נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***השוואה: סיוויק בנזין מול סיוויק היברידית*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 14 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***השוואה: סיוויק בנזין מול סיוויק היברידית***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***השוואה: סיוויק בנזין מול סיוויק היברידית***
הודעהפורסם: 08 יולי 2006, 16:25 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



הפחתת מס הקנייה על מכוניות היברידיות מביאה אל אולמות התצוגה את הסיוויק ההיברידית במחיר אטרקטיבי מזה של הסיוויק הרגילה. האם נוכל לחסוך כאן גם במחיר הרכישה וגם בעלות האחזקה? אחרי כמעט 500 ק"מ מצאנו את התשובה בתחנת הדלק.

האם הפחתת מס הקנייה על המכוניות ההיברידיות תצליח לגרום לכך שנראה יותר מכוניות כאלה בכבישים? לא בטוח מכיוון שבארץ נמכרים רק שתי מכוניות היברידיות (סיוויק ופריוס), וכדי לקבל את הפריוס צריך אפילו לחכות בתור. לפני כמעט שנתיים נערך במגזין `הגה` השוואה דומה בין הסיוויק בנזין 1.6 ליטר לסיוויק ההיברידית שצוידה במנוע בנזין 1.35 ליטר (85 כ"ס) ובמנוע חשמלי (13 כ"ס). המסקנה הייתה אז שאכן קיימת התקדמות טכנולוגית בתחום, והסיוויק ההיברידית רשמה לזכותה חיסכון נאה של כארבעה ק"מ לליטר לעומת אחותה הרגילה, אבל חשוב להזכיר כי ההיברידית שנבחנה אז צוידה בגיר רגיל.
הדור החדש של הסיוויק מציע גרסה היברידית בעלת מנועים (בנזין וחשמל) חזקים יותר וגרסת בנזין הנעזרת מעתה במנוע גדול יותר בנפח 1.8 ליטר. האם תצליח הסיוויק ההיברידית שמצוידת עתה בתיבה אוטומטית רציפה לתת `נוק-אאוט` סופי למנוע הבנזין? יצאנו לבדוק.

ירוק אופנתי

לפני שניכנס אל פרטי המבחן עצמו, הנה תזכורת קצרה למונח `רכב היברידי`: חוקרים ברחבי העולם מנסים זה שנים רבות למצוא חלופה ראויה למנוע הבערה הפנימית הוותיק, שהוא אחד המזהמים הגדולים ביותר על פני כדור הארץ. היום כבר ברור למדי שהפתרון יהיה ככל הנראה חשמלי ומקור האנרגיה יהיה תא דלק (שעדיין יקר מאוד לייצור); אבל שינוי מהותי כזה אינו קורה ביום אחד ובדרך אל היעד החשמלי המכונית עוברת אבולוציה שאחת מחוליותיה היא המכונית ההיברידית. היברידי פירושו `בן-כלאיים`, כלומר משהו המשלב הכלאה בין שני אלמנטים עצמאיים. המכונית ההיברידית משלבת מנוע בערה פנימית (לרוב בנזין) עם מנוע חשמלי. בגרסה של הונדה המנוע החשמלי משמש מקור כוח נוסף המסייע למנוע הבנזין, והדבר מאפשר שימוש במנוע בנזין קטן יחסית, חסכוני יותר ומזהם פחות (בטויוטה פריוס מדובר בשני מנועים עצמאיים המסוגלים להניע את הרכב כל אחד בתורו או יחדיו).
ממש כמו בפעם הקודמת, גם במבחן הזה הייתה נסיעה של קרוב ל- 500 ק"מ בתנאים זהים ובדרכים משתנות; עירוני, בין-עירוני, כבישים מהירים וכבישים הרריים. גם הפעם התחלפו הבוחנים (צמד בכל רכב) בפרקי דרך קבועים מראש וכך גם ההובלה - כדי ליצור תנאים שווים ומייצגים כל מסלול המבחן. מילאנו את המכלים עד פיית התדלוק ויצאנו לדרך.

הנסיעה בשתי המכוניות דומה מאוד, שכן ההבדלים ביניהן מסתכמים במנוע, בתיבת הילוכים, בכמה מצברים החבויים בתא המטען (כמעט לא פוגעים בנפח התא) ובכמה שינויים בלוח המחוונים. מכאן שבשני המקרים תקבלו לא פחות מארבעה צגים שונים בלוח המחוונים - למהירות, לסל"ד ולנוריות הבקרה, לרדיו דיסק המקורי ולבקרת האקלים. כולם מוארים בלבן על רקע כחלחל וקריאים מאוד. בשיוט בכביש המהיר מצאנו שרעשי הרוח והרעש מבתי הגלגלים חזקים משציפינו, נוחות הנסיעה טובה מאוד, שפע תאי האכסון מרשים במיוחד, וכן שעובי הקורות הקדמיות מגביל את שדה הראייה כשהדרך מתפתלת.

חשמל באצבעות

הסיוויק ההיברידית מרגישה שונה כבר מהרגע הראשון; מנוע הבנזין בעל 1,340 הסמ"קים מותח את שריריו עד כדי 95 כ"ס המושגים ב- 6,000 סל"ד, ותגובתו הטובה ביותר ללחיצה על הדוושה הימנית מושגת ב- 4,600 סל"ד; שם הוא מנפק 12.5 קג"מ. המנוע החשמלי מצדו ייאות לסייע עם 20 כ"ס נוספים, ובחישוב גס נקבל 115 כ"ס מרביים, אם כי תיאורטיים מעט שכן מנוע הבנזין והמנוע החשמלי אינם משיגים את שיא ההספק באותו הסל"ד. בפועל בת הכלאיים מרגישה חלשה מעט, אם כי אין מדובר בבעיה של ממש; טעינת המצברים נעשית אף היא באמצעות המנוע החשמלי וכך גם התנעת מנוע הבנזין (אין `סטרטר` מקובל). אל המנועים שודכה כאמור תיבת הילוכים רציפה, וזו תורמת אף היא לניצול מרבי של הדלק שנשרף. ברגע של חוסר אכפתיות רגעי למצב כדור הארץ ולמפלגת הירוקים הדבקנו את דוושת התאוצה לרצפה, וגילינו שבמצב הזה תיבת ההילוכים `נועלת` את המנוע על 6,000 סל"ד, ומשם רק יחס ההעברה משתנה בהתאם למהירות. התנהגות כזו אופיינית לתיבה רציפה, ומטרתה לאפשר למנוע להסתובב בתחום שהוא מספק בו את מיטב תוצרתו. המחיר של אותן שניות ארוכות שהמנוע סובב בהן בסל"ד כה גבוה הוא הרעש החזק והמעיק הנלווה לתהליך. אינני בטוח שבהונדה תכננו זאת כך, אבל אין לי ספק שהרעש יגרום ללא מעט נהגים להרפות מעט מדוושת התאוצה - וגם זו דרך לחסוך בדלק. את כיבוי המנוע בעצירה דווקא כן תכננו בהונדה, והדבר קורה בכל פעם שמאיצים אל מעבר ל- 10 קמ"ש, ובלבד שכשנעצור נמשיך להחזיק את דוושת הבלם לחוצה. עזיבת הדוושה תביא להתנעה מידית של מנוע הבנזין, ולפיכך הפתרון הזה לא ממש יעיל בזחילה בפקק. המזגן אגב מופעל באמצעות מדחס חשמלי כך שקירור תא הנוסעים לא יופרע בעת כיבוי המנוע. פטנט חכם.

פעולתו של המנוע החשמלי אינה מורגשת בשום שלב, ורק תצוגה גרפית במסך התצוגה המרכזי מספרת לנו על מעשיו בכל רגע נתון. בעת ההאצה המנוע החשמלי מספק כוח, וחלקה העליון של התצוגה מתמלא בהתאם. כאשר מרפים מהדוושה או בולמים מתמלא חלקה התחתון של התצוגה המסמל טעינה של המצברים. אפשר כמובן לנסוע במצב `ניטרלי`, שחשמל אינו נצרך או נחסך בו, אולם רוב הזמן תעסוק המערכת באחת משתי הפעולות. בקצה השמאלי של התצוגה נמצא חיווי לכמות החשמל שנותרה במצברים. כאשר תגיע צריכת החשמל לשני הקווים האחרונים לא נוכל עוד לקבל סיוע מהמנוע החשמלי, ומתחת לכך תיכנס מערכת הטעינה לפעולה מידית ובכך תעמיס על מנוע הבנזין שממילא כאמור אינו עוצמתי במיוחד.

התעוררות

המעבר לגרסת הבנזין הסטנדרטית מרגיש כמו התעוררות בבוקר שאחרי לילה של שינה טובה במיוחד; הסיוויק המכורה לבנזין נטו רותמת את 140 סוסיה ב- 6,300 סל"ד, וחשוב לא פחות: 17.4 קג"מ ב- 4,300 סל"ד, אל גופה[האם: הסיוויק, המכורה לבנזין נטו, רותמת את 140 סוסיה - ב- 6,300 סל"ד, וחשוב לא פחות: 17.4 קג"מ ב- 4,300 סל"ד - אל גופה הקל בכמה עשרות קילוגרמים מזה של אחותה ההיברידית. התוצאה מורגשת בכל האצה - מהמקום או בתנועה. כאן המנוע משודך לתיבה אוטומטית מקובלת בעלת חמישה הילוכים אשר באופן תמוה אינה כוללת אפשרות לביטול ההילוך החמישי אלא רק הורדה לשלישי. פעולת התיבה עצמה חלקה ויעילה כמצופה מהונדה, ולא הורגש מחסור בכוח בשום שלב. כאן בוודאי תאמרו לעצמכם שאין זו חוכמה גודלה להשוות בין מכוניות בעלות תפוקות כוח כה שונות ולמען האמת, אתם צודקים. אלא שזה המקום להזכיר שמטרת המבחן הייתה לבדוק את צריכת הדלק של השתיים ולראות אם הסיוויק ההיברידית באמת חסכונית מאחותה הסטנדרטית, ואם כן - עד כמה.

ולכן בתום הנסיעה נכנסנו שנית אל תחנת הדלק, סקרנים מתמיד לדעת מי ניצחה במירוץ לחיסכון ומי תהיה אהודה יותר על החי והצומח. גם אם אומר לכם כי שוב ניצחה הטכנולוגיה ההיברידית, בכל זאת לא תדעו את התוצאה האמיתית של המבחן משום שכשמדובר בטכנולוגיה חריגה הכרוכה בחסרונות מוחשיים לצד היתרונות שלשמן היא קיימת. לא די בכך שתעמוד במשימה - עליה להוכיח עליונות. אבל זה לא קרה; שתי המכוניות השיגו תוצאות יפות כשלעצמן, אך שקלול תוצאות הנסיעה הראה שהסיוויק הרגילה עברה 14.44 ק"מ לליטר, ואילו אחותה המחושמלת לגמה ממש מעט פחות ועברה על אותו ליטר בנזין 15.64 ק"מ - הבדל זעום לכל הדעות.

סיכום

עכשיו התמונה ברורה? אז זהו שלא. הונדה תמחרה את המכוניות בצורה מעניינת מאוד; 20 אלף שקלים מפרידים בין הסיוויק ברמת הגימור הנמוכה לסיוויק ברמה הגבוהה כשמדובר בגרסת הבנזין, ואילו ההיברידית שנהנית ממס קנייה מופחת מגיעה רק ברמת הגימור הגבוהה, אך היא זולה מהסיוויק הרגילה ברמת הגימור המקבילה בכ- 15,000 ש"ח. כבר החלטתם? חכו רגע. אם המטרה המקורית הייתה לחסוך בכסף, דווקא הגרסה הסטנדרטית בעלת רמת הגימור הנמוכה תהיה המשתלמת ביותר. ומי שבכל זאת יתעקש על היברידית יוכל למצוא כי דווקא הטויוטה פריוס עדיפה בתחום החיסכון וזיהום האוויר – וכמעט באותו מחיר.

מפרט טכני:

הונדה סיוויק בנזין

מנוע: 1,799סמ"ק, 16 שס`
הספק: 140 כ"ס ב- 6,300 סל"ד
מומנט: 17.4 קג"מ ב- 4,300 סל"ד
תיבת הילוכים: אוט`, 5 היל`
תאוצה 0-100 קמ"ש: 10.7 שניות
מהירות מרבית: 200 קמ"ש
מחיר: 140 אלף שקלים

הונדה סיוויק היברידית

מנוע: 1,339סמ"ק, 8 שס`
הספק: 95 כ"ס ב- 6,000 סל"ד – 20 כ"ס ב- 2,000 סל"ד
מומנט: 12.5 קג"מ ב- 4,600 סל"ד
תיבת הילוכים: אוט`, רציפה
תאוצה 0-100 קמ"ש: 12.1 שניות
מהירות מרבית: 185 קמ"ש
מחיר: 155 אלף שקלים

תמונות:

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תהנו :D

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 14 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***השוואה: סיוויק בנזין מול סיוויק היברידית***

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד