נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]במה ינהגו הח"כים שלנו*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 17 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]במה ינהגו הח"כים שלנו***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]במה ינהגו הח"כים שלנו***
הודעהפורסם: 08 אוגוסט 2006, 15:51 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



מזל טוב ל-120 חברי הכנסת הנבחרים של מדינת ישראל, שבקרוב יקבלו מכונית חדשה ונוצצת מ"ניו קופל", חברת הליסינג שזכתה במכרז. בני ברק סוקר את הפרטים הקטנים, מסביר את הנעשה מאחורי הקלעים. לא תמיד זה נעים לשמוע, אבל כדאי לדעת איך דברים מתבצעים כאן



חברת הליסינג ניו קופל זכתה שוב במכרז לאספקת מכוניות לחברי הכנסת ולעובדי המשכן האחרים. מדובר בכ-130 כלי רכב שישרתו את הנבחרים בשנים הקרובות, אם כי הכנסת שומרת לעצמה את האפשרות להגדיל את המכרז ב-100 מכוניות נוספות, כמו-גם להאריך את התקשרות שלוש השנים עם ניו קופל, לתקופה נוספת בת שלוש שנים. דובר הכנסת אמר כי שיטת הליסינג הזו הוכיחה עצמה וחוסכת לכנסת מדי שנה 1.1 מיליון שקל, בהוצאות רכב בלבד.



לא העסקה הכי טובה


כדי להבהיר, למרות מספר המכוניות הגדול יחסית, לא נחשבת העסקה הזו של ניו קופל כאחת הטובות בשוק, אבל היא בוודאי אחת היוקרתיות שיש. אחת הסיבות העיקריות לכך, היא שחברי הכנסת משתמשים ברכבם פי כמה מאזרח רגיל, בהם אחדים שמגיעים ל-60 אלף ק"מ בשנה, ולעיתים אף 80 אלף. הממוצע המדווח על-ידי הכנסת עומד על 55 אלף ק"מ בשנה. בכל מקרה, מדובר בפי 3.5 לערך מהממוצע ה"אזרחי" עליו מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.



יתר על כן. בעוד שבעסקות ליסינג עם חברות במגזר האזרחי יש בדרך כלל הגבלה על מספר הקילומטרים שמותר לנהג לעשות (בין 20-25 אלף ק"מ בשנה),


במכרז הח"כים אין כלל מגבלה. מה שהופך את המכוניות המסיימות את השרות ל"סחוטות" - כאלה שקשה למדי למכור בשוק המשומשות במחיר סביר. אגב, זה לא הכל. במקרה של תאונה, לא נדרשים הח"כים להשתתפות עצמית בנזק. זאת בניגוד למגזר האזרחי. אכן, אם חיפשתם שוויון בין האזרח הקטן לח"כ, כאן לא תמצאו אותו. נבחרי העם פוטרים עצמם מהצורך לשאת באחריות לעניינים פשוטים כמו גרימת תאונה או נזק.



ואם אתם זקוקים למידע נוסף על ההבדל בינינו לח"כים, הרי שתנאי המכרז קובעים מפורשות כי "משתמשי כלי הרכב של הכנסת יסווגו כלקוחות מהסוג המועדף ביותר אצל הספק, ויזכו לקדימות מרבית בטיפול בפניותיהם באופן שיבטיח את השירות היעיל והמהיר ביותר...". בפעם הבאה שהמוקד יענה כי הוא עמוס בעבודה, תוכלו לנחש מדוע...



מצד שני, כנראה שלא חברי הכנסת, ולא מחברי המכרז האמור, מתייחסים לבטיחות בכובד ראש. עובדה, בתנאי המכרז ניתן היה להסתפק באבזור בטיחות של שתי כריות אויר בלבד, ולא נדרשת בקרת יציבות או אחיזה. למה לא נכללים פרטים כה חשובים ומקובלים כיום במכרז? התשובה שלכם טובה כנראה כמו שלנו. רגע, תשמחו ודאי לדעת שאנטנה חשמלית חייבת להיות בכל כלי הרכב המשתתפים במכרז. ולא, אנחנו לא מתבדחים.



למרות כל האמור, ובעיקר עקב היוקרה, מרבית החברות הגדולות מנסות להתמודד. במכרז האחרון השתתפו ארבע חברות הגדולות בענף - אוויס (או בשמה הרשמי "דן רנט א-קאר"), הרץ (או בשמה הרשמי "קשר ליס") אלדן (שהחליטה לפרוש לאחר שהתוודעה לפרטים) וניו קופל, שכאמור זכתה. אגב, בשנת 2000 החלו מכרזי הרכב לכנסת, ואז זכתה ניו קופל. מאז הוארך ההסכם עמה בהתאם לתנאי המכרז פעמיים נוספות, עד המכרז הזה בו זכתה פעם נוספת.


ללא משוא פנים?



בקרב חברות ליסינג אחרות היו מי שטענו נגד תנאי המכרז שפרסמה הכנסת, לדעתם מכיוון שזה היה "תפור" למידותיהן של שתיים-שלוש חברות גדולות. זאת מכיוון שהחברות המשתתפות נדרשו להוכיח ניסיון של ניהול לפחות שלושה ציי רכב בהיקף של 500 כלי רכב לפחות, כשלכל אחד מהלקוחות סופקו שירותים של שלוש שנים רצופות לפחות. זאת, למרות שמדובר במכרז בהיקף של כ-130מכוניות בלבד.



וזה לא הכל. המכרז קבע - וזה כבר ממש מריח רע - כי למציע שיוכיח כי הוא מחכיר בשיטת ליסינג תפעולי יותר כלי רכב מהאחרים, יהיה יתרון של 5%. האם לא ברור היה לעורכי המכרז מי החברה הגדולה בשוק? המכרז גם קובע שהמציע נדרש להפעיל במשך שלוש השנים האחרונות ברציפות - בעצמו או באמצעות קבלן משנה מטעמו - שרותי גרירה בפריסה ארצית. האם לא ברור למי מהחברות היו שירותי גרירה?


יתרון נוסף שיכולות היו החברות לייצר, נוגע בסעיף "עדיפות למציע שהוא בשליטת אישה". לשם כך צריך היה לצרף אישור ותצהיר כי אישה עומדת בראש אחת החברות. אף חברה לא ניצלה את היתרון הזה.


ובמה הם ינהגו?


המכוניות שיוצעו לחברי הכנסת במכרז הזה, יהיו מקבוצת מחיר נמוכה יחסית - קבוצת שווי שימוש 4, עם מנועי 2.0 ליטר. אחת מארבע המכוניות הבאות ניתנות לבחירה על-ידי החכ"ים: מאזדה 6, מאזדה 5, פורד מונדיאו (כולן מיובאות על-ידי דלק מוטורס) ופלקסווגן ג'טה המיובאת ארצה על-ידי צ'מפיון מוטורס. מאזדה 6 ופורד מונדיאו שייכות לקטגוריה שנקראה פעם מכוניות מנהלים (וכיום: משפחתיות גדולות), המאזדה 5 היא למעשה מיניוואן קומפקטי ואילו פולקסווגן ג'טה היא לא אחרת מאשר גולף קומפקטית עם תא מטען נפרד. וכן, היא מגיעה מגרמניה, מדינה "אסורה מוטורית" עד עתה על חברי הכנסת.



בתנאי המכרז נדרשו החברות המשתתפות להתחייב לעמוד בסעיפים הבאים:



79 מכוניות משפחתיות גדולות המוגדרות במכרז כ"רכב מנהלים צמוד" - קבוצת רישוי 4 שמחירן נע בין 141-160 אלף שקל.



29 מכוניות משפחתיות קטנות המוגדרות כ"רכב פרטי צמוד" - מקבוצת רישוי 2 שמחירן נע בין 91 ל-120.5 אלף שקל.
8 מכוניות המוגדרות כ"מיניוואן קומפקטי" (לשבעה נוסעים) - קבוצת רישוי 4.
שני מיניוואנים גדולים (לשבעה נוסעים) - קבוצת שווי שימוש 5 שמחירם נע בין 160-209 אלף שקל.
שני רכבי אבטחה-מינהלה - קבוצת רישוי 2.
רכב פרטי צמוד מקבוצת רישוי 3 שמחירו בין 120,500-141,000 שקל.
רכב כביש-שטח מקבוצת רישוי 5.



ויש עוד דרישות, חלקן מוזרות מאד, בעיקר כאשר מדובר בחברי כנסת. למשל, הזוכה במכרז מתבקש להגיש הצעה לשני רכבי כביש-שטח מקבוצת רישוי 6 שמחירם נע בין 209-299 אלף שקל. או דרישה להגיש הצעה ל"רכב מפואר" המשתייך לקבוצת רישוי 7, במחיר של 299 אלף שקל ומעלה...



מי בדיוק צריך את המכוניות האלה?



כאשר שאל "ידיעות אחרונות" את דובר הכנסת אם רכב המנהלים המפואר מיועד במקרה ליו"ר דליה איציק, הייתה התשובה שלילית. "יו"ר הכנסת נוסעת במכונית וולוו משוריינת שנרכשה לפני כשלוש שנים על-ידי הכנסת (לא בליסינג) ממשרד הביטחון, ושימשה בעבר את שר הביטחון שאול מופז". הדובר הוסיף ואמר כי אין כוונה לחכור מכונית פאר כזו, אלא אם ייווצר צורך במכונית כזו, ולכן ראוי שתהיה הצעה מוכנה. משמעות התשובה היא כי לשאלה מי מחברי הכנסת עומד לקבל רכב מפואר במיוחד, אין לנו עבורכם תשובה. מה על רכבי הכביש-שטח המפוארים? אלה מיועדים למשמר הכנסת. למה המשמר צריך כלי רכב כאלה? לא ברור.



מוקדי השירות של החברה הזוכה צריכים לפי המכרז לעמוד לרשות חברי הכנסת במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע למעט יום כיפור. מצטערים, לא בדקנו מה אומרים חברי הכנסת החרדים על כך שכנסת ישראל מחייבת את חברת הליסינג להעניק לה שירותים גם בשבת...



ובאיזה מכונית יבחר כל ח"כ?



עדיין קשה לדעת. רק בחודש ספטמבר יוצע לחברי הכנסת לבחור לעצמם באחד מבין ארבעה הדגמים הללו. אבל אם יהיו חברי כנסת צנועים יותר, שירצו לנהוג במכונית קטנה יותר - ולחסוך לעצמם כמובן מאות שקלים בתשלום המס על שווי ההטבה – הם יוכלו לעשות כך. בעבר עשה זאת הח"כ לשעבר עוזי לנדאו, שהעדיף לנהוג בטויוטה קורולה 1.6 ליטר על-פני מכונית ה-2.0 ליטר שהציעה לו המדינה.



במחירי היום, מי שנוהג במכונית מקבוצת שווי שימוש 4 מחויב במס על שווי הטבה של 2,160 שקל. מי שנוהג במכונית בנפח מנוע 1.6 ליטר המשתייכת לקבוצת שווי שימוש 2, מחויב במס על שווי הטבה של 1,330 שקל. בהנחה של מס שולי של 50%, מדובר בפער של 415 שקל בנטו של תלוש המשכורת, כל חודש. משום מה קשה לנו להניח שיהיו הרבה צדיקים בסדום.

תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 17 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]במה ינהגו הח"כים שלנו***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד