נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[סיקור + תמונות]בין מכונית לאופנוע - פרק אחרון*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[סיקור + תמונות]בין מכונית לאופנוע - פרק אחרון***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[סיקור + תמונות]בין מכונית לאופנוע - פרק אחרון***
הודעהפורסם: 29 יוני 2006, 17:36 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



יצרניות רכב רבות, ידועות יותר או פחות, אוהבות להשתעשע ברעיון של הכלאה בין מכונית לאופנוע ולבנות דגמי תצוגה שונים למרות הידיעה כי הסיכויים של אותו כלי להגיע לפס הייצור - קלושים ביותר. הנה כמה מהם...

נתחיל מהסוף דווקא; מדוע לכלים שמיד נציג בפניכם אין סיכוי לעלות לישראל? לא נלאה אתכם בשאלת המחיר של הכלים (האסטרונומי בחלק מהמקרים) ונסכם זאת בשתי מילים: `תקינה` ו`בירוקרטיה`. אצלנו יצאו ה`ריקשות` מהאופנה לפני זמן רב, וספק אם מישהו מאתנו ייקח כלי תלת-גלגלי ברצינות ולא כ`צעצוע`.
אז הרשו לנו לחדש לכם; במדינות רבות בעולם מתגלגלים זה שנים רבות כלים תלת-גלגליים שהם מעין פשרה מסוימת בין מכונית לאופנוע. רובם הם בעצם אופנועים רגילים שבחלקם האחורי הותקן סרן אחורי עם זוג גלגלים והיתר הם כלים תלת-גלגליים ייחודיים שתוכננו מן היסוד. כלים מהסוג הראשון נקראים `טרייק` (המילה `Trike` היא שילוב של Tricycle עם Bike); ולכלים מהסוג השני (והמעניין יותר) אין כינוי מיוחד.
הדבר המעניין בכלי רכב תלת-גלגליים הוא שילוב התכונות שהם מציעים; לכאורה הם שואבים את התכונות הפחות טובות משני העולמות – הם אינם מסוגלים להשתחל בתנועה עמוסה כמו דו-גלגלי ועם זאת, אינם שימושיים ומפנקים כמו מכונית, אבל יש בהם משהו אחר כמו למשל חיסכון בצריכת דלק, הרגשה `אוורירית` וקלות בתמרון עירוני. מובן שיש גם כאלה שמציעים גם חוויית נהיגה ייחודית או מראה יוצא דופן. כדי שתבינו בדיוק על מה אנחנו מדברים, בחרנו להביא לכם סקירה קצרה של כמה מהכלים הבולטים המשווקים היום בעולם.


פיג`ו 20CUP
ה20cup- הוא מעין רודסטר תלת-גלגלי וספורטיבי שהציגה פיג`ו הצרפתית בתערוכת פרנקפורט 2005. המנוע השוכן בקדמת ה20Cup- הוא המנוע שישמש את גרסת ה-GTI של הפיג`ו 207 שתוצג בעוד כשנה. המנוע, שיוצר בשיתוף פעולה עם ב.מ.וו, מתהדר בהספק של 170 כ"ס מנפח של 1.6 ליטר ובסיוע של מגדש טורבו. יחידת הכוח הממוקמת מלפנים נועדה להנמיך את מרכז הכובד, והציר האחורי משמש להיגוי. שלדת ה20cup- הדו-מושבי עשויה סיבי-פחמן, ואליה מחוברים שלושה צמיגים רחבים בקוטר 18 אינץ` שרומזים במשהו על היומרות הספורטיביות של הכלי, ועם משקל הנמוך מ500- ק"ג – בהחלט יש ל20Cup- יכולות – אלא שבפיג`ו לא רוצים לספר לנו עד כמה.

מרצדס Life-Jet F300
ה`F300` של מרצדס הוא קונספט תלת-גלגלי שהוצג בתערוכת פרנקפורט 1997 ואחד מסדרת מכוניות תצוגה שמציעות פתרונות שונים להיגוי. ה`Life-Jet F300` בשמו המלא הוא כלי שבמרצדס מגדירים כ`כלי בעל מאפיינים דינמיים כשל אופנוע ובטיחות של מכונית סאלון`. הוא מצויד ביחידת הכוח של ה-A קלאס (1.6 ליטר, 102 כ"ס), אך בעזרת משקל נוצה (מרצדס מגלה רק כי שלדת האלומיניום שוקלת 89 ק"ג בלבד) הוא מאיץ למאה קמ"ש בתוך 7.7 שניות ומגיע למהירות מרבית בת 211 קמ"ש – עם צריכת דלק חסכונית של 18.8 ק"מ לליטר. ה-`F300` מטה את גופו כמו אופנוע, וזווית ההטיה שלו מגיעה ל30- מעלות. שלא כמו במקרה של ה`קארבר`, לא הנהג הוא השולט בזווית אלא מערכת עם פיקוד מחשב הנעזרת בחיישנים המספקים נתוני המהירות, האצה, זווית היגוי וסטייה. ה`300F` הדו-מושבי מצויד גם בבקרת ממוחשבת לפנסים, בתאורה מיוחדת לפניות, בדלתות שנפתחות כלפי מעלה ובגג קשיח נפתח.

פיג`ו קווארק
ה`קווארק` שהציגה פיג`ו בתערוכת פריז 2004 הוא מעין טרקטורון כביש לשניים המצויד בהנעה כפולה ומונע באמצעות תא דלק.
מידותיו של ה`קווארק` דומות לאלה של טרקטורון מקובל, והוא מצויד כאמור במערכת תא דלק המחוברת אל ארבעה מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל) המפיקים 9.5 כ"ס (כל אחד). עם משקל 425 ק"ג ה`קווארק` מאיץ מעמידה ל50- קמ"ש בתוך 6.5 שניות ומגיע למהירות מרבית של 110 קמ"ש.

פולריס ריבולבר
בתערוכת האופנועים שנערכה במילאנו לפני כחודש הציגה יצרנית הטרקטורונים האמריקנית `פולריס` את ה`ריבולבר` – טרקטורון בעל עיצוב מרהיב המצויד במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 500 סמ"ק. טרקטורון התצוגה הזה מותאם לתנאי שטח וגם לנסיעה מהירה בכביש. יש לו בלמי דיסק גדולים, צמיגי ספורט, מתלים רחבים ובסיס גלגלים ארוך יחסית. בסעיף האביזרים תמצאו גם מושב מצופה עור ואפילו חיבור מקורי ל-iPod.

ב.מ.וו קלבר
ה`קלבר` הוא אב-טיפוס של כלי תלת-גלגלי הקורם עור וגידים. מדובר בפרויקט מחקר שהיצרנית הבווארית ב.מ.וו נטלה לידיה את הניהול הטכני (בניית הכלי בלבד) והאוניברסיטה הטכנית בברלין אחראית לפרויקט מבחינה אדמיניסטרטיבית. ה`קלבר` מצויד במנוע גז בעל צילינדר אחד בנפח 230 סמ"ק המספק 17 כ"ס ומחובר אל תיבת הילוכים רציפה.
ב`קלבר` יש מקום לשני אנשים (זה מאחורי זה), והוא בנוי משלדת צינורות אלומיניום וממרכב העשוי פלסטיק. הפניית הכלי מתבצעת באמצעות הטיית הגוף לצדדים (כמו באופנוע) בזווית של עד 45 מעלות (מבוקרת מחשב). אגב, למרות הספקו הזעום ומשקל של 395 ק"ג, הקלבר מגיע למהירות מרבית בת 100 קמ"ש.

אטוד סקוטו
הסדנה הצרפתית `אטוד` הציגה בתערוכת פריז 2004 את ה`סקוטו` – מעין שילוב בין הקטנוע הסגור של ב.מ.וו (C1) ובין מכונית עירונית קטנטנה. ה`סקוטו` נע על ארבעה גלגלים ומציע מושבים לשלושה נוסעים. אורכו של ה`סקוטו` 250 ס"מ, רוחבו על 114 ס"מ וגובהו מגיע ל140- ס"מ. הוא מוצע עם מנוע דו-צילינדרי הפועל עם או עם מנוע חשמלי ומסוגל לפתח של מהירות בת כ90- קמ"ש.

כמה תמונות:
מלמעלה למטה: פיג`ו 20CUP, מרצדס F300, פיג`ו קווארק, פולריס ריבולבר, ב.מ.וו קלבר ואטוד סקוטו.

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תהנו :D

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[סיקור + תמונות]בין מכונית לאופנוע - פרק אחרון***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד