נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]מבחן דרכים: ניסאן נוט*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 15 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]מבחן דרכים: ניסאן נוט***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]מבחן דרכים: ניסאן נוט***
הודעהפורסם: 08 אוגוסט 2006, 16:05 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



ניסאן מנסה לעשות קאמבק אל טבלת המכירות עם `סופר-מיני` צעירה ומגודלת העונה לשם `נוט`. האם היא מסוגלת להתחרות גם במשפחתיות? יצאנו לבחון


אל הנהיגה בנוט החדשה של ניסאן הגענו עם המון ציפייה ותקוות; עוד כשראינו אותה בתמונות ובתערוכות השונות לפני שהגיעה לישראל התפתחה בנו איזושהי חיבה אל היפנית-צרפתית הקטנה-גדולה הזו. למותג היפני, שנדמה לעתים כאילו נעלם לגמרי מתודעת הישראלים, לא הייתה עד עכשיו נציגה מקומית בקטגוריית ה`סופר-מיני` הפופולרית. האמת, גם בקטגוריית המשפחתיות איבדה ניסאן מזוהרה עם האלמרה הגוססת.

ניסאן מנסה לעשות `קאמבק` עם כמה דגמים חדשים, וה`נוט` הוא אחד מהם; הניסיון של היבואן לשווק את הנוט כמחליפת האלמרה נראה פתטי למדי, שכן היא בעצם אחות תאומה של הרנו `מודוס` – מיקרוואן על בסיס הקליאו עם בסיס גלגלים מוארך של 260 ס"מ. גם אם אורכה הכללי חוצה את קו הארבעה מטרים, זה לא אומר שהנוט יכולה לקפוץ כיתה. עם זאת, בעולם שהמכוניות גדלות בו מדור לדור, הגבולות מיטשטשים, ועמם גם הגדרות הקבוצות.

עיצוב חיצוני ופנימי

הניסאן החדשה קיבלה לא רק שם משונה אלא גם עיצוב חיצוני חריג מאוד שמזכיר בקווים הכלליים את זה של ההונדה ג`אז - רק גדול יותר. מבנה שכזה, גם אם אינו נראה הכי טוב, מצליח להקנות למכוניות קטנות בבסיסן תאי נוסעים מרווחים מאוד, אך נגיע לזה בהמשך הדברים. האלמנט השני קשור (איך לא) ליחידות התאורה הקדמיות. אל הגודל כבר התרגלנו ממכוניות קודמות שהתחילו את האופנה הזו, אבל אנחנו עדיין מנסים לעכל או לפחות לעמוד על טיבן של שתי הבועות הנוספות שצמחו עליהם. עניין של טעם. הפריט השלישי הוא כמובן פנסי ה`בומרנג` האחוריים המטפסים מהקורות האחוריות אל הגג. שוב, יפה או לא, זו החלטה שלכם.

תא הנוסעים

אין לנו כלל ספק כי מי שתכנן את תא הנוסעים של הנוט השקיע בו מחשבה רבה. אמנם הוא אינו חף מביקורת, אך ניכר כי הנוט בכלל ותא הנוסעים שלה בפרט מכוונים, רעיונית לפחות, בדיוק עבור הורים שמחפשים מכונית גדולה מספיק שתוכל לבלוע אותם, את ילדיהם ואת כל הציוד הנלווה אליהם. היצרן יודע לספר לנו כי הנוט תוכננה במיוחד על פי הדרישות של חבר מצוות המהנדסים ושל משפחתו הקטנה, אולם לנו נראה כי מכונית זו לא תוכננה על ידי אדם שיש לו ילדים, אלא על ידי אחד שקרא באיזשהו ספר או מגזין הורים על הדברים שילדים צריכים. המושב האחורי, שהזאטוטים צפויים לשהות בו, אינו מציע גימיקים חדשניים כלשהם; ההברקות היחידות שמצאנו מסתכמות במגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, בשקע 12 וולט וזהו. אמנם המושב הזה מציע מרחב מצוין לרגליים ואפשר אפילו להסיט את המושב לאחור (על חשבון נפח תא המטען כמובן), אך רוחבו אינו גדול דיו, וספק אם יהיה אפשר לאכלס בו שני מושבי תינוקות והורה אחד. תא המטען מציע נפח מספק שאינו שונה במצבו הרגיל מהמקובל בקבוצות הסופר-מיני; 280 הליטרים שלו יכולים לצמוח לכדי 437 כאשר מפרקים את זוג המדפים בתא ומזיזים את המושב האחורי קדימה.

גם באגף ההורים לא הצלחנו למצוא צידוק להצהרות היצרן על שימושיות יוצאת דופן; אמנם תא הכפפות מציע נפח מכובד והוא מסוגל גם להיעזר בקירור המזגן לטובת המשקאות שלכם, אך כמות התאים ונפחם עדיין אינם בני תחרות לאלו המצויים במשפחתיות דוגמת ה- 307 והסניק. כאשר ממשיכים לסקור את תא הנוסעים מגלים כי איכות החומרים ואיכות ההרכבה אינן גבוהות - אפילו בגרסה האולטרה-מאובזרת שהגיעה אלינו למבחן (ולא תימכר בישראל). רוב החומרים קשים ולא הכי נעימים למגע. אופי הנחתם זה לצד זה אינו משביע רצון משום שבמוקדים רבים מצאנו מרווחים גדולים מדי בין חלקי הפלסטיק השונים.

עם זאת, הסעיף הבעייתי בנוט הוא נוחות המושבים הקדמיים; כבר ברגעים הראשונים שמניחים עליהם את הישבן מרגישים חוסר נוחות מכיוון המשענת, וכל ניסיון למצוא תנוחת נהיגה ראויה עלה בתוהו. גלגל ההגה אינו מתכוונן לעומק ויוצר בעייתיות מסוימת: או שהוא רחוק מדי או שכאשר מתקרבים ברך ימין פוגשת את תחתית הדשבורד.

מנועים וביצועים

יחידת הכוח של הנוט - 1.6 ליטר עם תיבה אוטומטית – מתאימה היטב לנוסחה הישראלית. המנוע מפיק 110 סוסים ומעניק לנוט ביצועים סבירים בלבד: מעט פחות מ- 12 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 174 קמ"ש. העניין הוא שאופי פעולתו אינו נעים לאוזן; קולו נשמע היטב בתא הנוסעים בכל טווח הסל"ד, וכאשר ממריצים אותו גבוה מ- 4,000 סיבובים הוא נעשה רועש ומחוספס מדי. למנוע זה שודכה כאמור תיבה אוטומטית עם ארבעה יחסי ההעברה ארוכים למדי. תיבה זו אינה מציעה את התחכום ואת ההתחכמות של התיבות מבית רנו השותפה, ובעצם אפילו אינה מציעה אפשרות לתפעול ידני.

נוחות והתנהגות

הנוט של ניסאן מתקשה להתמודד עם כבישי הארץ בכל הקשור לנוחות נסיעה. המתלים שכוילו על הצד הנוקשה של הסקאלה קולעים אולי לטעמם של האירופים, אולם בכבישי ארצנו גם הקלות שבמהמורות והקטנים שבקמטי האספלט מורגשים בנסיעה. הבונוס של המתלים הוא שהנוט אינה ממהרת להשליך את גופה בכבדות תחת עומסי הפניות, אם כי חשוב לזכור שלא מדובר כאן במכונית בעלת יומרות ספורטיביות כלשהן. קשיחותם של המתלים מתחברת היטב גם לאחיזה של הצמיגים באספלט, ולפיכך הנוט מרגישה בטוחה מאוד גם בתנאי נהיגה תובעניים וצפופים. אגב, על תחושות או תקשורת בהגה מיותר להרחיב כי הן אינן קיימות. תגבורו החשמלי של ההגה מקל את התמרון העירוני, ולבנות הקהל היפה שאמורות לנהוג במכונית - זו ברכה של ממש. בשימוש רגיל הבלמים תפקדו היטב, אך במורדות ארוכים הם מגלים סימני דעיכה מוקדם מהצפוי.

סיכום

בסיכומו של יום, כאשר נתבקשנו לסכם את נושא הנוט יכולנו לומר כי למרות מידותיה, יחידת הכוח והחשיבה שמאחורי תכנונה - היא אינה יכולה להיות חלופה ראויה למשפחתית ממוצעת – אף שהיבואן המקומי מנסה להציג אותה ככזו. גרסת המבחן שהגיעה אלינו מצוידת בשלל צעצועים ופינוקים כמו מושבי עור ומערכת קול משוכללת, אולם הגרסה הזו לא תימכר בישראל משום שמחירה חוצה את קו ה- 150 אלף שקל עושה אותה בלתי הגיונית בעליל. הנוט כן מוצעת למכירה בשתי גרסאות אבזור; הבסיסית נמכרת תמורת 120 אלף שקל (זוג חלונות חשמל, שתי כריות אוויר, מזגן מכני) ותפנה בעיקר לציי הרכב; והמאובזרת יותר - במחיר של 130 אלף שקל (עם תוספת של זוג חלונות חשמל מאחור, זוג כריות אוויר נוספות, תפעול מההגה למערכת השמע ובקרת אקלים). התמחור הזה נובע אולי מהרצון לשייך את הנוט לקבוצת המשפחתיות, אבל היא לא שייכת לשם; מידותיה הצנועות ודלילות תא הנוסעים שלה משייכים אותה לקטגוריה נמוכה יותר – ושם מחירה חורג מגבולות הכדאיות ביחס למתחרות.



מפרט טכני: ניסאן נוט

מנוע: 1,598סמ"ק, 16 שס`
הספק: 110 כ"ס ב- 6,000 סל"ד
מומנט: 15.5 קג"מ ב- 4,400 סל"ד
תיבת הילוכים: אוט`, 5 היל`
תאוצה 0-100 קמ"ש: 11.7 שניות
מהירות מרבית: 174 קמ"ש
מחיר: 120 אלף שקלים (גרסת בסיס)


תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 15 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]מבחן דרכים: ניסאן נוט***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד