נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]השקה: סיטרואן C4 פיקאסו*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]השקה: סיטרואן C4 פיקאסו***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]השקה: סיטרואן C4 פיקאסו***
הודעהפורסם: 20 אוקטובר 2006, 12:17 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



מוביל הנוסעים החדש של סיטרואן גדל, התגנדר וקיבל שני מושבים נוספים. בשבילנו זו סיבה מספיק טובה לארוז מזוודה, לנסוע לצרפת ולבחון אותו מקרוב

אני במונית בדרך הביתה אחרי טיסת לילה מתישה, שרוי במלחמה עיקשת עם עיניי המסרבות להיפתח, מהרהר ב- C4 פיקאסו; הדור השני של מוביל הנוסעים הקומפקטי התברגן לעומת קודמו, ובכל הנושאים מדובר בצעד מתבקש ומבורך, מלבד בנקודה אחת - העיצוב. שלא תבינו לא נכון, ה- C4 פיקאסו הוא לא רכב מכוער אלא להיפך, הוא נאה, מגובש ובעל מוטיבים אופייניים לסיטרואן בכלל ול- C4 הקומפקטית בפרט. הנקודה היא שהוא אינו מהפכני או מקורי בנוף המוטורי כמו שהיה קודמו העגלגל.

בצהרי אותו יום

מיקום הפיקאסו בזוית הנכונה לצורך צילומים איפשר לי לבחון את ממדיו של המיניואן החדש ואת שפע הגימיקים. הפיקאסו גדל בכל כיוון; אורכו נמתח על פני 459 ס"מ (כ- 30 ס"מ יותר מקודמו), רוחבו עומד על 183 ס"מ (תוספת של 8 ס"מ) וגובהו 166 ס"מ (2 ס"מ יותר). נתונים אלה מציבים אותו כמתחרה ישיר למיניוואנים בעלי שבעה מושבים הנמכרים בארץ - כמו המאזדה5, רנו גרנד-סניק ופולקסווגן טוראן. אולם גודל פיזי כבר לא מספיק כדי לקסום ללקוח הפוטנציאלי; מלבד הזיקה למותג כלשהו המשמש לא פעם כמקדם מכירות ראשוני, בסיטרואן זקוקים למשהו נוסף - `אקסטרה` - שלא קיים אצל המתחרים - ואת זה יש לפיקאסו בשפע. כך למשל גם אחרי מספר שעות במחיצתו, אני עדיין בספק אם מצאתי את כל תאי האחסון שבו; יש שניים נוחים ומוארים מעל לדשבורד (אחד מכל צד), תא כפפות מחולק לאזורים ותא נוסף בקונסולה המרכזית (זה האחרון, אגב, מקורר ומסוגל לאכלס גם בקבוק 1.5 ליטר. נהדר). בנוסף תמצאו תאים גדולים בדלתות, כיסים בגב המושבים, תאים נסתרים ברצפת הרכב והשד יודע היכן עוד.

אך תאי אחסון לבד לא מספיקים ולכן לרשימת המותרות הוסיפו מהנדסי סיטרואן מגשים נשלפים עם תאורת קריאה, עץ ריח מובנה (כמו ב- C4 הקומפקטית), וילונות גלילה, פנס נשלף המתפקד כתאורת תא מטען (ומסוגל לספק 45 דקות של אור בטרם יזדקק לטעינה נוספת), תאורת אווירה כתומה לנסיעה לילית, תאורת לוח מחוונים ססגונית (מלבן ועד כחול), בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים... והרשימה עוד ארוכה.

בוקר אותו יום

אחרי ארוחת בוקר דשנה נטלתי את המפתחות לגרסת הדיזל הבסיסית של הפיקאסו - 1.6 ליטר, 110 כ"ס. דילגתי על הגרסה הידנית והתיישבתי מאחורי ההגה של זו בעלת התיבה האוטומטית רובוטית (עם שישה יחסי העברה). כיוון מראות, מבט קל במפה ו... היכן ידית ההילוכים? איך זזים? עיני תרו אחר הידית, פתחתי מספר תאים וגילתי כמה מקומות מסתור חדשים - אך אין ידית! ואז נזכרתי שאתמול ראיתי ידית מבצבצת מצד ימין מאחורי גלגל ההגה ומאחורי מוט המגבים. הסטתי את ראשי - ושם היא הופיעה גם היום. ניצול הקונסולה המרכזית לצורך תא מקורר אילץ את מהנדסי סיטרואן להעלות את הידית אל מוט ההגה, אבל אחרי שמתרגלים ומפסיקים להפעיל את המגבים עם כל ניסיון לשלב להילוך אחורי, מגלים כי המיקום אינו נורא כל כך. ובכל מקרה, מי שיחפוץ בשילוב הילוכים ידני יכול לעשות זאת גם בעזרת פדלים שנמצאים מאחורי גלגל ההגה.

לא ציפיתי לרבות ממנוע הטורבו דיזל הבסיסי כך שלא התאכזבתי. בנוסף, השילוב של מומנט בשרני (26.5 קג"מ) בסל"ד רדום (1,175 סל"ד) - מנצח כל פעם מחדש. זה לא שעם כל לחיצה על דוושת התאוצה הגב `נשאב` אל תוך המושב, אלא יותר שהמכונית מוצאת את הכוח הדרוש להתנהלות הרצויה. סיבוב בגרסת הדיזל הבכירה (2.0 ליטר, 138 כ"ס) נתן מעט יותר אך יצר תחושה דומה; לא כוח מתפרץ אלא מנוע חלק וחזק יותר. שיוט מהיר עם הפיקאסו הזכיר לי שוב את המובן מאליו ביחס לגרסת הבנזין בה נהגתי אתמול; כוחם של מנועי הדיזל רב יותר מזה של מנועי הבנזין, הם מתאפיינים במומנט זמין, ואתם יודעי מה – יש להם אפילו פעולה חלקה יותר.

אולם הנעלם האמיתי בפיקאסו היה עדיין התיבה האוטומטית-רובוטית; אחרי נסיעה קצרה נוכחתי שזו דווקא הפתיעה לטובה. זה לא שהיא עדיפה על תיבה אוטומטית מן השורה, אלא זו פשוט התיבה הרובוטית הטובה ביותר בה נהגתי עד היום. אמנם בהעברות ההילוכים תחת עומס מורגש אותו `נדנוד` אופייני עם כל העלאת הילוך, אולם במצבים מתונים מתבצעות העברות ההילוכים בחלקות מרשימה. התיבה הרובוטית של סיטרואן מציעה כאמור גם תפעול ידני-חלקי וידני-מלא. שילוב בורר ההילוכים אל המצב האוטומטי יאפשר לתיבה לתפקד באופן עצמאי, אבל לא ישלול אפשרות למשחק ידני עם הפדלים שמאחורי גלגל ההגה. קביעת הידית במצב הידני תגביל את עצמאותה של התיבה גם כאשר מחט הסל"ד תנשוך באחוריו של הקו האדום.

ומכיוון שלא מדובר בתיבה אוטומטית רגילה, שחרור דוושת הבלם יגרום למכונית להידרדר. אך כדי למנוע זאת נמצאים במכונית צמד חיישנים; הראשון מודד אם המכונית נמצאת בשיפוע גדול מ- 3%, והאחר בוחן אם רגלו של הנהג נוגעת בדוושת הבלמים. כך דואגת המערכת `להחזיק` את המכונית במקומה בזמן עצירה. וכדי לפתור את העדר מצב ה-`P` בתיבה, מיקמו בסיטרואן את כפתור בלם היד במרכז לוח המחוונים. משיכה קלה והבלם מופעל. השחרור אינו מחייב משיכה נוספת; די בלחצה על דוושת התאוצה ובלם היד משתחרר אוטומטית.

ערב קודם

את גרסת הבנזין בנפח 2.0 ליטר לקחנו אל הכבישים הכפריים של דרום צרפת; הדבר הראשון הבולט עם הישיבה במושבים הקדמיים הוא כמובן הגודל של השמשה הקדמית. בסיטרואן יודעים לספר על 6.4 מ"ר של זכוכית (כולל הגג השקוף) – ואת תחושת האווריריות קשה באמת לפספס.
נוחות הנסיעה מרשימה בכל כביש, בכל מפגש מסילת ברזל, בכל בור ואף בכבישים מצולקים. תרמו לכך `מושבי הקפטן` הכורסתיים ששילבו את הטוב משני העולמות – נוחות ורכות ותמיכה צדית טובה. חבל רק שאין ידית אחיזה לנוסע. מאחור המצב מעט שונה - המושבים צרים יותר ותומכים פחות. אמנם נוחות הנסיעה אינה נפגמת, אך הנוסעים `גולשים` מעט יותר מהמושבים.
בגרסה הזו גם נמצא מאחור מתלה הנשען על כריות אוויר, אולם גם בגרסאות המאובזרות פחות עם מתלה אחורי קונבנציונלי, נוחות הנסיעה עדיין גבוהה. אגב, בתא המטען ישנו כפתור המווסת את הלחץ כדי להנמיך את זנבה של המכונית (אם תחפצו) בעת הטענה.
הפיקאסו הפתיע לטובה בכל הנוגע לנימוסי הכביש; לא ציפיתי לקבל ממוביל נוסעים יכולת דינמית מרשימה, אך גילתי לא פעם שפניות במהירות גבוהה מהמקובל אינן עושות עליו רושם. אין זה אומר שמדובר בבן לוויה טבעי לכבישים מקורזלים - שכן ההגה שומר בקנאות את רוב המידע לעצמו - אולם השלדה המאוזנת מרסנת כל זווית גלגל ורומזת שהיא מסוגלת לטפל בהרבה יותר כוח.
אגב, רעשי כביש כמעט ולא נשמעו בסיפון הפיקאסו, כאשר רעשי רוח מתחילים לתת אותות חיים במהירויות שיוט גבוהות מאלה החוקיות בארצנו.

כמה שעות לפני כן

סוף סוף נחתנו בטולוז, צרפת. בחניית שדה התעופה המתינו לנו נציגות סיטרואן עם צרור מפתחות בידיהן. "רגע, אתם עדיין לא נוהגים", הודיעו הנציגות החייכניות, "ניקח אתכם למלון ושם תוכלו להתרענן ולבחור לכם מכונית לנסיעה קצרה". התיישבתי במושב האחורי ו- 50 הקילומטרים שבין שדה התעופה למלון אפשרו לי לבחון את שורת המושבים השנייה לעומק. בשורה האמצעית מסודרים, כאמור, שלושה מושבים נפרדים בעלי גודל זהה. המכונית מציעה לנוסעים מרווח כתפיים מהנדיבים בקטגוריה; לזוג מבוגרים יש די והותר מקום לברכיים, לכפות הרגליים, לראש או לכל איבר אחר בגוף העולה במוחכם. ואם אתם חושבים שלא, הזחת המושב לאחור תפתור לכם את הבעיה. מבוגר שלישי שיצטרף לשורה האמצעית יצור מעט לחץ על שכניו - אך לא ממש נורא. במפתיע, ועל אף המראה המטעה, זוג המושבים מאחור יכול לאכלס מבוגרים בגודל ממוצע מבלי שייאלצו לתקוע את ברכיהם בגב שורת המושבים השנייה. גם הכניסה לשורה האחרונה די נוחה.

עם הגעתנו אל בית המלון ניצלתי את אתנחתת הסיגריה של שותפי לנסיעה לצורך בדיקת תא המטען וקיפול המושבים; עם שתי שורות מושבים זקורים, אין אמנם הרבה מקום למטען, אולם בסיטרואן ניסו לפתור את הבעיה בעזרת העמקת רצפת התא; רעיון נחמד ושימושי למוצרים ארוכים אך לא לתיקים ומזוודות. משיכת ידית באצבע אחת מקפלת את המושב אל תוך תא המטען ופותרת את בעיית המטען באופן שונה מזה שהוזכר קודם, אך מאלצת להשאיר את אחד הנוסעים מאחור.

ערב ההשקה

בעודי אורז את המזוודה ניסתי לבחון במי סיטרואן מבקשים להתחרות עם ה- C4 פיקאסו החדש. המתחרה הטבעי הוא ללא ספק הגרנד-סניק של רנו, אולם המציאות הישראלית מספרת סיפור אחר; רב-המכר של הקטגוריה הוא מאזדה5 ואם זהו היעד שב`לובינסקי` מבקשים לסמן – על הפיקאסו החדש להימכר בפחות מ- 160 אלף שקל. האם זהו תג המחיר שיוצמד לשמשתה של גרסת ה- 2.0 ליטר בנזין הרובוטית? בלובינסקי מקווים שכן, אך תאריך היעד הרחוק – מרץ 2008 – עדיין מונע מהם להתחייב. יחד עם זאת, עם גרסאות הדיזל הם מקווים לפנות לקהל יעד רחב הרבה יותר. ואם אתם שואלים אותנו – עם מחירים בסדר גודל כזה - יש להם הפעם סיכוי של ממש.

הכותב היה אורח חברת `סיטרואן` בצרפת

מפרט טכני: סיטרואן C4 פיקאסו

2.0 ליטר בנזין

מנוע: 1,997 סמ"ק, טורבו דיזל, 16 שס`
הספק: 143 כ"ס ב- 6,000 סל"ד
מומנט: 20.4 קג"מ ב- 4,000 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטו` רובוטי, 6 היל` ותפעול ידני
תאוצה 0-100 קמ"ש: 12.2 שניות
מהירות מרבית: 190 קמ"ש


1.6 ליטר HDI

מנוע: 1,560 סמ"ק, טורבו דיזל, 16 שס`
הספק: 110 כ"ס ב- 4,000 סל"ד
מומנט: 26.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטו` רובוטי, 6 היל` ותפעול ידני
תאוצה 0-100 קמ"ש: 13.4 שניות
מהירות מרבית: 180 קמ"ש


2.0 ליטר HDI

מנוע: 1,997 סמ"ק, טורבו דיזל, 16 שס`
הספק: 138 כ"ס ב- 4,000 סל"ד
מומנט: 27.5 קג"מ ב- 2,000 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטו` רובוטי, 6 היל` ותפעול ידני
תאוצה 0-100 קמ"ש: 12.5 שניות
מהירות מרבית: 195 קמ"ש

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]השקה: סיטרואן C4 פיקאסו***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד