נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה]אופנוענים "עסקיים" ישלמו יותר*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה]אופנוענים "עסקיים" ישלמו יותר***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה]אופנוענים "עסקיים" ישלמו יותר***
הודעהפורסם: 19 אוקטובר 2006, 11:04 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



המפקח על הביטוח מבקש ליישם רפורמה שתפסיק סבסוד רוכבי האופנועים על־ידי בעלי המכוניות. אולם הרפורמה תביא לסבסוד אחר - של הרוכבים הפרטיים על־ידי הרוכבים ה“עסקיים‭,“‬ שישלמו תעריף יקר ב־‭75%‬ מהתעריף הנוכחי

המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, מבקש לבצע רפורמה בתעריפי ביטוח החובה לאופנועים מתחילת דצמבר הקרוב. משמעות הרפורמה תהיה התייקרות של עשרות אחוזים בתעריפי הביטוח, במיוחד למי שהרכב הדו-גלגלי משמש לעסק שלו (משרדי שליחים, פיצריות ועצמאים שביקשו להימנע מפקקים).‬ טיוטת חוזר בנושא הועברה לכל הגופים הנוגעים בדבר לצורך קבלת הערות, אותן יש להגיש עד ה-24 באוקטובר. אז יוחלט אם להעביר את הרפורמה כלשונה או לשנותה.

התעריפים החדשים מתחשבים בנתוניו האישיים של הנהג, אולם ביטוח לאופנוע “עסקי“ בנפח של יותר מ-250 סמ“ק יכול להגיע ליותר מ-‭6,000‬ שקל - התייקרות של ‭54%‬ לעומת התעריף הקודם. התעריף לאופנוע 50 סמ“ק “עסקי“ יגיע עד ל-‭3,321‬ שקל - התייקרות של ‭75%‬ לעומת התעריף הקודם. כך עולה מחישובים שערכו אנשי פורום האופנוענים.

הנפגעים העיקריים מהרפורמה יהיו בעלי קטנועים קטנים, בנפח 50 סמ"ק. אלה ייאלצו לשלם תעריף גבוה יותר בין 8.5% ל-44%, לעומת התעריף הישן (תלוי במאפייני הרוכב). מי שמשתמש בקטנוע לצרכים עסקיים ישלם תעריף גבוה בשיעור של בין 31.5% ל-75.6% לעומת התעריף הקיים. כל קבוצות האופנועים יסבלו מהתייקרות, אולם יהיו גם כמה מקרים של הוזלות - בעיקר לנהגים מבוגרים שאין להם תביעות.

“מדובר בהתייקרות שערורייתית שאין לה אח ורע בשום תחום אחר‭,“‬ אומר דרור גולדמן, יו“ר איגוד הרכב הדו-גלגלי באיגוד חברות הביטוח. לדבריו, הדבר יביא להעמקת תופעת הנהיגה ללא ביטוח. “בישראל רשומים כיום כ-80 אלף כלי רכב דו-גלגליים. על-פי נתוני ה“פול‭,“‬ שם מבוטחים כיום כל האופנועים (חברות הביטוח מסרבות לבטח אותם, ב.ב),‬ רק 60 אלף מתוכם הם בעלי ביטוח, כלומר - כ-‭25%‬ נוסעים ללא כל ביטוח‭,“‬ אמר גולדמן.

גולדמן, ועמו מועדוני האופנועים, זועמים גם על הדרך שבה מבקש המפקח לבצע את השינוי הזה - דרך העוקפת את ועדת הכספים. הוא שיגר בימים אלה מכתב לח“כ יעקב ליצמן, יו“ר הוועדה, ובו הוא מבקש את התערבות הוועדה כדי למנוע את הגזירות החדשות.

בענף האופנועים דוחים את הטיעון של המפקח כי מטרת השינוי היא להפסיק את המצב בו בעלי מכוניות מסבסדים את רוכבי הרכב הדו-גלגלי בתעריפי ביטוח
החובה. “כל ענף הביטוח בנוי על סבסוד צולב, שבו אלה שאינם תובעים ורק משלמים פרמיות מסבסדים את מי שתובע את חברת הביטוח‭,“‬ אומר גיורא נדל, בעל סוכנות הביטוח תמוז, המתמחה בביטוח אופנועים. “הפרמיות מכניסות לקופת הביטוח כ-150 מיליון שקל בשנה ואילו תשלום התביעות מגיע ל-350 מיליון שקל. אבל הכשל הזה הוא מבני‭.“‬ לטענת האופנוענים, נתוני המשטרה מראים כי ב-‭80%‬ מתאונות האופנועים מעורב גם רכב אחר, והאשם אינו ברוכב אלא ברכב האחר. למרות זאת, לפי החוק, תובע בעל האופנוע את הביטוח שלו.

בנוסף, עד לפני כמה שנים לא הופעל בענף האופנועים ההסדר של “קל-כבד“ שהיה קיים לגבי מכוניות, במסגרתו נקבע כי כאשר רכב כבד ורכב קל מעורבים בתאונה - נחלקת האחריות הכספית בין הביטוחים של שני כלי הרכב. באופנועים כל נטל התביעה שבה היו מעורבים אופנוע ומכונית נפל על הביטוח של רוכב האופנוע. העיוות הזה תוקן, אבל לדברי נדל - זה לא מספיק. “הצענו למפקח שבמקרה של תאונה שבה מעורבים אופנוע ומכונית תישא חברת הביטוח של המכונית בתשלום הפיצויים, אבל הוא סירב לכך בתוקף‭.“‬

למפקח על הביטוח הוגשו כמה הצעות לפתרון הבעיה. אחת מהן היא לקבוע השתתפות עצמית של רוכבי האופנועים בכל תאונה. ח“כ לשעבר אליעזר (צ׳יטה) כהן אפילו הגיש הצעת חוק כזו, שעברה בקריאה ראשונה. בינתיים הכנסת התפזרה וצ׳יטה כבר אינו ח“כ. המפקח לא שלל לחלוטין את ההצעה, המחייבת אגב שינוי חקיקה, אבל ביקש לתת אפשרות לבחור בין רכישת פוליסה עם השתתפות עצמית לבין רכישה בלי השתתפות עצמית. “זה סותם את הגולל על ההצעה‭,“‬ אומר נדל. “נהגים טובים יעדיפו לרכוש ביטוח זול יותר עם השתתפות עצמית והנהגים הגרועים ירכשו ביטוח ללא השתתפות עצמית, ואז לא תושג המטרה של חיסכון בהוצאה של חברות הביטוח‭.“‬

הנפגעים העיקריים מההסדר החדש יהיו כאמור אלה שמשתמשים באופנוע ככלי עבודה. “זה מצב מגוחך‭,“‬ אומרים גולדמן ונדל. “מצד אחד מדברים על מניעת סבסוד צולב, אבל מצד שני מעלים את פרמיית הביטוח העסקית לאופנועים בעשרות אחוזים, כאשר בנזקים של האופנועים העסקיים נושא בעיקר הביטוח הלאומי - הרי אם התאונה נגרמת במהלך העבודה מדובר בתאונת עבודה. באוצר יודעים שהוצאות הביטוח הן הוצאה מוכרת בעסק, אז בלאו הכי זה מתגלגל בחלקו בחזרה לכיסה של המדינה‭.“...‬

מחברת הפול נמסר כי “הצעת הרפורמה מכירה לראשונה בתעריף דיפרנציאלי בענף ביטוח החובה לאופנועים. יש התחשבות בגיל, ותק, תביעות קודמות, הרשעות קודמות ובמין הנהג, והדבר חיובי‭.“‬ נציגי האופנוענים מציגים נתונים לא ממש מדוייקים, אומרים בפול. “מבדיקות שלנו עולה שרק ‭30%‬ מתאונות האופנועים הן תאונות שבהן מעורבים גם כלי רכב אחרים. לנו יש דווקא אינטרס לאתר יותר תאונות כאלה, שכן אז אנו גובים מחברות הביטוח של הפוגעים מחצית מתגמולי הביטוח. גם נתוני המשטרה מדברים על ‭50%-60%‬".

“אמנם רשומים כ-80 אלף אופנועים ואצלנו מבוטחים בין 60 ל-65 אלף. אנו עורכים בדיקה עם משרד התחבורה כדי לברר מהיכן נובע הפער הזה, אבל מוקדם לטעון שכ-20 אלף אופנועים נוסעים בלי ביטוח‭,“‬ מוסיפים בחברה. “מה שברור הוא שהאופנועים מהווים סיכון גדול והפרמיות שהם משלמים רחוקות מלשקף את רמת הסיכון שלהם".

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה]אופנוענים "עסקיים" ישלמו יותר***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד