נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]אופל אסטרה - המשפחתית הנעלמת*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]אופל אסטרה - המשפחתית הנעלמת***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]אופל אסטרה - המשפחתית הנעלמת***
הודעהפורסם: 05 נובמבר 2006, 13:45 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



כיצד הפכה הצלחה מסחררת באירופה לרואה ובלתי נראית בישראל? אופל אסטרה מתייצבת אצלנו למבחן בגרסת 1.8-אוטומט ומפגינה יכולת גבוהה בהרבה משרומזות המכירות

טוב שם טוב משמן טוב, אמרו חז"ל, והאסטרה מדגימה זאת היטב. אופל השקיעה מאמץ כביר כדי לבצע את הקפיצה הנדרשת ולהוסיף לאסטרה סקס-אפיל נחוץ. אבל שנתיים לאחר השקתה בארץ המכונית הזו עדיין נדירה. אנשים מוכנים לשלם פרמיה הגונה עבור גולף או סיוויק, אבל אפילו לא חושבים לכיוונה של האסטרה. למה? התדמית הלא מבריקה שדבקה באופל היא זו שעושה את ההבדל.

זה יכול היה להיות אחרת. קודמתה לתפקיד הקומפקטי, הקדט, דווקא זכתה לימים יפים בשנות השמונים. אבל החטיבה האירופית של ג'נרל מוטורס התקדמה לאט מדי ולא הפנימה את הכיוון המלוטש אליו הלכו המתחרות. היא הייתה פשוטה מדי, וגם בעיות איכות ואמינות של דורות קדומים הפריעו. אם לא די בכך, האסטרה החדשה והמבטיחה נחתה כאן ללא גרסת 1.6 אוטומטית אמיתית (רק עם תיבה רובוטית). כך שהגרסה הרלוונטית באמת (והיחידה שמשווקת כיום), מצוידת במנוע 1.8 ליטר ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. איך היא על הכביש?

המראה

שלוש שנים לאחר השקתה, האסטרה עדיין נראית טוב. הקו הכללי אמנם אינו יוצא דופן, אבל "תכשיטים" כמו יחידות תאורה גדולות מלפנים, חרטום אגרסיבי ואחוריים ייחודיים, יוצרים מראה מקורי ומושך.

מקוריות מאפיינת גם את תא הנוסעים שמייד מושך את העין. סביבת הנהג ייחודית, ובולטים בה פתח אוורור מרכזי בסגנון ארט-דקו (מבריק), וצג מידע שקוע. מכונית המבחן גם צוידה בגג זכוכית ענק שחלקו הקדמי נפתח (תוספת של 8,000 שקלים). אלא שהכיסוי שלו דקיק ולא איכותי מספיק וכך גם מתגי התפעול שלו.

ובכלל, הפלסטיקה באסטרה עדיין אינה ברמה אחידה ולא איכותית מספיק בעידן הגולף. גם בחירת הגוונים יכולה הייתה להיות מעט יותר מאירת עיניים.

גג שמש גדול ומרשים, תא נוסעים נעים

הנדסת האנוש העיקרית נאותה, אבל נראה שאופל התעקשו לבלבל עם תפעול מסורבל ומאד לא אינטואיטיבי לבקרת האקלים, מערכת השמע וצג המידע שלהן. גם תפעול מנופי המגבים-איתות מסורבל. והעובדה שהכל מואר גם ביום תגרום לרבים לשכוח להדליק אורות . באופל גם דאגו להסתיר את בקרת השיוט, עד שיהיו לקוחות רבים שלא ידעו שהיא קיימת. מה עוד? תנוחת הנהיגה טובה והמושבים נוקשים אך נוחים. המרחב מאחור סביר, ותא המטען נראה קטן אך מציע נפח מספק של 350 ליטר.

הדרך

מנוע ה-1.8 ליטר שימש גם את האסטרה היוצאת והוא מייצר 125 כ"ס. זה לא נשמע הרבה, ובהחלט חלש מגרסאות ה-2.0 ליטר המקובלות אצל המתחרים. עוד מעט נקבל את גרסת ה-140 כ"ס שכבר נמכרת באירופה. המנוע עצמו משודך לתיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים ללא אפשרות לתפעול ידני. למעשה הבורר חסר אפילו מסילה משוננת, וזה אומר שתפעול ידני אינו נוח.

המנוע הוותיק מגיב באופן מיידי ונמרץ למדי. הוא אינו שש לטפס במעלה הסל"ד (למרות ששם עיקר כוחו) אך מפגין זמינות כוח נאותה ובשילוב עם תיבה מעודנת ויעילה נוצרת חטיבת כוח נעימה ויעילה למדי. האסטרה מציעה אופי זריז מבלי להיות מהירה במיוחד (כמו שרומז גם המפרט הטכני - 188 קמ"ש, 11.9 שניות ל-100). עליות ארוכות חושפות את הפערים שבין ההילוכים הארוכים, ופוגמות משהו ברושם החיובי. כאן יש להביא את המנוע לתחומים הפחות חביבים עליו, בהם הוא חושף רעש נוכח (שבמקרה זה אינו מפריע).

אבל לאסטרה יש גם מתג "ספורט", אשר בניגוד למקובל אינו משנה רק את פעולת התיבה, אלא גם מחדד מצערת ומקשיח הגה ובולמים. כך לפי אופל אפשר לקבל אופי ספורטיבי יותר, כשמתחשק, ושלא על חשבון הנוחות היומיומית. ואכן לחיצה משנה את חוקי המשחק באופן מורגש.

אבל התחושה השונה נובעת בעיקר מהשינוי הקיצוני בכיול התיבה - שבאחת מורידה הילוך (לפעמים שניים) ואינה מוכנה להעלות הילוך אלא רק קרוב לקו האדום. זה מעניין בהתחלה, אבל השינוי בתפקוד התיבה שנועל אותה בהילוכים נמוכים, יוצר מצב של "דם בעיניים". אפילו חובבי הספורט יעדיפו משהו מתון יותר, או אפשרות להעלות הילוך (שאינה קיימת בגלל מחסור בתפעול ידני). ייתכן והמערכת תרשים יותר אם תשודך לתיבה ידנית.

ומה עם תצרוכת הדלק? זו נעה בין 10.4 ק"מ לליטר בשיוט רגוע (תוצאה לא מרשימה) לכ-8 ק"מ לליטר במסלול המאומץ שלנו (שזה לא רע).

התנהגות

כבר בדור השני זכתה התנהגות הכביש באסטרה לציון טוב. ובדור החדש, שמתבסס על הפלטפורמה ההיא, אופל לא ממש קלקלו זאת. מאחורי ההגה, בניגוד לקומפקטיות אחרות בנות זמננו, האסטרה מרגישה קלילה וקטנה יחסית. היא מגיבה באופן מדויק וברור להפניית ההגה המהיר, משנה כיוון בנחישות ומגיבה באופן מהנה לפעולות הנהג - דרך המצערת או ההגה. בהחלט נחמד. למרות מנגנון אלקטרו-הידראולי, ההגה מציע פעולה נעימה ואף תקשור קל.

בקרת היציבות, שאינה ניתנת אפילו לניתוק חלקי, עושה את העבודה - אם כי לעיתים באופן בוטה מדי. במפתיע, על כביש יבש, לא הפגינה האסטרה אחיזה גבוהה במיוחד. בכל מקרה, קל לנהוג בה מהר גם על כבישים לא מושלמים. היא מרגישה מחוברת ובעלת יציבות כיוונית טובה. הבלמים הפגינו פעולה מדויקת למדי - גם אם לא נחושה במיוחד.

נוחות הנסיעה באסטרה סבירה, גם אם הקשיחות הגרמנית לא תמיד מצליחה להתמודד מול אוסף הטלאים העירוני. מחוץ לעיר המצב טוב בהרבה. עם זאת חבל שנשמעים יותר מדי רעשי רוח.

מגיע לה יותר

רגע לפני פרידה מהאסטרה, אני נותן בה עוד מבט וברור לי שמגיע לה יותר. הרבה יותר. אמנם היא לא יכולה להתברג לציי הרכב בגלל חסרון גרסת 1.6 ליטר אוטומטית ובעיית מחיר, אבל מה עם הקהל הפרטי? עם תג של 142,000 שקלים, האסטרה אולי לא מהווה את העסקה המושלמת (מישהו אמר פוקוס 2.0 ליטר או מאזדה 3 2.0 ליטר?), אבל היא עדיין משקפת קנייה טובה. עם ציוד בטיחותי מלא (6 כריות אוויר ו-ESP), לצד מערכת שמע ובקרת אקלים, ברור שהיא מאובזרת למדי.

ומעבר לכך - מדובר במכונית בעלת מראה מיוחד ויכולת גבוהה שמצליחה גם בימים של פוליטקלי קורקט להציע אופי, והנאה. אבל נראה שבמקרה של אופל מוצר טוב אינו מספיק. צריך מחויבות ומאמץ של היבואן כדי להחזירה לימים בהם נחשבה "גרמנית" לא פחות מפולקסווגן. איכשהו קשה לנו לראות אותו עושה זאת, במיוחד כאשר הקוריאניות של שברולט מאפשרות עבודה קלה בהרבה.

אופל אסטרה

שם יצרן ודגם אופל אסטרה
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח 1,796 סמ"ק
הספק מרבי 125 כ"ס ב-5,600 סל"ד
מומנט מרבי 17.3 קג"מ ב-3,800 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
מרכב 5 דלתות, האצ'בק
אורך 425 ס"מ
רוחב 175 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 261 ס"מ
משקל 1,310 ק"ג
נפח תא מטען 350 ליטר
0-100 קמ"ש 11.9 שניות
מהירות מרבית 188 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12 ק"מ לליטר
מחיר 142,000 שקל
אחריות 24 חודשים
אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,ESP
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 1/4/5 לפי EuroNCAP

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 26 יוני 2007, 00:26 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 11 דצמבר 2006, 18:21
הודעות: 1185
לייקים: 3 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


MAD ;-)

_________________
[flash width=407 height=243]http://www.mizrahit.co/upic/6lOh2ar_noshmim-m.swf[/flash]


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 11:01 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]אופל אסטרה - המשפחתית הנעלמת***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד