נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

שאלות ובקשות F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 54 מתוך 59 [ 879 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.

שאלות ובקשות

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re:
הודעהפורסם: 17 יוני 2008, 07:08 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



כחול בלב ובנשמה כתב:
האם עיוור נחשב כמת בתורה?ואם לא מי כן..תודה


בס"ד

בגמרא בנדרים כתוב: "תניא: ארבעה חשובין כמת עני ומצורע וסומא(עיוור) ומי שאין לו בנים".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 יוני 2008, 18:15 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 27 אוגוסט 2003, 00:19
הודעות: 1708
לייקים: 2 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


שאלה חשובה
האם יש על מי לסמוך בהורדת שירים מהאינטרנט
מבקש פרוט בקשה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re:
הודעהפורסם: 18 יוני 2008, 06:01 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


EliraN KuSHarO כתב:
שאלה חשובה
האם יש על מי לסמוך בהורדת שירים מהאינטרנט
מבקש פרוט בקשה


בס"ד
יש רבנים שמתירים במקרים מסוימים הורדות מהאינטרנט , ויש שלא.
להסבר יותר מפורט תסכל בשאלות ותשובות שנכתבו פה
http://www.yeshiva.org.il/ask/?srch=1&c ... 9%F8%E9%ED


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 27 יוני 2008, 09:19 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס''ד

אפשר לסגור נעליים עם סקו'ץ בשבת?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re:
הודעהפורסם: 27 יוני 2008, 14:19 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


;-)
-מאור- כתב:
בס''ד

אפשר לסגור נעליים עם סקו'ץ בשבת?


בס"ד
כן אחי מותר.
שבת שלום ;-)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 יוני 2008, 20:44 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


אם הלבנתי פני מישהו ברבים?(המישהו הזה בן 50 בערך אם זה קריטי)
ואחר כך ביקשתי ממנו סליחה קרוב ל10 פעמים
והוא אמר שהוא סולח..אבל זה לא היה רציני הוא אמר כן כן אני סולח לא נראה לי זה היה מהלב

מה עושים? :|blu

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re:
הודעהפורסם: 30 יוני 2008, 21:26 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
אם הלבנתי פני מישהו ברבים?(המישהו הזה בן 50 בערך אם זה קריטי)
ואחר כך ביקשתי ממנו סליחה קרוב ל10 פעמים
והוא אמר שהוא סולח..אבל זה לא היה רציני הוא אמר כן כן אני סולח לא נראה לי זה היה מהלב

מה עושים? :|blu


בס"ד
אמרו חז"ל: "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים", ועוד אמרו "כי צער הלבנת פנים מר ממוות".
אז תבין אחי כמה זה חמור ההלבנת פנים אני מאמין שלא בכוונה עשיתה את זה והנה עובדה אתה מבקש סליחה .
אתה אומר שביקשתה קרוב ל10 פעמים סליחה והוא אמר סולח אז לפי ההלכה זה נסלח, אבל אם באמת אתה חושב שזה לא מהלב והוא עוד פגוע אז תנסה לעשות דברים שיירצו אותו וישמחו אותו .
וכמובן שלעשות מה שצריך לעשות שעוברים כל עברה וזה שלושת דרכי התשובה- חרטה, וידוי, ועזיבת החטא (ע"פ בעל "שערי תשובה").
השם הטוב יכפר בעדנו
אמן


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Re:
הודעהפורסם: 01 יולי 2008, 21:42 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בחור טוב!!! כתב:
כחול בלב ובנשמה כתב:
אם הלבנתי פני מישהו ברבים?(המישהו הזה בן 50 בערך אם זה קריטי)
ואחר כך ביקשתי ממנו סליחה קרוב ל10 פעמים
והוא אמר שהוא סולח..אבל זה לא היה רציני הוא אמר כן כן אני סולח לא נראה לי זה היה מהלב

מה עושים? :|blu


בס"ד
אמרו חז"ל: "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים", ועוד אמרו "כי צער הלבנת פנים מר ממוות".
אז תבין אחי כמה זה חמור ההלבנת פנים אני מאמין שלא בכוונה עשיתה את זה והנה עובדה אתה מבקש סליחה .
אתה אומר שביקשתה קרוב ל10 פעמים סליחה והוא אמר סולח אז לפי ההלכה זה נסלח, אבל אם באמת אתה חושב שזה לא מהלב והוא עוד פגוע אז תנסה לעשות דברים שיירצו אותו וישמחו אותו .
וכמובן שלעשות מה שצריך לעשות שעוברים כל עברה וזה שלושת דרכי התשובה- חרטה, וידוי, ועזיבת החטא (ע"פ בעל "שערי תשובה").

ניתקתי איתו את הקשר..ככה שאין לי איך "לעשות דברים שישמחו אותו"
ואני באמת מצטער על זה..וכמו שאמרתי ביקשתי ממני אין סוף פעמים סליחה
הוא אמר שהוא סלח..אמרתי לו בפנים "מבחינתי מצפוני נקי ואני את שלי עשיתי ביקשתי ממך סליחה אמרת שסלחת זהו"..


השם הטוב יכפר בעדנו
אמן

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Re:
הודעהפורסם: 02 יולי 2008, 13:33 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
בחור טוב!!! כתב:
כחול בלב ובנשמה כתב:
אם הלבנתי פני מישהו ברבים?(המישהו הזה בן 50 בערך אם זה קריטי)
ואחר כך ביקשתי ממנו סליחה קרוב ל10 פעמים
והוא אמר שהוא סולח..אבל זה לא היה רציני הוא אמר כן כן אני סולח לא נראה לי זה היה מהלב

מה עושים? :|blu


בס"ד
אמרו חז"ל: "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים", ועוד אמרו "כי צער הלבנת פנים מר ממוות".
אז תבין אחי כמה זה חמור ההלבנת פנים אני מאמין שלא בכוונה עשיתה את זה והנה עובדה אתה מבקש סליחה .
אתה אומר שביקשתה קרוב ל10 פעמים סליחה והוא אמר סולח אז לפי ההלכה זה נסלח, אבל אם באמת אתה חושב שזה לא מהלב והוא עוד פגוע אז תנסה לעשות דברים שיירצו אותו וישמחו אותו .
וכמובן שלעשות מה שצריך לעשות שעוברים כל עברה וזה שלושת דרכי התשובה- חרטה, וידוי, ועזיבת החטא (ע"פ בעל "שערי תשובה").

ניתקתי איתו את הקשר..ככה שאין לי איך "לעשות דברים שישמחו אותו"
ואני באמת מצטער על זה..וכמו שאמרתי ביקשתי ממני אין סוף פעמים סליחה
הוא אמר שהוא סלח..אמרתי לו בפנים "מבחינתי מצפוני נקי ואני את שלי עשיתי ביקשתי ממך סליחה אמרת שסלחת זהו"..


השם הטוב יכפר בעדנו
אמן


בס"ד
אם ביקשתה סליחה והוא סלח אז בסדר רק לזכור לא לחזור על הדברים האלה בעתיד .
יום טוב אחי ;-)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: *** ! אשכול שאלות ובקשות מרכזי ! ***
הודעהפורסם: 25 יולי 2008, 17:11 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 22 מאי 2008, 12:44
הודעות: 47
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


יש לי 2 שאלות:

1. אני צריך את תפילת שמע שאומרים בלילה לפני השינה,וגם בבוקר.
אני אומר בערך 4 שורות[עד השורה "אשר אנוכי מצווך היום על לבבך ועל נפשך" וזהו..]
כי משם יש כל מיני שאומרים לי ככה ויש שאומרים ככה כך שאני ממש לא יודע.
אגב,בבוקר אני אומר גם את "מודה אני" וכו',זה לפני השמע או אחרי?


2. אני טס למחנה אימונים קשה במיוחד,ואם אני לוקח תהילים אני יכול לתהפלל בפרקים עצמם וזהו? צריך להגיד עוד דברים?
תפילת הדרך כמובן אצלי בכיס כל פעם :lol:


תודה לעוזרים!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: *** ! אשכול שאלות ובקשות מרכזי ! ***
הודעהפורסם: 26 יולי 2008, 18:11 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


AsafMutlu כתב:
יש לי 2 שאלות:

1. אני צריך את תפילת שמע שאומרים בלילה לפני השינה,וגם בבוקר.
אני אומר בערך 4 שורות[עד השורה "אשר אנוכי מצווך היום על לבבך ועל נפשך" וזהו..]
כי משם יש כל מיני שאומרים לי ככה ויש שאומרים ככה כך שאני ממש לא יודע.
אגב,בבוקר אני אומר גם את "מודה אני" וכו',זה לפני השמע או אחרי?


2. אני טס למחנה אימונים קשה במיוחד,ואם אני לוקח תהילים אני יכול לתהפלל בפרקים עצמם וזהו? צריך להגיד עוד דברים?
תפילת הדרך כמובן אצלי בכיס כל פעם :lol:


תודה לעוזרים!


בס"ד

קריאת שמע שאומרים על המיטה (ויש עוד ק"ש שקוראים בתפילת ערבית זה מופיע בכל הסידורים)
http://www.upfree.net/9629611
זה בקובץ word .

והסדר הקצר בבוקר אם תפילין ושמע ישראל תכנס לפה
http://www.sgulot-kabbalah.com/Departme ... tegory=463
בע"ה לאט לאט תתחזק ותלך בבוקר לבית כנסת לתניח תפילין ותגיד שמע ישראל כמו שצריך וגם תתפלל תפילת שחרית.
לעוד דברים על תפילין כנס לפה אחי
viewtopic.php?t=224877

את "המודה" אתה אומר לפני השמע ישראל אתה אומר את זה יחד עם ברכות השחר וברכות התורה (זה מופיע בכל הסידורים בתחילה).

ושאתה טס או הולך לכל מקום אחר שזה לכמה ימים ,אתה יכול לקרוא לך איך שאתה רוצה את התילים ותיקח איתך גם אחי תפילין ואם יש לך ספרי דת תיקח גם .
שיהיה בהצלחה ושמור על עצמך .
שבוע טוב אחי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 27 יולי 2008, 21:59 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 22 מאי 2008, 12:44
הודעות: 47
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודה רבה לך,אני באמת רוצה להתחזק,ואני באמת רוצה להתחיל ללכת לבית כנסת מסודר כמו שצריך.
תודה רבה על התשובה המורחבת!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 31 יולי 2008, 09:06 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים

הצטרף: 03 נובמבר 2004, 11:42
הודעות: 819
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


נשמות אמח כבר הרבה זמן מחפש את שיר או יותר נכון פיוט שרים אותו בבית כנסת בשמחת תורה קוראים לו
"לאדיר כבודו" מי שיש לו שיעשה מצווה ויעלה תודה

_________________
! ! !_!_! ! !
! !___!___! !
!_____!_____! ---=:::::]==[ סם האבה
__!__
__| ביתר |__ מוות לערבים ולמלשינים<::::[]=[
| _ ירושלים _ |


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: *** ! אשכול שאלות ובקשות מרכזי ! ***
הודעהפורסם: 07 אוגוסט 2008, 20:45 

פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

בצאת השבת הקרובה לא עושים הבדלה כרגיל כמו תמיד. אם אפשר לדעת בדיוק מה עושים ומה לא ..

וגם בהבדלה של צאת הצום (תשעה באב) .. מה עושים ? מה אומרים ?


חזור למעלה
  
 
 נושא ההודעה: Re: *** ! אשכול שאלות ובקשות מרכזי ! ***
הודעהפורסם: 07 אוגוסט 2008, 21:39 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 13 פברואר 2008, 00:50
הודעות: 6013
לייקים: 124 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


[quote="Guy - BJ"]בס"ד

בצאת השבת הקרובה לא עושים הבדלה כרגיל כמו תמיד. אם אפשר לדעת בדיוק מה עושים ומה לא ..

קיצור הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
הלכות תשעה באב שחל במוצ"ש
א´ אב ה´תשס"ה - הרב יוסף צבי רימון


סעודה מפסקת:
האם לסעודה המפסקת יש אופי של אבלות כמו שנוהגים בתשעה באב שחל ביום רגיל?
הברייתא במסכת תענית (כט:, ובעירובין מ:) אומרת שמעלה על שולחנו אפילו כסעודת שלמה בשעתו:
דתניא: תשעה באב שחל להיות בשבת, וכן ערב תשעה באב שחל להיות בשבת - אוכל ושותה כל צרכו, ומעלה על שולחנו אפילו כסעודת שלמה בשעתו.

נחלקו ראשונים האם מותר לאכול כסעודת שלמה בשעתו אך רצוי להחמיר בכך, או שמא צריך לאכול סעודה יפה וגדולה לכבוד השבת, כמו בכל שבת. כנראה שיסוד המחלוקת הוא, האם יש סעודה מפסקת כבכל שנה בשבת זו, אלא שצריך להיזהר לא להראות אבלות בפרהסיה שאסורה בשבת, או שמא אין כלל דין סעודה מפסקת בשבת זו.

במשנה ברורה (תקנ"ב, ס"ק כג) פסק שאוכלים כרגיל ואסור למנוע עצמו מבשר, כי הדבר נראה כאבלות. הוא מביא מחלוקת האם ניתן לאכול בקרב חברים וכד'. אולם נראה שעיקר דבריו להקל, ובודאי שניתן לאכול עם המשפחה ולזמן (שם).

בשו"ת אגרות משה (או"ח, ח"ד סימן קי"ב, א) הוסיף שמותר לאכול בשר גם אם איננו רגיל לכך בכל שבת, וכן מותר לשיר זמירות שבת, גם אם אינו רגיל לשיר בסעודה שלישית.

סיום הסעודה:
בעירובין מא. כותבת הגמ' שמוסכם על הכל, שיש לסיים את הסעודה לפני השקיעה. הסיבה היא, שכיוו שהאדם אכל ושתה כל השבת כולה, אין בכך 'תענית' כשמפסיק לאכול בשקיעה. וכך נפסק להלכה ברמ"א (תקנ"ב, י. ורצוי לסיים גם את הזמירות לפני השקיעה).

לימוד תורה בשבת אחר חצות:
נחלקו בדבר זה הפוסקים (בעקבות דברי הרמ"א בסימן תקנ"ד). הלבוש כתב שיש להחמיר גם בתשעה באב שחל במוצ"ש שלא ללמוד בשבת לאחר חצות. מאידך, בכנסת הגדולה (הגהות בית יוסף, תקנ"ב) כתב שרק בת"ב שחל בשבת יש לאסור, אך אם חל ביום ראשון, ניתן ללמוד תורה כל השבת.

כיצד ייתכן לאסור ללמוד בשבת, הרי זו אבלות בשבת? כנראה שכיוון שבכל שבת מותר ללמוד בדברים הרעים אין ניכרת בכך אבלות. החת"ס (שו"ת חת"ס, או"ח קנ"ו) ביאר, שהחשש איננו בגלל השבת, אלא כדי שלא יהרהר בתשעה באב עצמו בדברי תורה המשמחים שלמד בשבת.

אמנם, אחרונים רבים התירו אפילו כשחל ת"ב בשבת. וכן כתב בשו"ת מהר"ם מלובלין (סימן צ"ט). וגם הט"ז (שם) כתב שהלומד בשבת – לא הפסיד, וכן פסק המשנה ברורה (תקנ"ג, ס"ק י), שהרי כמה אחרונים מקלים שמותר ללמוד תורה אפילו כשחל ת"ב ביום חול.
לאור זאת, בודאי שיש להקל כשחל ערב ת"ב בשבת, שניתן ללמוד כרגיל בכל השבת.

חליצת הנעליים:
הרמ"א (תקנג, ב) כותב שיש לחלוץ הנעליים בבית הכנסת, לאחר ברכו. אמנם, מסתבר שישנם כמה הבדלים בין תקופת הרמ"א לבין תקופתנו. אחד ההבדלים הוא, שאנחנו נוהגים לנעול נעלי בד, ודבר זה לא מתאים לעשותו לאחר ברכו. הבדל שני: בדרך כלל לא מתאים ללבוש בגדי שבת בתשעה באב. אם מסתפקים בחליצת הנעליים בבית הכנסת, נמצא שאנו אומרים קינות עם בגדי שבת! מסתבר, שבזמן הרמ"א לא הייתה בכך בעיה, כי הרמ"א פוסק (תקנ"א) שלובשים בגדי חול בשבת חזון! אולם, אנו נוהגים ללבוש בגדי שבת (ע"פ הגר"א) בשבת חזון, ואם כך, לנו ישנה בעיה להסתפק בחליצת הנעליים (עיין בכך במועדים וזמנים, ח"ז סימן רנ"ו).

לאור כל הנ"ל, נוהגים לאחר את תפילת ערבית כרבע שעה. אומרים במוצאי שבת "ברוך המבדיל בין קודש לחול", חולצים נעליים ומחליפים בגדים ואחר כך הולכים לבית הכנסת. וכן כתב בשו"ת יחוה דעת (ח"ה סימן ל"ח), וכן כתב במועדים וזמנים (שם) בשם החזון איש, וכן נראה עיקר להלכה (ויש שהיו נוהגים ללכת יחפים לאחר השקיעה).

הבדלה:
כיצד נוהגים השנה בהבדלה? הרי אי אפשר לשתות את היין במוצאי שבת? בתפילת עמידה אומרים "אתה חוננתנו" אולם, ביחס להבדלה מצאנו שלוש שיטות בראשונים. שיטה אחת היא שיטת הגאונים (בתוס' בפסחים קז.) שעושים הבדלה במוצאי יום ראשון, כלומר במוצאי תשעה באב. שיטה שנייה היא שיטת המנהיג (תשעה באב, כ"א) שעושים הבדלה במוצ"ש ונותנים לקטן לשתות. שיטת שלישית היא שיטת הרמב"ן (בתורת האדם) שאין מבדילים כלל, שכיוון שנדחתה מצוות הבדלה ממוצ"ש, הרי שנדחתה לגמרי.

להלכה פסק השו"ע (תקנ"ו, א) שמבדיל במוצאי יום ראשון, כלומר, במוצאי תשעה באב. אמנם, את ברכת הנר יברך במוצאי שבת. בדרך כלל מברכים בבית הכנסת לפני איכה, אולם היחיד יכול לברך בביתו (לאחר זמן צאת השבת) כדי להוציא את אשתו ובני ביתו (ואם לא בירך, לא יברך ביום ראשון, כי האור נברא במוצ"ש ולכן ברכה זו שייכת דווקא אז). ברכת בשמים לא יברך כלל, כי אין דבר זה מתאים לאבלות (שו"ע שם).

חולה:
חולה הצריך לאכול יבדיל לעצמו (מ"ב תקנ"ט ס"ק לז) אך לא יבדיל מיד במוצ"ש אלא רק לפני שרוצה לאכול אם אינו יכול לשתות, ייתן לקטן לשתות. אם אינו יכול להבדיל, פסק בשו"ת ציץ אליעזר (חי"ד סימן מ"ד) שיכול הבריא להבדיל עבורו, והחולה או הקטן ישתו את הכוס (ואמנם יש מקום לדון בכך, אך למעשה, כשיש צורך ניתן להקל).

כשחולה עושה הבדלה בתשעה באב, עדיף לעשות את ההבדלה על חמר מדינה (מיץ טבעי, קפה וכד'), אך ניתן לעשות גם על מיץ ענבים, ויש רבים שעושים הבדלה לכתחילה על יין (ויכול הגדול לשתות בעצמו – לוח א"י; ויש הנותנים לקטן מעל גיל שש).

קטנים האוכלים בתשעה באב, נהגו לאכול ללא הבדלה (שו"ת משנה הלכות, ח"ז סימן ל"ט).

הבדלה במוצאי תשעה באב

במוצאי תשעה באב עושים הבדלה, ללא הפסוקים של 'הנה א-ל ישועתי אבטח' (אלא מתחילים ב"בורא פרי הגפן") ללא נר וללא בשמים. את ההבדלה עושים כרגיל על יין וגם גדול יכול לשתות את היין (ואולי יש יתרון להבדלה על מיץ ענבים במקרה זה).

אשה שבעלה מתעכב בתפילה – מסתבר שרשאית להבדיל לעצמה, כדי שתוכל לאכול.

לסיכום:
סעודה שלישית בשבת – כרגיל, כולל זמירות שבת (וכן ניתן ללמוד תורה כרגיל), אך יש לסיימה לפני השקיעה.

מאחרים את זמן התפילה במוצ"ש: כשמגיע זמן צאת השבת, אומרים 'ברוך המבדיל בין קודש לחול', חולצים נעליים ומחליפים לבגדי חול. אם נשארות בבית נשים שאינן הולכות לבית הכנסת, כדאי לברך כבר בבית על הנר 'בורא מאורי האש'. ולא עושים הבדלה.

בבית הכנסת: לפני קריאת איכה, מברכים על הנר 'בורא מאורי האש'.

מוצאי התענית: הבדלה, ללא נר ובשמים וללא הפסוקים של 'הנה א-ל ישועתי' (מתחילים ב"בורא פרי הגפן"). את ההבדלה ניתן לעשות על יין (ואולי עדיף על מיץ ענבים), וגדול שותה את היין.



ננסה לחבר את קדושת השבת לתשעה באב, ולהיכנס לאבלות של תשעה באב, מלאים בקדושה ובעוצמה. ובע"ה, מתוך שנתאבל על חורבנה של ירושלים, נזכה לראות במהרה בבניינה, וכל הקשיים שעומדים בפתחו של עם ישראל, יהפכו במהרה לששון ולשמחה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 54 מתוך 59 [ 879 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

שאלות ובקשות


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד