נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]ביואיק לה-קרוס - אמריקה, אבל אחרת?*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 5 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]ביואיק לה-קרוס - אמריקה, אבל אחרת?***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]ביואיק לה-קרוס - אמריקה, אבל אחרת?***
הודעהפורסם: 13 נובמבר 2006, 12:09 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



ביואיק מעוניינת להפך מותג יוקרתי, לגיטימי, ובעיקר פופולרי מבעבר. הלה-קרוס המשפחתית אמורה להעניק לה כלים מתאימים לשוק הישראלי. האמנם היא מצליחה?

זה קרה לפני מספר שנים. בכירי ג'נרל מוטורס הבינו באותו זמן כי אם הם מעוניינים שביואיק תשרוד, היא חייבת תהיה לאפסן את התדמית הזקנה-מדי בבית אבות. הכיוון החדש חייב להיות, כך הוחלט, צעיר, איכותי, ויוקרתי מבעבר. החלטה מורכבת עבור היצרנית, מצוינת עבור היבואן. שברולט הייתה עסוקה בהוספת "דרום-קוריאה" לסעיף ארץ הלידה בתעודת הזהות, עם המשמעות התדמיתית הכרוכה בכך. היא כבר לא יכולה הייתה להתפס כיוקרתית. קאדילק לעומת זאת יקרה מדי עבור הקהל הרחב, וממילא מנסה לאמץ במוצהר גישה אירופית.

התחליף המתאים אם כך, חייב להיות ביואיק, עם מבחר דגמים גדול יותר וגישה אמריקנית טהורה, שתמיד הייתה אהובה על חלק לא מבוטל של הנהגים. והלה-קרוס, כרטיס כניסה למועדון המתחדש, מדגימה זאת היטב. בהיצע של ביואיק, היא אגב הקטנה מכולן. אלא שכאשר מדובר באמריקה, המושג הזה יחסי. למרות שהיא משפחתית בינונית בארה"ב, כאן היא מציעה מידת אורך ענקית ודומה לזו של ב.מ.וו סדרה 7 (503 ס"מ), עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ. וכן, היא כמובן מבוססת על פלטפורמת שברולט אימפלה הוותיקה.

הניחוח, אמריקה

מראה הלה-קרוס אינו מפתיע: הוא נעים מבעבר, אך רחוק מלחדש. קימורי מכסה המנוע סביב יחידות התאורה בסגנון יגואר, הרמוניים למדי. אלא שאין

כאן תעוזה בסגנון קרייזלר למשל. האחוריים אנונימיים יותר, למרות תפיחות הכוח מעל הגלגלים. גם הפנים זועק אמריקה, עם איכות שאינה אחידה. זאת, למרות החלפת הפלסטיק האפרפר בגוון קרם נעים יותר למגע ולעין, ובריפוד תואם. על הכאילו-עץ אפשר היה לוותר, ואת הקונסולה המרכזית ניתן היה לעצב בצורה מעודנת יותר.

ובכלל, אם בוחנים אותה מקרוב, ניכר שהיא אינה מיוצרת כלל כדי להתחרות ביוקרה אירופית, אפילו לא ביוקרה אמריקנית. כך למשל, לצד אבזור שופע יחסית כמו מושב נהג מתכוון חשמלית כמעט במלואו, מערכת שמע עם פיקוד מההגה ובקרת אקלים מפוצלת (עם שליטה חלקית מההגה), ההגה מתכוון רק לגובה ובאופן ארכאי, ואילו מסילת בורר ההילוכים בסיסית, נטולת תפעול ידני ומציעה ארבעה יחסי העברה בלבד. יש אמנם שש כריות אוויר, אבל אין בקרת יציבות (ESP) אלא רק אחיזה (TCS).

הנדסת אנוש? ברוכים הבאים לאמריקה. תפעול מבלבל למערכת מידע-שליטה ולתאורת חוץ ופנים, שימוש במנוף בודד לאיתות ולמגבים, וחיווי בלתי נראה למתגי מזגן. תנוחת נהיגה של הגה קרוב-דוושות רחוקות אינה נוחה במיוחד. מאידך, המרחב מאחור נדיב מאד, וכך גם תא המטען. חבל שאין לו אפשרות פתיחה מבחוץ.

צמד יחידות כוח, יחידת הילוכים אחת

באופן מבלבל עבור חובבי אמריקניות, הלה-קרוס מוצעת בארץ עם שני מנועי V6, כאשר הקטן שבהם (הכל יחסי בחיים), הוא בנפח 3.6 ליטר. אלא שהוא גם החזק מהשניים, עם 240 כ"ס. מכונית המבחן לעומת זאת - גרסה בסיסית וזולה משמעותית - צוידה במנוע 3.8 ליטר עם 200 כ"ס בלבד, יחידת כוח אמריקנית מסורתית עם שסתומים עיליים.

הנתנים אמנם מאכזבים, אבל התחושה מפתיעה דווקא לטובה. האמריקנים אומרים שאין תחליף לנפח, ומנוע הלה-קרוס הגדול מוכיח זאת. למרות נתון הספק מרבי שרחוק מלהרשים, שפע המומנט הזמין מסל"ד נמוך, עם שיא של 31.8 קג"מ ב-4,000, מאפשר לרגל ימין להזיז את הביואיק בקלות. המנוע הבשרני הזה מצליח גם להסתדר עם תיבה עצלה יחסית וארבעה הילוכים ארוכים מאד. בשני אפשר להגיע ל-160 קמ"ש, במפתיע קרוב למהירות המרבית המוגבלת באופן תמוה לכ-170 קמ"ש.

וכל זה אומר שסוד הניצול המיטבי של המכונית הזו קשור להתנהלות נהג בלתי מאומצת, נינוחה ורגועה, עצלה יחסית. אין שום סיבה לעלות כאן בסל"ד, וכל שנדרש כדי לשייט בנוחות הוא לרפרף קלות על המצערת, להציב את מחט מד הסל"ד על פחות מ-2,000 בכביש המהיר ולהתרכז בכביש. נהיגה שכזו, מהרגועות שידענו בתקופה האחרונה, הביאה עמה צריכת דלק גבוהה של שמונה ק"מ לליטר. במסלול המאומץ, כאשר נדרשה להזיז את 1,590 הק"ג שלה במהירות לא אופיינית, גמעה הלה-קרוס פחות משישה ק"מ לליטר.

סרט הוליוודי, על כביש ישראלי

לא ברור לנו אם זו רק מכונית המבחן שהועמדה לרשותנו, או שכל הלה-קרוס שמגיעות ארצה מכוילות כך. אבל פס הקול שהופיע לפתע בכבישים תובעניים, הזכיר מעט מרדף סוער משנות ה-70. הצמיגים כאן פוצחים ביללות מוקדם בהרבה מהנדרש, אות ועדות כי לא רק שלא תוכננו לנהיגה נמרצת, אלא גם שמערכת המתלים אינה יכולה-מעוניינת לגבות אותם. האצה, בלימה ופניה מייצרות רכינות מרכב דרמטיות יחסית, ומבהירות בדיוק את מוצא הרכב בו אנחנו נוהגים.

הוסיפו לכך מערכת הגה עם מינימום של תחושה ומחסור בדיוק, מערכת בלמים עם תגובה שבמקרה הטוב זוכה לציון סביר ובדרך כלל פחות מכך (כולל רעידות מיותרות), ובקרת משיכה שמתקשה לרסן את הגלגלים הקדמיים, ותקבלו מתכון שאומר לנהג בעיקר דבר אחד: תרגיע. כדאי לציין כי לא מדובר דווקא במצבי קיצון, מהסוג אליו מגיעים באופן טבעי עם מכוניות שהמילה "אקשן" מתנוססת על עכוזן. אלה מהירויות שמרבית המכוניות היפניות וכל האירופיות, לא יתקשו להתמודד עמן.

מאכזבת ביכולת הדינמית: התנהגות כביש, אחיזה, כושר בלימה

גם בסעיף הנוחות יש בעיה מסוימת. נכון, מהירות נסיעה נינוחה על הכביש המהיר תניב תחושה רכה, נעימה ושקטה למדי. מפנקת למדי ובהחלט ייחודית. מצב בו ימצאו עצמם מרבית בעלי הלה-קרוס בכל מקרה. אלא שגם כאן, ובאופן מודגש יותר בתחום העירוני, שיבושי אספלט יוציאו את המרכב הגדול משיווי משקלו עם נדנודים מיותרים ורעשי מתלים. וזה עוד כאשר הרכב ריק מנוסעים וכולל נהג מבחן בלבד. עם ארבעה נוספים, המצב לבטח פחות טוב.

אז אמריקה היא אחרת?

לא ממש. מחד, ביואיק לה-קרוס מציגה שיפור ניכר בכל תחום לעומת האימפלה אותה היא יורשת אצלנו. עוד בסעיף החיוב ניתן למצוא עסקה טובה יחסית בתחום הגודל-לשקל ופוזה-למחיר. גם בגרסה הבסיסית שעולה 197,000 שקל, היא מצוידת טוב יחסית ונראית כעסקה משתלמת לחובבי הז'אנר. וזה בדיוק העניין. חובבי-ז'אנר הוא ביטוי עדין יחסית שבא להבהיר כי רק המכורים לתחושה אמריקנית-קלאסית, יכולים למצוא כאן עסקה טובה יותר מאלה המוצעות מסביב.

הלה-קרוס פשוט אינה יכולה להתחרות משום בחינה אחרת באירופיות מודרניות דוגמת פולקסווגן פאסאט למשל, המייצגת את עילית התעשייה בקטגוריית המשפחתיות-גדולות. אין לה בוודאי את היכולת הדינמית, אין לה את הליטוש, הנוחות או השימושיות שלה. זאת, בזמן שהפער במחיר אינו גדול, אם בכלל.

אז נכון, הביואיק לה-קרוס נמכרת כיום במספרים גדולים למדי, ונראה כי חדירתה לשוק המקומי הוכתרה בהצלחה מרשימה. אבל הנתון הזה יכול להחמיא רק ליבואן ולאנשיו שעשו עבודה טובה במיוחד עם קהל הלקוחות. הלה-קרוס מצליחה למרות היכולת, ולא בגללה.

ביואיק לה-קרוס

שם יצרן ודגם ביואיק לה-קרוס
מנוע שישה צילינדרים, 12 שסתומים
נפח 3,791 סמ"ק
הספק מרבי 200 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מרבי 31.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
מרכב 4 דלתות, סדאן
אורך 503 ס"מ
רוחב 185.5 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 280.5 ס"מ
משקל 1,585 ק"ג
נפח תא מטען 455 ליטר
0-100 קמ"ש אין נתון
מהירות מרבית אין נתון
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 9.8 ק"מ לליטר
מחיר 197,500 שקל
אחריות 36 חודשים
אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,TCS
כוכבי מבחן ריסוק (דירוג NHTSA ) חזית: נהג-5; נוסע-5. צד: לא נבחן. דירוג התהפכות: 4

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 09:45 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 5 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]ביואיק לה-קרוס - אמריקה, אבל אחרת?***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד