נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

שאלות ובקשות F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 41 מתוך 59 [ 879 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.

שאלות ובקשות

מחבר הודעה
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 12 נובמבר 2007, 21:23 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



כחול בלב ובנשמה כתב:
מותר לעשות קידוש בשבת אחרי בית כנסת בבוקר עם מים ?


בס"ד

קידוש צריך לעשות עם יין ואי אפשר לעשות עם מים או משקאות דומים, אפשר לעשות או עם שכר הנקרא 'חמר-מדינה' (בירה,ערק,וודקה ,וכדומה),או פת לחם בשולחן ערוך נפסק (רעב, ט, עפ"י הרא"ש), שמי שאין לו יין, בליל שבת מוטב שיקדש על הפת, שלדעת רוב הפוסקים אפשר לקדש עליה. אבל בשבת בבוקר, עדיף לקדש על שכר, שהואיל ואין ברכה מיוחדת בקידוש היום, אם יקדש על פת לא יהיה ניכר שיש כאן קידוש, שבכל יום הוא אוכל פת, ולכן מוטב שיקדש על שכר, ואח"כ יבצע על הפת. ובאשכנז, שהיין היה יקר מאוד, נהגו רבים להקל ולקדש על שכר ביום שבת, ורק בקידוש הלילה שיסודו מהתורה דקדקו לקדש על יין (מ"ב רעב, כט).
אבל כיום שהיין מצוי, צריך לקדש על יין בליל שבת וביום שבת, וטוב לקנות יין משובח שטעמו חביב על המקדש כדי להדר במצווה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 12 נובמבר 2007, 21:37 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 19 ינואר 2007, 09:21
הודעות: 342
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


יש לי קצת הרבה שאלות אז בבקשה תענו רק אם אתם בטוחים :
1. האם מותר להגלח עם סכין על לי היהדות ? ואם לא למה?
2.מישהו יכול להסביר לי טיפה יותר טוב את הקטע של נטילת יידים?
3. אני לא הולך עם כיפה ברגיל ואני רוצה להתחיל לברך על האוכל אז עדיף לא לברך או לברך בלי כיפה ?
4. מישהו יכול להביא לי את הברכות ומה אני מברך על כל מאכל וכל שתייה
5. אממממ בקשר לשתן אני חושב שזה ברוך אתה יהוה שעשה בנו חורים אבל לא זוכר בדיוק
אם אפשר את הניסוח המדיוק ?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 12 נובמבר 2007, 23:58 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


eXplncer כתב:
יש לי קצת הרבה שאלות אז בבקשה תענו רק אם אתם בטוחים :
1. האם מותר להגלח עם סכין על לי היהדות ? ואם לא למה?
2.מישהו יכול להסביר לי טיפה יותר טוב את הקטע של נטילת יידים?
3. אני לא הולך עם כיפה ברגיל ואני רוצה להתחיל לברך על האוכל אז עדיף לא לברך או לברך בלי כיפה ?
4. מישהו יכול להביא לי את הברכות ומה אני מברך על כל מאכל וכל שתייה
5. אממממ בקשר לשתן אני חושב שזה ברוך אתה יהוה שעשה בנו חורים אבל לא זוכר בדיוק
אם אפשר את הניסוח המדיוק ?


בס"ד

קודם כל כל הכבוד על הרצון להתקרב לבורא עולם ולעשות את רצונו
אשריך אחי.


1. אסור אחי להתגלח עם סכין, תער , וכדומה . זו מצווה מהתורה שנאמר "ולא תשחית את פאת זקנך "/ ויקרא יט ,כז.
והטעם למצווה היא כדי להרחיק אותנו מכל ענין ע"ז ובאה אזהרה מפורשת שיעשו בני האדם סימן בגופם מפני שהיא מזכרת לעוון. [חפציבה אונגר, על-פי ספר החינוך].
מותר להתגלח במכונות . אבל יש מכונות שאסור ויש שמותר , אז צריך להראות לרב בקי לפני השימוש במכונה אם היא כשרה.
יש גם את עניין של הפאות כנס לפה אחי
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

2.
נטילת ידיים לשחרית
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

נטילת ידיים לסעודה
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

3.
אסור להזכיר את שם ה'בלי כיפה או כובע או כל כיסוי לראש.
אז שמתפללים או מברכים או לומדים תורה צריך להיות עם כיסוי לראש ואם אין לך כיסוי לראש תשים את השרוול של החולצה על הראש ותברך .
אם אין ברירה בטח שעדיף לברך בלי כיפה מאשר לא לברך בכלל .

4.
לוח ברכות נהנין
http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=7948

5. קודם כל אחי רק שתדע שאסור להזכיר את שם ה' לשווא כמו שהזכרתה עכשיו
רק כשמתפללים או מברכים וכדומה מזכירים את שם ה' ,אבל ככה סתם אסור לומר את השם שאמרתה או לכתוב אותו . אבל מותר לרשום ה' או השם.
בקשר לשאלה שלך
בכל פעם שנפנה או שמטיל מים, ואפילו רק טפה אחת, ירחוץ ידיו במים ויברך אשר יצר בכוונה גדולה, והיא סגולה לרפואה שלימה וזאת הברכה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אִי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִילוּ שָׁעָה אֶחָת:
בָּרוּךְ אַתָּה ה' רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: סדר קדימה בברכות הנהנין
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 06:52 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 09 אוקטובר 2003, 03:05
הודעות: 352
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
בחור טוב!!! כתב:
כחול בלב ובנשמה כתב:
כאשר אוכלים 2 דברים
דוגמה : קפה ועוגה..איך יודעים על מה לברך קודם ?


בס"ד
מקדימים לברך עייייייזות על העוגה ואז שהכל על הקפה.

סדר ברכות הנהנין
http://www.mizrahit.co/forum/viewtopi ... 53#6574253

זה היה סתם דוגמה אחי ..אז אני מבין ממך עייייייזות קודם ל - שהכל?


להלן סדר קדימה בברכות הנהנין:
1 2 3 4 5
מגע אש = מ=עייייייזות, ג=גפן , ע=עץ , א=אדמה , ש=שהכל.

דוגמא- הביאו לפניו : בורקס,מים,אדמה,עץ. יברך לפי סדר האותיות ,קודם עייייייזות,אחר כך עץ ו,לאחר מכן אדמה ולבסוף שהכל - אלו ראשי תבות כדי לזכור את הסדר.

*חשוב לציין שאם אינו חפץ באחד מן המינים והובאו לפניו ביחד אינו חייב לברך לפי הסדר אלא לפי מה שרוצה כלומר אם הוא לא רוצה בורקס ידלג לאות שאחריו.
וישנו עוד דין - במידה והביאו לפניו תפוח עץ ותמרים והוא רוצה לברך העץ אע"פ ששניהם שווים בברכתם כי גם התמר ברכתו עץ וכן התפוח יברך תחילה על התמר מפני שהוא משבעת המינים כלומר שבעת המינים קודם בגוף הברכה שהיא עץ.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 09:02 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


יש עוד עניין ששמעתי על ברכות באוכל
"שינה צורתו"
מישהו יכול להסביר קצת ומה מברכים על דבר כזה..

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 09:15 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 19 ינואר 2007, 09:21
הודעות: 342
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


בחור טוב!!! כתב:
eXplncer כתב:
יש לי קצת הרבה שאלות אז בבקשה תענו רק אם אתם בטוחים :
1. האם מותר להגלח עם סכין על לי היהדות ? ואם לא למה?
2.מישהו יכול להסביר לי טיפה יותר טוב את הקטע של נטילת יידים?
3. אני לא הולך עם כיפה ברגיל ואני רוצה להתחיל לברך על האוכל אז עדיף לא לברך או לברך בלי כיפה ?
4. מישהו יכול להביא לי את הברכות ומה אני מברך על כל מאכל וכל שתייה
5. אממממ בקשר לשתן אני חושב שזה ברוך אתה יהוה שעשה בנו חורים אבל לא זוכר בדיוק
אם אפשר את הניסוח המדיוק ?


בס"ד

קודם כל כל הכבוד על הרצון להתקרב לבורא עולם ולעשות את רצונו
אשריך אחי.


1. אסור אחי להתגלח עם סכין, תער , וכדומה . זו מצווה מהתורה שנאמר "ולא תשחית את פאת זקנך "/ ויקרא יט ,כז.
והטעם למצווה היא כדי להרחיק אותנו מכל ענין ע"ז ובאה אזהרה מפורשת שיעשו בני האדם סימן בגופם מפני שהיא מזכרת לעוון. [חפציבה אונגר, על-פי ספר החינוך].
מותר להתגלח במכונות . אבל יש מכונות שאסור ויש שמותר , אז צריך להראות לרב בקי לפני השימוש במכונה אם היא כשרה.
יש גם את עניין של הפאות כנס לפה אחי
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

2.
נטילת ידיים לשחרית
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

נטילת ידיים לסעודה
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

3.
אסור להזכיר את שם ה'בלי כיפה או כובע או כל כיסוי לראש.
אז שמתפללים או מברכים או לומדים תורה צריך להיות עם כיסוי לראש ואם אין לך כיסוי לראש תשים את השרוול של החולצה על הראש ותברך .
אם אין ברירה בטח שעדיף לברך בלי כיפה מאשר לא לברך בכלל .

4.
לוח ברכות נהנין
http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=7948

5. קודם כל אחי רק שתדע שאסור להזכיר את שם ה' לשווא כמו שהזכרתה עכשיו
רק כשמתפללים או מברכים וכדומה מזכירים את שם ה' ,אבל ככה סתם אסור לומר את השם שאמרתה או לכתוב אותו . אבל מותר לרשום ה' או השם.
בקשר לשאלה שלך
בכל פעם שנפנה או שמטיל מים, ואפילו רק טפה אחת, ירחוץ ידיו במים ויברך אשר יצר בכוונה גדולה, והיא סגולה לרפואה שלימה וזאת הברכה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אִי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִילוּ שָׁעָה אֶחָת:
בָּרוּךְ אַתָּה ה' רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:


קודם כל תודה אחי עזרת לי נורא =]
עכשיו בקשר ל-3 אתה בטוח שעדיף לברך בלי כיפה מאשר לא לברך בכלל ?
וקצת מביךך אבל מזה "אשריך" בדיוק
ודבר אחרון מותר להגיד "כפרע?" (בכוונה רשמתי עם ע')
תודה מאוד מאוד עזרתה לי :D


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 12:14 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 27 נובמבר 2005, 15:17
הודעות: 1190
לייקים: 22 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


אני צריך בקשה כמה שירים....
תמיד בהכנסת ספר תורה יש שירים דתיים בסגנון מזרחית חפלה כזה למשל: "הללויה הללויה הללו עבדי ה'..." וכל מיני כאלה... אז למי שיש שיעלהה בקשההה תודה רבה!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 12:35 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תשובה של eggboy בשביל כחול בלב ובנשמה

אם ברכתי על הלחם זה פוטר אותי מלברך על שאר הדברים ?

ונגיד אני שותה מים , מברך..ואחרי חצי שעה שוב צמא צריך לברך ?הכוונה כל כמה זמן לברך ?

מותר לעשות קידוש בשבת אחרי בית כנסת בבוקר עם מים ?
--------------------------------------------------------------------------------


להלן התשובות:

1.ברכת "המוציא לחם" פוטרת כל דבר המתלפת עם הפת, כלומר כל דבר שניתן לאוכלו עם הלחם.(פיסטוק בתוך לחם אין מצוי לאכול לכן נברך עליו בסעודה,אך דבר שניתן לאכול עם הלחם לא מברכים עליו זה הכלל בגדול).
כלומר כל דבר שאוכלים בסעודה ניפטר בברכת המוציא, חוץ מ:
פירות העץ,פיצוחים למינהם, דברי מתיקה *מוצקים שברכתם שהכל, ברכת הגפן(אם לא עשית קידוש לפני או שהובא לפניך יין יותר משובח מאשר בקידוש צריך לברך ), ברכות האדמה שאינם נאכלים עם לחם - אבטיח,מלון וכו',*בננה יוצאת דופן מפני שהיא נאכלת עם לחם ולכן לא נפטרת בברכת המוציא.
כל שאר הדברים נפטרים בברכת המוציא אך כל זה במידה ואכלת שיעור שיש בכוחו לפטור את כל שאר הדברים וזהו שיעור שלמעלה מ - 18 גרם.
***בברכת עייייייזות בתוך סעודה ישנה מחלוקת גדולה ,לדוגמא עוגה שבאה בתוך הסעודה ישנם הסוברים שנפטרת בסעודה כי עייייייזות דומה ללחם, וישנם הסוברים עייייייזות חשוב בפני עצמו ולכן צריך לברך עליו אע"פ שברכת המוציא, ולכן עדיף להגיש דברי עייייייזות כגון עוגות,בורקיסים,וופלים,(עייייייזות אפויים) לאחר שברכת ברכת המזון, בתור קינוח ואז נעשה הפסק וצריך לברך על כל דבר בפני עצמו כדין ברכות הנהנין, אך במידה ואין אפשרות להמתין ולברך עייייייזות לאחר ברכת המזון מסיבה כלשהי ובכל זאת מתחשק לאכול זאת בתוך הסעודה יש לברך עייייייזות בתוך הסעודה. *הדין לגבי עייייייזות מבושלים כגון - ספגטי,קוסקוס(מעשה קדרה) הוא שאין מברכים עליהם לכולי עלמא וברכת המוציא פוטרתן.

2.במידה ושתית מים כל עוד אינך עושה הפסק בברכה אינך צריך לחזור ולברך כי כלל בידנו "ספק ברכות להקל".
הפסק בברכת שהכל הוא:
שתית מים ולאחר מכן - החלפת רשות(יצאת מהבית וחזרת),יצאת תחת כיפת השמיים,נכנסת לשירותים,ישנת,ברכת ברכת נפשות,או שגמרת בדעתך שהינך רוצה לשתות רק כוס מים אחת ולא יותר ולאחר מכן שתית עוד, או שגמרת בדעתך רק לשתות והביאו לפניך מן אחר מאותה ברכה, בכל הדוגמאות הנ"ל אפילו אם אחר שניה חזרת לשתות כוס נוספת הנך צריך לברך שוב מחדש!
נבחר דוגמא מכולם שיהיה ברור - שתית כוס מים ונכנסת לשירותים ,יצאת וחזרת לשתות מים אפילו אם נשאר מים באותה כוס שכבר ברכת עליה לפני הכניסה לשירותים אתה צריך לחזור ולברך שוב - זה נקרא הפסק וכן על זה הדרך בדוגמאות שנתתי לפניך.
אין שיעור של זמן , אך לצאת ידי חובת כל הדעות הנך צריך לגמור בדעתך(לכוון):
(נניח ואתה בבית שלך) - "אני מתכוון בדעתי לברך שהכל על המים ואני מתכוון להמשיך ולשתות ללא הגבלה בכל החדרים שבבית כל עוד לא אעשה הפסק וכן לפטור את כל סוגיי ברכות השהכל בברכה זו" במידה והנך עושה כן במחשבה הינך יכול לשתות מים כל עוד אינך עושה הפסק לא תצטרך לברך , וכל דבר שברכתו שהכל שברצונך לאכול גם אינך צריך לברך! בכוונה זו הנך יוצא לדעת כל הדעות כי יש מחלוקת גדולה בדבר ורק דוגמא קטנה לפי מה שכתבתי בכוונה שמת לב שיש צורך לומר במחשבה "בכל חדרי הבית" זו רק אחד מסנפי המחלוקת האם מעבר מחדר לחדר מצריך שוב לברך ,רק תבין כמה מחלוקת יש בעניין...
***אבל במידה וקצת קשה הדבר עליך והסתבכת אז בכללי כל עוד לא כיוונת בדעתך שאתה בפרוש לא רוצה יותר לשתות בפרוש! , גם אז אם לא עשית הפסק אין לך לברך שוב -זה נקרא "בסתמא" בלשון ההלכה וגם שם יש מחלוקת גדולה ולכן נפסק סב"ל - ספק ברכות להקל.

3.אין לעשות קידוש על מים !, מכל מקום במידה ואין ידך משיגה יין , יש האפשרות לעשות קידוש על "חמר מדינה" כלומר על משקה ששותים אותו לא מחמת צימאון אלא משום חשיבותו כגון בירה ,ליקר,קפה,וגם פה נחלקו אם צריך שיהיה משכר ועדיף משכר, אך בזה ניתן להקל רק בקידוש הבוקר כדי שיהיה ניכר שהנך עושה קידוש, כי בערב שבת אין לעשות כן ולברך על "חמר מדינה" אפילו אם אין יין אלא יקדש על הפת!!
ניתן גם לברך על תפוזים או אשכוליות במידה ואין בירה וכו'... , אך שוב כל זה בקידוש הבוקר ובמידה וידך אינה משגת כלל יין!
וכן צריך לברך כמובן "שהכל".
יישר כח על השאלות במידה ומשהו לא ברור חזור אליי...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 12:40 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


eXplncer כתב:
בחור טוב!!! כתב:
eXplncer כתב:
יש לי קצת הרבה שאלות אז בבקשה תענו רק אם אתם בטוחים :
1. האם מותר להגלח עם סכין על לי היהדות ? ואם לא למה?
2.מישהו יכול להסביר לי טיפה יותר טוב את הקטע של נטילת יידים?
3. אני לא הולך עם כיפה ברגיל ואני רוצה להתחיל לברך על האוכל אז עדיף לא לברך או לברך בלי כיפה ?
4. מישהו יכול להביא לי את הברכות ומה אני מברך על כל מאכל וכל שתייה
5. אממממ בקשר לשתן אני חושב שזה ברוך אתה יהוה שעשה בנו חורים אבל לא זוכר בדיוק
אם אפשר את הניסוח המדיוק ?


בס"ד

קודם כל כל הכבוד על הרצון להתקרב לבורא עולם ולעשות את רצונו
אשריך אחי.


1. אסור אחי להתגלח עם סכין, תער , וכדומה . זו מצווה מהתורה שנאמר "ולא תשחית את פאת זקנך "/ ויקרא יט ,כז.
והטעם למצווה היא כדי להרחיק אותנו מכל ענין ע"ז ובאה אזהרה מפורשת שיעשו בני האדם סימן בגופם מפני שהיא מזכרת לעוון. [חפציבה אונגר, על-פי ספר החינוך].
מותר להתגלח במכונות . אבל יש מכונות שאסור ויש שמותר , אז צריך להראות לרב בקי לפני השימוש במכונה אם היא כשרה.
יש גם את עניין של הפאות כנס לפה אחי
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

2.
נטילת ידיים לשחרית
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

נטילת ידיים לסעודה
http://www.mizrahit.co/forum/viewtop ... highlight=

3.
אסור להזכיר את שם ה'בלי כיפה או כובע או כל כיסוי לראש.
אז שמתפללים או מברכים או לומדים תורה צריך להיות עם כיסוי לראש ואם אין לך כיסוי לראש תשים את השרוול של החולצה על הראש ותברך .
אם אין ברירה בטח שעדיף לברך בלי כיפה מאשר לא לברך בכלל .

4.
לוח ברכות נהנין
http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=7948

5. קודם כל אחי רק שתדע שאסור להזכיר את שם ה' לשווא כמו שהזכרתה עכשיו
רק כשמתפללים או מברכים וכדומה מזכירים את שם ה' ,אבל ככה סתם אסור לומר את השם שאמרתה או לכתוב אותו . אבל מותר לרשום ה' או השם.
בקשר לשאלה שלך
בכל פעם שנפנה או שמטיל מים, ואפילו רק טפה אחת, ירחוץ ידיו במים ויברך אשר יצר בכוונה גדולה, והיא סגולה לרפואה שלימה וזאת הברכה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אִי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִילוּ שָׁעָה אֶחָת:
בָּרוּךְ אַתָּה ה' רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:


קודם כל תודה אחי עזרת לי נורא =]
עכשיו בקשר ל-3 אתה בטוח שעדיף לברך בלי כיפה מאשר לא לברך בכלל ?
וקצת מביךך אבל מזה "אשריך" בדיוק
ודבר אחרון מותר להגיד "כפרע?" (בכוונה רשמתי עם ע')
תודה מאוד מאוד עזרתה לי :D


בס"ד
אני בטוח אחי שאם אין ברירה ואתה נמצא בלי כיסוי לראש ויש לידך מאכל עדיף שתברך בלי כיפה מאשר לא לברך בכלל .
אבל תקפיד אחי להיות עם איזה כיסוי לראש לכל הפחות לברכה .

פירוש של אשריך זה "מאושר" "כמו שנאמר אשרי האיש אשר לא הלך בעצת .." =מאושר האיש אשר לא הלך בעצת רשעים.

עדיף אחי לחסוך את המילים המיותרות כמו כפרה וכו ..
אבל לא נראה לי שיש איסור לומר את זה .

תהיה בריא אחי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 13:30 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס''ד

אני רואה אנשים שעולים לתורה ואחד אומר ה' עמכם ואחד אומר את את שם השם אד
ואחד מתחיל בכלל מברכו מה המנהג הנכון ומאיפה צריך להתחיל?

;-)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 13:52 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


155555 כתב:
בס''ד

אני רואה אנשים שעולים לתורה ואחד אומר ה' עמכם ואחד אומר את את שם השם אד
ואחד מתחיל בכלל מברכו מה המנהג הנכון ומאיפה צריך להתחיל?

;-)
חחח נכון גם אני שמתי לב ותמיד חשבתי מה זה למה יש כאלה שאומרים ככה וחלק ככה..

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: עלייה לתורה
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 19:01 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 09 אוקטובר 2003, 03:05
הודעות: 352
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
155555 כתב:
בס''ד

אני רואה אנשים שעולים לתורה ואחד אומר ה' עמכם ואחד אומר את את שם השם אד
ואחד מתחיל בכלל מברכו מה המנהג הנכון ומאיפה צריך להתחיל?

;-)
חחח נכון גם אני שמתי לב ותמיד חשבתי מה זה למה יש כאלה שאומרים ככה וחלק ככה..


כשעולים לתורה צריך לומר:
1.השם עמכם(ולא שם השם) - והקהל עונה - "עמך השם" (שוב לא שם השם).
2."ברכו את אמוני המבורך(כאן מזכירם את שם השם) - והקהל עונה "ברוך אמוני המבורך לעולם ועד".
3.מברכים ברכת התורה הראשונה - "ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו, ברוך אתה השם נותן התורה".

**מכל מקום לגביי סעיף 1 במידה ויש כאלו שכן מזכירים את שם השם יש להם על מה לסמוך מפני שעוד מימי בועז ורת , התירו לברך את הזולת בשמו של הקדוש ברוך הוא,אך עדיף שלא להזכיר את שם השם אלא כמו שנזכר בסעיף 1.

****ועוד כלל חשוב שכדאי להוסיף:
אל תלמדו בחיים מבני אדם,כלומר לא בגלל שאנו רואים את פלוני עושה כך, והשני עושה כך אנו ננהג כמוהם אלא יש ללמוד את ההלכה וככה אין כל בלבול וספק!!!
כי כפי שציינתם בעלייה לתורה כל אחד עושה דברים שונים חלקם עפ"י הלכות וחלקם לא יודעים את ההלכה!!!, ולכן אנו יכולים להגיע לידי מכשול!
כל טוב


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 19:05 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


רגע אבל למה אחד נוהג ככה ואחד ככה?
אם למישהו יש ילקוט יוסף הוא יכול להסתכל שנייה מה המנהג הנכון?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 19:08 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


ואם לא אומרים את שם השם שאומרים השם עמכם
אז למה יש אנשים שאומרים את זה?


:???:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: עלייה לתורה
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2007, 19:58 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


eggboy כתב:
כחול בלב ובנשמה כתב:
155555 כתב:
בס''ד

אני רואה אנשים שעולים לתורה ואחד אומר ה' עמכם ואחד אומר את את שם השם אד
ואחד מתחיל בכלל מברכו מה המנהג הנכון ומאיפה צריך להתחיל?

;-)
חחח נכון גם אני שמתי לב ותמיד חשבתי מה זה למה יש כאלה שאומרים ככה וחלק ככה..


כשעולים לתורה צריך לומר:
1.השם עמכם(ולא שם השם) - והקהל עונה - "עמך השם" (שוב לא שם השם).
2."ברכו את אמוני המבורך(כאן מזכירם את שם השם) - והקהל עונה "ברוך אמוני המבורך לעולם ועד".
3.מברכים ברכת התורה הראשונה - "ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו, ברוך אתה השם נותן התורה".

**מכל מקום לגביי סעיף 1 במידה ויש כאלו שכן מזכירים את שם השם יש להם על מה לסמוך מפני שעוד מימי בועז ורת , התירו לברך את הזולת בשמו של הקדוש ברוך הוא,אך עדיף שלא להזכיר את שם השם אלא כמו שנזכר בסעיף 1.

****ועוד כלל חשוב שכדאי להוסיף:
אל תלמדו בחיים מבני אדם,כלומר לא בגלל שאנו רואים את פלוני עושה כך, והשני עושה כך אנו ננהג כמוהם אלא יש ללמוד את ההלכה וככה אין כל בלבול וספק!!!
כי כפי שציינתם בעלייה לתורה כל אחד עושה דברים שונים חלקם עפ"י הלכות וחלקם לא יודעים את ההלכה!!!, ולכן אנו יכולים להגיע לידי מכשול!
כל טוב

אני כמעט ולא רואה אנשים שאומרים מה שרשמת , האם זאת ההלכה ?וכאילו מי שלא אומר ככה טועה?קצת מוזר לי כי אני נתקלתי בדי הרבה שלא אומרים לעומת זאת ראיתי גם כאלה שאומרים..

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 41 מתוך 59 [ 879 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

שאלות ובקשות


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד