נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה]מכונית הליסינג ישנה? בקרוב תשלמו עליה יותר*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה]מכונית הליסינג ישנה? בקרוב תשלמו עליה יותר***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה]מכונית הליסינג ישנה? בקרוב תשלמו עליה יותר***
הודעהפורסם: 02 נובמבר 2006, 22:21 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הרפורמה שמתכנן משרד האוצר בשווי השימוש ברכב צמוד צפויה להחריף עיוות מובנה בשיטת החישוב: עובד שמקבל מכונית משומשת ישלם יותר

במשרד האוצר מתכננים רפורמה במטרה להעלות בשיעור משמעותי (כנראה פי ‭,2.5‬ אם כי בשלבים) את שווי זקיפת ההטבה של רכב צמוד שמקבל עובד ממעסיקו. האוצר טוען - ובמידה רבה של צדק - שהסכום הנזקף כיום כהטבה לשכרו של העובד בגין רכב צמוד, בליסינג או ישירות מצי הרכב של המעסיק, אינו ריאלי ונמוך משמעותית מהסכום שצריך היה לזקוף לשכר העובד.

אולם מתברר כי הרפורמה שמריץ האוצר, תוך כוונה לבטל עיוותים, תחריף מאד עיוות אחר חמור לא פחות, כזה שמובנה בעצם השיטה הקיימת של זקיפת ההטבה, ואותה אין לו כל כוונה לבטל. לפי שיטת האוצר, נקבע שווי אותה

הטבה הנזקפת לשכרו של עובד שמקבל רכב צמוד לפי קבוצות רישוי או קבוצות שווי שימוש. קבוצות אלה נקבעו על-ידי האוצר והוא מעדכן אותן מעת לעת, לפי מחירן של מכוניות חדשות.

בסך הכל קיימות כיום שבע קבוצות כאלה. בקבוצה הראשונה נכללות מכוניות שמחירן כחדשות כיום הוא עד 91 אלף שקל. בקבוצה השנייה, הדומיננטית ביותר, כלולות מכוניות שמחירן כחדשות עד ‭120,500‬ שקל, וכך הלאה. בקבוצת השווי הגבוהה ביותר, קבוצה ‭,7‬ נכללות מכוניות שמחירן מ-299 אלף שקל ומעלה.

עקב אכילס של השיטה הוא בכך שמרגע שמכונית נכנסה לקבוצה מסוימת, היא תישאר “חברה“ בקבוצה זו עד סוף ימיה. ולמה עיוות? לא כל המכוניות הצמודות של העובדים במשק הן מכוניות חדשות. בארץ יש אלפים רבים של עסקים - קטנים וגדולים - שמעמידים לרשות העובדים מכוניות משומשות. לא מעט מעסיקים רוכשים מחברות ליסינג מכוניות בנות שלוש שנים שסיימו את שירותן אצל השוכר הקודם, או מכוניות שחברות השכרה לא מעוניינות בהן יותר. מדובר בעסקה כדאית מבחינת עלות הרכישה, שכן מחירן נמוך יחסית, עד כדי ‭25%‬ ממחיר המחירון הרשמי. מכוניות אלה משרתות את העובדים שנים רבות, ועובד שמצטרף לחברה יכול “לרשת“ מכונית ותיקה מעובד שעזב.

אבל למרות שערכה של מכונית כזו יכול להיות אפילו ‭50%‬ מערכה של מכונית חדשה, ואולי אף פחות (רכב מפסיד מדי שנה כ-‭15%‬ בממוצע מערכו),‬ ימשיך אותו עובד להיות מחויב במשכורתו בשווי הטבה זהה לזה של רכב חדש. מאחר שמחיר ההון ברכב הוא המשפיע העיקרי על קביעת שווי ההטבה, נוצר עיוות קשה לגבי אותם עובדים, לעומת עובד אחר המקבל רכב חדש לחלוטין.‬ תוכנית האוצר להגדיל את הסכומים שייזקפו לחובת העובד, רק תגדיל את העיוות הזה. אבל כל זה לא ממש מטריד את משרד האוצר, שם מוכנים להיות “רובין הוד“ ולהילחם את מלחמתם של המופלים לרעה, רק כאשר הדבר תורם כסף לקופה הציבורית.

ביקשנו מ"חשב" לבדוק עבורנו את עלות האחזקה החודשית האמיתית של מספר מכוניות כשהן חדשות, כשהן בנות שלוש שנים (מודל 2004) וכשהן בנות 10 (מודל 1997), מול שווי ההטבה שבה מחייב האוצר את מקבלי הרכב האלה. החישוב מוכיח שהעלאת שווי השימוש תפגע משמעותית במי שנוהג ברכב בן שלוש שנים ומעלה, ובעצם גם בעל רכב חדש יחויב בסכום הטבה גבוה מהמתחייב.

אם כבר מבצעים רפורמה - למה לא לעשות אותה עד הסוף ולקבוע מידרג יורד גם לשווי השימוש, לפי גיל הרכב וערכו בשוק? שכן לדוגמה, מכונית מאזדה 3 שערכה כחדשה הוא 120 אלף שקל, נסחרת בשוק לאחר שלוש שנים (מודל 2004) ב-‭84,600‬ שקל בלבד. כמודל 1997 ערכה עשוי היה להיות רק 22 אלף שקל. מאזדה 6 חדשה עולה ‭152,700‬ שקל. אם היא בת שלוש ירד ערכה ל-103 אלף שקל. בגיל 10 כדגם 1997 היא עשויה היתה להיות שווה רק 39 אלף שקל.

הפער בולט עוד יותר במכוניות יוקרה שמפסידות הרבה מערכן: ב.מ.וו 730 חדשה עולה 660 אלף שקל. כשהיא בת 3 ערכה רק 345 אלף שקל. כמודל 1997 ערכה הוא רק 85 אלף שקל. אז למה צריכים בעלי המכוניות הישנות יותר להתחייב באותו סכום של שווי הטבה, כמו בעלי המכוניות היקרות?

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 04 נובמבר 2006, 14:03 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 מרץ 2005, 08:14
הודעות: 15353
מיקום: ישראל
לייקים: 11 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה :)

_________________
תמונה

תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 22:32 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 652 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה]מכונית הליסינג ישנה? בקרוב תשלמו עליה יותר***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד