נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]סיטרואן C4 VTR - קופה קטנה*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]סיטרואן C4 VTR - קופה קטנה***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]סיטרואן C4 VTR - קופה קטנה***
הודעהפורסם: 28 נובמבר 2006, 17:07 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בסיטרואן מנסים לפנות לקהל צעיר עם מכונית קופה נאה. בניגוד למקובל אצלנו, גם המחיר נראה על-פניו הגיוני. האמנם?

לא נכנס שוב להסבר מורכב הנוגע למושג "קופה". באמת שלא. רק נזכיר בפתיחת הדברים, כי בעידן המודרני מדובר בתרגום ישיר למונח "הדפסת כסף". ככה זה כשהנוסחה אותה אימצו יצרני הרכב, כשזה מגיע למכונית עם מרכב נמוך-רחב-מצודד עין, היא "תשלום גבוה-שימושיות נמוכה". וזו בדיוק הסיבה מדוע לא מצליחה התעשייה לשווק מכוניות כאלה לצעירים, אלא דווקא למבוגרים ובעלי ממון. אחרי הכל, אלה לא זקוקים למקום בתא המטען עבור עגלת תינוק ושני שקי חיתולים חד-פעמיים...

מראה עיניים

הבטחות לשינוי מצבן של מכוניות שלוש-דלתות שמענו לא פעם. אלא שלרוב, התוצאה דומה באופן משעמם לגרסה ה"משפחתית". רנו הצליחו אמנם עם המגאן דור ראשון להציג משהו בכיוון, אבל חזרו לאחור בדור הנוכחי. סיטרואן ניסתה קצת עם הקסארה, אבל לא הצליחה. גם עם ה-C4 הם מנסים, וכאן זה נראה מבטיח יותר.

בחנו עבורכם גם:

C4 חמש דלתות 1.6 אוט'
C4 חמש דלתות 2.0 אוט'
C4 חמש דלתות טורבו-דיזל
C4 שלוש דלתות VTS

בעיקר חשוב לציין כי גרסת שלוש הדלתות שהגיעה למבחן, אינה "עוד קומפקטית". היא נראית כמו שילוב בין קופה לסטיישן, עם פרטים מעניינים במיוחד

כמו חלק אחורי מקורי. קורת צד "הפוכה", שמשת ענק מפוצלת. ובעיקר היא נראית יוצאת דופן בנוף המקומי. אופנתית, ספורטיבית-אלגנטית.

תודות לבסיס גלגלים וממד גובה זהים לדגם הרגיל, נותר המרחב בתא הנוסעים - לפי נתוני סיטרואן - זהה. זאת, למרות שהוא בפירוש נראה קטן יותר. איפה ניכרת הקרבה לטובת העיצוב? בתא המטען בעל מפתח צר שעשוי להפריע לעיתים. הנפח הכולל קטן רק בשישה ליטרים.

מעבר לכך, למעט מושבים ספורטיביים יותר למראה (עם תמיכה בינונית), סביבת הנהג מוכרת מגרסאות הבסיס. כולל שפע צגים והגה יחודי. יש מערכת שמע מקורית עם פיקוד מההגה, מחשב דרך, מפזר בושם (...), פנסי ערפל, בקרת שיוט ומגביל מהירות. מצד שני, ושימו לב אנשי לובינסקי, אין סיבה לרכוש היום בישראל מכונית חדשה עם שתי כריות אויר בלבד. שום סיבה.

היד

שימו לב שימו לב. יבואני סיטרואן הציעו לנו את מכונית המבחן עם תיבה ידנית, כמעט סנסציה בשוק הרכב המקומי. אליה משודך כאן מנוע ה-1.6 ליטר המוכר עם 110 כ"ס. ואין חדש תחת השמש. התיבה הידנית הופכת את המכונית לנעימה ונמרצת מכפי שזכרנו באוטומטית. גם הנתונים - למרות שהם פושרים למדי - מגבים זאת, עם 194 קמ"ש מרביים וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.9 שניות בלבד. בידוד רעשי המנוע סביר, אם כי לא מושלם, ולצערנו הפגינו המצערת והתיבה פעולה רחוקה ממדויקת. תצרוכת דלק? בדרך כלל סביב 10 ק"מ לליטר, בכביש המהיר והרגוע - 12.5 ק"מ לליטר.

לפי סיטרואן, אין שינויים מהותיים בכיול המתלים. מכך עולה שאחד מהשניים. או שהם אינם מספרים אמת, או שהתיבה הידנית משפיעה עד כדי כך על התחושה. אנחנו בוחרים באפשרות השנייה. ה-C4 הזו מרגישה חדה ונחושה יותר, עם תגובות טובות ויותר משמץ של הנאה מנהיגה. מחד יש אמנם הגה אלקטרו-הידראולי קל מדי ולא מדויק, מאידך יש סט צמיגי 205-55-16 נדיבי גומי, שמציעים המון אחיזה. חבל רק שסיטרואן לא אימצו את ההיגוי של ה-VTS החזקה יותר.

התשלום על הגומי הרחב והנמוך מגיע בדמות נוחות נסיעה רחוקה מהרמה הצפויה מסיטרואן. וזה מפריע לא רק בעיר, אלא גם בכבישים מהירים. המכונית פשוט עסוקה מדי בטיפול נאות בשיבושים וקיפוצים, ואינה מתקלת אותם היטב. מאידך, הבלמים הפגינו יכולת טובה לאורך כל הדרך ולא איבדו יכולת.

אין מתחרים

קופה שווה לצעירים? אלטרנטיבה לחלל שהותירו אופל טיגרה, רנו מגאן והונדה סיוויק קופה שנעלמו? ה-VTR בפירוש מסוגלת למלא את המשבצת הריקה הזו. יש כאן מכונית שנראית נהדר, חסרה אופי ספורטיבי אמיתי, אבל מסובבת ראשים סדרתית. מעבר לכך, היא עולה 124,500 שקל "בלבד". נשמע מעניין, נכון? נכון מאד, אבל.

שימו לב לעיוות הבא. המכונית הזו יקרה ב-5,000 שקל מחמש-דלתות אוטומטית, עם חישוקים קלים כתוספת. אבל באירופה, היא דווקא זולה יותר. גיר אוטומטי דורש תוספת של 8,000 שקל, אבל בגרסאות מרכב רגילות הפער קטן משמעותית. למה זה קורה? ניחוש שלנו - הביטו בתחילת הכתבה. גרסאות קופה אמורות לייצר כסף, לא הגיון.

שורה תחתונה. אם בלובינסקי יציעו את המכונית הזו עם ארבע כריות אוויר לפחות, ותג-מחיר הגיוני לא פחות, יש על מה לדבר. אחרת, את כל המחמאות נשאיר לטובת התעוזה להתייצב עם גיר ידני בשוק אוטומטי. ועם זה, גם יבואני סיטרואן-פיז'ו לישראל, לא יכולים להתנחם.

סיטרואן C4 VTR

שם יצרן ודגם סיטרואן C4 VTR
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח 1,587 סמ"ק
הספק מרבי 110 כ"ס ב-5,750 סל"ד
מומנט מרבי 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב 3 דלתות, האצ'בק-קופה
אורך 427 ס"מ
רוחב 177 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 261 ס"מ
משקל 1,200 ק"ג
נפח תא מטען 314 ליטר
100-0 קמ"ש 11.9 שניות
מהירות מרבית 194 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13 ק"מ לליטר
מחיר 124,500 שקל
אחריות 24 חודשים
אבזור בטיחות 2 כריות אוויר, ABS
דירוג בטיחות לא נבחן

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 07 דצמבר 2006, 21:28 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 מרץ 2005, 08:14
הודעות: 15353
מיקום: ישראל
לייקים: 11 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה :)

_________________
תמונה

תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 09:02 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]סיטרואן C4 VTR - קופה קטנה***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד