נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]ההיברידית הסקסית של סיטרואן *** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 4 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]ההיברידית הסקסית של סיטרואן ***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]ההיברידית הסקסית של סיטרואן ***
הודעהפורסם: 15 אוקטובר 2006, 21:26 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



תערוכת פאריז תהווה במה לחשיפת מכונית תצוגה נועזת נוספת לבית סיטרואן - C-מטיס, עם מנוע דיזל-חשמלי. את רעיון העיצוב שאבו הצרפתים דווקא ממרצדס

מכונית "ירוקה", כזו ששומרת על הסביבה וחביבה על פעילות גרינפיס וחובבי תפרחת היקינטון, לא חייבת להיות מכוערת או משעממת. זה המסר שתנסה סיטרואן להעביר לבאי תערוכת פאריז (30 בספטמבר - 15 באוקטובר) באמצעות מכונית תצוגה חדשה ומסקרנת.

שמה הוא C-Métisse (בצרפתית מטיס פירושו "בן כלאיים"), והיא סדאן עם ארבע דלתות שממש רוצה להיות מכונית קופה, עם שתי דלתות. וכן, מרצדס CLS עשתה את זה קודם. גם במקרה של הצרפתים התוצאה מרשימה ומיוחדת, עם עיצוב אתלטי שזועק "סיטרואן" מכל כיוון.

ידידותית לסביבה

עם הסי-מטיס מקווים הצרפתים לעורר עניין בטכנולוגיית הכלאיים (היברידית) אותה הם מפתחים בשנים האחרונות. במקרה של המטיס מדובר בשילוב בין מנוע טורבו-דיזל (V6 עם 208 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית), לבין צמד מנועים חשמליים - אחד לכל גלגל אחורי - שמספקים 20 כ"ס ו-40.8 קג"מ כל אחד. בשילוב שלושת המנועים מאיצה הסי-מטיס מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות קצרצרות, ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. וכל זה, מבטיחים בסיטרואן, תוך שהיא צורכת ליטר סולר בלבד בכל 10 ק"מ. כשמצברי המנועים החשמליים (ממוקמים מתחת למושבים) נגמרים, הטעינה מתבצעת אוטומטית על-ידי מנוע הדיזל ובאמצעות אנרגיה הנאגרת בזמן בלימה. מכאן שאין צורך לחבר את המכונית לשקע כמו במכוניות חשמליות מן העבר.

תכונה חיובית נוספת של מערכת הכלאיים היא האפשרות לנסוע במצב חשמלי - שלא מייצר זיהום או רעש כלל - בתוך העיר לטווח מוגבל. לתצרוכת הדלק והביצועים הטובים תורם גם משקל המכונית, 1,400 ק"ג, שנחשב לנמוך יחסית למכונית בגודל דומה והושג באמצעות שימוש במרכב סיבי פחם.

שימוש במנועים חשמליים המניעים את הגלגלים האחוריים, פירושו גם כי מדובר במכונית בעלת הנעה כפולה. אם כי בסיטרואן מצננים במקצת את ההתלהבות, ומסבירים שזו נועדה בעיקר לשיפור האחיזה בתנאים גבוליים, ותישלט במקרים רבים על-ידי מערכת בקרת היציבות.

לא גדולה

למרות הרושם הראשוני מהתמונות שפורסמו, הסי-מטיס איננה מכונית גדולה במיוחד, עם אורך כללי של 474 ס"מ. עם זאת היא רחבה מאד - 200 ס"מ, ויחד עם גובה של 124 ס"מ בלבד נוצר אותו רושם שרירי ומיוחד. בסי-מטיס יכולים לנסוע נהג ושלושה נוסעים, כשמלפנים דלתות בסגנון כנפי שחף (המצאה נוספת של מרצדס, הפעם עם ה-SL משנות ה-50) יקדמו את פניהם. מאחור דלתות מיוחדות שנפתחות למעלה ואחורה מאפשרות כניסה נוחה, טוענים הצרפתים. כל נוסע נהנה גם ממושב נפרד, מערכת בקרת אקלים משלו ולפי סיטרואן - גם ממרחב מחייה נדיב מאד.

כיאה לסיטרואן אמיתית, הסי-מטיס מצוידת בשלל מוזרויות וחידושים. בין היתר ניתן לציין כי התנעת המכונית מתבצעת באמצעות פקדים הממוקמים בתקרה, מרכז ההגה אינו מסתובב (כמו ב-C4) וכולל שלל פקדים, בהם אפשרות להעברת הילוכים ידנית. בנוסף, פסים מוארים מספרים לנהג ולנוסעים איזה מנוע תורם כוח בכל שלב - וזאת לצד מערכת התראה קולית. כן ישנם היגוי ודוושות מתכווננים חשמלית, ותאורת LED חיצונית שנדלקת לפי כיוון ההגה ומהירות הנסיעה.

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 4 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]ההיברידית הסקסית של סיטרואן ***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד