נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונותהשוואתי: פאסאט TFSI מול אקורד 2.4*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונותהשוואתי: פאסאט TFSI מול אקורד 2.4***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונותהשוואתי: פאסאט TFSI מול אקורד 2.4***
הודעהפורסם: 10 אוקטובר 2006, 13:03 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בתוספת מחיר של כמעט מאה אלף שקל לעומת גרסאות הבסיס, תוכלו לרכוש את הפולקסווגן פאסאט ואת ההונדה אקורד בגרסאות חזקות ומאובזרות יותר. לקחנו את שתיהן כדי לבחון אם תוספת המחיר מוצדקת וגם כדי לקבוע מי מהן טובה יותר


ישנם כמה דברים בחיים שבמעמד הרכישה שלהם אין מקום לפשרות; אם כבר קונים אותם - אז כדאי לקנות את הטוב ביותר (אם התקציב מאפשר כמובן…). קחו לדוגמה את המזרן בחדר השינה שלכם, מובן שתוכלו להניח את הראש על אחד `במחיר ללא תחרות`, וסביר להניח שהוא גם `יעשה את העבודה`, אבל מספיק לבלות לילה אחד על מזרן איכותי כדי להבין שעד עכשיו ישנתם על דרגש מזרחי או קרש מסמרים פקירי. כך גם במקרה של קניית נעליים וטיפול שיניים; בשני המקרים אפשר לחיות עם הזול, אבל כדאי עם היקר.
במקרה של מכוניות לעומת זאת קשה לעשות את ההשוואה הזו, שכן הבחירה מוכרעת ברוב המקרים על ידי השיקול הכלכלי. אבל אם כבר הגעתם לשלב שאתם שוקלים לקנות אחת משתי המכוניות שלפניכם ויש לכם יותר מרבע מיליון שקלים לעניין, כדאי שתקראו את השורות הבאות משום ששתי המתמודדות שלנו היום נחשבות גרסאות הקצה; הן לא רק היקרות ביותר, אלא הן גם המצוידות, החזקות והמפנקות במשפחה שהן שייכות אליה. הדקו חגורות – אנחנו ממריאים…

מחלקה ראשונה
הגרסאות המפוארות של ההונדה אקורד ושל הפולקסווגן פאסאט יקרות ב- 100 אלף שקלים כמעט מהגרסאות ה`עממיות` שלהן; במבט ראשון האקורד לא נראית שונה בהרבה, אבל כאשר מתרווחים במושבי העור מגלים במה הושקעה תוספת המחיר; המושב תומך מאוד, עמוק וגם נראה מצוין, אל תנוחת הנהיגה המצוינת אפשר להגיע באמצעות הכוונון החשמלי של המושב והסטת ההגה לעומק ולגובה. במושב האחורי המצב דומה, אם כי נוח מעט פחות משום שבסיסו של המושב קצר ונמוך מדי. שלא כגרסת הבסיס, זו היקרה והיוקרתית מציעה חומרי פנים בשלל גוונים ובאיכות המוכרת של הונדה.

אם הגרסה הבסיסית של הפאסאט הצליחה לפקוח את עינינו לרווחה, אז הפאסאט הזו הצליחה כמעט לעצור את נשימתנו. בחבילת ה`טופליין` המאובזרת שעמה מגיעה הפאסאט החזקה כוללת כמעט הכל, ותא הנוסעים של הגרמנייה מרווח מאוד ומשרה תחושה אוורירית במיוחד. אבל ברשותכם נניח לרגע לאיכותם של החומרים המרכיבים את התא ולאווירה הנעימה הקורנת מצבעי הפנים (אגב, כולם ראויים לשבחים) ונתמקד במושביה של הפאסאט הבכירה; אם לא להיות פיוטיים מדי נסכם בכמה מילים ונאמר שהם עומדים על סף השלמות. הם תומכים היטב בצדי הגוף (להבדיל מאלה שבגרסה ה`עממית`), הם נראים מצוין, עוטים עור בתוספת אלקנטרה במקומות הנכונים כך שאין את תחושת ה`החלקה` הטבעית של הגוף על העור החלק. המושב האחורי בפאסאט מציע מרחב דומה לזה שבאקורד, אך משפר את המרחב המוצע לכפות הרגליים ומתגלה כנוח יותר בזכות הגבהת בסיס המושב והשוני בזווית המשענת.

תפנוקים וצעצועים למיניהם מהווים תוספת חשובה תמורת עשרות אלפי השקלים שאתם מוסיפים על מחיר הגרסאות הבסיסיות, אולם גם כאן קיימים הבדלים בין השתיים; נכון, בפאסאט משלמים יותר ומקבלים יותר, אך אין בזה כדי לשמש תירוץ עבור תוספת האבזור הדלה יחסית בגרסת ה`אקזקיוטיב` 2.4 של האקורד. רשימת האבזור בפאסאט היא הארוכה ביותר שפגשנו בקטגוריית המשפחתיות הגדולות והיא מציעה כמעט הכל; מיותר לציין את בקרות האקלים המפוצלות שהפכו מזמן לסטנדרט, אך תוספות כמו וילון חשמלי לחלון האחורי, דיבורית בלוטות` מובנית בעלת הפעלה קולית, אפשרות להעברת הילוכים באמצעות `פדלים` מאחורי ההגה, מערכת שמע עתירת רמקולים תומכת 3MP, מטרייה בדלת, חיישני חניה מלפנים ומאחור וחיישני גשם ואור הם רק חלק מהרשימה. האקורד כאמור חוסכת בגאדג`טים ומסתפקת במחשב דרך, בתפעול מההגה למערכת השמע ובבקרת השיוט.

אי-שם בחזית
כיאה למעמדן של הגרסאות הבכירות, מתחת למכסה המנוע שלהן שוכנות יחידות כוח שאפתניות יותר משל מקבילותיהן הזולות; במקרה של האקורד מדובר במנוע בנפח 2.4 ליטרים הנושם בכוחות עצמו ומפיק 190 כ"ס נאים ב- 6,800 סל"ד ו- 22.4 קג"מ ב- 4,500 סל"ד. נתונים אלו מרמזים על חיבה ברורה לסל"ד גבוה ומבחן המציאות מאושש זאת כמובן. אין למנוע זה כל קושי לפעום בסל"ד נמוך, אך את הסחורה האמיתית הוא מספק גבוה בקצה קשת סיבובי המנוע.
את יחידת הכוח של הפאסאט פגשנו כבר בגולף GTI ובסקודה אוקטביה RS. למי שאינו זוכר, מדובר במנוע בנפח 2.0 ליטר בעל הזרקה ישירה והנשמה מלאכותית של מגדש טורבו. 200 כ"ס ב- 5,100 סל"ד ומומנט של 28.6 קג"מ הזמין כבר ב- 1,800 סל"ד מראים עדיפות על האקורד בסל"ד נמוך, וזו מתאמתת בכל סוג של מבחן האצות - הפאסאט מאיצה מהר ובהחלטיות משכנעת יותר ממתחרתה היפנית.

בסעיף תיבות ההילוכים זכו השתיים לציון זהה, למרות ההבדלים ביניהן; תיבת האקורד מצליחה להשוות את ציונה לזה של הפאסאט בזכות המצב הידני המצוין שבה, אשר אינו נהנה מעצמאות יתר. אך גם הפאסאט מצוידת במצב ספורט מבריק שמקדים הורדות הילוכים ומעכב את העברתם בנהיגה תובענית.

יש לנו המראה
כאשר התקרבנו אל כבישיו המתעקלים והמסתלסלים של הגלבוע, אפשר היה כמעט לראות את חיוכה הערמומי של האקורד אל הפאסאט, וכאן רבותיי - אין עוררין. האקורד היא אחת המכוניות המהנות ביותר שאפשר למצוא בקבוצתה. אמנם כבר בעיקולים הראשונים ניכר כי הפאסאט ממש דרוכה לקרב עם מתלים קשיחים, הגה אינפורמטיבי ביותר והיזון חוזר מעולה מהשלדה העובר דרך הישבן, אבל היא מתרחקת מהאקורד בנקודה הזו – תרתי משמע. צריך להיות מרוכז ב- 120 אחוז מאחורי ההגה של האקורד, לא כי היא מפחידה, אלא כי היא מסוגלת ללכת ממש רחוק עם יכולות האספלט שלה. אבל מעטים ידעו להעריך את העצבנות המורגשת של האקורד או בכלל יאהבו אותה, את הרגישות לתוואי הדרך, את הצורך `לנגן` על הדוושות בהרמוניה עם הפניית ההגה כדי למנוע את בריחת הישבן ו`הפלקות` אחרות. אם זה הקטע שלכם - אז זו לגמרי המכונית בשבילכם.

הפאסאט בפירוש מעורפלת יותר בתנאי דרך מהסוג זה. אמנם ההגה חד למדי, אבל הוא לוקה בתקשורת שלו עם הנהג ומפתה פחות להעמיק עם הדוושה הימנית. מי שבכל זאת יעשה כן, יגלה כי הפאסאט (אף שהיא מצוידת בחישוקי 16 אינץ` לעומת 17 אינץ` באקורד וצמיגים שאמורים להיות דביקים מעט פחות) מפגינה אחיזת כביש גבוהה הרבה יותר מזו של האקורד. חלקה הקדמי וגם זה האחורי מרגישים `נטועים` יותר באספלט ונוצרת הרגשה שהגוף הגדול של הפאסאט נע בים העיקולים כאילו היו אוטוסטרדה ישרה. אין דרמות ואין צהלולים מהצמיגים, רק רעש היניקה הסקסי של הטורבו מנגן באוזן. חשוב לציין כי הפאסאט הזו מרגישה קשיחה הרבה יותר מכל אלו שפגשנו בעבר, והמקור לכך הוא הוויתור על `מתלי העולם השלישי` והכיול המערב אירופי בגרסה הזו. אמנם כאן מורגשת פגיעה מסוימת בנוחות, אבל התועלת לאחיזת הכביש וההתנהגות חשובה מאוד לטעמנו.

אם כבר בוחרים אז…
כאן, כמו שאמרנו בתחילה, אין זה המקום לפשרות, ואם כבר אתם מחליטים לקנות משפחתית גדולה ברבע מיליון שקלים או יותר, דאגו שיהיו אלה הגרסאות הבכירות של הפאסאט או האקורד, ואם כבר הגעתם להתלבטות זו, דאגו שתהיה זו הפאסאט. בסופו של יום, ולמרות מחירה הגבוה יותר, היא זו שהשאירה בפינו טעם טוב יותר. בזכות העיצוב המרשים שלה והיוקרה שנודפת מתא הנוסעים שלה היא מתמודדת ראויה גם עם מכוניות פאר יקרות הרבה יותר ממנה. האקורד לעומתה היא אמנם מכונת נהיגה לא פחות ממדהימה, אך היא מתקשה להצדיק את תוספת המחיר לעומת גרסתה העממית.

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונותהשוואתי: פאסאט TFSI מול אקורד 2.4***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד