נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]מבחן דרכים: לקסוס GS300*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]מבחן דרכים: לקסוס GS300***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]מבחן דרכים: לקסוס GS300***
הודעהפורסם: 03 דצמבר 2006, 11:19 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



מחלקת השיווק של לקסוס מספקת סיסמאות נהדרות, הלקסוס GS300 נותנת מהכל, והיבואן בארץ חושף תג מחיר תחרותי. השאלה היא אם לקסוס מציעה את הדבר הנכון לקהל הנכון… יצאנו לבדוק

הצצה בספר הדגמים של יבואנית לקסוס מסירה כל ספק בנוגע לגודל המאמץ של מחלקת השיווק והיחצנות של היבואנית לעטוף את המכוניות שהיא מייבאת בכל מיני סיסמאות וביטויים כיד הדמיון הטובה עליה. נראה שהמטרה שעמדה לנגד עיני היבואנית בעת כתיבת/תרגום הספר הייתה לתאר את הקו שהנחה את מהנדסי לקסוס בפיתוח המכונית. האמת? ניסיתי לקרוא קצת, להיכנס לראש שלהם, להבין את משמעות הססמאות, ואם הן מייצגות משהו אמיתי וייחודי במוצרי החברה או שהן בעצם ניסיון להפוך משהו משעמם ובנאלי לפורח ומגרה. במקרה של הלקסוס GS300 אשר בחרנו להכיר לכם הפעם - הססמאות שנשמעו ממש טוב על הנייר היו: `פשטנות דקדקנית`, `שלמות החומר`, `בינה אקטיבית` ו`בטיחות מתוחכמת`. הססמאות הללו הכניסו אותי אל המכונית עם ציפייה ותהייה בנוגע ליכולתה של המכונית `לספק את הסחורה` ולעמוד מאחורי הצהרות ה... איך לומר זאת בעדינות – `פלצניות` משהו. ה-GS מציעה תחליף יפני יוקרתי לסדרה 5 של ב.מ.וו, למרצדס E קלאס ולאודי A6, וכמו שתי הראשונות - גם היא מצוידת בהנעה אחורית. תג מחיר של 430 אלף שקל אומר שהיא מתחרה בהן גם במחיר, אבל השאלה המעניינת היא מה בנוגע לתמורה?

עיצוב, איכות חומרים והרכבה
נתחיל במראה החיצוני; אינני מומחה לעיצוב, ולכן אשאיר את הביקורת לחכמים ממני, אספר רק שלמרות צבעה הייחודי של מכונית ההדגמה, ועל אף היותה חדשה וזרה בנוף הישראלי, לא צפינו בראשים רבים המסתובבים בעקבותיה. איש גם לא הטריח את עצמו להתקרב ולהתעניין. גם עיצוב הפנים של המכונית לא ישאיר אתכם פעורי פה, אף שהוא בהחלט נאה ונעים לעין. שימוש בשני צבעים - שחור לחלקו העליון של תא הנוסעים ואפור בהיר לתחתון - היה אמור לשפר את המצב, אך התחושה בכל זאת קרירה ואפרורית מעט. היינו שמחים לתת לה ציון מעולה בתחום הנדסת האנוש, בעיקר בזכות צג המגע המעולה והנוח מאוד לשימוש, אשר ממוקם במרכז הדשבורד ואפשר לשלוט באמצעותו במערכות העזר השונות. אבל החלטה תמוהה (אם כי מקורית יש לומר) של לקסוס לרכז כמה מהמתגים במעין מגירה נסתרת מצדו השמאלי של ההגה ומאחוריו - מונעת זאת. במגירה רוכזו מתגי השליטה על המראות, עוצמת התאורה של לוח המחוונים (ומידת השקיפות שלו), העלאת הווילון האחורי והורדתו, חיישני חניה, קיפול מראות, ועוד. אם נתעלם לרגע מהעובדה שבמבט הראשון (וגם בשני לא תמצאו את המתגים הללו, הבעיה האמיתית נעוצה בכך שניסיון להשתמש בהם בזמן נהיגה עלול להיגמר לא טוב. מספיק שהרגשתם לא נוח עם כוונון המראות והחלטתם לבצע תיקון קטן, תיאלצו להוריד את העיניים מהכביש או לחלופין לגשש עם האצבעות, ללחוץ, ולקוות שלא פתחתם בטעות את דלת תא המטען…

איכות החומרים וההרכבה, לעומת זאת, מצוינת. הכל נראה טוב ומרגיש נעים למגע - כמתבקש ממכונית סאלון. את תנוחת הישיבה האהובה עליכם תוכלו לכוון בקלות באמצעות מנועים חשמליים השולטים בהזזת גלגל ההגה והמושב, ולבסוף לשמור את מצב הכיסא באחד משלושת הזיכרונות שלו. אגב, מהפינוק הזה נהנה גם הנוסע במושב הימני. מערכת האוורור המיוחדת של המושבים הקדמיים, המאפשרת חימום או קירור של הישבן והגב, נמצאת כאן כמובן, ובצירוף העור הנעים ורכות המושבים מתקבלת תחושה נעימה ונינוחה במיוחד. המרחב לנהג ולנוסע מצוין, ומאחור המצב טוב עוד יותר; שם מרווח הברכיים מעולה וכך גם מרחב הראש והכתפיים. המושב עצמו נוח (אם כי מעט פחות מאלו הקדמיים), אולם המקום לכפות הרגליים מוגבל.


יצאנו לדרך
בדרך אל הכביש הפתוח הספקנו להרגיש, או נכון יותר - לא להרגיש, את המהמורות המקשטות כמה רחובות מרכזיים בגוש דן. נוחות הנסיעה מצוינת - הן בעיר והן מחוצה לה, ושיוט בכביש המהיר מצליח לנתק את נוסעי הרכב מהנעשה בחוץ באופן מרשים. פעולת המנוע החרישית, גם בעת מאמץ, ובידוד רעשי המתלים והצמיגים, מדגישים עוד יותר את השקט בתא הנוסעים.
הזזת 1,600 הק"ג המכובדים של ה- GS ממקומם היא משימה קלה עבור 249 הסוסים של מנוע ה- 3.0 ליטר V6 של הלקסוס. גם האצות ביניים נעשות בקלות יתרה, ובשום שלב לא הורגש מחסור בכוח. תיבת שישה הילוכים עושה את עבודתה בצורה חלקה ומעודנת, ולפיכך הדרך היחידה לדעת שהכל מתנהל כשורה היא הצצה בלוח המחוונים. לתיבה אפשרות תפעול אוטומטי רגיל, ספורטיבי וידני, וגם תצוגה להילוך הנבחר.
בדרכנו חזרה עברנו דרך כמה חברים ותיקים עשויים אספלט שחור ושטוח, המוכרים לנו בחוסר יושרם. בכבישים הללו הפגינה ה- GS התנהגות כביש ניטרלית, בטוחה וצפויה, ואף שלרשותה אחיזת כביש טובה, היא לא הרגישה כמי שתוכל להסתכל למתחרות מאירופה בלבן של העיניים בכל הקשור לאיכויות נהיגה. הלקסוס הזו מלהיבה דווקא משום שאפשר לנהוג בה בקלות גם במהירויות גבוהות. אגב, בקרת היציבות נדרשת להתערב רק כשמחפשים אצלה כישרון מהסוג שאין לה. שתיקתו של ההגה אכזבה אותנו מעט, בעיקר בשל משקלו ומהירותו הטובים. איכות הבלימה לעומת זאת הפתיעה לטובה, ולא נרשמה ירידה בעוצמת הבלמים גם לאחר שימוש ממושך ותובעני.

מחלקת השיווק של לקסוס בארץ בחרה להציע את ה- GS עם חבילת אבזור אחת שכוללת בערך הכל (למעט חישוקים מוגדלים ומספר פריטים קטנים המוצעים בנפרד). המטרה היא לתת ללקוח את הכל, ומההתחלה, בלי שיתחיל לחשב את מחירי התוספות, זאת בשונה מחלק מהמתחרות בהן נהוג שמחיר הבסיס כולל שלדה ומנוע, וכל השאר בערך הוא בגדר תוספות תשלום (תוספת שעשויה להסתכם בכדי מחצית מערך המכונית) אז מה מציעה ה- GS300? מפתח אלחוטי שמאפשר לפתוח את המכונית ולהתניע אותה בזמן שהוא נותר בכיס, בקרת אקלים אלקטרונית ומפוצלת, בקרת שיוט, מערכת שמע מעולה עם עשרה רמקולים ומחליף לשישה תקליטורים - הנשלטת גם מההגה, טכנולוגיית `בלוטות`` המאפשרת חיבור עם הנייד שלכם ומאפשרת לחייג דרך צג המגע המרכזי ולשמוע את השיחה דרך מערכת הקול, הגה ומושבים מצופי עור, כשהקדמיים כוללים כאמור גם חימום/קירור והפעלה חשמלית לכל הכיוונים, פנסי קסנון מתכווננים עם ההגה, גג שמש, חיישני גשם וחניה, חישוקים בקוטר 17 אינץ`, והרשימה עוד ארוכה...
לצד אלו תקבלו רשימה חשובה ומרשימה לא פחות של אביזרי בטיחות, ובהם חמישה כוכבים במבחני הריסוק, VSC (בקרת יציבות), ABS, EBD, BAS, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, פנסי LED אחוריים, מערכת AFS (אשר מפנה את פנסי החזית אל תוך הפנייה), ולא פחות מ- 12(!) כריות אוויר להגנה על הנוסעים מכל פגיעה אפשרית.


סיכום
הלקסוס GS300 היא מכונית מצוינת. יש לה מנוע חזק ושקט, נוחות נסיעה ללא תחרות, איכות חומרים והרכבה מעולים, היא בטוחה, שקטה ומאובזרת בכל טוב. אבל אף שלא מצאנו בה חסרונות מובהקים, אי-אפשר להצביע על משהו שמייחד אותה או מעניק לה יתרון על פני המתחרות מאירופה - וזו הבעיה העיקרית שלה; אפשר לומר שהיא מציעה משהו שבין אופי אמריקני (עם בלם חניה מופעל ברגל) לתחושה אירופית באיכות החומרים, והשפעה יפנית בהנדסת האנוש. אז מי היא באמת? אם לשפוט לפי הססמאות שבספר היבואן, לפי רשימת האביזרים הארוכה ולפי תדמית המכונית שאינה מתקלקלת לעולם – היא כנראה מתיימרת להיות `הכל כולל הכל`. זו נוסחה שעובדת מצוין כשמדובר במכוניות משפחתיות, ואפילו בסגמנט המנהלים, השאלה היא מה יחשבו על כך אלו שנאמנים למותגי היוקרה האירופיים ובוחרים מכונית לפי סמל, ערך מוסף וייחוד. אנחנו בטוחים שמי שיקנה אותה לא יצטער מכיוון שהוא יקבל מתחרה ראויה למיטב הגרמניות ומכונית מצוינת. את המניע שלו להעדיף אותה על פני המתחרות - אנחנו עדיין מחפשים...

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 07 דצמבר 2006, 00:23 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 מרץ 2005, 08:14
הודעות: 15353
מיקום: ישראל
לייקים: 11 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה :)

_________________
תמונה

תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 07 דצמבר 2006, 08:23 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 14 אפריל 2004, 15:34
הודעות: 5870
מיקום: חולוןן
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודהה

_________________
תמונה
תמונה
תמונה
"תדע כל אם ערביה כי גורל בניה מופקד בידי לוחמי מג"ב"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 09:14 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]מבחן דרכים: לקסוס GS300***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד