נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

<<!^מידע^!>>מלX מוWגים לרכב===---- F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 19 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

<<!^מידע^!>>מלX מוWגים לרכב===----

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: <<!^מידע^!>>מלX מוWגים לרכב===----
הודעהפורסם: 30 נובמבר 2005, 18:50 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 30 אוקטובר 2005, 17:31
הודעות: 0
לייקים: 2 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



אחיזת הכביש- נמדדת לפי יציבות המכונית בפנייה ובתנאי כביש קשים
אלטרנטור- ספק זרם ראשי: עוצמת הזרם תלויה במבנהו, בגודל ובמספר סיבובי המנוע לדקה.
____________________________________________________________ _
בוכנות (צילינדרים)- מכלולים בחתך עגול, הנעים בחלל הגלילים במנוע ודוחסים בכך את תערובת הגזים.
בוכנות בטור- תצורת מרבית המנועים: הגלילים מסודרים בגוף המנוע בצורה ישרה.
בולמי זעזועים- מרסנים את תנודות הקפיצים (מתלים) ומבטיחים שהגלגלים יאחזו בכביש.
בטיחות אקטיבית- מאפשרת התחמקות מתאונה באמצעות מערכות נוע, בילום, מתלים חכמים ( מתלים אקטיביים), היגוי כפול (--> ) ועוד.
בטיחות פסיבית- מידת ההנהגה שהמכונית מעניקה לנוסעים בשעת תאונה; נבחנת בעמידות המרכב בפני מכות, מימדי הרכב, באביזרי בטיחות, בתא הנוסעים ועוד.
בלמי דיסק- מצטיינים בכוח בלימה רב ובזמן תגובה קצר. בשימוש נפוץ בגלגלים קדמיים.
בלמים- מאטים בנסיעה, מונעים תזוזה בחנייה; כוללים בלמי שיאות בשתי מערכות, למניעת כשל, ובלמי עזר (כמו בלם יד).
בקרה אלקטרונית- נשלטת במחשב וקיימת במכלולים שונים; לעיתים 30 שבבי מחשב למכונית!
בקרת אקלים- מערכת מיזוג אוויר המבוקרת באמצעות מחשב להשגת טמפרטורה ולחות רצויים.
בקרת יציבות- מפחיתה מעוצמת ההחלקה של הגלגל הנוצרת עקב סיבוב פתאומי של גלגל ההגה או שינוי פתאומי בתנאי הכביש.
בקרת משיכה- מונעת את סחרור הגלגלים בעת נסיעה, ופועלת בעיקרון הפוך למערכת A.B.S .
____________________________________________________________ _
גל זיזים- פותח וסוגר את השסתומים לכניסת תערובת אוויר ודלק למנוע ולפליטת הגזים השרופים. תחתי\ עילי- לפי מיקומו, מתחת לשסתומים או מעליהם, גם: כפול.
גלגל הגה מתכוונן- אפשר לשנות את זוויתו לנוחות הנוהג.
גלי איזון- התקן היוצר איזון גינאמי פנימי, פעולה רציפה. קיים במנועים מעטים.
____________________________________________________________ _
דחיפי שסתומים הידראוליים- מחליפים את המנגנון המכאני הדוחק את שסתומי היניקה והדחיסה בעת פעולתם במנוע.
____________________________________________________________ _
הגה כוח- התקן המפחית את מאמץ השרירים ואת התמרון בסיבוב ההגה, ומעניק שליטה טובה יותר במקרה של נקר בצמיג הקדמי.
הזרקת דלק- אמצעי מדויק של הספקת דלק למנוע. מביאה בחשבון בו זמנית מרכיבים שונים לפני קביעת כמות הדלק שתוזרק.
היגוי- מערכת המיועדת להפנות את הגלגלים הקדמיים של הרכב בכל תנאי דרך ובכל עומס על הרכב באמצעות סיבוב גלגל ההגה.
הילוך יתר- במצב זה יוצאים מתיבת ההילוכים סיבובי מנוע רבים יותר מאלה המגיעים אליה מגל הארכובה
הינע 4X4- פועל במשולב על ארבעת הגלגלים, לאחיזת דרך משופרת. יעיל בנסיעות שלא על כביש.
הנעה קדמית- מועדפת לעיתים בשל משקל נמוך,קומפקטיות, סחיבה משופרת, פניות בטוחות יותר,שליטה מבוקרת בנסיעה, טיפול פשוט וחיסכון בדלק.
הספק- יחידה בפיסיקה: כמות עבודה ביחידת זמן. נמדדת בכוחות סוס.
העברת כוח- מערכת הכוללת את תיבת ההילוכים, המצמד וממסרת הינע להעברת תנועות הכוח הסיבובי של המנוע לגלגלים בהתאם לתנאים המשתנים של הנסיעה.
הצתה אלקטרונית- קשת רחבה של מערכות הצתה שבהן טרנזיסטור משמש כמתג לחיבור וניתוק הזרם.
הצתה ישירה- מצב שבו כל מצת בנפרד מקבל ניצוץ ממערכת אחרת.
____________________________________________________________ _
חלל פנים- נפח תא הנוסעים
חנייה אלקטרונית- מערכת חיישנים המתריעה על המרחק ממכונית חונה או מדרכה.
____________________________________________________________ _
טורבו- מנוע המצויד במגדש, ומקבל כתוצאה מכך אפיונים של מנוע גדול יותר.
____________________________________________________________ _
יחסי העברה-כינוי למצביה השונים של תיבת ההילוכים.
____________________________________________________________ _
כוח סוס- יחידת הספק מקובלת. 736 ואט.
כרית אוויר- מופעלת במקרה של תאונה וסופגת חלק מהמכה; וילון- כרית אוויר שמופעלת מהצד.
____________________________________________________________ _
לוח מחוונים- מידע המקשר בין האדם לבין פעולות הרכב, הפעלתו ותפעולו.
____________________________________________________________ _
מגדש- מכניס אוויר בלחץ גבוה לערבול עם הדלק.
מוט ייצוב- מקשר שני גלגלים ואינו מאפשר לרכב להתרומם לצד אחד, בעיקרון בפניות חדות.
מומנט פיתול- שיעור עוצמת הסיבוב של גלגל הארכובה המועבר בין המנוע לתיבת ההילוכים ( סל"ד)
מנוע בוקסר- הבוכנות נעות במנוגד זו לזו ויוצרות איזון בכוח הפועלים על גלגל הארכובה.
מנוע דיזל- גדול מימדים ומשקל, ללא הצתה חשמלית, מצטיין במומנט פיתול גבוה, ביחס דחיסה גבוה וצריכת דלק נמוכה.
מסילה משותפת- מחלקת את הדלק במנועי דיזל לנחירי אספקה, וזאת ממאגר משותף בלחץ גבוה.
מערכת A.B.S- מופעלת בשעת בלימת חירום ומונעת נעילה של הגלגלים. חיונית במשטח חלק, רטוב או משומן.
מצת (פלאג)- מעביר מתח חשמלי גבוה להצתת תערובת האוויר והדלק במנוע.
מקדם גרר- יחידה לקביעת שיעור התנגדות הרוח לתנועת הרכב. מקדם גרר 1 שווה לשטח החזית של המכונית הדוחף את האוויר שלפניו כאילו היה קיר מוצק.
מרווח גחון- מרחק מפני הקרקע עד לנקודה הנמוכה ביותר בגחון ברכב כשהוא במשקל עצמי ובלחץ אוויר תקני בצמיגים.
מרחק בין סרנים- ממרכז האופן הקדמי עד מרכז האופן הא:)י. מרכיב עיקרי בקביעת קוטר הסיבוב של הגלגלים הקדמיים וממדי תא הנוסעים.
מרכב- מסגרת המכונית התומכת את עצמה כיחידה אחת. נועדה להבטיח גמישות, עמידה בזעזועים ועמידות בתנאי נסיעה שונים.
משבת מנוע- מאמצעי ההגנה נגד גניבת הרכב.
מתילם- הקישור הגמיש בין במרכב הקשיח ובין הגלגלים (בולמי זעזועים). פועל בתנאי דרך משתנים ומבודד תנועות והשפעות אחרות מלהגיע אל הנוסעים או אל מכלולי הרכב. בסוגים החדשים: מתלה חצי עצמאי, מתלה רב חיבורי או רב זרועי.
מתלים אקטיביים-מצוידים במחשב המבקר כל גלגל בנפרד במהלך הנסיעה ומסוגל להכתיב כל תנועה מבוקשת.
____________________________________________________________ _
נפח מנוע- מכפלת נפח הגליל במספר הבוכנות.
____________________________________________________________ _
סולר- נגזרת גסה (וזולה) ומופקת אף היא מהנפט. משמשת למנועי דיזל.
סל"ד- מספר סיבובי גל הארכובה בדקה: נתון המעיד על אופי פעולת המנוע ותכונותיו.
סרן א:)י\קדמי- מוט המחבר זוג גלגלים (קדמי או א:)י).
____________________________________________________________ _
פגוש- החלק הקיצוני במרכב, האמור לספוג חבטות קלות יחסית ולמנוע פגיעה ברכב.
____________________________________________________________ _
שסתומי יניקה משתנים- הקן במנועים חדשים שבהם מערכת אלקטרונית פותחת וסוגרת את השסתומים, ולא את גל הזיזים. וזאת בהתאם לסיבובי המנוע ולעומס עליו.
שסתומים- מווסתים את פעולות הבוכנות; לכל בוכנה 2-3-4 שסתומים ובמכוניות מסוימות גם 5.
תיבת הילוכים-תמסורת, מקשרת בין המנוע לגלגלים. בנויה מגלגלי שיניים וצירים וכל שילוב שלהם משנה את מומנט הפיתול ולכן את הכוח המועבר מהמנוע.
____________________________________________________________ _
תיבת הילוכים אוטומטית- הרכב עצמו משלב הילוכים ומחליף את גלגלי השיניים במהירות ובאופן כמעט בלתי מורגש, בלי ניתוק בהעברת הכוח.
תיבת הילוכים סינכרונית- מאפשרת שילוב קל בין גלגלי השיניים, פעולה חלקה ושקטה, העברה של מומנט סיבובי גבוה ובלאי קטן של גלגלי השיניים.
תמסורת אוטומטית רציפה\ משתנה בהתמדה- ללא "קפיצות" בין ההילוכים. מספקת מספר אינסופי של יחסי העברה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 19 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

<<!^מידע^!>>מלX מוWגים לרכב===----


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד