נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

איך לבחור אוטו חדש? F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

איך לבחור אוטו חדש?

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: איך לבחור אוטו חדש?
הודעהפורסם: 18 ספטמבר 2006, 10:58 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



טרי מהניילון: איך לבחור רכב חדש

האם יש הבדל בין הרכב שאתם רוצים לזה שאתם צריכים? למה צריך להיזהר מעיקרון העדר וכל מה שחשוב לדעת לפני
מאת: רוני אהרנוביץ, נטקאר 09:56 29.03.2006 .

כשמתלבטים איזו מכונית לרכוש, לא משנה אם חדשה או משומשת – לפני שאתם מתחילים להציק לסביבה עם שאלות קש (איזו מכונית הולכת היום הכי חזק בשוק) או להתקשקש בפורומים של המבינים (מי הכי אמינה ומי תשמור יותר טוב על ערכה), כדאי שתשבו קצת עם עצמכם או עם המשפחה ותכינו רשימת קניות הדוקה. השאלה הראשונה שבוודאי תעלה היא כמה כסף עומד לרשותכם. אך למעשה אין טעות גדולה מזו, ועניין הכסף צריך לעלות רק בשלב השלישי - דווקא בגלל שאתם רוצים שהקניה שלכם תהיה תבונית מבחינה צרכנית.

בתור התחלה, עדיף שתגדירו לעצמכם במדוייק איזה סוג של מכונית אתם רוצים, אחר-כך תשוו אותה לסוג המכונית שאתם צריכים, ורק בשלב השלישי תכניסו את נושא המחיר.

מה אני רוצה?
בחירת הקבוצה היא נקודת המוצא שלכם במסע הארוך אך המענג הזה.
הסיווג ההכרחי הראשון מורכב מ-2 מצרכי יסוד: גודל ושימוש (הכוונה לגודל גוף המכונית, ולא לנפח המנוע). אפשר לחלק את כל המכוניות ל-13 קבוצות ראשיות:

סיווג לפי גודל:
קטנות (פיאט פונטו, יונדאי גטס וכו').
קומפקטיות (פולקסווגן גולף, מאזדה 3).
משפחתיות (פורד פוקוס, טויוטה קורולה)
מנהלים (מאזדה 6, הונדה אקורד), המכונות גם משפחתיות-גדולות.
סאלון (וולוו S80, אודי A6).
פאר (מרצדס S, ב.מ.וו 7).

סיווג לפי שימוש:
סטיישן (יכול להיות ב-4 גדלים שונים, החל בקטן וכלה בסאלון).
מיניוואן (עם 7 או 5+2 מושבים).
מיקרוואן (עם 5 או 5+2 מושבים).
קבריולה (עם גג נפתח, לא לבלבל עם מכונית ספורט).
ספורטיבית (בשלל גדלים ותצורות).
שטח (עם יכולת תנועה אמיתית בשטח קשה).
כבישטח (עם יכולת תנועה בשלג, אבל עם לוק של שטח).

מבולבלים? יופי. בשביל זה כדאי להתחיל את תהליך ההתלבטות דווקא כאן, כדי לעשות סדר בבלגן.

מה אני צריך?
יודעים כבר מה אתם רוצים? השלב הבא אינו הכרחי, אבל מאוד מומלץ: מה אתם צריכים. לרוב אתם משלמים יותר עבור גודל ו/או יכולת שלא תמיד אתם ממש זקוקים להם. מה הטעם במכונית משפחתית אם אינכם חייבים מושב אחורי מרווח ותא מטען גדול? למה להיות שפוט אופנה ולמצוא את עצמכם משונעים ברכב שטח מגודל, יקר ומסורבל שאינכם מנצלים את כישוריו אך נענשים ממוגבלויותיו? במילים אחרות, אין סיבה להוציא יותר עבור פחות.

עכשיו כן מדברים על כסף
זה השלב בו אתם יודעים אם פניכם לאולם התצוגה או למדור המשומשות בעיתון. אם למשל, אתם מאמינים שילדים זה שמחה ואתם חייבים - אבל ממש חייבים – מיניוואן 7 מקומות, ולרשותכם 150 אלף שקל גג, אין לכם ברירה אלא לפנות לעיתונים, כי פשוט אין מיניוואן חדש במחיר הזה. ואם אתם זוג צעיר, ויש לכם רק 80 אלף שקל, אתם יכולים בהחלט להחליף את חלום המכונית המשפחתית בקטנה חדשה – שגם מתאימה לכם יותר וגם עולה פחות.

שלב התקציב ממשיך לפרטים הקטנים: יצרן, גירסה, אבזור. כפי שכל מכונית היא פשרה, כל רכישת מכונית כוללת ויתור על משהו. גם מי שתקציבו אינו מוגבל נאלץ לערוך סדר עדיפויות.

העדר בהחלט יכול לטעות
עכשיו, כשרשימת המועמדות קצרה, אפשר להתחיל להתעניין איזו מהמכוניות שברשימה שלכם מוצלחת יותר, והכוונה היא למוצלחת מבחינת סדר העדיפויות הפרטי שלכם. אל תושפעו מפופולאריות עכשווית של דגם מסויים: השוק בהחלט יכול לטעות - וזה קורה לו פעמיים בשבוע.

בישראל, לקנות אוטו שונה מ"מה שהולך היום הכי חזק בשוק", זה יותר מאשר לצאת פראייר, זה הדבר הכי קרוב להצהרה על נכונות להיקבר מחוץ לגדר.
- אנחנו מוכרים הכי הרבה מכוניות! מכריז יבואן פלוני במודעות שלו.
- שטויות! המכונית שלנו מס' 1 במכירות, מגיב המתחרה.
- 120,000 ישראלים לא טועים (...), נותן השלישי את הקונטרה שלו.
מה הם מנסים לומר לכם בפרסומות הללו? שדגם מסויים, שהם מציעים, מתאים יותר לצרכים האינדיווידואליים שלכם? שפופולאריות היא מדד בדוק ותקף לאיכות? שהשכן שלכם מבין יותר ממכם, ואם הוא קנה - סימן שזה טוב גם עבורכם?

לא, המסר שלהם הוא במישור אחר לגמרי - כת המאמינים שלנו הכי גדולה, בואו הצטרפו אליה! ומאחר שהדת היהודית סולדת מפעילות מסיונרית, אפשר לתת לזה ניסוח מחודד יותר: מה, אתם לא רוצים להיות שייכים לעדר?

ביקור באולם התצוגה של משפחתית פופולארית יכול ללמד הרבה על הפסיכולוגיה החברתית של העדר. קליינטים מתלבטים בקול בחברת אנשים אותם לא פגשו מעולם. מה שהם מחפשים אינו מקור מידע מוסמך: הם מחפשים חיזוקים. אחרי הכל, הם לא היו מגיעים למקום אם לא היו שומעים שזה היום הקונצנזוס. המצטופפים באולם התצוגה משדרים אותות מצוקה, שמזכירים מפגש היכרות של קבוצת תמיכה.

לא רק שההעדר יכול לטעות, השיקולים שלכם עלולים להיות שונים לגמרי מאלה של ציי רכב גדולים, היוצרים את נתוני המכירות העיקריים: הם רוכשים מכוניות בתנאים שונים ולצרכים אחרים. ולא פחות חשוב - פופולאריות נוכחית לא בהכרח תשפיע על סחירות הרכב שלכם בעתיד (ולא אחת קורה שהיא אפילו משפיעה לרעה).

הפרטים הלא קטנים
ידנית או אוטומטית?
מה עדיף, גיר ידני או אוטומטי? הגיר האוטומטי מייקר, פוגע בביצועי המכונית, נותן לכם פחות שליטה, גוזל דלק, פחות עמיד ויקר יותר לתיקון. מצד שני, הרגלי הנהיגה שלכם עשויים להצדיק בהחלט את המחיר הנוסף הזה. כמו כן ישנן מכוניות שמטבען אינן מהנות לנהיגה, ולמעט השיקול הכלכלי אין שום סיבה לרכוש אותן בגירסה הידנית. ואל תקשיבו לעצות אחיתופל, כמו "אי אפשר להיפטר ממכונית עם גיר ידני".

אלף-שש-מאות
פעם היה נפח המנוע קובע את מחיר המכונית, בגלל הבדלי המיסוי. היום אין משמעות כלכלית משמעותית לנפח המנוע, ואין שום סיבה שתחליטו מראש דווקא על מנוע 1600, כפי שרבים עדיין עושים – אם מתוך הרגל ואם מחוסר ידע. נפח המנוע חשוב פחות מהספקו, המבוטא בכוחות-סוס. אם ביצועים חשובים לכם, נתון היחס של משקל/הספק (ק"ג/כ"ס) הוא בסיס טוב להשוואה. אפשר להשתמש גם בנתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש כמדד לביצועיה של מכונית.

לא כל הנוצץ
צבע מטאלי הוא יפה. כל השאר - רק חסרונות. הוא יקר יותר בדרך כלל, נשרט בקלות וקשה להתאים גוונים בתיקון. לאחר שנפגעת עם הזמן שכבת הלכה השקופה שמגינה עליו, הוא הופך למצ'וקמק משהו, וסובל מבהירות ההולכות ומתפשטות על משטחיו העליונים של הרכב. בצבע רגיל ניתן לבצע פוליש ולהחיותו - הצבע המטאלי אבוד.

פנס בלימה שלישי
את השלב הזה סוגר סעיף אבזור המכונית, והוא רלוונטי לשני נושאים: נוחות ובטיחות.

יבואנים לא מעטים נוהגים להקפיד על כך שמפרט האבזור יהיה ארוך כאורך הגלות. הישראלי הרי אוהב יותר – לא חשוב מה, העיקר שיהיה יותר – אז למה לא לתת לו את ההרגשה שהוא מקבל את זה? לוקחים רכב משפחתי אפרפר ולא מי יודע מה שופע פינוקים, ומעתירים עליו מכל טוב ארץ השמש העולה. איך? בעזרת פרוספקט יצירתי.

העקרון פשוט: לא מספיק שלאוטו יש ארבעה גלגלים, עדיף שזה יודגש גם בפרוספקט. דוגמה: החוק הישראלי דורש שכל מכונית חדשה תגיע, בילט אין, עם פנס ערפל אחורי. המשמעות: אין מכוניות בישראל ללא פנס אחורי. שתי העובדות הללו לא מפריעות למאזדה, למשל, לאזכר (פעמיים!) את הפנס הזה בקטלוג האחרון שלה.

פנס הערפל האחורי אינו לבד. רשימת האבזור באותה לאנטיס כללה גם פריטים נוספים הנדרשים בחוק: פנס בלימה שלישי, צופר, מפשיר אדים בשמשה האחורית, מראה פנימית בעלת מצב יום/לילה, מאפרה, נועלי בטחון להגנת ילדים בדלתות האחוריות, עמוד הגה טלסקופי (קורס) סופג אנרגיה. אין ספק, מאזדה עמדה בתקן הישראלי.

שאלות שתשאלו (אבל לא שוות כלום)
- האם תהיה אמינה?
- האם יהיה לה שוק?
- האם היא בטוחה?

תנאי אחריות טובים עדיפים על שמועות ש"האוטו אמין". אמינות היא, בדרך-כלל, נושא לניחוש וכך גם שמירת הערך של מכונית. מכונית המבוקשת היום בשוק המשומשות יכולה להעלות אבק בעוד שלוש שנים, ולכך ישנן דוגמאות לא מעטות.

גם נושא הבטיחות מורכב הרבה יותר מגודל המכונית, "עובי הפח" או ציודה בכריות אוויר. ניסוי ריסוק בודק מרכיבים בודדים בסך-הכל המכונה "בטיחות" – וישנו יותר מסוג אחד של ניסוי. אל תיתנו לאף איש מכירות למכור לכם לוקשים בנושא.

האם כדאי לרכוש דגם אשר יוחלף בקרוב?
ניתן לבחון החלפת דגם משני היבטים שונים בתכלית - מהותי וכלכלי.

במרבית המקרים יש יתרון ממשי להמתנה לדגם החדש. גם אם מדובר בשינוי קל או שדרוג, מה שמכונה "מתיחת פנים", היצרן נוהג לנצל את ההזדמנות לשיפור משמעותי של מערכות שונות במכונית, ולא רק לשינוי קוסמטי.

שימו-לב: כמעט כל היבואנים מנצלים מתיחת פנים (קוסמטית או מהותית) כדי להצמיד למכונית את התואר "החדשה", כאילו מדובר בדגם חדש לגמרי. היוועצו במומחים או השוו את נתון בסיס הגלגלים (המכונה גם מרחק סרנים): אם יש שוני – זה דגם חדש; אם לא – קרוב לוודאי שהוא מחודש בלבד.

למעט מקרים יוצאים מן הכלל, השקה קרובה של דגם חדש לחלוטין, המחליף דגם קיים, היא סיבה טובה לדחות את רכישת הדגם היוצא ולהמתין לדור הבא. דגם חדש אמור להיות בטוח יותר, משוכלל יותר – ובדרך-כלל לא יקר יותר (למרות הרמיזות הבוטות באולם התצוגה). אגב, אם קניתם מכונית חדשה, והסוכן לא סיפר לכם שהיא כבר הוחלפה בחו"ל בדגם חדש, או שתוחלף תוך זמן קצר – יש לכם עילה משפטית לבטל את הקניה.

בדרך-כלל מציעים היבואנים "מתנות" לקונים לקראת החלפת מודל או חיסול המלאי. היות שאין מתנות חינם, כדאי לחשב את ערך ההנחה, והאם מבחינה כלכלית כדאי לקנות את האוטו "הישן" או להעדיף את "החדש". עקרונית, אם מדובר במכונית זהה והפער לא עולה על 5-7 אחוז לפחות, כדאי לקנות את החדש.

האותיות הקטנות
את תעודת האחריות מומלץ לקרוא לפני הזמנת המכונית. יש יבואנים המעניקים אחריות "מפגוש לפגוש" ללא חוכמות, ואפילו אם נשרפת נורה הם יחליפו ללא תשלום. ישנם יבואנים המגבילים את האחריות ולא כוללים בתוכה "חלקים מתבלים", כגון מצמד, בלמים, חגורות גומי, נורות וכו'.
כל היצרנים מחייבים את היבואנים בבקרה מלאה על הרכב בתקופת האחריות וחובה זו עוברת לצרכן. חובה לטפל במוסך מורשה על-ידי היבואן ועל פי תוכנית הטיפולים שנקבעה באדיקות.
אחריות לטווח ארוך היא בעייתית לבעל הרכב. מצד אחד, היא מחייבת אותו למשטר טיפולים יקר במוסך המורשה. מצד שני, כמות החלפים שלא מכוסים הולכת וגדלה בהדרגה.

טופס הזמנת רכב חדש הוא חוזה לכל דבר ומוגדר חוקית כחוזה אחיד. נושא טפסי ההזמנה לרכב טופל על-ידי רשויות צרכניות ומשפטיות, ולצרכן לא אמורה להיות כל בעיה לחתום עליו בלב שקט.
שינויים בחוזה אחיד לא יוכנסו ברוב המקרים, אלא אם כן מבטיח לכם המוכר בעל-פה הבטחות, נסים ונפלאות. דרשו בכתב כל הבטחה כזאת וודאו שתירשם בחוזה כלשונה.

דגשים אחרונים
אין מכונית שמציעה הכל. תנו משקל לסדר העדיפויות הפרטי שלכם: מרחב פנימי, נוחות נסיעה, ביצועים, בטיחות, איכות ייצור, אופי ספורטיבי, אבזור. שימו דגש על סדר העדיפויות האישי שלכם וצאו לערוך נסיעת מבחן במכוניות המועמדות: לעולם אל תסכימו לרכוש מכונית חדשה לפני שנהגתם בה.

זיכרו כי בסופו של דבר מכונית אינה מנייה, ואסור שהשיקול הכלכלי יהיה השיקול היחיד שלכם כשאתם בוחרים אחת. סך הכול, אתם עומדים לבלות שעות וימים במכונית החדשה שלכם, אז אל תמצאו את עצמכם רוכשים מכונית שאינכם אוהב את העיצוב שלה, אינכם מרגישים בה נוח או לא נהנים לנהוג בה.

קישור לקטלוג הרכב של נטקאר

תהנו

מאור סבג :cool:

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

איך לבחור אוטו חדש?


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד