נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

נהיגה ראשונה – פולקסווגן איוס F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

נהיגה ראשונה – פולקסווגן איוס

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: נהיגה ראשונה – פולקסווגן איוס
הודעהפורסם: 23 יוני 2006, 12:15 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



מה הקשר בין הסיכוי של היוונים ללקות בהתקף לב לפולקסווגן איוס החדשה? מה הציע לי הדייג הזקן בתמורה למכונית ומה מיוחד כל כך בגג הקשיח החדש של פולקסווגן. מאות קילומטרים על קו החוף המוביל לאתונה חושפים את התשובות לכל השאלות שלכם.

החיים ביוון מבטיחים את הסיכוי הנמוך ביותר לתמותה ממחלות לב - כך לפחות טוענת הסטטיסטיקה. אורח החיים הרגוע, התזונה הייחודית והים המשרה שלוות נפש מבטיחים לתושבי הממלכה ההלנית את החיים הארוכים בעולם. אבל יש בכל זאת מישהו שמאיים על החיים השלווים ועל תוחלת החיים הממוצעת בחבל אטיקה ובכפרים הסובבים את אתונה. אני...
סדרת פיתולים אינסופית על קו החוף, 200 כ"ס בגלגלים הקדמיים והתעטשויות פריקת מגדש הטורבו – אני כבר לא עומד בפיתוי; אין יותר שלווה, אין יותר זקנים רגועים שדגים על החוף באין מפריע, אין יותר אנשים שמבלים את סייסטת הצוהריים היומית בשקט ואין יותר שחפים שחגים באיטיות מעל המזח. הפולקסווגן איוס האדומה מפרה את אורח החיים של כולם במהירות הבזק ובלוויית יללות צמיגי הברידג`סטון פוטנזה 050RE... "יאאאאאסווווו!".

שני עד הקו האדום. שלישי. בלימה חזקה וחזרה לשני לקראת היירפין שמאלה. כניסה לסיבוב עם בלימה ויציאה עם רגל ימין עד הרדיאטור. שלישי. רביעי ואחר כך חמישי עד סוף היישורת הארוכה (יש גם שישי למי שמעדיף שיוט רגוע...). הכביש המתפתל לאורך חוף הים האגאי וחוצה את חבל אטיקה בואכה אתונה מספק הזדמנות מצוינת לבחון את האיוס תחת זכוכית מגדלת כמעט בכל סוגי הדרכים. דלילות התנועה ואדישות המשטרה – רק מקלים על עשרות העיתונאים מהעולם לעשות בכבישים הללו כל העולה על רוחם, וגם הכפריים המקומיים לא ממש מתרגשים מהעניין. אבל האם האיוס באמת תצליח להוציא את היוונים משלוותם ולגרום לעבדכם הנאמן להשתחוות לאקרופוליס מרוב שמחה? שימו חגורות, אנחנו כבר זזים...
את היום התחלתי עם גרסת ה2.0- ליטר בנזין FSI; זוהי אותה יחידת כוח המוכרת מהגולף והפאסאט שמשודכת כאן לתיבה ידנית (תיבת DSG תוצע בהמשך) ונאלצת להתמודד כאן עם כמעט טונה וחצי של משקל עצמי. הפשלתי את הגג. קצת קרם שיזוף. כובע. משקפי שמש. מבט פלצני בעיניים (זה לא אני, זו היא...). קלאץ` וראשון. כבר בסדרת פניות הראשונה אפשר לחוש עד כמה המרכב הזה קשיח ולא נוטה להתפתל תחת עומס. בניגוד לשאר המתחרות, האיוס היא המכונית היחידה שתוכננה מלכתחילה כמכונית פתוחה ואינה נשענת על דגם סגור (היא מבוססת אמנם על פלטפורמת הגולף, אולם היא משתמשת בלא מעט רכיבים מהפאסאט). הדבר איפשר למהנדסי פולקסווגן להגיע לקשיחות מבנית מרשימה עבור מכונית חסרת גג, והקשיחות הזו באה לידי ביטוי בתגובות חדות יחסית של גלגל ההגה ובתחושת דיוק די טובה שהוא משדר לאוחז בו. אבל המרכב לא תמיד שש לשתף פעולה עם הגלגלים הקדמיים ומציג לעתים קרובות גחמות משלו לתת-היגוי מרגיז. סגירת הגג (25 שניות על השעון) לא ממש משנה את התנהגות האיוס (בניגוד למצב אצל רוב המתחרות), אבל היא מצליחה בהחלט לבודד אותך מכל ההמולה שבחוץ. פתיחת גג השמש יכולה אולי להיות פשרה נחמדה במקרה הזה. בגרסת הטורבו-דיזל תת-ההיגוי מחריף מעט תודות ל67- הקילוגרמים הנוספים על הסרן הקדמי, אבל הדבר שלא הסתדר לי הוא גרגור הדיזל מבעד לגג הפתוח – חוויה מוזרה למדי, יש לציין.

בתוך תא הנוסעים השקט (לא נהיה קטנוניים על מעט רעשי רוח ממראות הצד...) מבטיחים בפולקסווגן מקום לארבעה מבוגרים. כדי לבדוק אם במילה מבוגרים הם מתכוונים לשני קטועי רגליים מאחור, החלטתי לגייס למשימה את אחד הנציגים של פולקסווגן והושבתי אותו לצדי במושב האחורי כאשר המושבים הקדמיים מכוונים לפי מידות ממוצעות. ובכן רבותיי, לא קטועי רגליים ולא נעליים – שני מבוגרים יוכלו להסתדר לא רע במושב האחורי של האיוס אם רק יסכימו להשלים עם מרחב הכתפיים המצומצם - תולדה של אחסון קורות הגג בתאים ייחודיים משני צדי תא הנוסעים. מושבי העור (אופציה בדגמים הבסיסיים) נוחים למדי אם כי חסרי תמיכה צדית מספקת. ממרומי מושב הנהג נשקף לוח מחוונים הדומה מאוד לזה של הגולף ומעביר את התחושה המוכרת משאר דגמי היצרן. הכל נראה איכותי לעילא ומורכב כמו שרק הגרמנים יודעים לבנות; יש בקרת אקלים תקנית (מכאנית בדגמים הבסיסיים, אלקטרונית מפוצלת במאובזרים), אופציה למושב נהג חשמלי, חימום למושבים ולמערכת קול מקורית של `דיינאודיו`. יש גם לחצן שמוריד את כל ארבעת החלונות יחדיו (תתפלאו עד כמה הוא שימושי) וגג שמש שקוף שנפתח כאמור. כדי להשלים את הרשימה נזכיר שבחוץ יש פנסי קסנון, חישוקי סגסוגת ופנסי ערפל. כולם תקניים בכל הדגמים.

אבל לפני שנגיע לדייג הזקן שהציע לי את כל רכושו בתמורה לאיוס, אני חייב לכם כמה מילים על הגג המיוחד של המכונית. תשכחו את הגג הקשיח הנפתח שאתם מכירים; אותו גג המורכב משני חלקים המתקפלים אל תוך תא המטען לא היה כנראה מספיק טוב עבור החבר`ה מוולפסבורג והם פנו לחברה שתתכנן להם גג מורכב יותר המורכב מחמישה חלקים עיקריים. למה זה טוב אתם שואלים? בראש ובראשונה לעיצוב; החלוקה לחמישה חלקים איפשרה למעצבי האיוס ליצור מראה הרמוני דמוי קופה למכונית כשהגג סגור – זאת לעומת המראה הגמלוני-משהו המאפיין מכוניות עם גג המחולק לשניים. שנית, זה מאפשר להשאיר חלל שימושי יותר בתא המטען (205 ליטר עם גג פתוח, 380 עם גג סגור) וזה גם מאפשר לאיוס להיות הקופה-קבריולה הראשונה בעולם שמצוידת בגג שמש נפתח. הגג הזה עומד בראש גאוותה של פולקסווגן ו25- השניות שלוקחות לו להיכנס אל תא המטען או לצאת ממנו יכולות להיות שיעור מאלף במכניקה עבור כל מהנדס.

המסורת של פולקסווגן לייצר את הגרסאות הפתוחות אצל סדנת משנה כמו `קארמן` באה ככל הנראה לקצה; האיוס היא המכונית הפתוחה הראשונה שמיוצרת בשלמותה על ידי פולקסווגן (במפעל שבפורטוגל אגב), אולם מי שמצפה כי החיסכון בעלויות הייצור יגיע בסופו של דבר אל הלקוחות בוודאי יתאכזב; האיוס הבסיסית (1.6 ליטר ידנית) יקרה באירופה מהגולף GTI בכעשרה אחוזים – ואם נתרגם זאת למונחים מקומיים נגיע למחיר התחלתי של כ250- אלף שקל. מחיר שיכתיר את האיוס כמכונית 1.6 ליטר ידנית היקרה בישראל. גרסת ה2.0 ליטר DSG צפויה להשיק אל קו 300 אלף השקלים שהם 70 אלף שקל יותר ממחירה של CC307 בעלת מנוע מקביל ואת שאר הדגמים סביר שלא נזכה לראות כאן.
ומה עם הסיפור על הדייג הזקן? ובכן, ההוא כמעט הצליח לשכנע אותי לתת לו את האיוס בתמורה לסירת דייג ישנה עם ערימה גדולה של רשתות ועוד סוזוקי ג`ימני משומש. אני אמנם לא ממש אוהב דגים וג`ימני כבר יש לי, אבל אורח החיים היווני כמעט גרם לי להושיט לו את היד עם המפתח. אם הייתי עושה זאת הייתם בוודאי קוראים ממש עכשיו על העיתונאי שברח עם האיוס ולא את הכתבה שזה עתה סיימתם...

מפרט טכני: פולקסווגן איוס

2.0 ליטר בנזין:

מנוע: 1,984 סמ"ק, 4 ציל`, הזרקה ישירה
הספק: 150 כ"ס ב- 6,000 סל"ד
מומנט: 20.4 קג"מ ב- 3,500 סל"ד
תיבת הילוכים: ידנית, 6 היל`
תאוצה 0-100 קמ"ש: 9.8 שניות
מהירות מרבית: 210 קמ"ש


2.0 ליטר טורבו בנזין:

מנוע: 1,984 סמ"ק, 4 ציל`, טרבו, הזרקה ישירה
הספק: 200 כ"ס ב- 5,100 סל"ד
מומנט: 28.5 קג"מ בין 1,800 ל- 5,000 סל"ד
תיבת הילוכים: ידנית, 6 היל`
תאוצה 0-100 קמ"ש: 7.8 שניות
מהירות מרבית: 232 קמ"ש


2.0 ליטר טורבו דיזל:

מנוע: 1,968 סמ"ק, 4 ציל`, טורבו, הזרקה ישירה
הספק: 140 כ"ס ב- 4,000 סל"ד
מומנט: 32.6 קג"מ בין 1,750 ל- 2,500 סל"ד
תיבת הילוכים: ידנית, 6 היל`
תאוצה 0-100 קמ"ש: 10.3 שניות
מהירות מרבית: 206 קמ"ש

הנה כמה תמונות:

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תהנו! :D

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

נהיגה ראשונה – פולקסווגן איוס


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד