נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]ניסאן קאשקאי - משהו שונה*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]ניסאן קאשקאי - משהו שונה***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]ניסאן קאשקאי - משהו שונה***
הודעהפורסם: 17 מרץ 2007, 12:10 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



במקום האלמרה הסטנדרטית עד שעמום, מציעה ניסאן מהיום רכב כמו-שטח מעניין למראה. מיהרנו לספרד כדי לבדוק האם זה באמת משהו אחר, או סתם גימיק שיווקי

"התפיסה של משפחתית, או משפחתית-קומפקטית, הולכת ומתפוררת. הלקוחות לא רוצים עוד מכונית כמו פולקסווגן גולף או אופל אסטרה. הם כבר רוצים משהו אחר". על המשפט הזה, שאף בכיר שפוי בתעשיית הרכב לא היה מוציא מפיו אך לפני שנים מספר, חתום אחראי פרויקט ניסאן קאשקאי. ובשום אופן אל תמעיטו בערך המשפט הזה. הוא בטח לא שכח שלבעלת הבית שלו, זו שחתומה על התלוש החודשי, קוראים רנו. וסביר להניח שלא חמקה ממנו העובדה כי המגאן, עונה בדיוק על אותו קריטריון הולך ונעלם.

הבעיה של ניסאן

בדומה למדי למצבה בישראל, ניסאן נתפסת גם בשאר העולם - בעיקר באירופה - כאפרורית מדי, משעממת מעט, לא ממש סקסית. מרבית הלקוחות, שמרנים יותר או פחות, רוכשים את המכונית שלהם בגלל שהם רוצים - וכשהמכונית לא מעוררת אצלם שום עניין, לא קונים אותה. בניסאן הבינו שימי האלמרה הבלתי-נראית חייבים להסתיים. ועם השקת הקאשקאי נראה שכך בדיוק יהיה.

רכב הכאילו-שטח של ניסאן מציב את עצמו במה שנראה כמו הקטגוריה החמה הבאה, עם נציגים של מיטב המותגים. דודג' כבר שם עם הקליבר, פולקסווגן עם הגולף קרוס. ומי שלא שם, יהיה בעתיד. זה לא אומר שפלח השוק של הקומפקטיות יעלם מהעולם, אבל זה אומר שגם ניסאן רוצים נתח מעוגת הקורס-אובר, ובוחרים לעשות זאת עם מכונית במידות קומפקטיות יחסית, למעט ממד הגובה.

יש סגנון

במפגש ראשון פנים עם פנים, הקאשקאי עושה את העבודה. זוכרים את האלמרה והסאני? הקאשקאי ישכיח אותן. הוא נראה כמעין ג'יפון-עירוני ממורק, רכב שימושי גבוה מעט, עם שטח שמשות גדול וחיוך שובב. בפירוש אחד שיכול להשתלב בקטגוריה אליה שייכים הראב4 של טויוטה או יונדאי טוסון. הכל בסדר, ובכל זאת היינו מצפים למעט יותר תעוזה. כי אמירה עיצובית של ממש, אין כאן. מבחינת ניסאן מדובר כמעט במהפך, מבחינת תעשיית הרכב זה צעד קל, בקושי, לפנים.

תא הנוסעים לעומת זאת, מעט מאכזב. נעים בו, איכותי ומרשים. אבל שוב - אם חיפשתם שאר רוח, אל תחפשו אותו כאן. בניגוד למיניוואנים קומפקטים מאירופה, דוגמת רנו סניק וסיטרואן פיקאסו - שגם בהם מקווים בניסאן להתחרות - לקאשקאי אין שום פתרון אחסון חכם או חידוש מבריק. וזה כבר חבל.

באופן ידני

בהשקה הקצרה אליה הוזמנו, הוצעו לבחינה גרסאות בנזין 2.0 ליטר (140 כ"ס) עם הנעה קדמית, ודיזל 2.0 ליטר (150 כ"ס) עם הנעה כפולה, כולן עם תיבה ידנית. זו - אתם יכולים לנחש - לא תוצע כלל בישראל. במקום, אנחנו נקבל אוטומטית-רציפה לבנזין, ואוטומטית שישה הילוכים לדיזל.

כצפוי, בשתי הגרסאות בהן נהגתי הביצועים בהחלט סבירים. יש כמובן יתרון לדיזל החזק יותר, בעיקר בהאצות ביניים. התנהגות הכביש היתה סבירה. אחיזה מספקת יש, וכך גם היגוי לא ממש מדויק. אבל בעיקר גילינו כי לניסאן עשויה להיות בעיה מסוימת, בעיקר בצד הנוחות. כדי להתמודד עם מרכב מוגבה, הקשיחו בניסאן את מערך המתלים לעומת הקומפקטיות בארסנל, כולל מוטות פיתול עבים. יש אמנם רק מעט זוויות גלגול, אך על כבישי ספרד הלא-מושלמים נרשמה איכות נסיעה בינונית בלבד.

לא פועל אפור

אין ספק שעיצוב הקאשקאי יעשה את העבודה. בעיקר אצל קהל שמאס בתצורה השמרנית-משהו של משפחתיות קומפקטיות. מצד שני, אותו קהל יידרש לשלם 151 אלף שקל, מה שמעמיד את הקאשקאי - גם תודות למנוע ה-2.0 ליטר - בעימות חזיתי מול משפחתיות גדולות. למשל הונדה אקורד ופורד מונדיאו. זו גרסת הבסיס, שכוללת שש כריות אוויר ואת כל החישמול המקובל. תמורה 171 אלף, תקבלו גם רמת גימור גבוהה יותר - חישוקים קלים, בקרת שיוט וריפודים מהודרים - וגם הנעה כפולה. עכשיו אתם מתמודדים כבר מול ג'יפונים קטנים.

כך שבסופו של דבר, או אם לדייק, בתחילת חיי הקאשקאי, השאלה החשובה ביותר היא לאן משייכים אותו. בהתאם הוא עשוי להיות פחות או יותר אטרקטיבי כ"חבילה שווה". וזה בעצם כל הסיפור כאן. מכונית שמציעה להיות תחליף מעניין לסטנדרטי, במגוון גרסאות שעונות לקשת צרכים רחבה. איך זה יעבוד בארץ? נחכה למבחן מקומי.

ניסאן קאשקאי 2X4 בנזין

מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,997 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 141 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 20 קג"מ ב-4,800 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 431.5 ס"מ
רוחב 178.5 ס"מ
גובה 160.5 ס"מ
בסיס גלגלים 263 ס"מ
משקל 1,355 ק"ג
נפח תא מטען 350 ליטר
100-0 קמ"ש 10.7 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14 ק"מ לליטר
מחיר 151,000 שקל
מתי בישראל? מאי 2007
אחריות 36 חודשים
אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS
דירוג בטיחות לא נבחן

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 23 מרץ 2007, 20:47 
מנותק
נושם מכור
נושם מכור

הצטרף: 28 דצמבר 2006, 23:55
הודעות: 2162
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודהה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 28 מרץ 2007, 11:20 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 25 מרץ 2006, 10:15
הודעות: 1168
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודהה אח שלי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 29 מרץ 2007, 11:17 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 08 מאי 2006, 13:32
הודעות: 13020
לייקים: 2 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


:P00

_________________
שבוי בקסמייך לא שפוי בלעדייך
בית"ר ירושלים


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 מרץ 2007, 18:10 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב

הצטרף: 29 יולי 2005, 12:51
הודעות: 43482
מיקום: מש"ק ממטרות בבלומפילד
לייקים: 81 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודההההההה :P00

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 11:17 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]ניסאן קאשקאי - משהו שונה***

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד