נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]השוואתי: לג`נד מול CTS מול 530*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 18 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]השוואתי: לג`נד מול CTS מול 530***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]השוואתי: לג`נד מול CTS מול 530***
הודעהפורסם: 17 נובמבר 2006, 09:55 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הלג`נד החדשה הגיעה לשוק מכוניות הסאלון הישראלי עם מראה עדכני וטכנולוגיה עילית. האם זה מספיק לה כדי להעפיל אל פסגת הקטגוריה ולהצדיק תג מחיר של יותר מחצי מיליון שקלים? לקחנו אותה למפגש עם שתי מתחרות מתרבויות אחרות כדי למצוא את התשובות

ניסיתם פעם לחשוב איך היה נראה העולם אילו לא הייתה חלוקה למדינות ולתרבויות שונות? אני משער שלא, לכן הרשו לי לעשות זאת עבורכם; אילו חיינו בתרבות אחת, הייתה לכולנו מטרה אחת משותפת, רצונות ושאיפות דומים, שפה אחידה, והדרך שהיינו בוחרים להשיג בה את מבוקשנו הייתה דומה אף היא. במצב כזה היה לנו די ביצרן מכוניות אחד, ולמען האמת, היה די משעמם. למזלנו העולם שלנו דווקא מעניין משום שיצרני המכוניות מגרמניה, מיפן ומאמריקה למשל מספקים לנו שלוש תרבויות מוטוריות שונות. הגרמנים מהנדסים את המכוניות בצורה רהוטה ומדודה בפרפקציוניזם נטול עצלות ומעורר השתאות; האמריקנים בונים את המכוניות כיאה למסורת רבת השנים שלהם, שלפיה הגודל (החיצוני) כן קובע, האיכות קצת פחות, והעיקר שהחיים בעולם שנשקף מבעד לשמשת המכונית ייראו קלים ונוחים יותר מהמציאות האכזרית; והיפנים סיגלו לעצמם יכולת פנומנלית ללמוד בשקדנות את תוצרתם של המתחרים ולייצר מכוניות שעל הנייר לפחות אמורות להתעלות על המקור. לרוב בזכות שפע אביזרים, עושר טכנולוגי ותג מחיר אטרקטיבי .

ההונדה לג`נד החדשה היא דוגמה מצוינת למכונית שתיאורטית יש לה כל שנדרש כדי לחטוף את כתר המלוכה כבר מהרגע הראשון - כך לפחות מנסה לשכנע אותנו דף הנתונים שלה. אלא שהמלכה הבלתי מעורערת של מכוניות הסאלון היא הסדרה 5 של ב.מ.וו, ולכן להונדה מצפה משימה לא קלה בכלל. אם כן, הצורך לעמת את השתיים זו אם כך, הפך לבלתי נמנע, וכדי לעשות את קרב התרבויות הצפוי מעניין עוד יותר, החלטנו לצרף אליהן גם משהו מהתרבות האמריקנית – את הקדילאק CTS.

העיצוב
גדולים וחכמים ממני כבר קבעו בעבר שעיצוב טוב נמדד על פי עצמת הרגש שהוא מייצר בעיני המתבונן. עיצובה החיצוני השנוי במחלוקת של הסדרה 5 הנוכחית הוא אולי אחת הדוגמאות הטובות ביותר לנכונות הקביעה הזו. אפשר לאהוב אותו, אפשר לשנוא, אבל לבטח אי-אפשר להישאר אדישים אליו. גם עיצובה האגרסיבי של ה-CTS מצליח לעורר בנו תגובה, נוכח מבטה המאיים עד תוקפני של המכונית שסותתה ביד גסה. לעומת שתי אלו, עיצובה של הלג`נד החדשה פשוט ונחבא אל הכלים, שלא לומר `פרווה`. הוא אינו משדר מאום מלבד קשר משפחתי מובהק (מדי) להונדה, ואינו מצליח לגרות את המתבונן להמשיך להתעניין.

בפנים המכונית הקווים המרובעים של הקדילאק מאבדים מהחן שלהם, והתחושה בתא הנוסעים זורמת פחות. איכות החומרים טובה, אך איכות הרכבה קצת פחות, וזמזומים קלים נשמעו מכיוון הדשבורד וההגה.
בב.מ.וו שוררת אסתטיות גרמנית קרירה האופיינית לתוצרת הבווארית, כזו שנותנת תחושה של מקום יפה, נקי ומסודר. החומרים נעימים למראה ולמגע ומשדרים איכות גבוהה. עם זאת, עיצוב מאופק מדי במקומות מסוימים פוגם מעט בתחושה הכללית, ואף שהכל עשוי בטוב טעם, חסר משהו. איכות ההרכבה מצוינת, כיאה למהנדסים ה`יקים`.
אף שפנים הלג`נד סובל מעט מעודף עיצוב, התחושה ששילוב העץ הנרחב וגוני הקרם יוצר היא הנעימה ביותר לעין מבין השלוש. כמעט אין בעיצוב הזה קווים שמתחילים ומסתיימים ללא סיבה והקשר, וגם כאן איכות החומרים וההרכבה מצוינות.

בתחום הנדסת האנוש השיגו המהנדסים הגרמנים את התוצאה הטובה ביותר - גם אם לא מושלמת. לוח המחוונים שלה ברור וקריא, והכל נמצא במקום שתצפה לו. עם זאת, `כישרונה` של מערכת ה I-Drive לסבך את החיים כבר הוזכר רבות, ואליה מצטרף גם חסרונם של כפתורי תחנות הרדיו, דבר זה מסבך את תפעולו. היפנים לעומת זאת התאמצו קצת יותר (מדי) לשכלל, ויצרו אוסף כפתורים ומתגים הנפרס כמעט על כל משטח בסביבת הנהג. כמה מהם קלים ונוחים לתפעול, אולם אלו שבקונסולה המרכזית למשל קטנים ומעיקים. באופן תמוה שינוי עצמת המאוורר של בקרת האקלים מצריך בחירה מתוך תפריטי המחשב, באמצעות גלגלת בסגנון ה- I-Drive, ובידול תצוגת בקרת האקלים והשעון לצג נפרד וקטן מאוד בחלקו העליון של הדשבורד, מיותר ומפריע. דווקא האמריקנית היא זו שמציעה הנדסת אנוש פשוטה וטובה, ולמעט תצוגת ההילוכים הקטנה מדי בלוח השעונים, הכל נוח וקל לשימוש.

לפני הנסיעה
תנוחת הישיבה ב5- ובלג`נד טובה בזכות מגוון אפשרויות הכוונון החשמליות למושב ולהגה (בלג`נד בלם החניה המופעל ברגל מפריע מעט לרגל שמאל). אף שגם ה-CTS מצוידת במושב מתכוונן חשמלית לכל הכיוונים, המצב טוב פחות עקב היעדר כוונון המרחק להגה ומבנה הדשבורד באזור הברכיים שמונע התקרבות מספקת להגה ולדוושות (וגם כאן חוזרת בעיית בלם החניה). המושבים הקדמיים של ה530- נבחרו ברוב קולות כנוחים ביותר, ואלו של השתיים האחרות נוחים אף הם, אם כי מעט פחות. המרחב הטוב ביותר לנהג נרשם בלג`נד, הבווארית שנייה, וב-CTS הורגשה צפיפות בעיקר באזור הברכיים. מאחור כולן מרווחות מאוד, אך מרווח הראש במושב האחורי של הקדילאק טוב מעט פחות, וכך וגם נוחות המושב עצמו.

יצאנו לדרך
לאחר שסיימנו לכוון, לחקור ולחגור התנענו את המנועים ויצאנו לדרך; הנסיעה הארוכה דרומה אפשרה לנו ליהנות מהנוחות המעולה של השלוש. כל עוד הנסיעה מנהלתית ובקצב חוקי, השקט והרוגע בתא הנוסעים של שלוש המכוניות מזכירים לנו עד כמה נדיר למצוא בימינו רגע של שקט אמיתי, שקט ששווה כל פרוטה. אולם ככל שהגברנו את הקצב, כן עלו והופיעו הבדלי התרבויות; הצמדת הדוושה הימנית לרצפה ב-CTS מגלה את פרצופו האמיתי של המנוע, וזה מתברר, תואם את עיצובה החיצוני. מנוע ה-V6 מגיב בנחרצות ומייצר כוח מידי, גס, מחוספס, וחייתי. שאגתו הבשרנית חודרת היטב לתא הנוסעים, והעצמה אינה הולמת מכונית בסדר גודל כזה. חבל. ששת הצילינדרים של מנוע הב.מ.וו מייצרים כוח דומה, אך עושים זאת בצורה שקטה וחלקה הרבה יותר - לחיצה חזקה על דוושת הגז מייצרת דחף מרשים המלווה בנביחה קלה. לעומת שני אלו, מנוע ה-V6 של הלג`נד מרגיש חלש, אך גם שקט יותר. למרות יתרון מרשים של יותר מ- 40 כ"ס בהספק וכ5- קג"מ במומנט לעומת שתי המתחרות, דווקא ההונדה היא זו שנשארת מאחור בכל האצת ביניים או זינוק מעמידה. הקדילאק והב.מ.וו בורחות קדימה ושומרות על שוויון מוחלט עד מהירויות שהשתיקה יפה להן. שם הגרמנייה מתחילה לפתוח פער שהולך וגדל בהתמדה. כדי להבין את מקור ההבדלים יש להשוות את תיבות ההילוכים ואת צורות ההנעה של השלוש. ל-CTS וללג`נד תיבות אטיות בנות חמישה הילוכים עם אופציה לתפעול ידני (ב-CTS התיבה סרבנית מעט להורדת הילוך), ואילו ה530- מצוידת בשישה הילוכים מחולקים היטב. תגובתה מהירה כברק, וגם אותה אפשר לתפעל ידנית. לב.מ.וו ולאמריקנית הנעה אחורית, ואילו בלג`נד הנעה לכל ארבעת הגלגלים המכבידה על ההאצות ובעצם מבטלת את יתרון נתוני המנוע. על כל פנים, ולמען הסר ספק, אף אחת מהשלוש אינה אטית או חלשה, ולכל תיבות ההילוכים פעולה חלקה ונעימה.

התנהגות
אל הכביש המפותל הגענו סקרנים מתמיד. אמנם חדוות הנהיגה אינה בראש סדר העדיפויות של רוכשי מכוניות הסאלון, אך גם העובדה ששתיים מהמתחרות מצוידות בהנעה אחורית והשלישית בהנעה כפולה אינה מקרית. קדילאק מתגאה בעובדה שאת התנהגות הכביש של ה-CTS כיילו מהנדסיה במסלול ה`נורבורגרינג` התובעני. הונדה לעומת זאת התקינה מערכת הנעה כפולה שמיועדת לשמש גם בקרת יציבות אקטיבית ולהעניק למכונית התנהגות ספורטיבית. על הקשר של ב.מ.וו. להנאה מנהיגה אין צורך להכביר במילים, והיא כמובן אינה מאכזבת. לאחר שסיפקנו את התירוץ לחצנו על הגז ופנינו אל פיתולי כביש סדום-ערד וכבישי ים המלח. כאמור, קדילאק השקיעה מאמצים רבים בכיול שלדת ה-CTS, והאמת - הצליח לה. היא מהנה לנהיגה, יש לה אחיזת כביש גבוהה, והיא אינה שותפה למשחק ה`פוליטיקלי-קורקט` האופנתי שמחייב תת-היגוי משעמם, אלא מעדיפה היגוי-יתר חצוף כמעט בכל הזדמנות. בקרת המשיכה שלה מכוילת להגיב באיחור קל, ולכן אין צורך לבטלה כדי להישאר מחובר לתרבות מכוניות השרירים האמריקניות של פעם, שנהגו לענטז בישבנן בכל זינוק כוחני. ביפן עשו שעורי בית, וייצרו לראשונה מערכת הנעה כפולה שמטרתה לשמש בקרת יציבות ולא רק לצורך העברת כוח כפי שנהוג במכוניות הנעה כפולה אחרות; המערכת מחלקת את הכוח בין הגלגלים באופן שעוזר למכונית לבצע את דרישות הנהג ממש כמו שה-ESP, בקרת היציבות הסטנדרטית, עושה, אך בלי להפעיל את הבלמים ובלי להאט את המכונית. דוגמה לפעולתה של המערכת אפשר לראות בכניסה מהירה מדי לפנייה, כאשר הנהג אינו מרפה מדוושת הגז. המערכת מעבירה יותר כוח לגלגלים האחוריים שגורם להיגוי-יתר קל ומדויק המסייע בהידוק קו הפנייה ומונע היווצרות של תת-היגוי. הלגנ`ד מצוידת גם בבקרת יציבות סטנדרטית, אך זו לא נדרשה להתערב כמעט בשום מקרה.

אף שהב.מ.וו לא תוכל להתחרות במהירות הפנייה של ההנעה הכפולה של ההונדה, התנהגותה של הגרמנייה מדויקת וחדה יותר. היא שקופה יותר לנהג ומנהלת עמו דו-שיח מתמיד, וזה מאפשר לו לעשות בה כרצונו. בקרת היציבות שלה מכוילת להתערב בדיוק ברגע המתאים, וביטול מלא שלה יאפשר חופש פעולה גדול עוד יותר - אם כי גם מסוכן יותר. שלדת הב.מ.וו. מחוננת ומלוטשת יותר, והיא מצליחה להעניק תחושה של מכונית קטנה וקלה יותר משהיא באמת. גם ההיגוי של ה530- חד ואינפורמטיבי יותר משל השתיים האחרות, שיש להן הגאים סבירים בלבד. זה של ה-CTS קל ואטי (גם גלגל הגה גדול מדי), וזה שבלג`נד כבד ומהיר מעט יותר, אך גם הוא אינו מעביר מספיק אינפורמציה.

אבזור ובטיחות
במכוניות סאלון המעמד מחייב, ועל כן רשימת האבזור בשלושתן כוללת כל את הפינוקים שרק תוכלו להעלות על הדעת. עם זאת, התרבויות השונות יוצרות הבדלים גם כאן. באמריקה החליטו לוותר על כוונון ההגה למרחק, על ידית אחיזה לנוסע שליד הנהג, על צג גדול וצבעוני ועל חיישני חניה סביב המכונית. הגרמנים קבעו שניאלץ להסתפק בבקרת אקלים מכאנית שאינה מפוצלת, ובפנסי חזית רגילים – להבדיל משתי המתחרות בעלות פנסי הקסנון. ביפן ארזו לתוך המכונית את כל מה שיש, בתוספת צ`ופר בדמות מצלמה לנסיעה לאחור שמופעלת אוטומטית עם השילוב לרוורס ומציגה תמונה צבעונית, גדולה וברורה על הצג שבמרכז הדשבורד.

בתחום הבטיחות זכתה הב.מ.וו לארבעה כוכבים במבחן ה-NCAP, ה-CTS בארבעה כוכבים במבחן ה-NHTSA האמריקני המקביל, והלג`נד החדשה טרם נבחנה. לכולן בקרות יציבות, ABS, סייעני בלימה, עוגני ISOFIX ושש כריות אוויר. לב.מ.וו. חיישני חניה מלפנים ומאחור. להונדה מכסה מנוע `קופץ` להגנה על הולכי רגל, פנסי חזית הפונים לתוך הפנייה וכאמור מצלמת עזר לנסיעה לאחור.

סיכום
קהל היעד של המכוניות האלו מחפש משהו שהוא יותר מסתם אמצעי תחבורה שיניע אותו מנקודה אחת לאחרת. המכונית שלו צריכה לשמש גם סמל סטטוס שיש בו אמירה. למרות הבדלי התרבויות, שלוש המכוניות מספקות מענה הולם לדרישת קהל היעד - כל אחת בדרכה. הקדילאק שהגיעה למקום השלישי הוכיחה שוב שהיא מתחרה ראויה לשתיים האחרות. אמנם היא המושלמת פחות מבין השלוש, אבל עם תג מחיר של 375 אלף שקלים מחירה הוא האטרקטיבי ביותר בין השלוש. אפשר לומר אפילו שהיא המשתלמת ביותר מבחינת התמורה למחיר. בין הב.מ.וו להונדה המאבק היה קשה וכך גם ההכרעה; כמעט בכל תחום ה530- מרגישה מהונדסת ומלוטשת יותר, ולכן משרה תחושה איכותית, מושכת וכיפית יותר. לעומתה, ההונדה מצליחה לפצות על הפערים בעזרת תחכום, רשימת אביזרים ארוכה יותר ויכולת מרשימה. `מי ניצחה?` היא שאלת חצי מיליון השקלים, שזהו פחות או יותר המחיר של כל אחת מהן. התשובה טמונה בעיקר בזוהר וביוקרה שכל אחת מהן משדרת. כדי להבין מי מהן טובה יותר נסו לחשוב מה הייתם עונים לשאלה איזו מכונית יש לכם? בב.מ.וו התשובה קצרה וברורה, בלי הסברים והתנצלויות. עם הלג`נד זה כבר מסובך יותר, ונראה שתיאלצו לשכנע את השואל שזו לא `עוד הונדה` או סוג של `אקורד` מגודלת. לאחר מכן נסו להסביר לו מדוע היא שווה תוספת של 50 אלף שקלים לעומת הב.מ.וו, ואם תתקשו, זה כנראה משום שבסמל הכחול-לבן של ב.מ.וו יש משהו שבהונדה פשוט אין. המסקנה שלנו בסוף המבחן היא שהב.מ.וו סדרה 5 הייתה - ועודנה - מכונית הסלון הטובה בעולם.

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 נובמבר 2006, 11:54 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 04 ספטמבר 2006, 23:31
הודעות: 785
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודה אחי

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 נובמבר 2006, 15:35 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 12 אפריל 2006, 11:28
הודעות: 19007
מיקום: צפוןןן
לייקים: 25 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה מאמי

_________________
תמונה

קרדיט לצחיי המגבניק התותח!!
אָבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָניַ אֹוהַבִת אֹותְך!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 20 נובמבר 2006, 22:09 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 15 מאי 2004, 16:24
הודעות: 34993
מיקום: ירושלים
לייקים: 28 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודההההההההההההההההה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 נובמבר 2006, 07:19 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 15 יולי 2005, 06:14
הודעות: 1011
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


:P00


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 23 נובמבר 2006, 21:32 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 24 מרץ 2006, 11:56
הודעות: 9664
לייקים: 19 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה אחי :P00


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 26 נובמבר 2006, 15:15 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים

הצטרף: 03 דצמבר 2003, 19:26
הודעות: 636
מיקום: חולון
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודההה

_________________
אני צריך שמישהו יעשה לי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 07 דצמבר 2006, 21:54 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 מרץ 2005, 08:14
הודעות: 15353
מיקום: ישראל
לייקים: 11 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה :)

_________________
תמונה

תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 25 אוגוסט 2008, 09:51 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 16 מאי 2008, 00:54
הודעות: 1624
מיקום: ישי לויי חולה עלייך
לייקים: 71 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודההה

_________________
[flash width=304 height=256]http://eliad.org/uploads/1220442143.swf[/flash]
כי אין צייר שמסוגל לצייר לי את יופייך,
אני גם לא אמצא פסל, שיפסל את מבטך.
כל הכוחות שמחזיקים אותי בתוך הנשמה,
הם את, אשה נאמנה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 מרץ 2009, 10:49 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 02 יוני 2006, 17:40
הודעות: 469
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


אחלה סיקור
תודה רבה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 09:15 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 18 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]השוואתי: לג`נד מול CTS מול 530***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד