נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]פיז'ו 107 - מידות קטנות וקסם גדול*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 18 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]פיז'ו 107 - מידות קטנות וקסם גדול***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]פיז'ו 107 - מידות קטנות וקסם גדול***
הודעהפורסם: 12 אוקטובר 2006, 23:22 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



המיני של פיז'ו נולדה לאמא יפנית ואבא צרפתי כחלק מניסיון לייצר מכונית זולה בצ'כיה. אלי שאולי יצא לבדוק, וחזר עם חיוך גדול

מכונית של פיז'ו עם הורים יפניים? לפני מעט יותר מעשור, מכונית כמו ה-107 בה נהגתי לפני מספר ימים, הייתה נתפסת כלא פחות מחילול קודש. עם היושב ראש המיליטנטי שלה דאז, ז'אק קלווה, הוביל קונצרן פיז'ו-סיטרואן את המאבק לחסימת היפנים בשוק הבית החשוב.

אלא שבינתיים, אם לא ידעתם, העולם השתנה. הצרפתים הקנאים של פעם משתפים היום בשמחה פעולה עם שני יצרנים יפנים: מיצובישי וטויוטה, השתיים עימן יצרו פרויקט סופר-מעניין: מכונית קטנה וזולה, שתיוצר במפעל חדש וייעודי בצ'כיה. פירות השת"פ נחשפו בז'נבה 2005, בדמות שלוש מכוניות מיני תחת שלושה מותגים שונים - טויוטה, סיטרואן ופיז'ו. ההבדלים? בעיקר במראה.

הפתעות טובות

ה-107 שעמדה לרשותנו במרכז פאריז, נראתה דווקא "מאד פיז'ו". וזה מוצלח. כי כאשר דוחסים את הפנים העכשוויות והאגרסיביות של פיז'ו למכונית זעירה, התוצאה נראית צעצועית, מלאת הומור ומתוקה. יופי. כניסה פנימה מביאה עמה מספר הפתעות נוספות. במקום פשטות וספרטניות מייד-אין-יפן, יש כאן איכות חומרים טובה וגוונים נעימים. מהודרת היא לא, אבל בפטנטים הזולים היא משתמשת בחוכמה. אפילו חלקים פנימיים בצבעי המרכב, בדרך כלל פתרון לא מוצלח, משתלבים כאן יפה.

אהבתי את פקדי האוורור שהופכים בלילה אדמדמים, כמו-גם את המחוונים שקבלו השראה מסמארט. קצת פחות את כיוון המראות הידני, את מתג פתיחת החלון השמאלי בלבד, ובעיקר את העובדה שהקטנה היפנית-צרפתית לא מתלהבת משמש וחום אופייניים לקייצים מודרניים. אין פתחי אוורור גדולים ומתכוונים כמקובל במרכז, אלא רק פתח עילי מקובע ופחות יעיל. חפצים באוורור טבעי? החלונות האחוריים לא נפתחים, אלא רק זזים מעט הצדה. הייתי מוותר גם על השתקפויות הפלסטיק הבלתי אפשריות על השמשה המרכזית. אם קשה אפילו לקרוא את שלטי ההכוונה בחוץ, ברור שיש כאן בעיית תכנון כלשהי.

עם 343 ס"מ אורך ובסיס גלגלים של 234 ס"מ (ארוך יותר מהפנדה), ה-107 היא בפירוש קטנטונת. אבל בזכות ממד גובה נדיב יחסית של 147 ס"מ ומבנה יעיל, המרחב הפנימי מפתיע לטובה מלפנים ומאחור. תא מטען? זעיר עם 130 ליטר ושפת טעינה גבוהה מדי, פועל יוצא של שמשה התפקדת כדלת אחורית מטעמי חסכון.

מיקרונזיה

פתיחת מכסה המנוע מגלה שלושה צילינדרים יפניים זעירים, בנפח כולל של 998 סמ"ק. בשונה מהמקובל, ראש המנוע אינו עוטה שום חיפוי פוטוגני - חיסכון נוסף. אגב, מקור המנוע הוא בדייהטסו, כאן עם 68 כ"ס ו-9.5 קג"מ. הטרטור מזכיר מעט גנרטור, או מכונית קרטינג ארבע פעימות. מעודן הוא בטח לא. אלא שאחרי ההסתגלות לרעש ולמצמד הנקודתי, מתגלה יחידת כוח מפתיעה למדי. עם משקל עצמי של 790 ק"ג, מסוגלת הצ'כית הקטנה לביצועים בהחלט סבירים.

היא מסתדרת היטב במרחבים עירוניים, אבל מסוגלת להסתדר לא רע גם עם התנועה בכביש המהיר - 157 קמ"ש ריאליים וזינוק ל-100 'מ"ש ב-13.7 שניות

בהחלט מספקים כאן. למרות הנפח הקטן, המנוע מסתדר טוב גם בסל"ד בינוני, ואינו דורש טיפוס מעייף לכיוון הקו האדום. זה טוב, כי שם הוא רועש במיוחד. המנעות מהאזורים האלה מניבה גם דיווידנד בתחנת הדלק - 15-17 ק"מ לליטר בתנאים מאומצים - לא רע בכלל.

גם בסעיף ההתנהגות מפתיעה הפיז'ו הקטנה, ומייצרת תחושה מרנינה של שמחת חיים נדירה. למרות בסיס גלגלים קצר ומרכב גבוה, היא אינה מרגישה עצבנית אלא דווקא "מחוברת" במפתיע, ישירה למדי. מבחינה זו לפחות, התחושה טובה מזו שבפיאט פנדה המתחרה. ברגעים מסוימים מצליח אפילו ההגה לשדר משהו, למרות שבדרך כלל הוא למטה מבינוני. ההיגוי החשמלי קל מדי רוב הזמן, וסובל מחופש גדול במרכז.

נוחות? התשלום על ריסון תנודות מרכב טוב יחסית, למרות הממדים שאינם מעודדים זאת, הוא בנוחות נסיעה רחוקה מלשכנע. בתנועה עירונית זה ממש לא זה, מחוץ לעיר המצב משתפר. מצד שני, המהירות הגבוהה יותר מביאה עמה רעשי רוח וכביש מיותרים.

יש קסם

מפגש ראשון עם ה-107 מגלה מכונית יפה, טובה ובעלת יכולת מפתיעה. כזו שמרגישה קטנה-זולה, אך גם עליזה-נמרצת. ולמרות שאינה מחליפה אמיתית ל-106 האגדית (את זה עושה ה-1007), יש בה משהו קרוב יותר באופי למכונית "ההיא". יש לה אופי צעיר ושמח מפיאט פנדה, המתחרה היחידה שמגיעה ארצה, ואיכות עדיפה.

אבל, האם היא באמת יכולה להשתלב בנוף מוטורי מקומי? זו שאלה בפירוש לא פשוטה. כי למרות התאמה לכאורה לתנועה העירונית אצלנו, עליה להתגבר קודם כל על דעות קדומות מקומיות, כמו למשל חוסר חיבה למידות קטנות, למנועים זעירים ולתיבות ידניות (למרות התיבה הרובוטית).

בעצם, תביטו בפיאט פנדה ותבינו כי השוק המקומי עדיין מפנה עורף לננסיות, מה שמונע גם השגת מחיר אטרקטיבי מהיצרן. ושוב חבל. היינו שמחים לראות את הננסיות האלה בארץ.

פיז'ו 107

שם יצרן ודגם פיז'ו 107
מנוע 3 צילינדרים, 12 שסתומים
נפח 998 סמ"ק
הספק מרבי 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 9.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב 5 דלתות, האצ'בק
אורך 343 ס"מ
רוחב 163 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים 234 ס"מ
משקל 800 ק"ג
0-100 קמ"ש 14 שניות
מהירות מרבית 157 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.7 ק"מ לליטר
מחיר לא בישראל
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 2/4/4 לפי EuroNCAP

תמונה
תמונהתמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 18 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]פיז'ו 107 - מידות קטנות וקסם גדול***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד