נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

*** [כתבה+תמונה] ב.מ.וו M5 *** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 12 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

*** [כתבה+תמונה] ב.מ.וו M5 ***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: *** [כתבה+תמונה] ב.מ.וו M5 ***
הודעהפורסם: 10 אוגוסט 2007, 13:53 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 03 יולי 2005, 14:04
הודעות: 7294
לייקים: 146 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



העיניים מסתכלות הרחק לפנים, עד קצה מסלול הנחיתה הארוך. לחיצה על מתג בקרת יציבות דינמית (DSC) מדליקה נורית אזהרה; המלאך המגן על נהגים כמוני בפני שטויות - כבוי. רק כך ניתן לקבוע את קצב שילוב ההילוכים של התיבה הסקוונסיאלית SMG במצב שישי, המהיר ביותר. יד ימין נשלחת לבורר ההילוכים, מסיטה אותו קדימה, משלבת לראשון - וממשיכה ללחוץ עליו. רגל ימין לוחצת על דוושת התאוצה עד הסוף, המנוע עולה ל-4000 סל"ד ומתייצב שם - והאוטו עדיין עומד.
המנוע הגדול משמיע קול שמתחרה באוזני עם הדופק שלי. המזניק מסמן עם אצבעו, אני משחרר את הלחץ מהבורר - ואז. הצמיגים המגודלים מאחור מייללים, המצמד מרפה במעט, הסחרור פוסק, המצמד ננעל מחדש ו...
ה- M5 נורית קדימה כמו פגז מלוע תותח. הגב נדבק לכסא, המוח מוטח לאחורי הגולגולת, הידיים אוחזות בכוח בגלגל ההגה ורגל ימין ממשיכה ללחוץ בכוח, עד הסוף. בום! מכה חזקה בעורף וצווחת גלגלים מעידה שהמפלצת העלתה הילוך. הישבן נע ימינה ואני מתקן עם ההגה. 4.7 שניות וה- M5 חוצה את קו המאה - ועדיין סופרים.
אני מתחיל להקריא נתוני מהירות המופיעים בצג העילי. 120, 140, החלפת הילוך, 160, 180, 200, 220... המסלול מתקצר במהירות, הספרות מטפסות... ב-250 קיימת הגבלה אלקטרונית, אך מד המהירות ממשיך לטפס עוד קצת. "נסה את הבלמים" אני שומע את קולו של רז מימיני, חודר בקושי דרך שרידי המוח המעוכים לאחור - ומגיב בבלימה חזקה. "וואו" אני שומע את רז קורא ומרגיש את החגורה קורעת לי את הכתף. "וואו" אני עונה ללא נשימה ומנסה להרגיע את הדופק המהיר. אחר כך חודרים גם ריחות לתא הנוסעים. ריחות של מצמד מועמס, צמיגים מעשנים ובלמים מעונים. ה- M5 עברה עוד שיגור מוצלח.
מערכת שיגור מדהימה זו הנה אחת המערכות - בהחלט הראוותנית מכולן - של ה- M5 החדשה. זהו רק אחד מפניה הרבים של מכונת נהיגה מדהימה זו.

תורת המספרים
נתחיל במספרים. מנוע 5 ליטר, V10; 507 כ"ס
ב-7750 עם קו אדום ב-8250 סל"ד; 53 קג"מ ב-6100 סל"ד ו-45.9 קג"מ ב-3500; 7 הילוכים בתיבת SMG, 6 מקצבי שילוב הילוכים בתיבה במצב ידני (5 במצב אוטומטי).
ועוד מידע: המנוע מייצר גם 507 כ"ס אבל ניתן להגביל אותו ל-400 כ"ס בלחיצת כפתור. למערכת היציבות הדינמית שלושה מצבי עבודה: פועלת, כבויה ומצב M - כפתור שעונה בהינף אצבע על השאלה היכן נקודת הג'י של הגבר. גם למערכת המתלים שלושה מצבים: נוח, ביניים וספורטיבי. למערכת הסרווטרוניק של ההגה שתי מערכות מיפוי - הן לפי סל"ד והן לפי מהירות. הדיפרנציאל (האחורי) ננעל הדרגתית - ממצב חופשי ועד לנעילה מלאה.
כמו בכל חיפוש אחר הספק, עמדו בפני המתכננים שלוש אפשרויות: נפח מנוע מוגדל היוצר משקל רב; מגדש טורבו עם אופיו המיוחד; מנוע מהיר-סיבובים, פתרון מקובל במסלולי המירוצים ובמנועי M מימים-ימימה. ואנשי חטיבת M ספורט בחרו שוב בסל"ד גבוה בעדיפות ראשונה. ולא בכדי. למנוע זה יתרון של משקל נמוך בהשוואה למנועים עתירי נפח, ותגובת דוושה ליניארית ומהירה יותר, כמו-גם צריכת דלק עדיפה, ביחס למנוע מוגדש. מהנדסי החברה סיפרו כי נעזרו בידע נרחב שנצבר במסלולי הפורמולה 1, אבל "הבה לא נשכח שמנוע של פורמולה 1 צריך לשרוד 800 ק"מ בלבד, בעוד שמנוע ה- M צריך לתפקד לאורך שנים" טענו המהנדסים. פורמולה 1 נשמעת כמו השראה מרשימה, אבל נודה כי זאת דרכה של ב.מ.וו מאז ה- M ומתמיד.
על-מנת לנצל היטב את יתרונות המנוע המהיר, פיתחה החברה מהדורה חדשה של התיבה הסקוונסיאלית שלה, ה- SMG - והפעם עם שבעה הילוכים. התוצאה הסופית של יכולת המנוע ופעולת התיבה מדהימה, לא פחות. המנוע נענה בקלילות ללחיצת דוושה ומטיס את הגוף הכבד (1830 ק"ג, לא כולל נהג) בקלות מהממת הנמשכת לכל אורך הסקאלה. ניתן להשתמש במנופים על גלגל ההגה על-מנת להחליף הילוכים ידנית, או שניתן להעביר את התיבה למצב אוטומטי. כך או כך, עקיפה עם מכונית זו מהווה תענוג צרוף.
המנוע הוא רק חלק מהסיפור השלם, כי החיים, כידוע, אינם אפס למאה. וכאן מצטרפת לחגיגה שלדה מופלאה עם סיוע אלקטרוני נדיב. כל מי שנהג בעברו על מכוניות הנעה אחורית חזקות, למד להיזהר מלחיצה אגרסיבית על הדוושה, בעיקר בתוך עקומה, מחשש להיגוי יתר סופני. כאן, מערכת היציבות מתערבת ומוחקת בזלזול כל זכר לתת-היגוי או היגוי-יתר.
השלדה הקשוחה עוקבת אחרי הקו אותו מתווה הנהג עם ההגה המדויק, והמערכת מתערבת ומונעת כל התרחשות מסוכנת בעודה באיבה. "ואיפה התענוג?", תשאלו, "הרי מה לנו ולהנעה אחורית שאין כשכוש בזנבה וסחיפה מרהיבה בצמיגיה?" וכאן בדיוק נכנס לתמונה המצב הדינמי - M. למצב זה ניתן לעבור בלחיצת כפתור שממוקם על גלגל ההגה. את M ניתן לתכנת באמצעות ה- iDrive, אבל ברירת המחדל שלו מכוילת על ה- DSC במצב דינמי, מתלים במצב מוקשח, החלפת הילוכים במצב 5 (מהיר ביותר) ותצוגה בצג העילי (אופציה) המראה מהירות, מצב התיבה וסל"ד. נהיגה במצב זה תאפשר לך לחוש כמו נהג גדול. ההתנהגות תאופיין בהיגוי-יתר, ולמרות שלא תאפשר מעבר לאזור ההוא, של האל-חזור, תאפשר סחיפות מענגות. מצב זה יאפשר לקבוע זמן מהיר יותר על המסלול לכל נהג שנהיגתו אינה אומנותו (כמוני, למשל).
בקיצור, כפתור הג'י לכל גבר חובב ריחות של גומי שרוף, החלקות צד וסחיפות כוח. ניסיתי לנהוג גם ללא הגנת המערכת, ועשיתי זאת במסלול סגור. סיבוב חזק שמאלה עם לחיצה קצת אגרסיבית על הדוושה- הישבן בורח לימין, נעילה נגדית, ועכשיו לצד השני ועוד לחיצה... המכונית התאזנה - אבל, לא הייתי מנסה זאת בכביש ציבורי.
אני מתקדם בכביש בתוך יער. המהירות גבוהה, גבוהה מאוד אפילו ביחס לכביש הצר. אני במצב דינמי M, עם הילוכים במצב 4 ידני ומתלים בקשיחות מקסימלית, מצב שגורם גם להיגוי להגיב בצורה חדה יותר. המכונית הגדולה (מדי, לטעמי) טורפת את הכביש בצורה שלא הייתה מביישת מכונית ספורט טהורת גזע. מתחיל לטפטף. הכביש אינו נמנה על כבישים בהם גרמניה מתפארת. האספלט חלק והגשם הופכו לחלק יותר. עיקול ימינה - אני מטה את ההגה בחדות ו...אופס, הישבן מתחיל לגלוש שמאלה. תיקון מהיר מאוד וקללה חרישית. הייתי צריך להיזהר יותר! המכונית מתאזנת ואני נוקט מייד בפעולות הבאות: היד נשלחת לגלגל ההגה ומנתקת את מצב M הדינמי, מייד לאחריה היא יורדת ליד בורר ההילוכים ומעבירה את המנוע למצב כוח נחות (400 כ"ס), מאיטה את פעילות ההילוכים למצב 2 ומרככת את המתלים למצב נוח. באחת, מתחילה חיית המרוצים להתנהל כמכונית סלון גדולה, נוחה ומכובדת. וואו, איזה אוטו.

תמונה

תמונה

תמונה

_________________
"ויקרא שמשון אל ה' ויאמר: ה' א-לקים זכרני נא וחזקני נא אך הפעם הזה הא-לקים ואנקמה נקם אחת משתי עיני מפלשתים" (שופטים ט"ז, כח)"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 11 אוגוסט 2007, 11:16 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 26 מרץ 2007, 09:24
הודעות: 151
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


:cool:

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 11 אוגוסט 2007, 18:48 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 01 אוגוסט 2007, 09:28
הודעות: 208
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודה
אחת המכוניות החזקות .


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 12 אוגוסט 2007, 12:18 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 26 אוקטובר 2005, 19:01
הודעות: 234
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


זה אוטו, אבל M3 מענינית יותר לדעתי...
מה אתם חושבים?

_________________
לעולם לא תפלי
כי אנחנו ביחד
אוהבים רק אותך
ונותנים את הנשמה
לא סובל את חיפה
אני שונא את הפועל
גם מכבי זונה
אוהב את ביתר

הוא לא נביא
סתם ערבי
יש לו זקן עם פרעושים
והוא מוכר גבינת עיזים
פועל בניין
גם כשהוא צם ברמדאן
ויש לו תעודה כתומה
מוחמד קופיקו בן זונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 אוגוסט 2007, 09:06 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 20 מאי 2006, 15:43
הודעות: 16852
מיקום: קרית ים
לייקים: 28 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה
:P00


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 10:33 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 12 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

*** [כתבה+תמונה] ב.מ.וו M5 ***

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד