נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

<<!^מידע^!>>מכוניות ופילטרים פתוחים F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 15 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

<<!^מידע^!>>מכוניות ופילטרים פתוחים

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: <<!^מידע^!>>מכוניות ופילטרים פתוחים
הודעהפורסם: 27 נובמבר 2005, 19:35 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 30 אוקטובר 2005, 17:31
הודעות: 0
לייקים: 2 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



תמונה

האם החלפת פילטר אוויר יכולה באמת להוציא עוד כוח מהמנוע? ישנם מאות סוגים של פילטרים המתאימים לכל סוגי הרכבים בשוק, הנעים מפילטרים תחליפים ועד לערכות יניקה שלמות עם פילטרים פתוחים. אבל מה הם עושים ועד כמה הם באמת אפקטיביים?

מה הפילטרים באמת עושים?
הם מנקים את האוויר לפני שהם נכנסים למנוע. התיאוריה היא שכאשר האוויר שנכנס למנוע יותר קר ככה יותר כוח יוצר ע"י המנוע כמובן בתנאי שמערכת הדלק פועלת ביחס שווה. אז המסקנה הפשוטה היא כאשר מחליפים את הפילטר המקורי לפילטר פתוח אז יותר אוויר יגיע למנוע וככה גם המנוע ייצר יותר כוח.... אבל אל תצפו לנס!

פילטרים תחליפים
נתחיל עם פילטרים תחליפים. הם מגיעים בכל מיני צורות וגדלים אבל בסופו של דבר הם יראו כמו הפילטר שיש לכם כיום ברכב. פילטרים תחליפים מחליפים את הפילטר הסטנדרטי בתוך קופסת הפילטר ויש להם את היתרון שניתן להוציא אותם ולנקות אותם בעזרת חומרי ניקוי המתאימים, המאפשר לכם לחסוך את ההחלפה של הפילטר. בדרך כלל הם יוסיפו לכם טיפה כוח ורעש נחמד, כן נכון: אולי 2 כ"ס אם יש לכם מזל. אנשים אומרים לי תמיד שזה נותן יותר, ומי שאומר ככה מדבר שטויות, המגבלה העיקרית היא מערכת ניקוי האוויר הסטנדרטית. תזכרו פילטר אוויר תחליפי יקבל את אותו כמות אוויר כמו הפילטר המקורי שהיה לכם.

קיטי יניקה
K&N 57i, Ram-Air, Piper, וכו' הינם כמה קיטי יניקה מוכרים שניתן לקנות לרכבכם שיצרכו טיפה עבודת התקנה. אומנם קשה למדוד את השינוי בביצועים שיש בין שתי האפשרויות, ישנם מספר יתרונות להתקנת מערכת יניקת אוויר שלמה:

מראה - לקיט יניקה יש מראה מרשים מתחת למכסה מנוע, במקרה של קיט שלם יש מספר חלקים שמסירים על מנת לבצע את ההתקנה, כגון: קופסת הפילטר, הפילטר המקורי וצינורות הגומי שהזינו את הפילטר. כל זה תורמים למראה נקי יותר ומראה רציני של ערכת יניקת אוויר מקצועית.

כוח - יש שיפור בכ"ס שהמנוע שלכם מוציא לאחר התקנת מערכת מסוג זה, במיוחד כאשר עושים עוד שיפורים למנוע שיאפשרו נשימה טובה יותר או דרישה של המנוע לעוד אוויר. אלה כוללים שיפורים למערכת פליטה ו gas flowed heads. בדיוק כמה זה מוסיף קשה לבסס בגלל שמדידת כ"ס נעשית בצורה הכי טובה כאשר הרכב עומד במקום על dyno. במקרה כזה אין זרימה טובה של אוויר לתוך המערכת ולכן יכולים להביא לתוצאות מאכזבות מהצפוי בבדיקה, ברוב המקרים יש שיפור קליל בכ"ס שמוציא המנוע.

רב שימושי - עוד פעם, פילטרים מסוג כזה ניתן להוציא ולנקות, מה שאומר בתיאוריה שלעולם לא צריך להחליף אותם, מה שאומר שבטווח הארוך זה חוסך לכם כסף. אני ממליץ לכם להשתמש בערכות ניקיון לפילטרים שמאושרים ע"י יצרן הפילטר שלכם על מנת לאפשר חיים כמה שיותר ארוכים ויעלים. תקופות הניקיון משתנה מפילטר לפילטר, אני אישית בטיפול 10K מבצע את הניקו, יש שממליצים כל חמשת אלפים קילומטר..

רעש - זה כבר לא רעש רגוע כמו בפילטר תחליפי, אתם ממש שומעים את המנוע שלכם נושם! יש כאלה שמעדיפים להוסיף מערכת פליטה עם אגזוז זרימה חופשית על מנת למקסמם את פעולת המנוע ולעלות את ההספק שלה. מכמה שאני יודע מהניסיון האישי שלי צריכת הדלק אינה משתנה בצורה משמעותית. במערכת יניקה מסוימות לפעמים צריכים לעשות שינוים בתערובת אוויר-דלק על מנת לפצע על פליטת גזים גדולה יותר מהרכב.

הקיט עצמו
הקיט עצמו בנוי בדרך כלל מיותר מרק פילטר פתוח. בקיט אמורים להיות גם חלקים כמו צינור מתאם בין הפילטר לכניסה לסעפת היניקה, המתאם צריך גם לכלול מקום לחיבור חיישן האוויר של הרכב. בנוסף לפעמים המתאם ארוך או בנוי בצורה כזאת שמאפשרת מיקופ הפילטר קרוב לחלקו הקדמי של הרכב או מצורף צינור להכוונת האוויר לפילטר. צריך לשים לב שאם אתם רוכשים קיט שהוא יהיה מותאם בדיוק לרכב שלכם, אתם לא רוצים להתקין ערכה של 205 על, נגיד לאנצ'יה. גם אם אין קיט המותאם לרכב שלכם ניתן לבנות אחד לבד, זה תלוי בידע שלכם וכמה מרווח יש לכם מתחת למכסה המנוע, אבל הרעיון הוא זהה בכל המכוניות, לאפשר ליותר אוויר ואוויר קר יותר להגיע למנוע בצורה ישירה. בכל המקרים של התקנת פילטר אוויר פתוח צריך להוריד את קופסת הפילטר המקורית ולפעמים אף להזיז רכיבים אחרים על מנת לאפשר לצנרת החדשה לעבור בצורה היעילה ביותר.

בשורה התחתונה אולי לפרק מערכות במנוע ולהתקין חדשות נשמע קצת מוגזם ומסובך אבל תאמינו לי זה שווה את זה, אפילו רק להחליף לפילטר תחליפי, אם לא לבד אז בעזרת מוסך אבל בכל מקרה כדאי.

תמונה
קיט יניקה

תמונה
קיט יניקה מורכב

תמונה
פילטר מקורי פשוט

מקווה שהבנתם ולמדתם :twisted:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 15 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

<<!^מידע^!>>מכוניות ופילטרים פתוחים


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד