נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]אופל אסטרה - מחפשת גאולה*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]אופל אסטרה - מחפשת גאולה***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]אופל אסטרה - מחפשת גאולה***
הודעהפורסם: 28 מרץ 2007, 00:07 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



אולי לא ידעתם, אבל האסטרה הייתה המכונית הנמכרת ביותר באירופה ב-2006. מה שלא כל כך עוזר עם הישראלים, שמעדיפים את הפולקסווגן גולף. האם מתיחת פנים קטנה תשנה את המצב?
בתערוכת פרנקפורט 2003 נחשפה לראשונה אופל אסטרה חדשה. שלוש שנים מאוחר יותר היא הפכה למכונית הנמכרת באירופה - לא רק בקטגוריה הקומפקטית, אלא בכל שוק הרכב. הסיבה: האסטרה הציעה "חבילה מוטורית" מאד מוערכת, בזכות נוחות, איכות והתנהגות כביש טובה ובטוחה.

אבל זה לא עזר לה בישראל. אצלנו נמכרת המשפחתית של אופל במספרים זניחים, ולא רק בגלל תג-מחיר פחות אטרקטיבי - לאופל יש בארץ תדמית שמרנית ומיושנת, שדוחפת לקוחות פוטנציאליים לכיוון המתחרה הגדולה, פולקסווגן גולף. האם המצב עשוי להשתנות לטובה בעתיד?

כמו בעבר, מה שיקבע את מידת ההצלחה אינו קשור ליכולות דינמית או לרשימת אבזור, אלא כישורי השיווק של היבואן. בעיקר מכיוון שהוא חייב להתנער סוף סוף ולהתחיל להילחם באמת. את זה הוא מתכוון לעשות בעזרת מכונית המבחן, שהגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים קלה ושדרוג מנוע ה-1.8 ליטר מ-125 ל-140 כ"ס. ואיך זה עובד?



מראה ותחושה

באופל מגדירים אמנם את מה שעשו לאסטרה כ"מתיחת פנים", אך מפגש פנים-אל-אף מגלה כי זו יותר מיני-מתיחונת. סבכה חדש ופנסים קדמיים גדולים יותר מבחוץ, פלסטיק חדש לקונסולה המרכזית בפנים - וזהו, בערך. אבל זה דווקא ממש בסדר שהמעצבים של אופל לא שיחקו עם העיצוב, כי האסטרה היא מכונית נאה ולא נדרשו לה כל מיני טריקים ושטיקים חדשים.

החיסרון של מדיניות ה"לא נגענו" הוא שיווקי בעיקרו. רק מעטים יוכלו להבחין כי הגיעה אסטרה מחודשת לישראל. ומאחר שמלכתחילה רק מעטים שמו לב


שהאסטרה בכלל משווקת כאן, יאלץ היבואן לשנס מותניים ולהכריז על-כך בקול גדול. מה כדאי לו לעשות? לספר למשל על איכות תא הנוסעים, שהייתה טובה בעבר ושופרה לכבוד השדרוג. עם פלסטיק רך ונעים, איכות הרכבה גבוהה ושילובי צבעים מוצלחים, האסטרה היא מכונית שנעים מאד לבלות בה. גג שמש פנורמי, תוספת שעולה 6,000 שקל, משפר עוד יותר את האווירה.


מנוע חזק יותר

קשה למצוא פגמים מהותיים באסטרה המחודשת, ממש כמו שהיה המצב לפני מתיחת הפנים. בניגוד לאופנה הלוהטת של תעשיית הרכב, לפיה מכוניות אמורות להרגיש גדולות ממה שהן באמת, הקומפקטית של אופל מרגישה... בעיקר קומפקטית: היא משנה כיוון בזריזות, פונה בקלילות ואינה נעה על מתליה יתר על המידה.


אלא שכל המחמאות האלה אינן מסתכמות לכדי הנאה של ממש. האסטרה היא מכונית בעלת יכולת דינמית גבוהה, אבל אינה גורמת לנהג לחלום בערגה על נסיעות משותפות בכבישים מפותלים. את עיקר האשמה יש להפנות לבקרת יציבות אלקטרונית שאינה ניתנת לניתוק, ומשתדלת לעקר כל ניסיון לסחוט מהאסטרה משובה מוטורית.

מאחר שמרבית הנהגים אינם מבלים את ימיהם בנהיגה נמרצת, נוחות הנסיעה היא סוגייה חשובה יותר. וגם כאן המצב אינו שונה מבעבר: האסטרה סובלת מנוקשות מוגזמת במהירות נמוכה, שעוברת היטב לעכוז הנהג. לשמחתנו, ככל שהמהירות עולה המצב משתפר באופן מוחשי.

מה שאינו מוחשי במיוחד הוא השיפור בתפוקת המנוע. אופל מצהירה אמנם על 15 כ"ס שנוספו למנוע ה-1.8 ליטר, אך הוא אינו מרגיש חזק מהותית מקודמו. עם זאת, האסטרה מרגישה זריזה ומהירה במרבית תנאי הנהיגה. רק תחת לחץ, בכבישים מפותלים או הרריים, נחשפת חולשתה העיקרית: תיבת ההילוכים. עם ארבעה יחסי העברה ארוכים וללא תפעול ידני, התיבה מונעת מהאסטרה מלמצות את יכולתה.


סיכום מהיר

היריבה המרה ביותר של האסטרה היא פולקסווגן גולף, עם מנוע 1.6 ליטר בנזין (102 כ"ס) ותג-מחיר של 133 אלף שקל. הגולף נהנית בעיקר מתדמית יוקרתית ואיכויות יצור גבוהות, אולם הגרסה הבסיסית אינה מבריקה. מי עוד? הונדה סיוויק 1.8 ליטר בנזין (140 כ"ס), אף היא עם תג-מחיר של 133 אלף שקל, עשויה להיות אלטרנטיבה נוספת. הסיוויק אכן מרגישה יוקרתית ואיכותית מבעבר, ובנוסף מצוידת במנוע 1.8 ליטר ובאבזור סטנדרטי גבוה. שלא במקרה, גם האסטרה עולה בדיוק 133 אלף. וזה אומר בעיקר כי היא מתאימה לקבוצה 3 לצורך חישוב שווי שימוש.

אז נכון, האסטרה תמשיך להיתקל בקשיים בדרכה לכניסה מהותית לציי הרכב, בעיקר מכיוון שהיבואן אינו מעוניין (ומסוגל) להעניק הנחות דומות לכוכבי השוק. אלא שעבור לקוחות פרטיים, מדובר ללא ספק באלטרנטיבה מעניינת מאד לגולף - אמת המידה בתחום: היא אינה נופלת ממנה בהתנהגות, בנוחות או באיכות, ומציעה מנוע חזק יותר, ביצועים טובים יותר ואבזור סטנדרטי עשיר יותר. נסו אותה.

אופל אסטרה 1.8 ליטר

מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,769 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 140 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מרבי 17.8 קג"מ ב-3,800 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 425 ס"מ
רוחב 203.3 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 261.4 ס"מ
משקל 1,230 ק"ג
נפח תא מטען 380 ליטר
100-0 קמ"ש 11.4 שניות
מהירות מרבית 188 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.5 ק"מ לליטר
מחיר 132,900 שקל
אחריות 24 חודשים
אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,ESP
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 1/4/5 לפי EuroNCAP

תמונה
תמונה
[img][img]http://www.mizrahit.co./upic/xIAI8ND_noshmim-m.jpg[/img][/img]

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 11:19 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]אופל אסטרה - מחפשת גאולה***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד