נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]הונדה לג'נד - מחיר הקידמה*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 4 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]הונדה לג'נד - מחיר הקידמה***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]הונדה לג'נד - מחיר הקידמה***
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2006, 00:26 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



מכונית היוקרה החדשה של הונדה, ספינת הדגל של יצרנית המנועים הגדולה בעולם, מציעה קידמה טכנולוגית ויכולת גבוהה משמעותית מקודמתה. האם זה שווה את המחיר הנדרש?

אתם חייבים להודות. עם שם כמו לג'נד (אגדה), מתבקש להתייחס להונדה הגדולה והיוקרתית מכולן כנגזר משמה. וזו כמובן סיבה מצוינת לוותר על זה. אני גם משוכנע שאיש בהונדה לא יצטער על כך, מה שמעלה שאלה חשובה אחרת - מדוע ממשיכים הונדה לכנות כך את ספינת הדגל שלהם, זו שמאז הצגתה הייתה הרבה דברים, אבל אף לא אחד מהם קשור לחומר ממנו נוצרות אגדות.

מכונית טובה היא תמיד הייתה. יעילה, אמינה, מרווחת יחסית. העניין הוא, שזה כל מה שהייתה - בהתאם לשווקי היעד העיקריים אליה כוונה, ארה"ב ויפן. להם זה הספיק, אך מבחינת האירופים זה נראה כאילו הונדה ניערו ממנה כל פיסת סקס-אפיל שמכונית יוקרה אמורה לשדר. הותירו אותה בעצם לשחק בקטגוריה נמוכה יותר, בה האבזור והפינוק והרושם החיצוני, פחות חשובים. מכיוון שרמת המחיר הייתה גבוהה מדי, כוח המשיכה של הלג'נד באולמות המכירה היה אפסי.

המכונית הכל-חדשה אמורה לטפל בבעיה הזו. מראה מתקדם יותר, שימוש בטכנולוגיה ייחודית, אמצעי בטיחות מקוריים ואבזור עשיר, צריכים לספק את הסחורה. או במילים אחרות, לתת למכונית היוקרה של הונדה - אחרי שנים של שיממון - צ'אנס שיווקי של ממש.

התחילו את המהפכה בלעדי

בכל הנוגע למראה החיצוני, השיפור ניכר. את הצניעות המוגזמת של הדגם הקודם החליף כאן מראה מודרני יותר, אך לבטח לא פורץ גבולות. אין כאן מוחצנות גרמנית, עם מוטיבים ויזואליים שעשויים לשמש בסיס להרצאות ארוכות ומשמימות. אבל יש קו נעים לעין, רך במידה נכונה, מתמזג עם הסביבה מבלי להותיר עליה רושם מיוחד. החזית הוסיפה לעצמה מעט "פלפל" עם יחידות תאורה ענקיות וסבכה בולטת מאד מלפנים, האחוריים סטנדרטיים בהרבה, כמו הצללית. אם הונדה כיוונו לאנדרסטייטמנט עכשווי, זה בדיוק מה שקיבלו.

לא תופתעו כנראה לשמוע שזה בדיוק מה שיש גם בתא הנוסעים ובסביבת הנהג. הכל בסדר גמור, נראה איכותי מאד כולל ריפודי העור והריפוד, עושה רושם סולידי ו... מעט משעמם. לוח מחוונים רב-שעוני, הגה עם אפשרויות פיקוד רבות על מערכות משנה, ובעיקר קונסולה מרכזית בה שולט גוון מתכתי ועליה מקובצים מערכות שמע-אקלים ומיתוג נלווה. כבר אמרנו שהכל נראה בסדר, אבל לא מעורר השראה? הנה, נגיד זאת שוב.

בכל מקרה, אפשר (וצריך) היה למצוא דרך קלה יותר לנוע בין תפריטי המחשב. אפילו בורר גדול בסגנון ה-I-Drive של ב.מ.וו אינו מסייע כאן, אלא

אפילו מסרבל. ומה עם מרווח? בשפע. כצפוי, זו בפירוש מכונית שמציעה מקום לחמישה נוסעים מבוגרים, ללא כל בעיה. אבזור? כל שתרצו פחות או יותר, כולל סוללת כריות אוויר ואין ספור רמקולים, מושב והגה שמתכווננים היטב, אבל בעיקר מערכת היודעת לשמור על בטחון הנהג הלא זהיר (נגיע אליה בהמשך), אחת שמתריעה על סטיה מהמסלול (בגרסה היפנית בלבד), וכמובן הנעה כפולה חכמה - גם אליה נגיע בהמשך.

טכנולוגיה אהובתי

295 כ"ס ו-36 קג"מ יש למנוע ה-3.5 ליטר V6 של הונדה. אלא שלמרות תזמון משתנה לארבעת השסתומים לצילינדר, הסל"ד בו מגיעים שיאי ההספק והמומנט המרשימים, נמצא גבוה מאד - 6,200 ו-5,000 סל"ד בהתאמה. ערכים גבוהים כמקובל בהונדה, אך יוצאי דופן בקטגוריה. לכך משולבת תיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים (במקום שישה כמקובל), עם אפשרות לתפעול ידני על-ידי הבורר או באמצעות מנופים מאחורי ההגה.

השילוב הזה, שנשמע משכנע למדי על הנייר, מתגלה כפחות מרשים במציאות, לפחות בעת ההשקה. לא כי אין מספיק כוח. 7.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש הם ערכים נאים בהחלט ומצטרפים למנוע משכנע ובעל תגובות מהירות. תיבת ההילוכים הי שמתגלה כעקב אכילס. היא אמנם מצוידת במצב ידני מלא שאינו מאפשר העלאת הילוך ללא פקודת נהג ונעימה לשימוש, אבל היא אינה חלקה מספיק, לא מהירה דיה ומתקשה לשכנע בקטגוריה בה נוכחות מרצדס-ב.מ.וו-אודי, עם תיבות הילוכים מהטובות והמתקדמות שיש לתעשיית הרכב להציע.

בכל מקרה, גאוות הונדה בלג'נד מתמקדת ללא ספק במערכת ההנעה הייחודית והמאד מעניינת. לא נלאה אתכם בפרטים רבים מדי (ונשאיר משהו למבחן מקומי), רק נציין כי ה-SH-AWD (או בתרגום חופשי לעברית: הנעה כפולה עם התנהגות מעולה...) מבטיחה לטפל בנושא אחיזת צמיג בכביש, מהירות היגוי ויציבות, על-ידי העברת יותר כוח לגלגל המתאים. זאת בניגוד למערכות בקרה מקובלות, הבולמות גלגל כדי למנוע החלקה. בין הגלגלים האחוריים עובר הכוח עד 100% לגלגל המתאים, בין הציר הקדמי לאחורי עוברים עד 70% לחלק האוחז. כל זאת בפלטפורמה הכוללת מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים (כמעט שם מסחרי של הונדה), יחד עם מתלה רב-חיבורי מאחור.

ואיך זה עובד? בנסיעה רגילה עד מהירה כמעט ולא ניתן להבחין בשום פעילות מוגברת או מיוחדת מתחת. ואלה דווקא חדשות טובות. למעט צג קטן בתחתית לוח השעונים שמדווח בזמן אמת כמה כוח מקבל כל גלגל, הכל מרגיש רגיל ונינוח. לא שאני מבין מי לעזאזל מביט בצג קטן בזמן פניה או נהיגה בכלל, אבל ניחא. הגימיק עושה את שלו. ביקורת יש דווקא על נוחות הנסיעה, שאינה טובה במיוחד. להונדה הייתה מאז ומתמיד בעיה בשילוב נוחות עם יכולת תוך שימוש במתלי עצמות עצה. והלג'נד לא שונה. הנסיעה נוקשה לעיתים ללא סיבה מיוחדת, מבלי שניתן יהיה לשנות זאת. לא מתאים למכונית יוקרה כזו, בוודאי אם נתחשב בכך שמדובר באספלט אוסטרי עדיף לאין שיעור על זה הישראלי.

ומה על מצבי נהיגה קיצוניים יותר? הונדה מבטיחים כי תת-היגוי אינו קיים כלל, וכי דווקא מעט היגוי יתר נכנס לפעולה במצבים בהם נדרשת מהירות פניה גבוהה במיוחד. זה לא בדיוק המצב. כדי לנטרל את תת ההיגוי שמגיע בכל זאת, יש לנהוג את הלג'נד באופן שדומה יותר למכונית ראלי - לא בדיוק כוונת המשורר, אנחנו משוכנעים. רמת האחיזה אכן גבוהה מאד, ואין ספק כי המערכת המורכבת עושה עבודה מצוינת. אבל עם הגה בינוני בלבד, מתלים נוקשים מדי במרבית המקרים ותגובות שלדה עצלות משהו, הלג'נד מרגישה מפוספסת. היא לא ספורטיבית, ומנגד אינה מציעה נסיעה רכה ומפנקת.

עולם האגדות

הלג'נד של הונדה היא מכונית מאד מרשימה. היא לא רק טובה מקודמתה בכל פרמטר, היא גם מציעה היום את האקסטרה הנדרש מכל חברה במועדון יוקרה - קידמה טכנולוגית שאין-לאחרות. חברו את זה למראה רגוע במיוחד, והייתם יכולים לקבל אלטרנטיבה אידיאלית לרוכש עם יכולת כספית וצניעות חברתית.

אלא שזו אינה אפשרות ריאלית, מכיוון שמדובר בפלח שוק זעיר עד זניח בישראל. אולי זו הסיבה מדוע מתומחרת הלג'נד בחצי מיליון שקל, פלוס-מינוס. המחיר הזה הופך את מכונית הסלון של הונדה ליקרה אפילו מהמובילות הקלאסיות בקטגוריה, כמו סדרה 5 של ב.מ.וו ומרצדס E קלאס - בחירות מקובלות לבעלי ממון. היא יקרה בהרבה ממתחרות צנועות מהדרג השני, כמו וולוו S80 ואודי A6. מדוע שירכשו אותה אם כך?

כנראה שלא לכל האגדות צפוי סוף טוב.

הונדה לג'נד

שם יצרן ודגם הונדה לג'נד
מנוע V6 עם 24 שסתומים
נפח 3,471 סמ"ק
הספק מרבי 295 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט מרבי 36 קג"מ ב-5,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה / אוטומטית, חמישה הילוכים
מרכב 4 דלתות, סדאן
אורך 495.5 ס"מ
רוחב 184.5 ס"מ
גובה 145.5 ס"מ
בסיס גלגלים 280 ס"מ
משקל 1,882 ק"ג
0-100 קמ"ש 7.3 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 8.4 ק"מ לליטר
מחיר 495,000 שקל
אחריות 36 חודשים
דירוג בטיחות לא נבחן

תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 4 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]הונדה לג'נד - מחיר הקידמה***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד