נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***סיוויק הצ'באק*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 21 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***סיוויק הצ'באק***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***סיוויק הצ'באק***
הודעהפורסם: 27 נובמבר 2005, 18:40 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 30 אוקטובר 2005, 17:31
הודעות: 0
לייקים: 2 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



חמש עשרה שנה חלפו מאז הניחה ההונדה סיוויק הראשונה את גלגליה על כבישי ישראל. חמש עשרה שנה שבמהלכן הצליחו ארבעה דורות של המשפחתית היפנית לכבוש לעצמם מעמד מרשים ומקום של כבוד בהוויית המשפחתיות של ישראל. הסיוויק תמיד זוהתה עם המשפחתיות החזקות והביצועיסטיות בשוק הישראלי (מה שהיה נכון בעיקר בשנים הראשונות שלה כאן ופחות בשני הדורות האחרונים), ויש לציין שהיא מצליחה לשמור על מעמדה באדיקות מרשימה. האם הדור השמיני של ההונדה המשפחתית יצליח להתעלות על קודמיו ולהמשיך את השושלת? נסענו לדרום צרפת כדי לבחון זאת מקרוב.

רק חמש דלתות

רגע לפני שנספר לכם הכל על המכונית החדשה, ראוי שנתעכב להזכיר לכם עובדה מאוד מעניינת לגבי הסיוויק החדשה; למרות שהיא תשווק – כמו קודמתה – בגרסאות ארבע וחמש דלתות, מדובר כאן בשתי מכוניות שונות בתכלית. שתי גרסאות שאינן מסתפקות בשינויים חיצוניים ובכמה שינויים פנימיים מחויבי המציאות, אלא מתבססות על פלטפורמות שונות לגמרי וחולקות רק כמה חלקי פנים ואת המנועים.
אל שדה התעופה של עיירת הקיט הצרפתית ניס הגיעה רק גרסת החמש דלתות כשהיא חמושה במנועי בנזין 1.8 ליטר או דיזל 2.2 ליטר (גרסת 1.6 ליטר תוצג רק בשנה הבאה וגרסת ה- 1.4 ליטר לא הגיעה והיא גם אינה רלוונטית לשוק הישראלי). כאן המקום לספר לכם שהסיוויק חמש דלתות החדשה נראית במציאות טוב אפילו מבתמונות. היא שונה מכל האצ`בק אחרת; החזית המחודדת עם הפנסים הצרים (שנראים כמו פנס אחד מחובר) מזכירה מאוד את החזית של האקורד הגדולה יותר אבל מצליחה להיראות ייחודית. קו המותניים הנמוך והאחוריים המוגבהים עם החלון המפוצל משווים לה פרופיל מיוחד. ושילוב של דלתות קדמיות גדולות עם דלתות אחוריות בעלות ידיות חבויות בקורה האחורית (בסגנון האלפא 147) רושם צ`ק בנקאי של מראה דינמי ומבטיח. חוץ מזה קשה להתעלם מהסט התואם של פנסי ערפל משולשים מלפנים ופתחי מפלט משולשים מאחור, מקשתות הגלגלים המודגשות בפלסטיק שחור ומהגג הפנורמי המורכב משני גגות שמש נפרדים (שאינם ניתנים לפתיחה).

המהפכה שבפנים

כמובן שהמהפכה העיצובית שעברה הסיוויק החדשה חלחלה היישר אל תא הנוסעים - שגם הוא נראה קיצוני יותר ממה שהורגלנו למצוא בסגמנט; לא נתעכב כאן על הפרטים הקטנים ועל האבזור החשמלי האלמנטרי, אבל בהחלט ראוי שנזכיר את המבנה הייחודי של הדשבורד עם לוח המחוונים המפוצל (סל"ד דלק וחום בחלקו התחתון ומהירות בחלקו העליון), את צמד גגות השמש בעלי התריס הפנימי החשמלי ואת המושב האחורי שיכול להתקפל ו`לשקוע` אל תוך הרצפה כדי ליצור משטח הטענה שטוח בתא המטען, או לחילופין מאפשר לקפל את המסעד כלפי מעלה כדי ליצור נפח הטענה מרשים בתא הנוסעים (חבל רק שבמצב הזה המושב מסתיר את החלון האחורי).
המושבים הקדמיים של הסיוויק נוחים למדי ומאפשרים כוונון יעיל לכדי תנוחה מושלמת. מאידך, התמיכה הצדית שהם מציעים מוגבלת ולא ממש אהבנו את ריפודי העור שעטו המכוניות בהשקה (אל דאגה – לארץ הם לא יגיעו…). מאחור המצב דומה אך ניכר כי מרווח הרגליים העומד לרשות הנוסעים מצומצם מבעבר - תוצאה של הקטנת בסיס הגלגלים בכחמישה ס"מ לעומת הסיוויק האצ`בק היוצאת.

רגע האמת


על הכביש שמוביל לקול דה טוריני מתייצבים בכל שנה טובי נהגי הראלי בעולם כדי לפתוח את אליפות הראלי העולמית ואנחנו לקחנו לשם את הסיוויק החדשה כדי לחפש את מגבלותיה. אכזרי מדי עבור מכונית משפחתית שאינה מכונית ספורט קשוחה? לא בטוח. הסיוויק דווקא מנסה להתהדר בנוצות של משפחתית-ספורטיבית ומנוע ה- 1.8 ליטר החדש אמור לתת גיבוי לשלדה החדשה במאמץ המלחמתי.
העלייה מכיוון מונטה-קרלו אל הכביש המפורסם עוברת דרך כפרים שהמונח `ציוריים` אינו מספיק מחמיא להם, אבל העיקר הוא כאמור הכביש… אח, איזה כביש! צר ומפותל, פניות עיוורות מרופדות באספלט משובח ודלילות מדהימה של מכוניות. זהו כנראה המתכון המושלם למבחן כדת וכדין.
הפרטנרית המושלמת לפרק הנהיגה הזה היא כמובן הסיוויק הידנית עם מנוע הבנזין החדש של הונדה. מדובר במנוע 1.8 ליטר עם 140 כ"ס ועקומת מומנט שטוחה למדי, שמבטיחה גמישות מרשימה כמעט בכל קשת הסל"ד. המנוע לא מתקשה להזיז את הסיוויק בכל אחד מששת ההילוכים ופועל בצורה חלקה בכל תחום הפעולה שלו, אך נדמה כי חסרה בו אותה תחושת כוח מתפרץ שאופיינית למנועי התזמון המשתנה של הונדה. כך או כך, כוח לא ממש חסר לסיוויק האצ`בק. וגם אחיזה לא; צמיגים במידות נדיבות של 225/45 על חישוקי 17 אינץ` דאגו שהמכונית תיצמד ככל שניתן לקו הפנייה שבוחר הנהג. מי שפגם קצת בחגיגה היה גלגל ההגה שהתקשה לספר לנהג כל מה שהגלגלים הקדמיים מרגישים לגבי הכביש. את אותו המנוע אפשר לקבל גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית בעלת תפעול חשמלי (`רובוטית`) שהיא הרלוונטית יותר לישראל. מי שחושב שיצרנית המנועים הגדולה בעולם תצליח היכן שנכשלה אלפא ותייצר את התיבה הרובוטית המושלמת עשוי להתאכזב; היא סרבנית מדי, איטית מדי ולא הרבה יותר חלקה. נקודה אחת לזכותה הייתה ב`מצב זחילה` בתוך פקקי תנועה – שם היא הצליחה ליצור תחושה די משכנעת של תיבת הילוכים אוטומטית `אמיתית`.

אפילוג

לפני שנסכם את תכונותיה וסיכויי ההצלחה של הסיוויק חמש-דלתות החדשה ראוי שנזכיר שוב כי מלבד המנוע וכמה חלקי פנים, אין בינה ובין גרסת הסדאן (שהחלה אגב להימכר במקומותינו) ולא כלום. הן מתבססות על שלדות שונות בתכלית, עם מתלים אחרים; צורתן שונה מהותית, הן מוצעות ברמות גימור שונות, תא הנוסעים שלהן אחר והן אפילו לא מיוצרות באותם מפעלים. ואחרי ההקדמה הארוכה הזו נספר לכם כי ההאצ`בק בה נהגנו בהחלט מהווה קפיצת מדרגה לעומת ההאצ`בק היוצאת; היא מרשימה יותר, מאובזרת יותר, שימושית יותר וכמובן גם יקרה יותר. כמה יקרה? המחיר טרם פורסם רשמית אבל בהונדה מעריכים שיעמוד על כ- 155 אלף שקל לגרסה הידנית וכ- 162 אלף עבור הגרסה עם הגיר הרובוטי, שהוא הרלוונטי יותר לישראל אך סובל כאמור מנחיתות מסוימת לעומת גיר אוטומטי מקובל.
אנשי הונדה מצהירים בפה מלא שעם הסיוויק האצ`בק הם כיוונו ישירות לגולף וזה באמת מה שיצא להם. עכשיו רק נותרה שאלה אחת; האם הם יצליחו לשכנע את הלקוח הישראלי לקנות סיוויק שעולה אפילו יותר מהגולף? לנו נראה שיהיה להם קשה מאוד עם תג המחיר הזה, במיוחד לאור העובדה שאותו לקוח פוטנציאלי יכול להזמין באולם התצוגה שלהם את האקורד הגדולה יותר עם מנוע 2.0 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית אמיתית. בכל מקרה, גרסת 1.6 שתוצג במהלך השנה הבאה תשנה כנראה את מצב הדברים, ובכל מקרה בהונדה ישראל בונים יותר על גרסת הסדאן שכבר נמכרת בארץ.
תמונות:::

http://www.motocar.co.il/bin/news_items ... -41-16.jpg
http://www.motocar.co.il/bin/news_items ... -32-21.jpg
http://www.motocar.co.il/bin/news_items ... -32-21.jpg

קרדיט למוטוקארס


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 21 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***סיוויק הצ'באק***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד