נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה]הייקור יחזיר את ענף הרכב לשפיות*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 5 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה]הייקור יחזיר את ענף הרכב לשפיות***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה]הייקור יחזיר את ענף הרכב לשפיות***
הודעהפורסם: 08 נובמבר 2006, 15:07 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הקטנת שכר הברוטו משמעותה "כביסת" הסכום המוקטן וקבלתו נטו דרך השימוש ברכב. ההפסד כולו של שלטונות המס, העיוות המשקי - זועק. שכירים אלה אינם משלמים מס ריאלי

מאמרים רבים נכתבו בשבועות האחרונים על נושא שווי השימוש ברכב צמוד או ליסינג, וכולם מציגים אינטרסים. הגיע הזמן להציג את העובדות:

1. בישראל יותר מ- 2 מיליון כלי רכב, מהם רק כ- 130 אלף בליסינג.

2. אין חולק על כך כי שווי השימוש הריאלי ברכב גבוה פי 4 - 3 מ- 1,330 שקל בקבוצה 2.

3. שיטת הליסינג מקטינה את שכר הברוטו של העובד ב- 2,500 - 2,000 שקל ומעניקה לו את הרכב הצמוד, תוך חיוב העובד במס על פי המס השולי שלו על בסיס שווי השימוש. לדוגמה: מס שולי של 50% לקבוצה 2 - תשלום העובד 600 שקל בלבד.

4. הקטנת שכר הברוטו משמעותה "כביסת" הסכום המוקטן וקבלתו נטו דרך השימוש ברכב. ההפסד כולו של שלטונות המס, העיוות המשקי - זועק. שכירים אלה אינם משלמים מס ריאלי.

אלה העובדות היבשות. כעת, הבה ונבחן את הנהנים. מי יכול לוותר על 2,000 שקל משכרו ברוטו - מקבלי שכר מינימום? ברור כי זהו מעמד הביניים והגבוה במשק. האמירה של אהוד רצאבי (קישור בתחתית העמוד) כי "חטאם היחיד שבסוף שבוע הם משתמשים ברכב לצרכים פרטיים ואולי אף נוסעים לים" - מגוחכת. רצאבי מתעלם מהעובדה כי 90% (ויש בידי נתונים) הם שכירים העושים שימוש ברכב מהעבודה וחזרה וכל שימושם ברכב הוא תנאי שירות מטעם המעביד, כלומר, הפיכת ברוטו לנטו ללא תשלום מס הכנסה.

אשר לטיעונים בדבר המיסוי הגבוה על כלי רכב: אכן קשה לחלוק על נתונים אלה. מדינת ישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם (כמו דנמרק ומלזיה) שבה המיסוי על רכב כה גבוה. ואולם, אסור להתעלם מהרפורמה שהכניס האוצר לפני שנה, שלפיה שיעורי המס יורדים באופן הדרגתי עד כדי 72%. עדיין גבוה לעומת המדינות הנאורות, אך נטל מס נמוך ב- 25% מזה שהורגלנו אליו. התוכנית להעלאת שווי השימוש ברכב העומדת בפתח לא נועדה "לגבות מסים מהחלשים", כדברי מר רצאבי, אלא אמורה בהדרגה, כנראה תוך 3 שנים, להעמיד את שווי השימוש הריאלי כמדד לכדאיות ביצוע עסקות הליסינג.

אין ספק כי יהיו כאלה שהקטנת הברוטו, ובנוסף תשלום מס מהערך הריאלי של שווי השימוש ברכב, לא יהיו כדאיים להם והם יעדיפו לרכוש רכב חדש או משומש. המשק לאורך זמן לא ייפגע וכמות כלי הרכב החדשים הנמכרים כיום לא תקטן. זה 10 שנים, למרות כל התהפוכות, נמכרים מדי שנה בשנה כ- 140 - 130 אלף כלי רכב. סוג הלקוחות ישתנה - מחברות ליסינג לרוכשים פרטיים. ענף הרכב בכללו יחזור לשפיות עסקית.

הכותב הוא סמנכ"ל בחברת `דלק מוטורס`

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 08 נובמבר 2006, 17:14 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 15 מאי 2004, 16:24
הודעות: 34993
מיקום: ירושלים
לייקים: 28 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודהההההההההההההההההה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 22:35 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 5 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה]הייקור יחזיר את ענף הרכב לשפיות***

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד