נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]סיטרואן C4 פיקאסו - העתיד כבר כאן *** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]סיטרואן C4 פיקאסו - העתיד כבר כאן ***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]סיטרואן C4 פיקאסו - העתיד כבר כאן ***
הודעהפורסם: 25 אוקטובר 2006, 11:48 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הצרפתים של סיטרואן מבטיחים להזרים דם חדש לתחום המיניוואנים הקומפקטיים עם הפיקאסו החדש. בתפריט מראה מודרני ואווירה ייחודית. האם זה מספיק?

שוק המיניוואנים הקומפקטיים הופך לאחרונה חשוב מאי פעם באירופה, ועובר שינוי מעט מפתיע. אם בתחילת הדרך הציעו הדגמים השונים בעיקר תאי נוסעים עם חמישה מושבים, שאחרת לא ממש מדובר ב"קומפקטי", היום נוטים רבים מהיצרנים להציע אפילו שבעה, ובכך נוגסים בקטגוריית המיניוואנים הגדולים יותר. הנה, גם סיטרואן עושה כך עם הפיקאסו החדש, תוך שהיא מתקרבת ל-C8 הגדול . ואת זה היא עושה בעיקר כי היא... יכולה. "לחמישה מושבים יש לנו את הקסארה-פיקאסו עד 2010", אומרים לי הצרפתים. אהה, ולכן נקרא המיניוואן הזה C4, ולא סתם "פיקאסו".

נפגשנו כך

הפגישה הראשונית מעמידה אותי מול רכב גדול משמעותית מזה המוכר לי. וכמו הפיקאסו הקודם, גם זה צד את העין, למרות קווים כלליים פחות דרמטיים. אך יש כאן מראה מיוחד שנעזר בקו דופן וחלון צד מעניין, שמשה קדמית ענקית וחרטום בסגנון ה-C4.

תא הנוסעים לעומת זאת קיצוני יותר. ה-C4 הציגה תא נוסעים חדשני? הפיקאסו לוקח זאת קדימה. התחושה העתידנית מודגשת כאן באמצעות השמשה הקדמית הענקית, שממשיכה אל עבר הגג, מביאה עמה אווריריות נדירה, נעזרת בסוככי שמש שגולשים מהתקרה לפנים, ורק אז נפתחים. וזו רק התחלה.

בכלל, השפעות ה-C4 ברורות, אך גם כאלה מה-C8 ואפילו האספאס של רנו. ההגה - שמרכזו מקובע - עמוס מתגי תפעול ומוכר כבר בסיטרואן, אך מד הסל"ד

עבר לצג גדול במרכז. את מקומו מעל ההגה תפס בורר התיבה האוטומטית. כך הוא מותיר שפע מקום לפנים, ומאפשר הוספת תא אחסון מקורר. פקדי בקרת האקלים המפוצלת עברו לצדדים, וכך נותר המרכז נקי. בגרסאות מהודרות מפוצלת המערכת לארבע, וגם הנוסעים מאחור (מימין ומשמאל בשורה המרכזית) זוכים לאפשרויות שליטה, ואילו השורה השלישית זוכה לפתחי אוורור אף היא. לא יהיה כאן חם לנוסעים, למרות שמשת הענק...

ותסלחו לנו, אבל לא נכנס כאן לתיאור מפורט מדי של שפע המערכות והגאדג'טים, רק נציין את התראת שינוי הנתיב ואלמנט הבישום המקורי שפגשנו ב-C4, את מערכת הסיוע בחניה (שבודקת מראש אם המקום גדול מספיק...), את בלם היד האלקטרוני-אוטומטי, מחוונים שמשנים גוונים, פנס נשלף, נורית למגשים נשלפים ואפילו (כתוספת) מנגנון פניאומטי אחורי (סיטרואן או לא) שמאפשר שמירה על גובה אחיד בכל מצב, כולל הנמכת אחוריים ב-14 ס"מ לצורך הטענה. יופי.

נשמע אמנם מורכב ומעייף, אך מפתיע לגלות כי קל להתרגל. התחושה איכותית ונעימה, תנוחת הנהיגה אינה מושלמת אבל הראות מצוינת. והנוסעים? הפיקאסו מציע מרחב נאה בשורה המרכזית, עם שלושה מושבים נפרדים ומתכווננים. בשורה השלישית המצב טוב לראש ולכתפיים, פחות לרגליים. ניתן אמנם להסיע שם מבוגרים, אך לא לאורך זמן.

הידניות נשכחו

אצלנו זה מקובל, באירופה זה נדיר. ה-C4 פיקאסו הושק כשהוא נטול דוושת מצמד, עם יותר גרסאות רובוטיות בהיצע, ומעט תיבות ידניות. גרסאות הבנזין והדיזל החזקות למשל (2.0 ליטר עם 143 ו-138 כ"ס בהתאמה) מוצעות רק עם תיבה רובוטית בעלת שישה הילוכים, כאשר לבנזין גם אוטומטית רגילה עם ארבעה הילוכים. רק בגרסאות ה-1.8 ליטר (127 כ"ס) וה-1.6 דיזל (110 כ"ס) הזולות והפשוטות יחסית, מוצעת תיבה ידנית.

עם משקל של 1,600-1,500 ק"ג הפיקאסו אינו קליל אמנם, אבל פריסת הילוכים נכונה ומומנט שופע בגרסת הדיזל החזקה והמצוינת, מאפשרים לו יכולת נאותה. מעניין לציין כי סיטרואן מדווחים על מומנט נמוך ב-1.5 קג"מ מזה של המנוע המוכר לנו זה מכבר. על הנייר זה אומר 195 קמ"ש מרביים, ו-12.5 שניות ל-100 קמ"ש.

גרסת הבנזין מהירה יותר (195 קמ"ש, 11.5 שניות) אך בעוד הדיזל מתקדם בנינוחות וללא מאמץ, בזו צריך לדחוק ולמשוך לסל"ד גבוה כדי לנצל את הפוטנציאל. בסיטרואן גאים בתיבה הרובוטית החדשה, שבזכות מערכת ה-ESP (תקנית בכל הגרסאות) גם מונעת גלישה לאחור במשך שתי שניות. קריטי בתמרוני חניה למשל. המערכת אכן מציעה פעולה חלקה ונעימה מרוב המתחרים, נועלת הילוך בתפקוד ידני ומאפשרת ליטול פיקוד רגעי באוטומטי. אך גם היא אינה מהווה תחליף הולם לאוטומטית.

למרות מידותיו הנדיבות, הצליחו בסיטרואן לצייד את הפיקאסו במנהגי כביש טובים. שינוי הכיוון מדויק, הבלימה נאותה ואפילו האחיזה יותר מסבירה. בעיקר הצליחו הצרפתים לנטרל את התחושה המגושמת שמעניקים דגמים דומים. בסעיף השלילה אפשר לציין (שוב) את ההגה החשמלי, שהרגיש לעיתים קרובות מדי קל, ולא מדויק. נוחות הנסיעה, לפחות על כבישי צרפת, הייתה טובה מאד, בעיקר כאשר צויד הפיקאסו במערכת הפניאומטית.

מרשים ביותר

קשה שלא להתרשם מהפיקאסו החדש, שמציע לא רק עיצוב מושך ופנים מרתק, אלא גם תחושה של רכב סופר-מודרני, מתקדם ועשיר מהמוכר בקטגוריה. כל זאת, מבלי לוותר על השימושיות הנדרשת. האם תוכל סיטרואן להחדירו כמתוכנן לקבוצה 4 לחישוב שווי ערך? האם יהיה מחירו באזור ה-158 אלף כמתוכנן ומאזדה 5 המצליח יקבל תחרות מכיוון לא ממש צפוי?אם זה יצליח, תהיה כאן אלטרנטיבה מעניינת מאד למוביל הנוסעים הנוכחי של המדינה. אם לא, נידון הפיקאסו בארץ לחיים עצובים ומכירות מדשדשות. במרץ 2007 הוא נוחת כאן, ואז נדע.

סיטרואן C4 פיקאסו

שם יצרן ודגם סיטרואן C4 פיקאסו
מנוע 4 צילינדרים, רוחבי, 16 שסתומים
נפח 1,997 סמ"ק
הספק מרבי 143 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 20.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית, שישה הילוכים
מרכב 5 דלתות, האצ'בק
אורך 459 ס"מ
רוחב 183 ס"מ
גובה 168 ס"מ
בסיס גלגלים 273 ס"מ
משקל 1,560 ק"ג
נפח תא מטען 390 ליטר
0-100 קמ"ש 11.5 שניות
מהירות מרבית 195 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14 ק"מ לליטר
מחיר לא ידוע
אחריות 24 חודשים
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 2/3/5 לפי EuroNCAP

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 25 אוקטובר 2006, 20:36 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 28 יוני 2005, 15:43
הודעות: 9890
מיקום: נטאשההההההה את האחתתתת שליייי
לייקים: 5 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה רבה אחי

_________________
[flash width=360 height=160]http://mizrahit.co/upic/0Glaron_noshmim-m.swf[/flash]
תמונה
***V.L***
23.12.2006

נטלי חלום חיי אני מאוהב בך אושר שלי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 25 אוקטובר 2006, 21:17 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 15 אפריל 2004, 15:02
הודעות: 35282
מיקום: מה הכל טוב?
לייקים: 133 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה :P00

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 03 מאי 2009, 07:00 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 652 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]סיטרואן C4 פיקאסו - העתיד כבר כאן ***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד