נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

בין מכונית לאופנוע – פרק 2 F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 8 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

בין מכונית לאופנוע – פרק 2

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: בין מכונית לאופנוע – פרק 2
הודעהפורסם: 21 יולי 2006, 15:23 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



חלמתם פעם לרכב על אופנוע ולהרגיש את האוויר מכה בפנים אבל חשבתם שזה לא בשבילכם? אז יש לנו שתי בשורות בשבילכם: הטובה היא שקיימים כלי רכב שיודעים לשלב את הטוב משני העולמות; הרעה: אין סיכוי שתראו אותם בארץ. הנה מה שאתם מפסידים.

נתחיל מהסוף דווקא; מדוע לכלים שמיד נציג בפניכם אין סיכוי לעלות לישראל? לא נלאה אתכם בשאלת המחיר של הכלים (האסטרונומי בחלק מהמקרים) ונסכם זאת בשתי מילים: `תקינה` ו`בירוקרטיה`. אצלנו יצאו ה`ריקשות` מהאופנה לפני זמן רב, וספק אם מישהו מאתנו ייקח כלי תלת-גלגלי ברצינות ולא כ`צעצוע`.
אז הרשו לנו לחדש לכם; במדינות רבות בעולם מתגלגלים זה שנים רבות כלים תלת-גלגליים שהם מעין פשרה מסוימת בין מכונית לאופנוע. רובם הם בעצם אופנועים רגילים שבחלקם האחורי הותקן סרן אחורי עם זוג גלגלים והיתר הם כלים תלת-גלגליים ייחודיים שתוכננו מן היסוד. כלים מהסוג הראשון נקראים `טרייק` (המילה `Trike` היא שילוב של Tricycle עם Bike); ולכלים מהסוג השני (והמעניין יותר) אין כינוי מיוחד.
הדבר המעניין בכלי רכב תלת-גלגליים הוא שילוב התכונות שהם מציעים; לכאורה הם שואבים את התכונות הפחות טובות משני העולמות – הם אינם מסוגלים להשתחל בתנועה עמוסה כמו דו-גלגלי ועם זאת, אינם שימושיים ומפנקים כמו מכונית, אבל יש בהם משהו אחר כמו למשל חיסכון בצריכת דלק, הרגשה `אוורירית` וקלות בתמרון עירוני. מובן שיש גם כאלה שמציעים גם חוויית נהיגה ייחודית או מראה יוצא דופן. כדי שתבינו בדיוק על מה אנחנו מדברים, בחרנו להביא לכם סקירה קצרה של כמה מהכלים הבולטים המשווקים היום בעולם.
GG קוואד
אמנם חברת `ג`י-ג`י` (`GG`) השווייצרית מתמחה בקיטים לאופנועים, אבל הדבר אינו מפריע לה לייצר את ה`קוואד` – מעין הכלאה בין אופנוע למכונית ספורט, שנראה בעצם כמו טרקטורון לכביש. ה`קוואד` מצויד במנוע בוקסר 1.1 ליטר (90 כ"ס) שהגיע מאופנוע של ב.מ.וו ומשודך לתיבת הילוכים בעלת שש מהירויות. עם משקל צנום של 375 ק"ג ועיצוב אווירודינמי ה`קוואד` מגיע למהירות מרבית של 170 קמ"ש. מבעד לחישוקים המרשימים המחזיקים צמיגים במידה מכובדת של מכונית ספורט (16R 195/40 מלפנים ו- 16R 225/40 מאחור) מבצבצים בלמי דיסק במידות גדולות, ואלה אמונים על בלימת ה`סופר-טרקטורון` הזה.
אביזרים נלווים שאפשר להוסיף ל`קוואד` כוללים גם ידיות אחיזה לנוסע (אפשרות למחוממות), נעילת דיפרנציאל, תאי אחסון שנים, אזעקה, מערכת ניווט, יחידות תאורה שונות, שמשה קדמית ומצנן שמן.
קמפאנה `טי-רקס`

חברת `קמפאנה` הקנדית מציעה את ה`טי-רקס` - כלי דו-מושבי תלת-גלגלי במבנה גלגל אחד מאחור. מרכב ה`טי-רקס` עשוי סיבי זכוכית וסיבי פחמן, ומתחתיו נמצאת שלדת מסבך צינורות קשיחה. הכלי מצויד במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.15 ליטר עם גל זיזים עילי כפול, ואליו מוצמדת תיבת הילוכים סיקוונסיאלית בת שש מהירויות. עם משקל של 410 ק"ג בלבד ל`טי-רקס` יש יותר מסתם יומרות ספורטיביות; הוא מאיץ למאה קמ"ש בתוך 4.1 שניות בלבד, ומהירותו המרבית היא 225 קמ"ש.
הציוד התקני של ה`טי-רקס` כולל בין היתר הגה מצופה עור, בלמי דיסק מחוררים מלפנים ומאחור, חישוקי 16 אינץ` מלפנים ו17- אינץ` מאחור. מידותיו נדיבות, והוא משתרע על פני 350 ס"מ לאורך, 198 ס"מ לרוחב (כן, הוא רחב יותר מב.מ.וו סדרה7!) ו- 107 ס"מ לגובה. אגב, שימו לב עד כמה הכיתוב `טי-רקס` מזכיר את זה של היאמהה `T-max`...
`מיירס מוטורס` NmG

חברת `מיירס מוטורס` האמריקנית בנתה את ה-NmG; כלי חד-מושבי בעל שלושה גלגלים ומקום לנהג בלבד (לעומת שניים ברוב הכלים התלת-גלגליים). מידותיו של הכלי צנומות למדי (144 ס"מ לגובה, ובסיס גלגלים 182 ס"מ), אך משקלו גבוה למדי ועומד על 613 ק"ג - בעיקר בגלל המנוע החשמלי הגדול (40 כ"ס) ומאגר הסוללות המספיקות ל- 32 - 64 ק"מ. אגב, מהירותו המרבית של הכלי התלת-גלגלי החשמלי הזה היא 112 קמ"ש.

קרי סאם
חברת `קרי` השווייצרית מייצרת את ה`סאם` בעיקר לשוק המקומי. מדובר בכלי דו-מושבי המצויד במנוע חשמלי בהספק של 20 כ"ס, וטווח הנסיעה שלו נע בין 50 ל- 70 ק"מ. ה`סאם` מאיץ ל- 50 קמ"ש בתוך שבע שניות (כשהוא עם שני נוסעים) ומהירותו המרבית היא 85 קמ"ש.
משקלו של ה`סאם` גבוה לעומת שאר הכלים התלת-גלגליים (בשל הסוללות כמובן), ועומד על 545 ק"ג. המחיר: כ- 6,600 `אירו` (כ- 36 אלף שקל).

תמונות:

מלמעלה למטהן: GG קוואד, קמפאנה `טי-רקס`, קרי סאם ו`מיירס מוטורס` NmG.

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תהנו ושבת שלום!

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 8 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

בין מכונית לאופנוע – פרק 2


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד