נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]וולוו S80, מנוע V8 – שר האנרגיה *** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 13 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]וולוו S80, מנוע V8 – שר האנרגיה ***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]וולוו S80, מנוע V8 – שר האנרגיה ***
הודעהפורסם: 18 אפריל 2008, 09:27 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 03 יולי 2005, 14:04
הודעות: 7294
לייקים: 146 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



כמו כל יצרן עם שאיפות גדולות, משדכת וולוו את ה-S80 לתחנת כוח מוכחת ורבת יכולת. האם התפוקה המשופרת מגיעה עם יכולת תואמת?

חייבים להעריך את הוולוו הזאת, בייחוד כשנזכרים איפה נמצאה וולוו לפני שני עשורים. חייבים לזכור את התמורה שחלה שם במהלך התקופה הזו, זו שלקחה את החברה מייצור ומכירת בטיחות לעיצוב סגנון חיים. ניתן לשים במדויק את האצבע היכן החל השינוי הזה –1992 , אז נטשו בוולוו את ההנעה האחורית ויחידות הכוח המיושנות, עברו לפלטפורמה מודרנית והציגו את מנוע חמשת הצילינדרים, תצורה שמשמשת אותם עד היום. ה-S80 הזאת היא הביטוי האחרון למהפך הזה, ספינת הדגל ופסגת היכולת הנוכחית של וולוו גם יחד.

משרד התשתיות
את ה-S80 סקרנו ארוכות גם בכבישים זרים בכתבת ההשקה ובנהיגה על כבישים מוכרים עד כאב בגרסת ה-3.2 ל'. כמו בפעמים ההן, גם גרסת ה-V8 שנחתה בחניון המערכת הותירה רושם רב. בזמן שהפכה רחבה יותר וגבוהה יותר (ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר) נותר אורכו של הדור השני של ה-S80 כשהיה, יוצר בכך פרופורציות שקולות והרמוניות יותר. העיצוב לא צועד בכיוון המצועצע (ב.מ.וו) או הכבד (מרצדס) ולא לזה שמשלב בין השניים (אודי), ומושך קו אחד ארוך ואלגנטי מהשבכה הקדמית ועד לקטימה החדה שלו בזנב. היא פשוטה במובן המתוחכם, אלגנטית עם רמז עדין לאתלטיות שמסתתרת תחת מכסה. עוד רמז כוחני מסתתר בסוליות אותן היא נועלת, רביעיית פירלי P-Zero Rosso, 245/40 על חישוק בקוטר "18 – נשמע מבטיח. בפנים, קשה להיזכר בתזכורות הכוחניות, כי מהר מאוד נשאבים לרוגע שמשדר הקוקפיט הסקנדינבי. הגוונים רכים ונעימים, והקווים משוכים בעדינות לא מופרעת. השימוש הנדיב בעור ובעץ משרה מעין רוגע – כאילו היתה זו ספת פסיכולוג (נוחה מאוד, אגב). אפילו מספר נגיעות פלסטיק שהוגנבו אל התא הזה מסגמנט נמוך יותר, לא מצליחים להוציא אותך מהדעת בגן הזן הזה.
את זה אמור לעשות המנוע. אותו V8 בנפח 4.4 ל' שפותח בשיתוף עם ימאהה, והצליח להריץ את שני הטונות של ה-XC90 ביעילות רבה (הוא הועבר ל-S80 ללא שינוי, וכאן עליו להתמודד עם משקל נמוך בהרבה). תפוקתו, 315 כ"ס ב-5950 סל"ד ו-44.9 קג"מ ב-3950 סל"ד, מרמזת על חיבה לסל"ד גבוה, אבל עקומת המומנט מוכיחה שכמעט 80% ממנו מושגים כבר ב-2000 סל"ד. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית בת שישה יחסי העברה עם אפשרות לשליטה ידנית, ומשם באמצעות מצמד האלדקס (המעביר את הכוח גם לגלגלים האחוריים לפי צורך). וולוו לא מספרים על שינויים במתלים בגרסה זו, אך מערכת הבלימה זכתה לדיסקים מוגדלים מלפנים (336 מ"מ) שכמו אלו שמאחור, מאווררים ונתמכים ב-ABS ו-EBD (עד כאן הסקירה הטכנית, שובו אלינו אחרי הפרסומות).

עם כיסא
על האספלט העירוני השבור מתקשה הוולוו לשמור על השלווה. מהמורות חדות עוברות אל תוך התא ושברי רוחב חדים מכניעים את אמצעי השיכוך ומגיעים ישר לישבן, מלווים ברעשי מתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר (למרות שפסי רוחב עדיין מרעידים את שלוות הנוסעים) וכביש גלי יבלע בין גלגלי הוולוו בנינוחות עד למהירות 140 קמ"ש לערך. מכל שאר הבחינות השיוט בוולוו נעים, הבידוד מצוין, המנוע סובב ב-1900 סל"ד שקטים ב-100 קמ"ש ורק רעשי כביש קלים (עם רגישות מובנת של הסוליות הרחבות לשינויי בחספוס האספלט) יחדרו אל התא.
אבל הדפו את הדוושה לכיוון קיר האש וכל אלו ייעלמו מראשכם, כי המנוע הזה הוא פנינה אמיתית. חזק, ליניארי ועם עוצמה מוחצת במעלה הסל"ד, כאשר הצליל המגרגר – שחודר לתא הנוסעים מעל ל-3000 סל"ד – גורם לך להיכנס למוד הנכון. התאוצות, למרות מה שיאמר כאן בהמשך, מצוינות. זינוק מעמידה מתגבר על השתהות קטנה של ממיר המומנט ומטיס אותה קדימה (ללא צל של איבוד אחיזה). תאוצות הביניים מעלות גיחוך ממערכת ההנעה הזו ומגלמות – גם – בטיחות אקטיבית גבוהה. רק התיבה מעיבה במעט על החגיגה. בניגוד למה שהכרנו בגרסאות אחרות של היצרן, השליטה במצב ידני אינה מלאה וזו מעלה הילוכים וחותכת לפני הקו האדום. חלוקת יחסי ההעברה אינה אידיאלית אף היא: בעוד שההילוך הראשון והשני מחולקים היטב, השלישי והרביעי מרגישים ארוכים למדי ואילו החמישי והשישי הם הילוכי שיוט נטו. ושלא תחשבו שהוולוו לא מצליחה להתמודד איתם – אבל עם יחסי העברה אחרים היא היתה רצה מהר ומרשים אפילו יותר (ההבדל בין מצוין לבן !@#$!, אם תרצו).
מעבר לכך, פעולת התיבה טובה, גם אם לא תמיד זריזה וחלקה. אבל יכולת בקו הישר – גם אם היא רבה וטובה – לא תספיק כאן, וכאשר הכביש מתעקל ומתפתל – ה-S80 פחות במיטבה. כל עוד הכביש סלול היטב ומצייר קשתות במהירות בינונית או גבוהה, הוולוו מבצעת היטב. בפניות הדוקות יותר, יגלה החרטום נטייה (לעיתים חריפה) לתת היגוי. ניסיונות לקיזוזו ישלחו את הזנב החטוב מחוץ לסיבוב ואת האף פנימה, אך מערכת בקרת היציבות הבלתי נתיקה תחזיר את הסורר לנתיבו. אך כאשר הכביש המפותל משלב בתוכו כפלים ושברים – מאבדת הוולוו את שלוותה לחלוטין. במצבים אלו מתגלה קושי בשיכוך הכיווץ וזה מתבטא בטלטלות. בכבישים כאלו – גם בקו ישר – משפיעות תנודות המתלה על ההיגוי ופוגמות ביציבות הכיוונית של המכונית. אלא שההגה, מצידו, דווקא מנסה להרגיע אותך – ההפניה הראשונית שלו קהה, ולמרות שהוא מדויק למדי ובמצבו ה"קשה" (מתוך שלושת מצבי הבחירה האלקטרו-הידראוליים) משקלו טוב, הוא אינו פטור מביקורת על התנגדות מלאכותית ושתיקה מופתית. את החבילה הדינאמית הפושרת משלימים בלמים הדרגתיים אך חסרי רגש, שמתחזקים אך רק בסוף מהלכם. עוד יצוין, כי את הנסיעה הנמרצת סיימה הוולוו עם צריכת דלק של 4.8 ק"מ/ל'.

בלי תיק
ה-S80 ניצבת מול מתחרות מנוסות, טובות, קרות וחסרות רחמים בקטגורית הסאלון. מול מכוניות כמו מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6 אין מקום לטעויות, וה-S80 לא חפה משכאלה. מבחינת יחידת ההנעה, היכולת הטכנולוגית (והבטיחותית), העיצוב והתחושה הייחודית של תא הנוסעים – היא ניצבת באותה ליגה אקסקלוסיבית. אולם בכל מה שקשור ליכולת הדינאמית ויחסי העבודה בין המתלים לאספלט, היא לא מצליחה לעמוד באותו רף גבוה שסומן על ידי מובילות הקבוצה.
וולוו בכיוון הנכון. היא זקוקה לעוד קפיצה קטנה (נמוכה משמעותית מזו שעשתה ב-1992, למשל), בכדי להישיר מבט אל הטובות ביותר. כרגע היא קרובה, קרובה מאוד אפילו – אבל עדיין לא שם.


***
תיק הביטחון
לצד כל האבזור שבעולם ואפשרויות התאמה ברמה שרוב הרוכשים לא יתעמקו בהן, מצוידת הוולוו בכמה תוספות בטיחותיות חדשניות. מעבר למערכת ה-BLIS (המזהה עצמים בשטח מת של המראות ומתריעה על כך), מצוידת ה-S80 כסטנדרט ב-ACC – בקרת שיוט אקטיבית. מדובר במערכת מבוססת ראדאר השולטת על תאוצה ותאוטת הרכב כאשר יש הפרעה כלשהי (רכב איטי, למשל) במסלול בו הוא נמצא. מעבר לנוחות שבשימוש במערכת, יש לה גם ערך בטיחותי אמיתי באותם מצבים בהם העיניים שלך לא נמצאות בדיוק איפה שהן צריכות להיות. משלימה את עבודת המערכת הזו היא ה-CWBS – מערכת התראה בפני תאונה חזיתית וסיוע בבלימה – שמתריעה על קרבה לרכב שמלפנים (שאולי בלם לפתע) ואף בולמת את המכונית במקרה הצורך תוך הפעלת התראה קולית וחזותית.
אופן הפעולה של שתי המערכות יעיל וחיוני עד מאוד, אך ישנה מגבלה אחת: הראדאר אינו מתייחס לרכב שנמצע על חצי נתיב כאיום. בשוודיה, כנראה, לא מכירים את גנבי הנתיבים המנמנמים בישראל.
כך או כך, מדובר בנדבך מבורך לתדמית ולחבילת הבטיחות של וולוו.

תמונה

תמונה

תמונה

מנוע V8 ציל', רוחבי, 4414 סמ"ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 32 שס'

הספק/סל"ד 315 כ"ס/5950

מומנט/סל"ד 44.9 קג"מ/3950

תמסורת הנעה כפולה, אוט' 6 היל'

מתלים קדמיים מקפרסון, מוט מייצב

מתלים אחוריים רב חיבורי, מוט מייצב

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים

מערכות עזר ABS, EBD, DSTC

צמיגים 18-245/40

בסיס גלגלים 283.5 ס"מ

אxרxג 485x186x149

משקל 1742 ק"ג

מהירות מרבית 250 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש 6.9 שנ'

צריכת דלק (מבחן) 4.8 ק"מ/ל'

_________________
"ויקרא שמשון אל ה' ויאמר: ה' א-לקים זכרני נא וחזקני נא אך הפעם הזה הא-לקים ואנקמה נקם אחת משתי עיני מפלשתים" (שופטים ט"ז, כח)"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 23 אפריל 2008, 17:59 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 23 אפריל 2008, 09:48
הודעות: 29
מיקום: שדרות=> עיר אש חחחחח
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


////

_________________
http://imageshack.us]תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 23 אפריל 2008, 23:59 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 יולי 2007, 00:19
הודעות: 29793
מיקום: אז תבין חוקים עלי לא תופסים!!
לייקים: 977 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודהההההההההההההההההההה |:-)

_________________

מוקדש לארתין...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 24 אפריל 2008, 18:27 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 10 מרץ 2007, 12:17
הודעות: 26471
לייקים: 923 אוהבים
פידבקים: 1 (100%)


תודה רבה

_________________


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: ***[כתבה+תמונות]וולוו S80, מנוע V8 – שר האנרגיה ***
הודעהפורסם: 26 אפריל 2008, 01:07 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 13 אפריל 2008, 20:36
הודעות: 15
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תןדה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: ***[כתבה+תמונות]וולוו S80, מנוע V8 – שר האנרגיה ***
הודעהפורסם: 04 מאי 2008, 22:43 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים

הצטרף: 30 יולי 2007, 19:18
הודעות: 543
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


סאלמתק

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: ***[כתבה+תמונות]וולוו S80, מנוע V8 – שר האנרגיה ***
הודעהפורסם: 08 מאי 2008, 09:49 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 08 מאי 2008, 09:19
הודעות: 27
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


10X


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 19 מאי 2008, 12:11 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים

הצטרף: 12 יולי 2005, 19:58
הודעות: 501
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 09:46 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 13 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]וולוו S80, מנוע V8 – שר האנרגיה ***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד