נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]מיני קלאבמן - רוצים אחת*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]מיני קלאבמן - רוצים אחת***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]מיני קלאבמן - רוצים אחת***
הודעהפורסם: 19 אוקטובר 2007, 14:08 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 03 מאי 2007, 13:45
הודעות: 9975
מיקום: בשכונה
לייקים: 31 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



גרסת הסטיישן החדשה והמסקרנת למיני, יצאה לדרך חדשה בהשקה ספרדית רבת רושם. הרעיון ישן, הביצוע מרשים, אבל האם היא עדיפה על מיני רגילה?

יש מכוניות שאין להן תכלית שימושית לרוכש. הסיבות שעומדות מאחורי ההחלטה לפתח ולייצר, נעוצות בסיבות אחרות - כמו תדמית, או הצהרה פוליטית, או סתם שיגעון של יושב ראש הקונצרן, שרצה להותיר אחריו הצהרה מוטורית. דבר אחד ברור - היגיון רב לא תמצאו כשתסתכלו במפרט הטכני, תבחנו את התכנון ותפערו פה בגלל המחיר. מיני החדשה של ב.מ.וו למשל.



בישראל, בכל קנה מידה רציונלי שתביטו בה, המיני - שכל קשר בין שמה לבין המידות שלה בפועל מקרי בהחלט - היא מכונית יקרה מדי. יקרה מאוד. עד שמעיפים בה מבט אחד חטוף. כי מה לעשות, ואחרי כל הדיונים השכלתניים והסיבות המנומקות, ברגע אחד של קשר עין אתם צפויים לא רק להידלק, אלא גם להתחיל ולנמק לעצמכם למה אתם פשוט חייבים אחת בחניה.

תמונה

תמונה

זה כל הקסם

זה סיפור ההצלחה של המיני החדשה. שבע שנים בערך חלפו מאז יצאה לדרך, ומאז היא מסרבת לאבד אפילו גרם אחד של מגניבות. מי שרוצה


להיראות במכונית הנכונה - קטנה, מסוגננת, אופנתית - קונה מיני. מי שרוצה להיות כמו כולם, קונה משהו אחר. זאת אומרת, ככל שהדברים נוגעים לאירופה. אצלנו, בעיית מחיר של עשרות אלפי שקלים מונעת מהטרנד הזה לחדור לשוק הרכב.



ועכשיו, אמונים על הגישה הגורסת ש"אתה חייב להתקדם, כדי לשמור על הצלחה", ותוך רכיבה על אותו גל פוסט-רטרו מוקפד, מציגים בב.מ.וו את הדבר הבא. המיני הרגילה כבר רגילה מדי עבורכם? קבלו גרסה חדשה בשם "קלאבמן" (Clubman), שזה בשפת מיני - "סטיישן". קבלו גם אם המיני הרגילה לא מספיק מרווחת עבורכם. כך או אחרת, אתם הולכים לאהוב גם אותה.



קודם כל והכי חשוב, בגלל שכל מרכיבי הרטרו הנדרשים, עדיין כאן. מבחוץ יש יחידות תאורה עגלגלות, עיצוב שזועק "מיני" ושפע פרטים קטנים שכיף לגלות בכל פעם מחדש: דלת כניסה קטנה ליושבים מאחור, רק בצד הנוסע. זה כדי שפריקה וטעינה אנושית יתבצעו רק בסמוך למדרכה, אומרים ב.מ.וו. מה שלא מסביר למה בגרסה הבריטית הדלת נשארת מימין... יש גם דלת אחורית מפוצלת, קורות כסופות בצדדים, גג עם קימורים שמדמים מסילות הטענה (אמיתיות יגיעו רק בהמשך).


תמונה

תא הנוסעים - כמו תמיד במיני - שומר אף הוא על הרושם המחוייב. מד סל"ד אנלוגי-עגלגל ועמוס בנתונים דיגיטליים מאחורי ההגה; מד מהירות אנלוגי מיותר וענק להחריד (יש גם תצוגה דיגיטלית מאחורי ההגה) - אבל נפלא לעין. וכמובן כל מתגי ופקדי מיני שלמדנו לאהוב בגרסה הרגילה, אותם אבזרי "קפצנו לביקור היישר ממפציצי מלחמת העולם השנייה". תענוג.



ועכשיו: לנוסעים עם רגליים

מאחור ניכרת אותה הקפדה על פרטים אבל חשוב הרבה יותר, אפשר לשבת. זאת אומרת, אפשר ממש לשבת. אתם יודעים, בלי שהברכיים ילטפו את אזני היושבים מלפנים. הסיבה לכך היא תוספת של כמעט 10 ס"מ לבסיס הגלגלים (255 לעומת 246.5 ס"מ), מה שאיפשר לתכנן את הקלאבמן לארבעה נוסעים אמיתיים, ולא שניים ותינוק כמו במקרה של המיני הרגילה. גם הכניסה קלה מבעבר, תודות לדלת אחורית קטנטנה אך שימושית. אז מה, הכל ורוד?



לא ממש. כי אם תחליטו שאתם ממש רוצים להיות סוציאליים, ותציעו לחברים טרמפ, כדאי מאוד שתוודאו כי הם באים נקיים מכל מטען. גם נוסעים מאחור וגם תא מטען? ממש לא. אזור ההטענה של הקלאבמן - למרות הגדרתה כסטיישן - נותר זעיר לחלוטין, ולא מאפשר אפילו הובלת ציוד בסיסי לשני נוסעים שיוצאים לנופש בסופ"ש, מבלי לקפל את המסעד מאחור. בדיוק כמו במיני הרגילה.

למי אכפת?

בטח לא לך, אדוני מעביר ההילוכים , או לך, גברתי הנהגת. ולא אכפת לכם פשוט מכיוון שכמו הגרסה הרגילה, גם הקלאבמן היא תענוג גדול למי שאוחז בהגה. בהשקה יכולנו להתרשם רק מגרסת ה-S החזקה מכולן (1.6 ליטר-טורבו עם 175 כ"ס), שגם צוידה בדיפרנציאל מוגבל החלקה, אופציה בתוספת תשלום. נחזור לאופציה הזו בהמשך, ובמיוחד למה שהיא עושה לאחיזת הכביש.



תמונה

אבל נתחיל במנוע, ככל הנראה תחום השיפור הגדול ביותר לעומת המיני החדשה מהדור הראשון. אמנם יש לו פחות כריזמה, כתוצאה מהחלפת מגדש העל המייבב בטורבו שתקן, אבל עד כאן הטרוניות. זוהי יחידת כוח גמישה, עם 24.5 קג"מ זמינים כבר מ-1,700 סל"ד, מה שמאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות, ומהירות מרבית של 224 קמ"ש.



התאוצה במרבית טווחי הסל"ד מרשימה, המנוע נושם היטב וגם נשמע לא רע. גם תיבת ששת ההילוכים הידנית מתגלה כמוצלחת, המצמד קל ובורר ההילוכים מדויק ונוח לשימוש.



תביא סיבוב

מיני חדשה היא לא באמת, ובכן, מיני חדשה, אם היא לא מהנה לנהיגה. והקלאבמן לא הולכת לשבור את הכלל. היא מציעה היגוי מהיר ומדויק יחסית, וכמויות אדירות של אחיזה. וזה אומר שניתן לנהוג בה מהר, ובלי דרמות. הדיפרנציאל אותו הזכרנו קודם, מאפשר להעביר לכביש את כל הסוסים גם אם לחצתם על המצערת מוקדם מדי ביציאה מפניה, ולשגר את המיני קדימה לפניה הבאה. מרשים. אבל לא מושלם.

תמונה

כי עם בסיס גלגלים שנחשב ארוך גם בקטגוריית הסופר-מיני, צמיגים נדיבי מידה ותכנון גרמני קפדני, הקלאבמן היא אמנם סופר-מהירה, אבל נראה כי היא מאבדת מעט מהתחושה שהייתה שם קודם. מנוחות הנסיעה - על כבישי ספרד הטובים מהמקובל בישראל בדרך כלל - התרשמנו רוב הזמן לטובה, וכך גם מרמות העידון ובידוד הרעשים.

אז מי צריך אותך?

אף אחד, וכולם. בישראל, הקלאבמן של מיני היא מכונית מיותרת לחלוטין, בכל בקנה מידה המשלב היגיון במשוואה. היא לא תציע לכם שימושיות טובה מסופר-מיני רגילה, אין בה חידושים של ממש ועל תא מטען אין מה לדבר. מצד שני, היא המכונית שאתם פשוט חייבים, בגלל העיצוב הכובש, תשומת הלב לפרטים, יכולת הכביש המרשימה והביצועים בגרסת ה-S.



עד כאן הכל טוב ויפה. בעצם, לא כל כך. אצלנו מדובר בלא יותר מאיזוטריה מוטורית. כמה אנשים שאתם מכירים - כולל חברים שעשויים להיות לכם באלפיון העליון - ירשו לעצמם לבזבז קרוב לרבע מיליון שקל על סופר-מיני? בודדים, אם בכלל. המחיר של הקלאבמן צפוי להיות כל כך מופרך אצלנו, עד כי הצדקת הרכישה תישאר כאן בכל מקרה ב-"בא לי, אז אני קונה". האמת, גם לנו בא.

קרדיט ל-ynet

_________________



לו רק היה לי פה לדבר
אני הייתי צועק לך את הכול
אני בנך הגדול אני הקודש בחול
אני כמעט לא יכול אני עברתי הכול
אני עזבתי הכול


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 19 אוקטובר 2007, 15:28 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 יולי 2007, 00:19
הודעות: 29793
מיקום: אז תבין חוקים עלי לא תופסים!!
לייקים: 977 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה יא תותח !!! kis:):)

_________________

מוקדש לארתין...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 אוקטובר 2007, 12:40 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 26 נובמבר 2006, 17:52
הודעות: 14125
לייקים: 124 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודהההה :)

_________________
[flash width=213 height=382]http://eliad.org/uploads/1216570370.swf[/flash]


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 10:10 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]מיני קלאבמן - רוצים אחת***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד