נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]הונדה חוגגת 100 שנים למייסד*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 14 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]הונדה חוגגת 100 שנים למייסד***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]הונדה חוגגת 100 שנים למייסד***
הודעהפורסם: 22 נובמבר 2006, 19:59 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



היצרן היפני הגדול בעולם הונדה מציין 100 שנים להולדתו של סויצ`ירו הונדה מייסד החברה. ההיסטוריה של הונדה על קצה המזלג

סויצ`ירו הונדה נולד בהממטסו-יפן באוגוסט 1906. את שנות ילדותו התמימות הוא בילה בלעזור לאביו, נפח במקצועו, בסדנה לתיקון אופניים ואפשר להגיד שכבר אז זה התחיל. מה התחיל? ובכן, לא סתם יש עדיין זקנים ששואלים אותך "איזה אוֶנדה זה?". הם מתכוונים ליפני ההוא שבגיל 15, ללא כל הכשרה מקצועית, עבר לבדו לגור בטוקיו הגדולה. שם, אחרי שנה של חיפושים ומאבק הישרדות, הוא מצא עבודה כשוליה במוסך מכוניות ונשאר לעבוד שש שנים. משם הוא חזר לעיר הולדתו ופתח עסק משלו לתיקון מכוניות והוא בן 22 בלבד. אבל הראש של סויצ`ירו שלנו לא היה רק במכונאות. סויצ`ירו אהב מאוד תחרויות, נתן בראש במירוצים, שבר שיאי מהירות וגם התרסק. ב- 37`, אחרי שהחליט שיותר בטוח להתעסק במכונאות (אשתו קצת "עזרה" לו להחליט), הוא ייסד את חברת TSHI לייצור בוכנות. במהלך מלחמת העולם השניה התעסק מר הונדה בייצור חלקי מנועים לצבא היפני וב- 1945 התפוצצו האמריקנים על יפן עם שתי פצצות גרעיניות.
אחרי המלחמה, באוקטובר 46`, ייסד הונדה חברה (מכון טכנולוגי) הנקראת על שמו, שעתידה כמו כולם, לתת מענה לצורך בתחבורה בסיסית וזולה אחרי המלחמה. בעזרת החוש העסקי, היכולת הטכנית והסתגלנות שלו שתלווה אותו עד למעמד אימפריה, הוא קנה 500 מנועים קטנים מעודפי הצבא האמריקני, התקין אותם על שלדות אופניים והם נמכרו שיגעון. ב- 48` הוא מוכר את עסק ייצור הבוכנות לטויוטה בעבור בוכטה של כסף ומתחיל להניע קדימה ומהר את "הונדה מוטור קומפני". שימו לב ל"מוטור", הלב של סויצ`ירו ושל הונדה כולה יהיה שייך – תמיד – קודם כל למנוע. אבל החיים הם לא רק טכנולוגיה ומנועים: ב- 47` מצטרף להונדה שותף בשם קיוטו קאוואשימה, שלימים יהפוך למנכ"ל החברה. למרות שכל השנים נותר האיש אלמוני יחסית לסויצ`ירו, הוא לא פחות אחראי להצלחה האדירה של החברה, במיוחד בכל מה שקשור לשיווק.
ב- 1949 יצא לשוק ה- D TIPE, או כפי שכונה "DREAM", שהיה האופנוע הראשון לבית הונדה, ארבע שנים אחר כך מגיע הבנלי, הארבע-פעימות הראשון, והשאר היסטוריה. מאז אותו "חלום" הפכה הונדה למעצמה עולמית המונעת כולה ברוח האמונה בטכנולוגיה של סויצ`ירו וטכניקות השיווק של קאוואשימה. זה התחיל בהחלטה הגאונית של הונדה להתמקם בתוך שוק האופנועים הגדול בעולם עם ייסוד "אמריקן הונדה מוטור קומפני". הכלי הראשון שנמכר ליאנקים היה ה- C100, שכולנו מכירים בתור הסופר-קאב מדומינוס-פיצה. לימים יהפוך הקאב לכלי הרכב הנמכר ביותר בעולם עם יותר מחמישים מיליון כלים. הקאב, שנראה אז יותר כמו טוסטוס אופנתי מאשר אופנוע, פנה לאנשים שעד אז לא חשבו אפילו על דו-גלגלי. היכולת לעלות על המושב "דרך הקטנוע" מבלי להניף רגל, יחד עם השקט, הניקיון והאמינות הבלתי נלאית - עשו אותו ללהיט היסטרי. לא צריך יותר מהסיסמה "אתה פוגש את האנשים הנחמדים ביותר על הונדה" בכדי להבין את המהפך התדמיתי שהביא הונדה על עולם האופנועים.

ה- CB72 וה- CB77 של 61` היו ההמשך הטבעי של הונדה בדרך להשתלטות על שוק האופנועים האמריקני והעולמי. דגמי ה- HAWK הללו, בנפחים של 250 ו- 305 סמ"ק, כבשו את לב הרוכבים עם אמינות, ידידותיות, ניקיון וביצועים מצוינים ממנוע קטן בסל"ד גבוה הודות לפעולה לסירוגין של הבוכנות (עלו וירדו יחד בבריטים) וצמד גלי-הזיזים. אלה גם האופנועים שהביאו את הרוח והגישה של הונדה לפיה אתה לא חייב להיות מלאך גיהינום עם גריז על הידיים ושלולית שמן מתחת לאופנוע בכדי להיות אופנוען, היום הם אומרים שהנדסת אנוש וידידותיות למשתמש יעשו אותך יותר מהיר מאשר כוח מנוע.

אחר כך CB400 שהבהיר שהיפנים דווקא לא מוגבלים לנפחים קטנים, ועד לשיא, ה- CB750 של 69`, שהיה נציג נאמן של אותה גישה. למרות שהיה האופנוע הגדול ביותר שיצא עד אז מיפן, הוא היה הכלי האמין, החלק והקל ביותר לרכיבה באותה תקופה. אבל זה לא הסיפור שלו; ה- CB750 הביא את בשורת הארבעה צילינדרים בטור לייצור המוני. יחד עם המנוע האימתני הוא הביא גם את בלם הדיסק הראשון באופנוע סדרתי. אותו CB אגדי היה למעשה הסופרבייק הראשון והוא זה שהזניק את מלחמת ההספקים שמתחוללת מאז. תצורת המנוע, עם הקראנק היצוק, תשרוד עד ימינו אנו, תהייה לסימן ההיכר של אופנועים יפניים ספורטיביים ותהווה את אמת המידה לביצועים.
החידושים ב- 750 היו רק הסנוניות הראשונות לגל של הכתבות סטנדארט טכנולוגיות, ואף סמלו מה הלאה. דוגמאות? מהחמישה והשישה צילינדרים של הגרנד-פרי, וריאטור (המצאה איטלקית שהונדה קנתה בשנות ה- 50`), קירור מים להמונים, טורבו בייצור סדרתי, בוכנות אובליות ו- 32 שסתומים, יצורים מוזרים כמו הג`יירו התלת גלגלי ועוד.
על הבסיס הטכנולוגי הזה יצאו מבית הונדה כמה וכמה דגמי מפתח שהוו מהפכה בפני עצמם ואף יצרו קטגוריות חדשות. כמו אותה מפלץ שנקרא גולדווינג שהחל את דרכו בתור אופנוע GT עירום בשנת 75`, פתח את שוק התיור המאובזר ארוך הטווח, והיום הוא כלי התיור האולטימטיבי. או האינטרספטור (VF750F) של 82` עם מנוע ה- V4 האגדי שימצא את מקומו ב- VFR שעדיין שולט ביד רמה בשוק אופנועי הספורט תיור. או ה-CBR600F הוריקאן שהמציא ב- 1987 את קטגוריית ה- 600 הסופרספורטיביים בנוסחה המשלבת ספורטיביות עם נוחות. ומה עם ה- CBR900RR של 92` שהביא מנוע כמעט ליטר בשלדה של 600? וה- CR250R שהביא את שלדות קורת האלומיניום לשטח וסחף אחריו את כל עולם המוטוקרוס? זה יכול להמשיך ככה עוד כמה עמודים טובים, ועוד כמובן בהישגי הכנף האדומה באליפויות העולם אליהן הגיעה הונדה כבר ב- 59` עת השתתפה לראשונה בגרד-פרי 125 של האי מאן, ושנתיים אחר כך כבר הייתה אלופת עולם, גם ב- 125 וגם ב- 250.
אבל באו נעצור כאן. כי בנוסף לכל חידושי הקצה, הונדה מוכרת ומככבת בעיקר באיכות הייצור, האמינות והידידותיות. כמעט תמיד חיו במקביל אופנועים יותר קיצוניים וחזקים מההונדות. אבל לא היה להם את הקסם של הונדה. את החיבור המיידי והתחושה שמה שאתה רוכב עליו הוא חכם ונכון. לא צריך יותר מסיבוב על CBR900 שמור מודל 93`, בכדי להבין מיד את איכות היצור ואת איך שההונדה מזדקן בכבוד. לא צריך יותר מכמה גזים על טרקטורון 300EX בכדי לקלוט מיד איך עושים דברים חכם ומקבלים ביצועים בלי הרבה מנוע. צריך רק סיבוב קטן על CBR600F4, הורנט 600, או XR400 בחברת כלים קיצוניים ומקצועיים בהרבה בכדי להפנים שלא הכל נמצא בדף הנתונים ולהשלים עם הגאונות הצרופה שיש בענק הזה מיפן. ואם לא בה אז בעובדות: 11 מיליון כלי רכב דו-גלגלים מייצרת הונדה בשנה אחת, גדולת יצרני הדו"ג בעולם בהפרש עצום, מהגדולות בעולם במכוניות; האופניים-עם-מנוע-עזר שבנה סויצ`ירו הונדה לאשתו מהריסות יפן הגיעו רחוק…

תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 23 נובמבר 2006, 00:12 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 15 מאי 2004, 16:24
הודעות: 34993
מיקום: ירושלים
לייקים: 28 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודהההההההההההההההההההה kis:)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 25 נובמבר 2006, 21:13 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 12 אפריל 2006, 11:28
הודעות: 19007
מיקום: צפוןןן
לייקים: 25 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


-בובון בדיכאון- כתב:
תודה

_________________
תמונה

קרדיט לצחיי המגבניק התותח!!
אָבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָניַ אֹוהַבִת אֹותְך!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 07 דצמבר 2006, 21:49 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 מרץ 2005, 08:14
הודעות: 15353
מיקום: ישראל
לייקים: 11 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה :)

_________________
תמונה

תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 09:10 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 14 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]הונדה חוגגת 100 שנים למייסד***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד