נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 18 יולי 2010, 13:00 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 18 יולי 2010, 12:55
הודעות: 8
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



אסיפת מאמרים וחיבורים בנושא שמירת הברית



מלוקט מספרי צדיקים,ספרי רבותינו הקדושים,דברי פוסקים,ש''ס,



זוהר,ספרי קבלה,וספרי האריז''ל ועוד.



ליקטתי השתדלתי וערכתי בס''ד לצורך הבאת הנושא החשוב והוספתי ביאורים בלשון השווה לכל נפש.



גם יבואר בו תיקונים והעונשים וסגולות,וגודל מעלת שומר הברית,והלכות ודרכי התשובה,ועוד.



נערך ולוקט לזיכוי הרבים ומותר ואף מצווה גדולה בהעתקה,בהפצה,ובהדפסה.

צריכים אנו לדעת שעיקר הניסיון של האדם בעולם הזה הוא הפגם הנורא הזה ובתאוות הניאוף,אשרי הזוכה לנצח המלחמה הזאת.על כן נרחיב ונבאר את כל עניינה.
מסופר בתורה על אונן בכור יהודה, שאף על פי שהיה נשוי, לא רצה לקיים יחסים עם אשתו, כדי שלא תתעבר. וכך מספרת התורה בעניין זה: (בראשית ל"ח פסוקים ט´ י´): "וידע אונן כי לא לו יהיה הזרע והיה אם בא אל אשת אחיו (לאחר שייבם אותה ולקחה לו לאישה, כפי שהתורה מצווה על אח שאחיו הנשוי מת בלא בנים) ושיחת ארצה לבלתי נתון זרע לאחיו. וירע בעיני ה´ אשר עשה וימת גם אותו".
הקדוש ברוך הוא התייחס בחומרה רבה למעשה השחתת הזרע והמית את אונן. מכאן לומדים חז"ל (מסכת נידה דף י"ג): "אמר רבי יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה – חייב מיתה, שנאמר: "וירע בעיני ה´ אשר עשה וימת גם אותו". רבי יצחק ורבי אמי אמרי (מבארים מדוע הוא מתחייב מיתה, משום שבמעשהו) כאילו שופך דמים.
וכן נפסק להלכה בשו''ע:אסור להוציא שכבת זרע לבטלה,ועוון זה חמור מכל העבירות שבתורה,שו"ע ע''פ הזוהר.לפיכך לא יהיה אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ,אבל אלו שמנאפים ביד,ומוציאין שכבת זרע לא די שאיסור גדול הוא,אלא מי שעושה זאת בנידוי הוא יושב ועליהם נאמר "ידיכם דמים מלאו" (ישעיה א, טו) וכאילו הרגו נפש. (שו''ע הלכות אישות סימן כ''ג).
אין ספר הלכתי,תורני,או גמרא,זוהר,ושאר ספרים קדושים שלא מדברים מחומרת המעשה הנורא הזה.
וכאן נסביר בקצרה היש אומרים זו הנאה גדולה להוציא זרע לבטלה,אבל האם אנו צריכים להשתעבד להנאות שלנו?במבט כזה היינו חושבים שמי שרוצה להיות חופשי יעשה מה שהוא רוצה,יהנה בלי גבולות,אך האמת היא,זה לא חופש אלא שיעבוד.שיעבוד ליצרים ולתאוות לחומריות ולבהמיות ,הרי לא סתם ניתנה לנו נשמה שהיא חלק אלוהי,היא רוצה לעלות ולקדש את הגוף,מי שמושך את הנשמה למטה,לתאוות הגוף שלו ,מאבד את כל משמעות חייו,ישנה תאווה גדולה להוציא זרע,אך היא תאווה שמיועדת לתפקידים של קדושה של הולדה והמשכיות(מתוך מסכת יומא ס''ט ע''ב).
אסור לאדם שיוציא זרע לבטלה,- האיסור 'לבטלה' איננו משום שהולך הזרע לאיבוד בלא הולדה,אלא האיסור משום שמשליך זרעו במקום שלא הותר לו להשליך, כי הבורא יתברך גזר שלא ישליך הזכר את זרעו אלא בנקבה,
ובמקום שהוא מיוחד להשלכת זרע.(שו"ת רב פעלים ח"ג סי' ב).
לכאורה, מה כל כך נורא בזה? הרי האדם אינו פוגע באיש במעשה זה? האמת היא שהוא פוגע מאד. קודם כל-בעצמו.
כשאדם אוכל אוכל לא מזין המכיל רעלים,הוא איננו מרגיש בכך מיד בפעם הראשונה.אם האוכל מגרה וטעים זה בדרך כלל גם לא איכפת לו. רק במשך הזמן מתחילות לאט לאט להופיע תופעות של בריאות לקויה. חולשה ועייפות, בעיות עור, עצבנות, ולבסוף גם מחלות מאד מאד לא נעימות. "החכם עיניו בראשו" אומר שלמה המלך. למה לך לחכות לקריסת המערכות? לא עדיף שתאכל אוכל בריא ומזין (שיכול בהחלט להיות גם טעים וערב לחיך).למה לך לחכות למכה שתפיל אותך ארצה ורק אז תתפקח?
בדיוק באותו אופן פועלות העברות על הנפש,ובפרט עברות שקשורות לפגם הברית-הסתכלות וחמדת נשים,השחתת זרע לבטלה וכל מה שקשור לזה. הרמב"ם כותב: "שכבת זרע היא כוח הגוף וחייו ומאור העיניים וכל שתצא ביותר הגוף כלה וכוחו כלה וחייו אובדים''.
לאט לאט "מכרסמת" העברה את נפש האדם.הוא מאבד חיות ושמחה,נהיה מבולבל ועצבני,עצוב ומתוסכל,ואיננו יודע אפילו מדוע.האם שווה אותה הנאה רגעית את המחיר הכבד שאנו נדרשים לשלם עליה?ייתכן שמרוב שאנו רגילים להיות עצובים ומבולבלים,מתוסכלים וריקנים,אנחנו כבר לא שמים לב שמשהו לא בסדר.נראה לנו ש"אלה הם החיים",אנחנו כבר לא מאמינים שאפשר לחיות באמת חיים שמחים,בהירים,צלולים,מלאים תוכן וחיות.ואנחנו לא מבינים שהסיבה לכך ש"חיינו אובדים".
עוד נזק שנגרם לאדם על ידי פגם הברית-הוא חוסר המנוחה,חוסר המנוחה הזה מתגלגל ומשפיע גם על חיינו הרוחניים.אין חשק להתפלל,אין רצון ללמוד או לקיים מצוות.אם החמימות הלכה אל הטומאה,מה שנותר לקדושה זה רק קרירות וחוסר אכפתיות,והעובדות בשטח,כידוע,מדברות בעד עצמן.הזרע-מגיע מן המוח.הוא תמצית החיים.ממנו מיועדות להיווצר נשמות חדשות,בני אדם עם חיים שלמים שירדו לעולם ויפעלו בו.כל זרע מכיל את כל האדם,כל מה שיש בו, כל תכונותיו ומעלותיו,כל הטוב שיהיה בו אי פעם.
ואסביר כאן עוד כמה מקורות מחכמת הקבלה,שם מוסבר שהמוציא זרע לבטלה אחראי להתפשטות הטומאה בעולם,וזאת מפני שהזרע שהושחת נותן כח לצד השני(לסיטרא אחרא),וכידוע על פי חכמת הקבלה מטרת כל המצוות כולן היא תיקון העולם,ומדובר למעשה בתיקון התוצאות הנוראיות של החטא הקדמון,לא אבאר כאן את כולן רק לעניין שלנו,התחום המיני הוא על כן החשוב ביותר,ובו התיקון הוא כמובן זיווג עם נשותינו הכשרות,שהרי בכך אנחנו מסובבים לאחור את זרם של זרע שיצא לבטלה,ומשתמשים בו כדי לפרות ולרבות,כלומר להמשיך את תהליך הבריאה,לטובה.
וכן אביא כאן את דברי רבי שניאור זלמן מלאדי,מייסד חסידות חב''ד בספר התניא(פרק ז')ואלו דבריו:חמור עוון זה-זרע לבטלה-וגדול הוא מעוון ביאות אסורות-''בבחינת הגדלות וריבוי הטומאה והקליפות שמוליד ומרבה במאוד מאוד בהוצאת זרע לבטלה יותר מביאות אסורות''.
וכן כותב האביר יעקב(סבו של הבבא סאלי זיע''א)כמוה''ר יעקב אביחצירא זצוק''ל 'בפתוחי חותם'פרשת בחוקותי(דף רל''ב)וזה לשונו הקדוש:דידוע,
מי שפוגם ברית קודש,אע"פ שמקיים כל התורה כולה,לריק יגע.וכמו שמובא בזוהר הקדוש,דמי שאין לו מורא מצד ברית אין יראת שמים חלה עליו בכל מה שהוא עושה,דכיוון שהגוף שעושה בו מצוות הוא פגום,נמצא כל מה שהוא עושה פגם הוא.וכל מה שיעשה האדם ממצוות ומעשים טובים כל עוד שבריתו פגום הכל הולך לסיטרא אחרא רחמנא לצלן. והפוגם ברית קודש הוא הנקרא משקר חותמו של מלך מלכי המלכים הקב"ה,וכמו שכתוב: ולא שקרנו בבריתך.לכן הבא לעבוד ה',יתקן פגם הברית תחילה כראוי ואח"כ יעבוד את ה'.עכ''ל.
וכמו שביארתי לעיל,פגמי הברית נראים מתוקים בתחילתם,אך הם מרים בסופן,שמולידין עצבון רוח,ואי שביעות רצון,וגוזלים מהאדם שמחת חיים,ואדם שנופל בזה,מיד סר חשקו מתורת ה' והוא הולך ונגמר ומתדרדר מדחי אל דחי,והורס לעצמו את השפע וההצלחה הפרנסה ושלום הבית.
וכמו שכתבתי בהתחלה בעניין התשוקה והתאוות להוציא זרע לבטלה אך זה מיועד לתפקידים של קדושה בלבד, של הולדה וכו',וכאן תבין ותשנן ותחדיר טוב טוב בליבך משפט מפתח חשוב מאוד:''זרע נועד להביא תינוק'',זרע לא נועד להישפך כמים,זרע איננו פסולת שתן,זרע הוא מרכיב החיים,מכל זרע ראוי להיווצר גוף תינוק.זוהי משמעותו ומטרתו היחידה של הזרע-להגיע למקומו בזמן הראוי לו וליצור תינוק.כל מעשה אחר באותו זרע הוא עוול ממש.היצר הרע מנסה להסתיר מכם ידיעה פשוטה וברורה זו.היצר הרע מנסה ליצור את הרושם שמעשה הוצאת הזרע הוא מעשה קטן ופשוט.יותר מכך,היצר הרע משקר לכם שלא ניתן להתגבר על ההרגל הרע הזה.לכן,תהיו חכמים יותר מן היצר,הקדימו כל מעשה במחשבה תחילה,ושננו תמיד:זרע נועד להביא תינוק.

--------------------------------------------------------------------------------


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 18 יולי 2010, 13:06 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 18 יולי 2010, 12:55
הודעות: 8
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


שמירת העיניים

שמירת העיניים היא בסיס לכל התורה כולה,והיא המפתח לשמירת הברית, ועיקר פגם הברית מתחיל עם פגם העינים,וכמו שאמרו חכמינו הקדושים
(מסכת סוטה ח')אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות.
כתוב בתורה(במדבר ט''ו ל''ט)''ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם'',ודרשו חז''ל:"אחרי עיניכם''-זו זנות.ומכאן למדו חז''ל שיש איסור דאורייתא להסתכל על שום אישה,בין נשואה ובין פנויה.
וכן נפסק להלכה בשו''ע:המסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה ונתכוון להנות ממנה,עוונו גדול מאוד ועובר על איסור דאורייתא. כלומר אפילו התבוננות באצבע של אישה לצורך הנאה גורם להתעוררות היצר שגורר אותך למעשה הנורא.ומובא בדברי חז''ל:עין רואה ולב חומד וכלי מעשה גומרים.
כמו הוא במשנה ברורה סימן ע''ה ס''ק:שכתבו הפוסקים שבתולות של ימינו בכלל נידות הן משיגיעו לכלל וסת,ובכלל עריות הן.מכאן מובן הוא שאיסור הראייה הוא פגם הברית,ועיקר הניאוף הוא בעיניים.
נפסק ברמב''ם הלכות תשובה פרק ד' הלכה ד':שהמסתכל בעריות אין חזקתו לשוב מעוון זה,לפי שזה קל בעיני רוב בני האדם,ונמצא חוטא,ונדמה לו שאין זה חטא,שהוא אומר:וכי פעלתי או קירבתי אצלה?והוא אינו יודע שראיית העיניים עוון גדול,שהיא גורמת לגופן של עריות שנאמר ''ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם'',ופסק בעל המשנה ברורה שאפילו יש בידו תורה ומעשים טובים,לא ינקה מדינה של גהנום על עוון זה.
ידוע שהניאוף הוא הדבר הנוגד ביותר את היהדות,לכן יעץ בלעם לבלק להכשיל את ישראל בניאוף ואמר לו:אלוקיהם של אלו שונא זימה.
מובא בספר המידות(חלק א' ט') :תאוות ניאוף אינו נרחק מן האדם,אלא על ידי הרחקת ראות העין והמחשבה.מכאן אנחנו למדים עד כמה אנו צריכים לשמור עצמנו מלראות מראות אסורים,ועל ידי הראיה האסורה מביא היצר לפגום ולהשחית (כמו שכתבתי לעיל עין רואה הלב חומד וכלי מעשה גומרין רחמנא ליצלן).
מבוארים ברמב"ם בהלכות איסורי ביאה(פרק כא הלכה ב'):"אסור לאדם לקרוץ ברגליו או בידיו,או לרמוז לאחת מן העריות,או לשחוק עימה,או להקל בראשו,ואפילו להריח בשמים שעליה,או להביט ביופייה אסור,ומכין למתכוון לדבר זה מכת מרדות.והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה ונתכוון ליהנות-כמי שנסתכל במקום התורף"(דהיינו איבר מינה).ועוד שם בהלכה כא':"אסור להסתכל בנשים בשעה שעומדות על הכביסה.אפילו להסתכל בבגדי צבע של אישה שהוא מכירה אסור,שלא יבוא לידי הרהור".איסור נוסף הוא להסתכלות בכל איבר שהוא בגוף האישה, אם הכוונה היא כדי ליהנות מכך.האיסור אינו על ראייה סתמית,אלא דווקא הסתכלות ממושכת המביאה הנאה או התעוררות מינית.
הגמרא אומרת:כל הצופה בנשים,סופו בא לידי עבירה.אם כן,אם ישנה "הבטחה" מחז"ל שסופו בא לידי עבירה,היאך תוכל להיות מקל בעניין הראיה ולחשוב שמה בכך שרק עוון זה יהא בידי.חלילה מלסמוך על דעותינו.דעותינו חושבת,שהיצר יסתפק בפגם העיניים ויסכים "להתפשר" בהסכם כזה-שאני אשחרר את עיני,והוא תמורת זאת יבטיח לי שלא יחטיאני בעריות.אין הסכם כזה עם כח הרע!
וכן כתוב "ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך"-סילוק השכינה והקדושה מתוכך?!שהרי אין דבר המאוס אצל הקב"ה כעריות,ואם זה מאוס אצל הקב"ה,הרי שלא יגור הקב"ה עם המאוס לו,שנאמר:"לא יגרך רע".הכדאי הנאת רגע של ראיה להפסיד את אור השכינה מלשרות עליך ובתוכך?
הצליח מאוד היצר להחדיר בנו היטב היטב שזו קיצוניות או פאנטיות, היום בדור פרוץ שכזה,לילך בעיניים מורדות לארץ,או כשמזדמנת שיחה עם אישה,ובפרט שאינה לובשת לבוש תואם את ההלכה,לא להביט בה,וכמו כן לקצר בשיחה עימה ככל האפשר,כתוב במסכת אבות- "אל תרבה שיחה עם האישה באשתו אמרו, קל וחומר באשת חברו. מכן אמרו חכמים: כל זמן שאדם מרבה שיחה עם האשה גורם רעה לעצמו ובוטל מדברי תורה, וסופו יורש גיהנום",נבאר קצת מעניין זה, במערכת הזוגית שבין איש לאישתו יש מצווה וחובה קדושה לשוחח ולהרבות בשיחה ולשמוע אחד את השני ולהשמיע אחד לשני ולשתף את בן הזוג בחוויות והתחושות וברגשות .
ואוי ואבוי לבני זוג שאינם משוחחים ביניהם באופן קבוע (לא שיחה על פרטים טכניים של רשימת מכולת).ויש כמה סוגים של שיחות ויש כמה רבדים לשיחות וצריך למצוא את הזמן המתאים לשוחח.(אי אפשר לקיים שיחת עומק אם המצב הנפשי לא מאפשר זאת).וכדי שתתקיים שיחה אמיתית יש צורך "לפנות מקום" בלב ולערוך הכנה פנימית לצורך הקשבה מלאה לשיחה.ודברים אלו ברורים ודיבורים אלו הם דיבורי מצווה.והם יוצרים קירוב ללבבות בין בני הזוג ומרבים בשלום וכלשון אחד מבעלי המוסר:"הלשון היא קולמוס הלב".
הכוונה למה שמובא במסכת אבות-היא לסוג של דיבורים שהם יכולים לגרום לאדם לחצות קווים אדומים כגון:דיבור של בטלה,דיבור של רשות,דיבור שיכול לגלגל תוצאות לא חיוביות(לשון הרע,רכילות, קנאה,שנאה,תחרות,ריב,דמיונות שווא ועוד מרעין בישין). למה לא לחוס על הנשמה שנשחקת כל רגע נוסף של הסתכלות או דיבור,שחיקה-שמי יודע אם יהא אפשר לתקנה.
וכן ידוע הוא אחר עליה של גן עדן התחתון יש עליה גדולה ממנה שהיא בגן עדן העליון ושם הנשמה נזונת בראיה שמסתכלת בזיו השכינה ועל זה אמרו חז''ל עולם הבא אין בו אכילה ושתיה אלא צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנין מזיו השכינה והוא הנאה בעינים. שיהיה נזון ונהנה בראיית העין וזהו תכלית הנאתו.
ולכן צריך האדם להיזהר בעולם הזה בפגם המגיע לעיניו יותר מכל האיברים יען כי כל אבר שחוטא הגוף בו הנה הוא פוגם כנגדו באבר של נשמתו ומאחר שתכלית המעלה של הנאת נשמתהאדם הוא בעינים לכך צריך לקדש ולטהר העינים שלו בהיותו בעולם הזה יותר מכל איבריםשלו.(בן איש חי פרשת ואתחנן).
ידוע המעשה הנפלא מרבי מתיא בן חרש,ואביאו כאן,למען ידע האדם עד כמה חמור הוא העוון וראיית מראות אסורים שלא לצורך נפשו.
מעשה ברבי מתיא בן חרש שהיה יושב בבית המדרש ועוסק בתורה וזיו פניו דומות לחמה וקלסתר פניו למלאכי השרת מפני שמימיו לא נשא עיניו באשה, פעם אחת עבר שטן ונתקנא בו אמר אפשר אדם כזה לא חטא אמר לפני הקב"ה ריבונו של עולם רבי מתיא ב"ח מה הוא לפניך, אמר לו צדיק גמור הוא אמר לו תן לירשות ואסיתנו אמר לו אין אתה יכול לו, ואעפ"כ לך. הלך ונדמה לו כאשה יפה שלא היה כדמותה לעולם מימות נעמה אחות תובל קין שטעו בה המלאכים הנפילים ועמד לפניו כיון שראהו הפך פניו לאחוריו ועמד לצד שמאל והפך פניו לימין והיה מתהפך לכל צד אמר רבי מתיא מתיירא אני שמא יתגבר עלי יצרי ויחטיאני קרא לתלמיד שהיה משרת לפניו ואמר לו לך ותביא לי אש ומסמר והביא לו וביער המסמר באש ונתנו בעיניו ונסתמא וכשראה השטן כך נזדעזע ונפל לאחוריו באותה שעה קרא הקב"ה למלאך רפאל ואמר לו לך ורפא את מתיא בן חרש בא ועמד לפניו אמר לו מי אתה, א"ל רפאל ששלחני הקב"ה לרפאות עיניך א"ל הניחני מה שהיה היה חזר לפני הקב"ה א"ל כך וכך אמר לי. א"ל הקב"ה לך ואמור לו אני ערב שלא ישלוט בו יצה"ר. ומיד ריפא אותו.
מכאן אמרו חכמים כל מי שאינו מסתכל בנשים על אחת כמה וכמה באשת חברו, אין יצר הרע שולט בו.דוד המלך ע''ה אמר בתהילים(קיט,לז):"העבר עיני מראות שוא בדרכיך חייני".דוד המלך עליו השלום רמז לנו שיותר טוב לאדם להעביר וליקח עינו קודם שיראה בהם דבר שוא ותפל רחמנא ליצלן.ושמירת העיניים מונע את האדם מכל מכשול,ולכן תיקנו חכמינו זכרונם לברכה(עבודה זרה כ' ע''א)גדר וסייג שלא להסתכל במקום שקרוב לבא לידי חטא,כגון בנשים ובתולות המביא לאדם לידי הוצאות שכבת זרע לבטלה,ועל זה גם כיון דוד המלך עליו השלום ''העבר עיני מראות שוא בדרכיך חייני",רצונו לומר כי תיבת שו''א הוא גימטריה שכבת זרע.והוא ר''ת שכב''ת זרע,והוא רמז גדול.ונ''ל עוד דלילית עם כיתותיה,נקראים חבלי שוא,חבלי דמיתה,כדאיתא כמה פעמים בזוהר,ולכן התפלל דוד על זה ואמר ''בדרכיך חייני" דהוא מסטרא דחיים,ולא מסטרא דמיתה חס ושלום.(קב הישר,בראשית פרק ב',ד').
ואסור לראות אישה (מלבד אשתו בזמן שהיא טהורה) שאיננה לבושה באופן צנוע, או בתמונות לא צנועות,המביאות לידי הרהור,כגון בטלויזיה או בעיתון.ומותר וראוי להביט בפני אשה פנויה כדי לבדוק אם מוצאת חן בעיניו,על מנת לשאת אותה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 18 יולי 2010, 13:08 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 18 יולי 2010, 12:55
הודעות: 8
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


ובימינו,כמה אורב כוח הרע לנעוץ ציפורניו על כל מי שרק לרגע יוצא לרחובה של עיר.הלא בכל הסח דעת קצר כבר נתון הוא ברשת הסיטרא אחרא,בטומאת המינות והעריות.
וכמו שכתוב בזוהר הקדוש,יש אלפים ורבבות ממונים להסית לאדם להסתכל בנשים,וכיוצא,ואחר פטירתו מוסרין אותו בידהם ודנין אותו ביסורים קשים ומרים.
וכן הרושם הנעשה בנפשו של האדם,כל דבר שהאדם מסתכל,יצטייר הדבר והציור ההוא בשכלו,ונמצא כשיבוא להתפלל או לעסוק בתורה,יצטייר בשכלו צורות הגשמיות ההם שראה,ונמצא פגם ובלבול במחשבה,ולא יוכל לכוון כראוי,כי העיניים אינן רואות אלא מכח הנשמה,ונמצא כח הנשמה יוצא לחוץ וקולט הדבר ההוא,ומתדמה במוח הדמיון,ואם יהיה הדבר שהסתכל ערוה,הרי הכניס ערוה במקום גבוה שפוגם בחוש רוחני העליון רחמנא ליצלן.
וכן נכתב בחוק לישראל יום ד' פרשת בא:המשחית זרעו נמסר בידי מלאכי חבלה לעשות בו נקמה קודם שילך לגהנום.אוי ואבוי למשחית זרעו בין במזיד בין שבא מחמת הרהוריו הרעים.כי מלבד תוקף העוון,הנה ה' אלוקים לא עשה למזיקים גוף כי אם רוחות,ועל ידי החוטא הזה נעשה להם גוף ונבראים מזיקין,והם תובעים דין לעשות בו נקמה בעולם הזה ובעולם הבא,והם סובבים אותו.וכל המכשולים והצרות הבאות לאדם הוא על ידם,מלבד העונשים הקשים והמרים המזומנים ומעותדים לו בצאתו מן העולם הזה,וכמה שנים נמסר ביד מלאכי חבלה לעשות בו נקמה קודם שילך לגהנום.לכן בעוד נפשו בו ימהר לשוב ובמסתרים תבכה נפשו.והוא רחום יכפר עוון.
וכן בקיצור נמרץ אביא כאן כמה מעלות לשומר עיניו ממראות אסורים ומראיית אישה:
א')יהיה מרכבה לשכינה,וכהקריב כל הקורבנות(חיד''א עבודת הקודש)
ב')מתפלל להקדוש ברוך הוא והקדוש ברוך הוא עוזר לו,שומע תפילתו ועונה לו בעת צרתו.
ג')כח קדושת שפעו קיים לעולם ולעולמי עולמים,לזרעו וזרע זרעו עד עולם(יסוד צדיק,פרק ג').
ד')יזכה לחזות בנועם העליון,ומלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא ביפיו תחזינה עיניך בעולמות העליונים(באר משה,פרשת בא).
ה')יזכה לעתיד לבוא להיות במרומי מרומים בין צדיקים וקדושי ארץ שעליהם העולם קיים,וירגיש בזיו קדושת בית המקדש לעתיד לבוא(יסוד צדיק,פרק ג').
ו')זוכה לראות ולשמוע מראות אלקות,ולהשיג השגות אלקות.
ז')זוכה לבנים טובים ואריכות ימים(ספר חסידים סימן תצ''ה),יחיו בניו ויגדלם בלא צער,ויציל אותם ממקרי הזמן(אמרי קודש-השרף מסטרליסק,אות ל''ח).
ח')זוכה שזרעו יחברו פירושים על התורה(ספר המידות,אות ס').
ט')זוכה שלא יכהה מאור עיניו-אפילו בזקנותו(תוכחת חיים-רבי חיים פאלאג'י).
י')זוכה לפרנסה בריווח ולא בצער(אמרי נועם).
י'א)זוכה לשמירה מעולה,שהקדוש ברוך הוא שומרו ומצילו(תפארת שלמה).
י'ב)זוכה לחיות דקדושה.והתלהבות בתורה ובתפילה,ולהאיר עיניו בתורתנו הקדושה(בית אברהם תזריע ד''ה וראה).
י'ג)אין עין הרע שולט בו ובזרעו.

חומרת המעשה והעונשים לפגם הנורא
· המפר ברית,כאילו הפר את כל המצוות.
· על ידי הוצאת זרע לבטלה בורא קליפות המתלבשים בבני אדם מתנגדים וחולקין עליו,ועושים לו יסורין.
· על ידי ניאוף נעשה בעל חוב.
· המוציא זרע לבטלה כאילו הביא בניו קרבן לעבודה זרה,גם נידון בסקילה.
· על ידי ניאוף,מאבד את הזכרון.
· על ידי ניאוף מזיקין שולטין עליו.
· נידון במיתה עולמית,ובהיכל נוגה ז' מלאכים עם רמ''ה כתות מנדין אותו(אור צדיקים סימן כ'ד).
· אין מכניסין אותו במחיצתו של הקב''ה.
· עובר על לא תנאף.
· כל החרפות ובושות הבאין על האדם,הם על ידי פגם הברית.
· כל היסורים שיש לאדם בדרכים,כולם הם בשביל פגם הברית.
· מטמאים אותו בכל מיני טומאות.
· אינו זוכה לראות פני שכינה.
· מסלק כל מיני ברכות מהעולם.
· גורם שישלטו בו האומות בישראל.
· כל הצרות באים בשביל זה.
· יורש גהנום.
· עוקר נשמתו מרשות הקדושה לסיטרא אחרא.
· נאבד ממנו נשמתו הקדושה.
· נאבד ממנו הצלם אלוקים.
· ד' קליפות טמאות שולטין עליו.
· מוליד בנים רשעים.
· עיקר חיבוט הקבר בשביל זה.
· לא יזכה לגאולה ולתחיית המתים ולאלף השביעי.
· מתדבקין בו כל המדות הרעות.
· נעשה פגום בכל כללות גופו ונשמתו.
· ראוי למיתות משונות רחמנא ליצלן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 18 יולי 2010, 13:09 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 18 יולי 2010, 12:55
הודעות: 8
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


· תפילתו אינה מתקבלת,ונקרא שופך דמים(דעיקר תפילת האדם-גם היא תלויה בשמירת הברית,דאים בריתו פגום,אין תפילתו נשמעת,כל עוד שלא תקן מה שפגם.וזה הוא שכתוב:''גם כי תרבו תפילה אינני שומע,ידיכם דמים מלאו''(ישעיה א' ט''ו),לפי שהמשחית זרעו-גם הוא נקרא שופך דמים,כל עוד שלא תיקן,אין תפילתו נשמעת,ואם תיקן,שמוע ישמע אל צעקתו.ועוד רמז למה שכתוב בתפילה:''כי אתה שומע תפילת כל פה'',ד''פה''-גימטריא 'מילה'(85),לרמוז השומר מילה ומתקנה,שמוע ישמע אל תפילתו(מגנזי המלך לרבי יעקב אביחצירא זיע''א).
· הפוגם בברית מאוס ומשוקץ בעיני ה' יותר מכל מיני שקוצות ונבלות,ויותר מכל מיני מורדים בה'.
· המוציא זרע לבטלה נקרא רע,והקב''ה כועס עליו,(כי נודע כי טיפת הזרע הוא סוד כ''ז אותיות התורה,כמו שכתוב בכוונת תיקון חצות,ואם כן המוציא שכבת זרע לבטלה פוגם בכ''ז אותיות התורה,וכל אות כלולה מעשר,הרי י' פעמים כ''ז גימטריא ר''ע ולכן לא יגורך רע(מקדש אלימלך).
· כתיב לא יגורך רע, ואין רע אלא הפוגם בברית שזה נקרא רע לשמים ורע לבריות מפני שפוגם ומשחית למעלה ולמטה וכמעט שננעלו ממנו שערי תשובה אלא שגברו רחמי שמים וימינו פשוטה לקבל שבים. ואמרו חז"ל שהברית קודש חתום מבפנים הוי"ה ומבחוץ שד"י ואם קלקל בברית ולא תקן ח"ו נעשה שטן מבפנים ונחש מבחוץ ואין קץ לענשו, ומחמת זה אין לו חלק לעוה"ב.(שער החיים חלק ב').
· פוגם בכל אותיות הויה, ופוגם ביסוד עולם.
· עוון זה גדול הוא מאוד עד כדי כך שאמרו חז"ל מה עוצמו וגודלו של החטא הזה כי בשגם לא חטא בערוה ונידה וכיוצא בפועל, אלא חשב והרהר ועל ידי זה בא לידי קרי שהוא שכבת זרע לבטלה ח"ו ולא רק בהקיץ אלא אפילו בחלום. ואמרו חז"ל שלא נחתם גזר דין על דור המבול אלא בעוון השחתת הזרע כמו שכתוב כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ. ובמסכת כלה כתוב רבי אומר הנחמים באלים כל המחמם עצמו להוציא שכבת זרע לבטלה חשוב כבהמה, מה בהמה אינה מופקרת אלא לשחיטה ואין לה חלק לעולם הבא כן העושה זאת יוצא מכלל ישראל רח"ל. ואמרו חז"ל שאיש כזה נקרא בור שקללוהו חכמים ומאיש כזה נתבעים ממנו בדינים משונים על ידי מלאכים אכזרים.
· כל רמ''ח אבריו ושס''ה גידיו נפגמים.
· חולאים ונגעים ופגעים רעים באים עליו.
· נסתם ממנו השגות התורה וסודות התורה ואפילו הפשט אינו מבין.
· אין לו צלם אלוהים על פניו,וכל המקטרגים שולטין עליו.
· זה רק הקצה של החומרה והעונשים לפגם הנורא,לכן שומר נפשו ירחק מהעוון המר וינעם לו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 18 יולי 2010, 13:12 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 18 יולי 2010, 12:55
הודעות: 8
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


סדר התיקון והתשובה

אמרו חז"ל שוב יום לפני מיתתך החזק במוסר אל תרף נצרה כי היא חייך. ולכן איש אשר אלה לו ימהר לעשות תשובה לפני שתצא רוחו וישוב לאדמתו. וכל מי שאומר על זה אין פשע הרי הוא מנודה בר מינן(שו"ע יו"ד סי' של"ד סעיף מ"ג).
הדבר הראשון הוא להכיר את המצב בו אתה נמצא.הכרה בידיעה שלהיות שומר הברית במחשבה, דיבור ומעשה – היא המבחן הגדול ביותר שאדם עובר בעולם הזה. כך גם הידיעה (וההכרה בה כמובן) שלמרות שזהו מבחן קשה מאוד הוא אפשרי וניתן לנצח בו.
ועתה דע,שמטרת התורה היא רעות,אהבה,וכל נתיבותיה שלום, ורק חלק ממנה הם דינין כדי למתן את האדם.
ואל לו להגיד לחוטא בפגם הזה אין לי תקנה חס ושלום,הרי כך וכך עשיתי עבירות בעניין זה,והקב''ה שונא אותי,וכל כך פגמתי לאין שיעור, הרי אם מקבל תשובה על זה,שנאמר במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינן יכולים לעמוד,כי על הכל מועיל תשובה,דהיינו שיקבל על עצמו לא לחטוא שוב עוד ולדחות בכל כוחו את העבירות שיצרו מביא עליו.ועל זה יקבל תשובה ויוטב לו.
ותמיד ישנן ויחדיר טוב לליבו ויאמר: שאין יאוש בעולם כלל.
וכן מובא(שיחות הר''ן סימן ע''א),על כל עבירות שבעולם מועיל תשובה:ואפילו על העוון החמור בתורה שהוא מי שהוציא זרע לבטלה במזיד חס ושלום,או כל מיני פגם הברית החמורים ,על הכל מועיל תשובה,כי אין לך דבר שעומד בפני התשובה.
וכן מובא שעיקר גדולתו של הקב''ה ,שגם הרחוקים ממנו יתברך מאוד,אם יתקרבו לעבודתו,כמה יקר ונעלה שמו יתברך למעלה ולמטה.
היצר הרע בא אליך להפיל אותך ואומר לך: תראה איזה עבריין אתה, אתה לא מתבייש? ועבריין כמוך בא לבית הכנסת? הרי אחד כמוך לא ראוי לעשות שום מצווה. וכשאתה באמת מסתכל, אתה רואה שהוא צודק. כל מה שהוא אמר לך, כל הדו"ח ששלח לך, הרי באמת עשית לא פעם ולא פעמיים. עשרות ומאות פעמים עשית מעשים רעים ומכוערים. ואם כך באמת אולי היצר הרע צודק? אולי לא מגיע לי להיכנס לבית הכנסת? אולי אני בא וממש משקר לה'? לא מספיק שעשיתי כאלו חטאים ועכשיו אני מראה את עצמי כצדיק שבא לבית הכנסת.נכון, כל מה שהוא אומר לך זה נכון. אבל הפירוש של המצב הזה הוא בדיוק להיפך. זו צריכה להיות השמחה שלך, שגרוע כמוך יכול לבוא לבית הכנסת. ברוך ה' שאין שומר בפתח שבודק אותך. "ואם אתה רחוק מאד מאד ממנו יתברך, ונדמה לך שאתה פוגם בכל שעה ממש נגדו יתברך, עם כל זה כנגד זה תדע, שאיש כזה, שהוא מגושם כל כך, כל תנועה ותנועה שהוא מנתק עצמו מעט מעט מן גשמיותו ופונה להשם יתברך, היא גדולה ויקרה מאד מאד, ואפילו נקודה קטנה מאד, שהוא נעתק מגשמיותו אליו יתברך, הוא רץ בזה כמה וכה אלפים פרסאות בעולמות עליונים" (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' תורה מ"ח).
וכן ידוע שלאדם יש עליות ונפילות,פעם חזק פעם חלש ,אל יאוש,כשצריך האדם לעלות מדרגה לדרגה,צריך שיהיה לו ירידה קודם העליה,כי הירידה היא תכלית העליה(וכן אבאר על זה בהמשך) ,אז למה לך להתייאש,פגמת,פשעת?יש תיקון והקב''ה יקבל אותך בזרועות פתוחות. אדם שפגם בברית ומתקן, אי אפשר לתאר את גודל הדרגות העליונות שהוא מגיע אליהם אחרי התיקון.
חלק גדול מהבעיה בהתמודדות הוא הייאוש. קיים ייאוש שנמצא לפני חטא, וקיים סוג אחר של ייאוש שמגיע לאחר החטא. אולם מטרת הייאוש היא אחת: לגרור את האדם שוב למעגל החטא. למעשה הייאוש "אומר" לאדם - "עזוב אותך" מהמאמץ ומהשתדלות, "חבל על המאמץ". בכל מקרה המצב אבוד. אולם יש לזכור, שאחד האתגרים החשובים ביותר הוא להתגבר על הייאוש. ואחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד איתו היא לזכור את דרך התשובה, לזכור שכאשר רע לנו וקשה לנו עלינו להתרכז במה שעלינו לעשות עכשיו, בהתמודדות העכשווית שלנו. להיזכר גם בדברים הטובים ובחסדים הטובים שיש בנו, ושהקב"ה גמל איתנו.
וכן ידוע כל אדם שבעולם אפילו מי שהוא במדרגה הכי נמוכה,מתי שהוא רוצה להיכנס לעבודת השם ולהתחיל,חייב הוא לעלות מדרגה לדרגה,כפי בחינתו,וכל פעם מתגברים עליו הקליפות שהם התאוות,הדמיונות,ומניעות,ואינם מניחין אותו להיכנס לשערי הקדושה.אבל כאן אבאר לך,אין זה נפילה כלל,וצריך כל פעם להתחזק ולשבור אותם הקליפות מחדש,וכן כלל גדול בעבודת השם,שצריכין ממש בכל יום להתחיל מחדש.
וכן שמתחיל האדם להסתכל על עצמו,כמה פגמתי,והוא עשה פשעים ועוונות,ואומר לעצמו הרי כבר פגמתי בעוון הנורא הזה,אז יכול ליפול על ידי זה,על כן מחוייב למצוא בעצמו איזה נקודה טובה,כי אין אפשרות שמימיו לא עשה איזה דבר מצווה,על ידי זה יוכל להחיות את עצמו ולחזק את עצמו,ולשמח את עצמו,ועל ידי זה שמתקרב ועושה תשובה גמורה(ויקבל על עצמו לא לחטוא עוד),יוטב וינעם לו.ואל לו ליפול ביאוש כלל.
לפני שנכנסין לשערי הקדושה,מוכרח הוא לעבור נפילות וירידות ובילבולים,וכן כל הצדיקים והיראים האמיתיים עברו בכל זה.
תשובה היא דבר קל, אך דבר קשה שבקשים, קלה בהתחלתה וקשה בהמשכיותה. קל להחליט אני יותר לא פוגם, אך קשה לביצוע.
ולכן פסק הרמב"ם אימתי יודעים שאדם הוא בעל תשובה אמיתי אם היה לידו או מצב לחטוא והחליט לא לחטוא.
לכן תחליט עמוק בליבך שיותר אין לך קשר עם הדבר הרע הזה.
וכן מובא בליקוטי מוהר''ן-אם אתה מאמין שיכולים לקלקל-תאמין שיכולין לתקן.
זכור תמיד לעולם לא יושם בפניך מכשול שאין בכוחך להתגבר עליו!
(ליקוטי מוהר"ן חלק ב , ס' מו).
עליך לדעת שאין דבר העומד בפני התשובה,ואפילו עשה כל העבירות שבעולם, יש להם תשובה,שהרי אפילו מנשה העמיד צלם בהיכל ועשה כל עבירות שבעולם,כשעשה תשובה קבלו הקב''ה(השל''ה הקדוש שער אותיות ח''א).
וכן יש לזכור –לפני שמתחילים כל תיקון,להתעודד,להאמין בעצמך,להאמין שאפשר לתקן,שיש בך קדושה,שיש בך כח, ואור.


וכאן נבאר את הלכות התשובה:

כשיעשה תשובה וישוב מחטאו חייב להתוודות לפני האל הקדוש ברוך הוא,כיצד מתוודין?אומר-'אנא השם,חטאתי עויתי פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך,והרי נחמתי ובושתי במעשיי,ולעולם איני חוזר לדבר הזה.וזה עיקרו של וידוי,וכל המרבה זה משובח.
ומה היא התשובה,שיעזוב החוטא חטאו,ויסירו ממחשבתו,ויגמור בליבו שלא יעשהו עוד,וכן יתנחם על שעבר.
ללמוד תורה ולקרוא ספרים שמדברים בעוון הפגם הנורא הזה,שידע בדיוק את האיסורים ואת כל ההלכות הנוגעות בדבר.אי אפשר להישמר ולהתגבר על אש יצר הראיה מבלי להפעיל אש נגדית והיא אש התורה.ועל ידי שיוגבר בך אש התורה,תדחה את אש יצר העריות ממך.
כללו של דבר:ישוב אדם מכל המידות הרעות, המידות הרעות צריך חיזוק גדול מאוד,כי כבר האדם מורגל בהן וקשה לו לפרוש מהן, ועל זה נאמר(נ''ח ז'):"יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו".ואל יחשוב בעל תשובה שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים מפני החטאים והעוונות שעשה-אין הדבר כן,אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא יתברך,כאילו לא חטא מעולם.ולא עוד ,אלא ששכרו הרבה,שהרי טעם טעם החטא ופרש ממנו וכבש יצרו.כלומר,מעלתו גדולה ממעלתם של אלו שלא חטאו מעולם.

--------------------------------------------------------------------------------


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 18 יולי 2010, 13:14 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 18 יולי 2010, 12:55
הודעות: 8
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


התמודדות וחיזוקים והדרכים להתגבר על היצר

כדי שיוכל האדם להישמר מחטא זה, שהוא עיקר ושורש לכל העבירות שבתורה, צריך הוא להימנע מן הסיבות הגורמות לו לעוון החמור.
ראשית, אם יש גורמים שאתה יודע שמפריעים, שמדיחים ושמסיתים- חייבים להפטר מהם.
אם זה אינטרנט,להתקין תוכנה שחוסמת אתרים לא צנועים או פרסומות,לא לגלוש לבד,להקפיד על גלישה לאתרים כשרים מהדרין לא לאתר שאינך יודע לאן אתה מגיע.,עיתונים שלא קדושים לא לקרוא,מקומות מסוימים שיודעים שהמקום לא צנוע ואתה עלול לבוא לנסיון ולראייה אסורה ולגרות את היצר, להימנע מזה ככל האפשר.
אדם שרוצה להיות שומר הברית צריך לעשות כל מה שביכולתו כדי לא להיגרר וליפול ברשתו של היצר.
צריך לדעת היטב שאי אפשר בשום אופן להלחם עם יצר הרע, רצוני לומר, לחשב ולצייר דמיוני זנות, לראות תמונות חצופות, ולא לבוא אחר כך לידי
חטא, זה אי אפשר לשום אדם שבעולם כמו שהזכרתי לעיל, ''כל הצופה בנשים סוף בא לדבר עבירה'', אף כי העלול לזה החטא שעצבי אברי המין שלו הם גרויים, שבכל רגע ורגע אשר הוא מחזיק בלבו מחשבות עגבים מתגבר והולך בו יצרו הרע, ובוודאי שסוף סוף תנצחו התאוה, לכן צריך ליזהר מאוד מאוד שלא יביא עצמו לידי הרהורי עברה כלל וכלל - אמנם במוח דמיוני זה רגילים להתנפל פתאום דמיוני וציורי זנות, אשר מושכים את הלב להחטא, ואם לא יהיה נזהר להסיח דעתו מהם, אז לא יועילו לו שום תרופות שבעולם לרפאהו, לפיכך צריך הוא ליזהר מאד, שברגע הראשון אשר עולות על לבו מחשבות
כאלה ידחה ויגרש אותן, ויתחיל לחשוב בדברים רציניים שיסייע לבו לדברי תורה שהוא אילת אהבים ויעלת חן אשר יביא אותו מעט מעט לרפואה
שלימה - לחילוף מחשבות האלו מוכרח הוא להרגיל עצמו ככל האפשר, ואחרי זמן קצר יתחזק כח רצונו על הדרך הזו.על כן יזכור האדם כלל גדול זה ויחדיר טוב טוב לליבו שאי אפשר לעשות הדרך לרפואת הנפש והגוף,אלא על ידי הסרת כל מחשבות רעות וחצופות ודמיונות מליבו, ובכדי שלא יעלו הרהורי זנות על מחשבתו,יעסיק תמיד את מוחו בדברי תורה וחכמה, כי אין מחשבות עריות מתגברת אלא בלב פנוי מהחכמה.
כלל חשוב לשמירת הברית-לא להביא את עצמך לידי ניסיון, הציבו גבולות ומכשולים ליצר הרע.ותרו על דלת נעולה בחדר, מחקו וחסמו כל מוקד שיתן לכם פתח למקור תאווה, לכו לישון בביגוד מלא, אל תעברו ברחוב בלתי צנוע, עסקו בתורה בשעות בהן היצר בדרך כלל גובר, העיקר שלא תעמידו את עצמכם בניסיון כלל.
כל מחשבה על זימה או עשיית החטא היא בגדר "לפתח חטאת רובץ". אם תתן ליצר פתח, וגם הזעיר ביותר, הוא יגרום לך לחשוב על החטא ויטריד את מנוחתך יומם ולילה.
לעולם אל תיגע בחלקים המכוסים של גופך, למעט בזמנים טבעיים כמו רחצה באמבטיה או כניסה לשירותים.
במיטה, אם שם הבעיה מתחילה לצוץ במלוא עוצמתה, התלבש לשינה עם מכנסיים ארוכות שמתחתם כמובן יש תחתונים. שים גופיה ועליה חולצה או חולצת טריקו. התלבש כך שלא יהיה לך נוח ולא קל לגעת בעצמך, ובגלל כל הבגדים שעליך תתעצל להורידם על מנת לגעת בעצמך.
וכן שלא יבוא לקרי לילה ח''ו,יזהר בלילות שלא יאכל מאכלי חלב ולא יאכל אכילה גסה,וקל וחומר שלא ישתכר.
עוד כלל חשוב- אם היצר גרם לך לחשוב על זה, תתייחס לכל הצעה שיציע כאל הדבר הגרוע ביותר, היצר מציע לכם "להתקלח" עבור הנקיון? היצר מציע לכם לצאת לרחוב כדי "לטייל"? להסתכל במקומות שונים בשביל "היופי"? גרוע מכך? - התייחסו להצעתו כאל שפיכות דמים של ממש.


הסיבות הגורמות לבוא לידי חטא זה

· מחלל שבת.
· אוכל בלי נטילת ידיים.
· זורק ומפרר פירורי לחם לארץ.
· פה דובר נבלה.
· אוזן שומעת דברי נבלה.
· מדבר לשון הרע ורכילות.
· עין רואה והלב מהרהר וחומד.
· הזכרת שם שמים לבטלה.
· שינה בלא דברי תורה.
· מלבין פני חבירו ברבים.
· גאווה וכעס.
· מבזה צדיקים ותלמידי חכמים.
· קורא בספרים החיצוניים.
· תאוות אכילה ושתיה שלא לשם שמים.
· רוממות ונצחון.
· עזות מצח.
· שכרות.
· מנעלים או מכנסיים סמוך למראשותיו(על כן יזהר בזה שלא יבוא לידי מקרה לילה).וכן עוד שלא יבוא לידי מקרה לילה שלא ישכב פרקדן(הפנים למעלה).
· מעכב את חבירו מלעשות מצווה.
· מתרשל בעבודת ה' ובמצוות.
· נודר ואינו מקיים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 18 יולי 2010, 13:16 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 18 יולי 2010, 12:55
הודעות: 8
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תיקונים סגולות ומעלות והנהגות לתיקון החטא

· לשמור שבת כהלכתה ולענגה.
· יטול את ידיו בבוקר,או בכל פעם שהוא יוצא מבית-הכסא או האמבטיה,וכן יזהר מאוד בנטילת ידיים לאכילה בכשרות.וילמד כל הלכות נטילת הידים כראוי.
· יזהר בברכת המזון ובברכות הנהנין,ויברך כל ברכה בכוונה ולאט.והוא תיקון גדול להחזיר ניצוצות הקודש למקומם.
· לרוץ לדבר מצווה.
· יאכיל עניים על שולחנו.
· יזהר מן הכעס.
· ירחיק את עצמו ממושב לצים,או ממושב רשעים.
· יעשה גמילות חסדים.
· שלא לדבר בבית הכנסת דברים בטלים.
· לא ידבר דברים בטלים ושלא יטמא את הלשון בשאר דיבורים האסורים.
· להיות נזהר מאוד בפירורי הפת(אם הולך ברחוב ורואה פת זרוקה על הארץ ירים ויניח אותה בצד שלא ידרכו בני אדם עליה).
· ירגיל עצמו לטבול במקוה טהרה,ועל כל פנים לפחות בכל ערב שבת קודש וערב יום טוב.
· להשלים בכל יום מידת צדי''ק,צ'-תשעים אמנים,ד'-ארבע קדושות,י'-עשרה קדישים,ק'-מאה ברכות.
· לעזור ולטרוח במצות הכנסת כלה.
· ללמד סנגוריא על ישראל,שיהיה דן כל אדם לכף זכות.
· יזהר בכבוד התפילין,ויתנהג בהם בקדושה ובטהרה,ויניחן יפה כראוי ויברך כל הברכות בכוונה.
· פריה ורביה בכוונה לשם ה'.
· לימוד קודם שכיבה ולשכב על צד שמאל.
· לטרוח לעשות שלום בין איש לאשתו ובין אדם לחברו.
· לעלות לספר תורה פעם בחודש ולקרוא עם החזן בלחש.
· אמירת 'בריך שמיה' בהוצאת ספר תורה בכוונה ובשמחה.
· יכבד התורה ולומדיה.
· ירבה בצדקה לעניים כפי כוחו יום יום,ולא יעבור יום אחד מליתן צדקה אם מעט ואם הרבה,ויזהר בהפרשת מעשר מכל ריוח שבא לידו.
· יזהר במים אחרונים חובה בסיום הסעודה ולפני ברכת המזון, ומיד אחריהן לברך ברכת המזון ללא עיכוב.
· לבחור במידת הענווה, וכאשר ישמע שמחרפים אותו, ישתוק וימחול.
· יתאמץ בכל כוחו לעקור מידת הגאוה מלבבו שהיא שורש פורה ראש ולענה להרבות עבירות ובפרט לשמירת יסוד.
· יגדל בניו לתלמוד תורה ולהדריכם ביראת שמים.
· ילמד יותר מרגילתו בתורה דהיינו,אם היה כל הזמן לומד דף ליום ילמד עכשיו שתיים.
· יטרח לחדש חידושים בתורה,כך מוציא החיות מהקליפה.
· להדר להיות סנדק להחזיק ילד הנימול על ברכיו.
· להתפלל תפילותיו בבכי ובצעקה.
· להיות מן עשרה הראשונים לבוא אל בית הכנסת להתפלל.
· להיות נזהר במצות ציצית ולהסתכל בהם תמיד,וכן מובא בכתבי האר''י ז''ל לשכב בלילה בארבע כנפות,ויש לשכב בלילה בציצית לשמור את האדם שלא יפגום ברית קודש.
· שלא יבייש שום אדם בעולם אפילו בינו לבין עצמו,כל שכן ברבים.
· יזהר להרבות נרות לכבוד שבת ואם יכול לעשות ז' נרות כנגד ימי השבוע אשריו.
· יתרחק מלשון הרע ושקרים ומחניפה ומלשינות וליצנות ומניבול פה.
· לא יהיה עצב רק בשמחה תמיד,אמנם לא בשחוק וקלות ראש.
· יזהר בסעודה רביעית במוצאי שבת קודש.
· לפני השינה יאמר ד' פרקים הראשונים של ספר תהילים או יעסוק בתורה.
· קריאת ח''י מזמורי תהילים ובתוכם פרקים: טז,לב,מא,מב,נט,עז,צ,קה, קלז,קנ,שגילה רבי נחמן מברסלב זיע''א.שכשהם נאמרים בסדר הזה, כוחם גדול מאוד לתיקון הנפש,והם נקראים תיקון הכללי,ויהיה זהיר לאמרם בכל יום,וכן יאמרו בקול ולא בקריאה ומחשבה בלבד.להלן הקישור-http://www.breslov.com/coreh/Tikkun_HaKlali.htm
· יקרא קריאת שמע שעל המיטה, ויקרא בדקדוק כדי שלא יתחלף מילה במילה כי יש בדיוק מ''ח תיבות, וזה תיקון גדול מהארי''זל ויתוודה כראוי ושב ורפא לו.
· יחזיר בני אדם בתשובה,ויטרח ויעמול לזכות את הרבים.

--------------------------------------------------------------------------------


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 18 יולי 2010, 13:17 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 18 יולי 2010, 12:55
הודעות: 8
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


המעלות של שומר הברית קודש

· מי שמשמר הברית מלטמאו ומזרע לבטלה,ערב שישמש לעתיד לבוא ככהן גדול על המזבח.
· תפילתו נשמעת ואין חוזרת ריקם ונתקיים בו והיה טרם יקראו ואני יענה עוד הם מדברים ואני ישמע.
· השומר בריתו זוכה להשגות גדולות בתורה ונפתחים לו שערי בינה להבין ולהשכיל בעמקי סודותיה,וזוכה להבין השבעים לשון הגנוזים בתורה.
· זוכה לכבוד בעוה''ז ולכבוד בעוה''ב ולברכה בעולם הזה ובעולם הבא.
· יהיה לו בנים תלמידי חכמים ויודעי סודות התורה.
· נקרא צדיק ותמים וניזון מזיו השכינה כמלאכי השרת.
· שהקב״ה קורא אותו גבור ומלביש ליה לבושוי הוד והדר ואור זורח על ראשו.
· כאילו קיים כל התורה כולה.
· זוכה להתענג בעבודת ה'.
· זוכה להינצל מחבלי משיח.
· זוכה להגיע למדריגות גדולות.
· גורם המתקת הדינים.
· השומר בריתו ולא פגמו,או תיקן פגם הברית,יש לו צלם אלוהים על פניו.
· שום מקטרג לא יכול לגעת בנשמתו,כשנשמתו עולה למעלה כשנפטר מתקבצין כל מיני מקרטגין לקטרג עליה כי אין הקב"ה מוותר כלום,ואם הקב"ה מסתכל ששם הויה שורה עליו שלא פגם בברית או שזכה לתקנו, אז מגרש כל מיני מקטרגין ממנו שלא יתקרבו לגביה לקטרג עליו וזה נעשה גם כן בחיים,כשנשמתו עולה למעלה בעת שנתו שנותן דין וחשבון על מעשיו,ואם זוכה להיות נוטר הברית בכל פרטיו אז כשעולה נשמתו בלילה מכריזין לפניו הבו יקר לדיוקנא קדישא (הביאו כבוד לצורה הקדושה)ואין רשות לחיצונים ושום מקטרג ליגע בנשמתו חס ושלום,רק משוטטת נשמתו למעלה לשמוע דברי תורה בפמליא דלעילא.
· אויביו נופלים תחתיו.
· זוכה להשרות עליו ד' מידות הקדושות,נצח,הוד,יסוד,מלכות.
· זוכה למות מיתת נשיקה ולא על ידי חרבו של מלאך המוות.
· יזכה לעמוד בתחיית המתים.
· הקב"ה מתפאר בו בכל יום.
· יש לו רשות להיכנס לשער הצדיקים.
· מוציא מגהינום הרבה נשמות.
· ניצל מחיבוט הקבר.
· זוכה לראות את הקדוש ברוך הוא שאין עונג כמותו.
· זוכה לשלום בית אמיתי.
· כל ההשפעות באים אליו ואחר כך לכל העולם.
· השומר בריתו אין שיעור וערך לזה,לגבי העולמות בבריאה,יצירה,ועשיה,שלא יעשה פגם בנשמתו.
· השומר בריתו נוחל ש''י עולמות.
· זוכה לאריכות ימים ושנות חיים.
· שמירת הברית תזכהו לישב עם השכינה ביחד.
· כל מלאכי חבלה הממונים על גהנום אין להם רשות לגעת בשומר ברית קודש,וכן מובא במסכת עירובין יט, שאברהם אבינו מוציא מגהנום כל אלו ששמרו ברית קודש בעולם הזה.

כמו שכתבתי בהתחלת הדף,מצווה להפיץ מאמר זה וכל המפיץ אשריו ואשרי חלקו.
למי שרוצה להוריד את הקונטרס בקובץ WORD העליתי ולהלן הקישור


http://f2h.io/8488968964666

--------------------------------------------------------------------------------


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 26 אוקטובר 2010, 13:33 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 22 ינואר 2007, 13:51
הודעות: 38044
לייקים: 3158 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה רבה, כל הכבוד.

_________________
C’est La Vie


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד
הודעהפורסם: 31 מרץ 2011, 17:59 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 07 יולי 2009, 09:39
הודעות: 78
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודה רבה - חזק וברוך!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

קונטרס שמירת הברית מדריך מפורט - התמודדות עצות ועוד


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד