נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה]רעידת אדמה בשוק הרכב הישראלי!*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה]רעידת אדמה בשוק הרכב הישראלי!***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה]רעידת אדמה בשוק הרכב הישראלי!***
הודעהפורסם: 18 אוקטובר 2006, 14:03 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



אם יתממשו הצהרות פקידי האוצר, ובתחילת ינואר יעודכנו תקנות הנוגעות לשווי שימוש ברכב, ישונו מדרגות שווי השימוש ותשתנה שיטת קביעת שנת המודל – מחכה לנו זעזוע משמעותי בשוק הרכב בארץ. והרי התחזית…

שנת 2006 מתקרבת לסיומה ואנחנו נכנסים ליישורת האחרונה לקראת קביעת תקציב 2007. מעבר להחלטות השגרתיות הנוגעות לכלל ציבור האזרחים בארץ, ישנם כמה נושאים הנוגעים לשוק הרכב בארץ, שאמור לחול בהם שינוי מהותי. שינויים בתחומים אלו צפויים לגרום לטלטלה אמיתית בשוק הרכב שבסופה נראה היערכות שונה של כלל המעורבים.
השינוי הראשון (אליו התייחסנו כבר אתמול) הוא אופן הגדרת שנת המודל; אם פקידי משרד התחבורה יעמדו על דעתם ולא ייכנעו לקומץ אינטרסנטים חזקים, אזי כבר מהשנה הבאה תקבע שנת המודל לפי המועד בו עלתה המכונית על הכביש וליבואנים תינתן האפשרות למכור מכוניות כחדשות עד שנה ממועד ייצורן. העדכון הזה ימנע את המצב המגוחך בו שנת המודל מתחילה בראשון במאי - שמונה חודשים לפני תחילת שנת המודל הקלנדרית של המכונית.

השינויים הבאים נוגעים לכלל ההתנהלות מול עובדים שמשתמשים ברכב של המעסיק - ואלה צפויים להגיע בשני אופנים; מצד אחד יועלה שווי השימוש ברכב כך שעובד המקבל מכונית ממקום עבודתו ישלם על השימוש בה סכום גדול יותר למס הכנסה. בדרך הזו האוצר ישווה את קריטריוני המס לכלל הציבור ויגבה עוד מיליארדי שקלים בשנה כתוספת מס. דבר שיגרום לכך שחלק מהעובדים יעדיפו לקבל את שכרם בכסף ולוותר על המכונית הצמודה (שתגרור כמובן ירידה בהיקף עסקאות הליסינג). מצד שני, האוצר מתכנן להוריד את מדרגות שווי השימוש, כך שיבואנים רבים ייאלצו להפחית את מחירי המכוניות המיועדות לציי רכב בכמה אלפי שקלים.
אל השינויים הצפויים תצטרף המגמה המתמשכת של הורדת מס הקניה, כך שבראשון לינואר 2007 יופחת מס הקנייה ל- 84 אחוזים ויגרור הפחתה של שניים עד שלושה אחוזים ממחירי המכוניות.

לפני שננתח את משמעות הדברים שיחייבו התייחסות מחדש לשוק הרכב מצד כל הגורמים (ציבור הנהגים, היבואנים, חברות הליסינג ועוד רבים אחרים), יש לנו ביקורת רבה על משרד האוצר ועל משרד התחבורה; לשינויים המתוכננים יש משמעות אדירה על שוק הרכב, ועד לרגע כתיבת שורות אלו טרם התקבלו החלטות מעשיות, אלא הוצהרו כוונות והופרחו `בלוני ניסוי` מצד כל המעורבים בתהליכים השונים. משרד האוצר ומשרד התחבורה חייבים להודיע בהקדם על כוונותיהם כדי לאפשר לשוק להיערך לשינויים הללו מכיוון שהמשמעויות הן כל כך גדולות ונוגעות למגזרים רבים, עד שלא יתכן לנהל מערכת עסקית תחת מסווה של שמועות – חייבת להיות החלטה מידית כדי לאפשר לשוק להיערך.

כיצד זה ישפיע עלינו?

מחיר רכב חדש – מחירי רכב חדש היו אמורים לרדת בחודשים האחרונים בכחמישה אחוזים - תוצאה ישירה של התחזקות השקל מול המטבעות הזרים. בפועל הדבר כמעט לא קרה בגלל הרצון של היבואנים לשמור על מרווח גדול יותר ולהתכונן לטלטלות. התחזית שלנו היא שבשנת 2007 ירדו מחירי המכוניות החדשות ירדו בלפחות חמישה אחוזים בגלל הפחתת מס קניה וההתייצבות הצפויה בשערי המטבעות. אם תקנות האוצר חדשות בנוגע לשווי השימוש ומדרגות שווי השימוש ברכב ייכנסו לתוקפן - בחלק מהמקרים צפויה ההוזלה במחירים להגיע לכעשרה אחוזים ביחס למחיר כיום. המקטרגים יאמרו שבגלל הקשיים אליהם ייכנסו ציי הרכב - עיקר ההנחות יינתנו לאותם ציים ואילו הציבור ימשיך לשלם את המחיר הנוכחי ולסבסד את הלקוחות הגדולים. אנחנו לא בטוחים בכך.

מחירי המשומשות – כל ירידה במחירי המכוניות החדשות תגיע בצורה חדה יותר למשומשות; כבר היום מרבית המכוניות המשומשות נמכרות במחירים הנמוכים בכ- 10 עד 15 אחוז מתחת למחיר המחירון והמגמה תחריף ככל שיוזל הרכב החדש. ישנם גורמים רבים שמנסים בכוח להחזיק את מחיר הרכב המשומש גבוה - אבל אין לכך סיכוי לאורך זמן.

חברות הליסינג – אלו עומדות בפני האיום הגדול ביותר מפני שהאשראי הגדול בו הן משתמשות מגובה במלאי שלהן - שהוא מכוניות. אם ערך המלאי ירד (ירידת מחירי המכוניות) הן עשויות לרשום הפסדים כבדים ויכול להיות מצב שבו החברות הקטנות תיסגרנה.

אנחנו באמצע אוקטובר, חודשיים וחצי לפני תחילת 2007, כולם עסוקים בדיונים קדחתניים כדי לראות כיצד הם יושפעו מהשינויים – זה שוב הזמן לקרוא למשרד האוצר ולמשרד התחבורה: קבלו כבר את ההחלטות המתבקשות כדי שהשוק יוכל להיערך להן.

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה]רעידת אדמה בשוק הרכב הישראלי!***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד