העברה מתוכנתים מראש). על הנוט אין צורך להרחיב משום שעם יתרון של 27 כ"ס ו3.5- קג"מ לעומת הג`אז היא מנצחת בתחום זה בקלילות, בנינוחות ובשקט יחסי (ולמרות תוספת המשקל).
בתחום הבטיחות התאכזבנו לגלות כי ברמת הגימור הנמוכה שתי המכוניות מציעות שתי כריות אוויר בלבד וכי רק קפיצה לרמת הגימור גבוהה יותר תוסיף את שתי כריות הצד החשובות. הנוט והג`אז מצוידות ב-ABS, EBD עוגני ISOFIX, ולשתיהן ארבעה כוכבים במבחני הריסוק של NCAP. בניסאן תקבלו גם משענות ראש אקטיביות ומערכת BAS לסיוע בבלימה.

הסיכום והמסקנה הלא צפויה
כאשר מציבים שתי מתמודדות ראויות זו מול זו, לרוב ההכרעה קשה והניצחון מושג בסיכום הנקודות ולא ב`נוק-אאוט`. במאבק הצמוד הפעם כל אחת צברה נקודות בתחום שונה, ושיחת הבוחנים בתום יום המבחן הביאה את כל הבוחנים לשתי מסקנות. הראשונה – שקלול הציונים הראה כי הניסאן נוט היא המנצחת - אם כי בהפרש קטן. היא נוחה יותר, שקטה יותר, מאיצה טוב יותר, וחשוב מכל: שימושיות יותר בכל הנוגע למרווח הפנים ולתא המטען הגדול, גם אם היא מלהיבה פחות. המסקנה השנייה נוגעת לשאלת הכדאיות הכלכלית שברכישתן; היות שמחירן נושק לתחום המשפחתיות הקומפקטיות המשיגות `בהליכה` את המתמודדות שהזיעו כאן כל כך ועולות עליהן בתחומי רבים כמו בטיחות, אבזור, שימושיות ומרחב. בתוספת של פחות מעשרת אלפים שקלים תוכלו לקבל את גרסאות הבסיס של המאזדה 3, הפורד פוקוס או הרנו מגאן, ולפיכך קשה למצוא סיבה הגיונית לקנות את שתי המכוניות שלפנינו. וזו אולי המסקנה החשובה ביותר של המבחן שלנו; אילו היה מחירן נמוך יותר, היינו מסתפקים במסקנה הראשונה ושולחים אתכם לאולם התצוגה של ניסאן.

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 22:25 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]השוואתי: הונדה ג`אז מול ניסאן נוט***

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד