נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

*** [כתבה+תמונה] מרצדס ML *** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 4 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

*** [כתבה+תמונה] מרצדס ML ***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: *** [כתבה+תמונה] מרצדס ML ***
הודעהפורסם: 10 אוגוסט 2007, 14:13 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 03 יולי 2005, 14:04
הודעות: 7294
לייקים: 146 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



קשה, וגם אין טעם, להתווכח עם מספרים ונתונים יבשים. כ-620,000 יחידות ML מכרה מרצדס מאז הצגת הדגם לראשונה, במאי 97'. ולמרות ששני-שליש מיליון מכוניות זה מספר מכובד בכל קנה מידה (בוודאי לרכב לא-ממש זול על-פני שמונה שנים) אנו בטוחים שמרצדס הייתה מייצרת את ה- M באופן שונה אילו כל הסיפור היה מתאחר בשנה אחת.

עולם משתנה
איך אחרת? בלי שלדת סולם למשל, או ללא Low ועוד כמה פריטי שטח אשר נחשבו, אז - עם תחילת תכנון הרכב, איפה-שהוא ב-94' - להכרחיים. אז, פשוט, רכב-פנאי מהסוג המוכר כיום - הנעה-כפולה, מרווח-גחון מוגבה-קצת וזהו - לא היה קיים. גם לאחר שהופיעו הראשונים ב-97', עבר עוד זמן עד שמותגי היוקרה פנו לפלח שוק זה כדי להראות כי מה שצריך זה הרבה הופעה ומעט יכולת-שטח - ולא ההפך.
לקסוס הייתה ראשונה עם ה- RX300 (מרץ 98') אך היה זה ה- X5 של ב.מ.וו שהצלחתו הראתה כי העניין הזה של יכולת שטח של ממש לא באמת חשוב, וה- X90 של וולוו שגם הוא התקבל בסבר פנים נאה, כאילו וקיבע את המגמה.
לא בדיוק. לאחר שהפאג'רו הראה כי אפשר לייצר רכב-שטח של ממש עם שלדה אחודה, הביא הצמד פורשה/פולקסווגן דרך הקאיין/טוארג את הטוב מכל העולמות. רכב-פנאי מכויל לכביש ומוגבל למדי מעבר לו, אבל - וזה אבל גדול - עם אופציה לחבילת-שטח מבוססת-אלקטרוניקה וכריות-אוויר המעניקה לרכב יכולת אמיתית מעבר לשביל הכבוש.
ולעולם משתנה זה - משלדת סולם דרך וויתור על יכולת השטח ועד לחבילות העדכניות - נכנס הדגם החדש של ה- M. מרצדס, שהייתה למעשה ראשונה עם רכב-פנאי/פרימיום, ניסתה כבר עם פריצת הז'אנר לרקוד בשתי החתונות, בכביש ובשטח. הבעיה הייתה כי התוצאה הסופית הייתה בבחינת נפילה בין הכיסאות; בשני התחומים לא נרשמה הצטיינות. כאשר הצטרפו לכך גם טענות על איכות יצור ירודה - במפעל בארה"ב, שם ה- ML מיוצר וייוצר - ומערכת בקרת-משיכה בעייתית, ברור מדוע חבלי הלידה של ה- ML היו קשים מאוד. מתיחת הפנים שעבר הדגם ב-2001 שיפרה מאוד את האיכות ותוספת המנועים המחוזקים עשתה את ה- ML אטרקטיבי מתמיד, אבל זה לא פתר את הבעיות העקרוניות.

ML - כל השינויים
המון מים זרמו בנהר נקאר, בדרכו לריין, דרך לב שטוטגרט ומטה מרצדס. שמונה שנים חלפו מאז הצגת ה- ML "ההוא", מפת רכבי הפנאי שונה לבלי הכר - וזו הזדמנות נהדרת להתחיל מדף נייר חלק עם ML חדש בתצורה שמיישרת קו עם מובילות הסגמנט היום יחד עם כמה פטנטים ייחודיים וחדשים.
מבנה השלדה הנפרדת ננטש לטובת שלדה-אחודה מוצקה וקשיחה. עם יתרונות ברורים לטובת האחרונה בשליטה דינמית עדיפה, קשיחות מבנית ועמידות בפיתול בנוסף למשקל עצמי נמוך (עם השלכות ברורות על ביצועים ותצרוכת דלק). וה- ML גדול יותר. המרכב ארוך ב- 15 ס"מ (478 ס"מ), רחב ב- 7.1 ס"מ (191 ס"מ) ונמוך ממש במעט (ב- 5 מ"מ, 181.5 ס"מ). בסיס הגלגלים התמתח ב- 9.5 ס"מ ל- 291.5 ס"מ נדיבים מאוד בקטגוריה הזו ומפשק הסרנים התרחב בלא-פחות מ- 7.5 ס"מ, ל- 163. למרות הצמיחה המשמעותית בכל הממדים נותר המשקל העצמי כשל גרסת הבסיס של הדגם היוצא וזה עומד על כ- 2200 ק"ג.
מערכת ההנעה מחודשת אף היא וכוללת שלושה מנועים חדשים. שתי גרסאות של טורבו-דיזל 6V בנפח 3.0 ל'. האחת עם 224 כ"ס ו- 51 קג"מ (כבר מ- 1600 סל"ד!), האחרת מעין גרסה חסכנית של הראשונה ומציירת 190 כ"ס ו- 44 קג"מ. זו, אגב, הופעת הבכורה למנועי הדיזל הללו המציגה את הדור השלישי והעדכני ביותר של מערכות המסילה המשותפת וטכנולוגיית ההזרקה. אגף הבנזין מציג 6V 3.5 ל' 272 כ"ס ו- 35 קג"מ ו- V8 5.0 ל' עם 306 כ"ס ו- 46 קג"מ.
זה היצע המנועים לשנת 2005, וזה יתרחב עם 8V חדש עם 400 כ"ס וגרסת AMG שתקבל את הסימול M65 ויהיו לה יותר מ- 600 כ"ס ו- 100 קג"מ(!?)
תיבת הילוכים עם שבעה(!) יחסי העברה, 7G-TRONIC, סטנדרטית בכל גרסאות ה- M. הפיקוד אלקטרוני ונעשה דרך מנוף שעל עמוד ההגה ומיתוג שבגב גלגל ההגה. כמו בתיבות האוטומטית הנוכחיות של מרצדס, גם כאן הצבת הילוך ידנית קובעת בעצם את ההילוך הגבוה שהתיבה תעבוד אתו. ואם בהעברת-כוח עסקינן, יצוין כי Low תקני כבר אין; הילוך-כוח הוא חלק מחבילת השטח האופציונלית. ל- ML מערכת הנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מרכזי ויחס 50/50.
חבילת מתלי-אוויר Airmatic, אופציונאלית וכוללת שתי רמות: רגילה ולשטח, ואילו גרסת הבסיס מבוססת על קפיצי סליל מפלדה. בגרסת השטח מסוגלת המערכת להרים את מרווח הגחון עד ל- 29.1 ס"מ מרשימים למדי (מוגבל ל- 30 קמ"ש) ויש כמובן רמות ביניים נוספות. לכריות האוויר חוברת מערכת בולמי-זעזועים אדפטיבית המשנה את מאפייני השיכוך לפי הצורך. הנהג יכול לבחור בין מצב אוטומטי, מצב נוחות או מצב ספורט. כל הטכנולוגיה הזו נועדה כדי לתמוך במערכת מתלים חדשה בצורת עצמות-עצה כפולות בחזית ומערכת רב-חיבורית התומכת באחוריים. את הקצה מייצגים חישוקי "17 או "18 כאשר גם "19 בארסנל.
עוד שתי מערכות מעניינות לסיכום הפרק הטכני: בקרת משיכה/יציבות 4ETS מדור שני שגם משתמשת בבלמים עדי להעביר מומנט לרוחב הצירים האחוריים. למערכת מתג "שטח" המשנה את מאפייני בקרת המשיכה, היציבות ESP ורגישות ה-ABS בירידה מכביש לעפר. מערכת Pre-Safe שתפקידה להכין באופן אקטיבי את המכונית ואת הנוסעים לקראת תאונה. כאשר המערכת מזהה מצב חירום, נסגרים החלונות, חגורות הבטיחות מתהדקות, והמושבים/ומשענות הראש מונעים כדי למקם את הנהג/נוסע באופן אופטימלי לקראת החבטה ופתיחת כריות האוויר. ל-ML יש גם DSR המגבילה את מהירות הירידה במורד תלול באמצעות הבלמים למהירות שהנהג קובע מראש בטווח שבין 4 ל-20 קמ"ש. מפתח לא נדרש כדי להתניע את האוטו, רק כדי לזהות את הבעלים שיכול להתניע בלחיצת כפתור. ויש גם תא מטען שדלתו נפתחת ונסגרת אוטומטית וקיימת אופציה לתא מטען נשלף(!) בעל רצפה שיוצאת מעבר לסף ההטענה וחוזרת למקומה עם הסלים. כמו שצריך.

החיים מעבר לאספלט
ויש גם שטח. אם לא בחרתם לרכוש את ערכת השטח ובכל זאת תרצו לרדת לטייל בשבילים, יבוא לעזרה מתג אחד קטן אשר בהילחצו "יודיע" ל- ML שירדתם לשטח והוא ישנה את המאפיינים של בקרת היציבות/משיכה ושל ה- ABS. אם בכל זאת תתעקשו לבלות בין הכרמים אזי ערכת השטח מומלצת מאוד. היא כוללת תיבת העברה עם יחס קצר, נעילות לדיפרנציאל מרכזי ואחורי, מתלי אוויר עם נפח מוגדל ומרווח גחון של עד 29 ס"מ וגם מגן גחון. זאת, לצד הגבלת מהירות במורד ובקרת משיכה 4ETSמהדור השני.
מסלול השטח העביר אותנו דרך סדרת הצלבות אותן עברנו פעם אחת רק עם בקרת המשיכה ופעם שנייה עם נעילות, זינקנו בעלייה להדגמת פעולת השהיית הבלם בזינוק בעליה (המחשב מזהה זינוק בעליה ומשאיר לחץ על המערכת לשנייה בדיוק כדי למנוע דרדור לאחור), ירדנו מורד תלול להדגמת ה- DSR ואז שוב רק כדי לגלות שהאוטו בולם מצוין רק על המנוע ובכל זאת יפעיל בעצמו את ה- DSR גם אם המתג אינו מופעל. אפשר לשלב ולנתק Low תוך כדי נסיעה רצופה (דורש נוהל די מורכב) וניתן להגיע עד 80 קמ"ש ב- Low בזכות שבעת ההילוכים שבתיבה. איכות הנסיעה קשה למדי בשיא גובה המתלה, אך משתפרת ככל שיורדים במפלס. בשורה התחתונה, למרות מסלול המכשולים המהונדס, הדגימה ה- M היטב את תכונותיה החדשות והשאירה חשק לעוד לכשתגיע ארצה.


תמונה

תמונה

תמונה

_________________
"ויקרא שמשון אל ה' ויאמר: ה' א-לקים זכרני נא וחזקני נא אך הפעם הזה הא-לקים ואנקמה נקם אחת משתי עיני מפלשתים" (שופטים ט"ז, כח)"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 אוגוסט 2007, 09:04 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 20 מאי 2006, 15:43
הודעות: 16852
מיקום: קרית ים
לייקים: 28 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה
:P00


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 10:49 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 4 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

*** [כתבה+תמונה] מרצדס ML ***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד