נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]טסטרוסה - יצירת מופת איטלקית*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]טסטרוסה - יצירת מופת איטלקית***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]טסטרוסה - יצירת מופת איטלקית***
הודעהפורסם: 09 אוקטובר 2007, 16:15 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 יולי 2007, 00:19
הודעות: 29793
מיקום: אז תבין חוקים עלי לא תופסים!!
לייקים: 977 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הטסטרוסה של פרארי שינתה את פני סגמנט מכוניות העל של שנות ה-80. המכונית עם הכונסים שהפכה להיסטוריה


אם ישנה מכונית שתוכל להצדיק את תפישת "תאוות בצע זה טוב" של שנות ה-80, הרי היא הפרארי טסטרוסה. בכדי להמחיש זאת, אף שמה ייצג "מכירת חיסול". ה-Testa Rossa road racer 250 המקורית ניחנה לא רק ביופי יוצא דופן אלא גם הצטיינה על מסלול המירוצים ואף ניצחה ב-3 אליפויות עולם למכוניות ספורט בין השנים 1958 ל-1961.

לפירוש השם טסטרוסה נגיע בהמשך, אך בניגוד למקורית, זאת של שנות ה-80 לא השיגה הישגים כלשהם על מסלול המירוצים. תדמיתה לא היתה זכה אך גם לא פשטנית - מכונית שצעקה תדמית וסטאטוס חברתי וכלכלי. בהתאם לרוח שנות ה-80 שבהם מכוניות-על היו סמלי סטאטוס ואם היית מפורסם או עשיר ללא מכונית כזאת פשוט לא היית IN, הטסטהרוסה היתה מענה מושלם לתקופתה. לזכותה יאמר שהיא לא הייתה רק סמל, אלא גם מכונית-על אמיתית.


מתחילת דרכה הייתה הטסטרוסה מתוכננת להחליף את ה-BB 512 שלא זכתה להצלחה יתרה וסבלה ממחלות ילדות (כמו חום שנפלט לתא הנוסעים מצינורות הרדיאטור שעברו מקדמת הרכב למנוע הממוקם במרכז) וכן העדר תא מטען.


הפתרון של פרארי לבעיות הנ"ל היה להגדיל, הכול. שני רדיאטורים מוקמו בתא המנוע במקום רדיאטור אחד בחלקו הקדמי של הרכב ובכך גם התפנה מקום לאחסון. בכדי לאפשר לתא המנוע להכיל את הרדיאטורים ובכדי לאפשר זרימת אוויר, מוקמו שני כונסי אוויר מאחורי הדלתות ורוחב המכונית גדל משמעותית.


בכדי לפתור את בעיית שטח האחסון, בסיס הגלגלים גדל אף הוא בכ-6.5 ס"מ ל-251 ס"מ. רוב המקום שהתפנה הוקדש לנפח אחסון מאחורי המושבים וכך, בשילוב עם המקום בתא הרדיאטור הקדמי לשעבר, ניתן לומר היה שלרכב יש תאי מטען שימושיים. אך למען הסר ספק, שום מזוודה בגודל סטנדרטי לא יכלה למצוא את מקומה בטסטרוסה.

תמונה

עיצוב חדש


עיצוב הרכב על-ידי פינינפארינה הוגדר כשנוי במחלוקת. סממן ההיכר החיצוני העיקרי היה כמובן עיצוב הדלתות שכונה "Cheese Grate" (מסננת הגבינה) - פסים שנמשכו לאורך כל הדלת עד לכונס האוויר שמוקם מאחורי הדלתות. לעיצוב הדלתות שהיה שנוי במחלוקת היה לא רק אספקט עיצובי, אלא גם פרקטי - הולכת אוויר בצורה יעילה לכונסים. עיצוב דלתות אלו היה מקור לחיקוי על ידי רכבים אמריקאים ויפניים שונים לאורך השנים שבאו.


פינינפארינה הגביה את גג הטסטרוסה ב-1.3 ס"מ לעומת ה-512. נשמע מעט, אך כל סנטימטר במרווח ראש בכלי-רכב שכזה מבורך. עם קווים של מכונית-על הראויה לשאת את הסמל פרארי, בשילוב עם שמשה קדמית משוכה לאחור שנתנה מראה שטוח וחישוקי אלומיניום בעלי 5 צלעות הממשיכים את מסורת פרארי, הייתה זו ללא ספק פרארי אמיתית.

תמונה

נוחות ומהירות


מנוע ה-12 צילינדר השטוח והמשופר היה חוד החנית של מכוניות פרארי המהירות. מנוע זה יצא משימוש במכוניות הימרוץ של פרארי, אך לא היה ספק כי עדיין ביכולתו להפיק כמויות עצומות של כוחות-סוס. עם נפח ויחס דחיסה זהה למנוע שהותקן ב-512, קודמתה, השינוי העיקרי היה ראשי המנוע החדשים בעלי ארבעה שסתומים לצילינדר לעומת הראשים בגרסתם הקודמת, בעלי שני שסתומים לצילינדר. הראשים נצבעו, איך לא, באדום, ברוח פירוש השם Testa Rossa – ראש אדום. כתוצאה משינוי זה במנוע, בנוסף לבקרת מנוע מתקדמת, חל שיפור משמעותי בהספק המנוע הקודם שהיה חזק אף הוא. 390 כ"ס ב-6,800 סל"ד ומומנט של 50 קג"מ ב-4,500 סל"ד.


מכלולי הרכב היו זהים למדי לאלו של ה-512 ועם צמיגים אחוריים ברוחב 255 על ג'אנט ברוחב 10 אינטש, אחיזתה היתה גבוהה. רבים שבדקו ונסעו על הטסטהרוסה מצאו אותה כקלה למדי לנהיגה וסלחנית לעומת מתחרותיה כגון הלמבורגיני קונטאש והגרסאות השונות של ה-911. בעוד ששתי המוזכרות במשפט הקודם יכלו לצאת משיווי משקל ולאב אחיזה ללא התרעה מוקדמת, הטסטרוסה רמזה לנהג הרבה לפני שמצא את עצמו במצב של חוסר שליטה או אחיזה.


פנים הרכב המשיך את מסורת פרארי בפשטות יחסית, אך עם מושבי עור ושטיחים מיוחדים. במבט חיצוני, הטסטרוסה נראתה כמו רכב גדול מימדים יחסית למכונית ספורט אך מאחורי ההגה התמונה הייתה שונה, בעיקר עם מרווח ראש קטן וצפיפות.

כמכונית-על אמיתית, הטסטרוסה הציעה שילוב של מהירות וזריזות. זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5 שניות בדיוק ומהירות סופית של כ-290 קמ"ש.


למרות שלהבדיל מקודמותיה לטסטרוסה לא הייתה הצלחה במסלול המירוצים, היתה היא מכונית לא רגילה בפני עצמה, בשילוב עם שלדה מתקדמת ועיצוב מדהים. למעשה, עד הצגת הטסטרוסה לראשונה בשנת 1984 פרארי הייתה ידועה כיצרנית רכב שנהגה "להתעלם" מנוחות הנהיגה והנסיעה של נהגי דגמי הכביש שלה תוך התמקדות בביצועים ובמסלול המירוצים וכאן הטסטרוסה הייתה נקודת מפנה. ללא ספק, הפרארי טסטרוסה היא יצירת מופת מבית פרארי.


תמונה

* הכותב הנו עורך אתר הרכב הקלאסי הישראלי 'קלאסיקאר'

קרדיט לוואלה !!

_________________

מוקדש לארתין...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 09 אוקטובר 2007, 20:21 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 10 מרץ 2007, 12:17
הודעות: 26471
לייקים: 923 אוהבים
פידבקים: 1 (100%)


תודה :P00

_________________


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 09 אוקטובר 2007, 20:23 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 03 מאי 2007, 13:45
הודעות: 9975
מיקום: בשכונה
לייקים: 31 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודדהה יענק |blu

_________________



לו רק היה לי פה לדבר
אני הייתי צועק לך את הכול
אני בנך הגדול אני הקודש בחול
אני כמעט לא יכול אני עברתי הכול
אני עזבתי הכול


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 09 אוקטובר 2007, 20:23 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 03 מאי 2007, 13:45
הודעות: 9975
מיקום: בשכונה
לייקים: 31 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


איזה יופי של מכונית בומבה

_________________



לו רק היה לי פה לדבר
אני הייתי צועק לך את הכול
אני בנך הגדול אני הקודש בחול
אני כמעט לא יכול אני עברתי הכול
אני עזבתי הכול


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 10 אוקטובר 2007, 14:42 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 01 ספטמבר 2007, 19:36
הודעות: 116
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודהה.

_________________
תמונה


שלי ^^^
תקנאו =]


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 11 אוקטובר 2007, 00:32 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 29 ינואר 2005, 19:40
הודעות: 55081
מיקום: בים של דמעות...סובב לי שעות
לייקים: 403 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה :P00

_________________
אני אפס, ה' הוא אחד, יחד אנו 10!



חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 10:28 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]טסטרוסה - יצירת מופת איטלקית***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד