נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]חתול חולות*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 12 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]חתול חולות***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]חתול חולות***
הודעהפורסם: 04 אוגוסט 2006, 07:44 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



יזמה ישראלית מקורית לפיתוח משאית טקטית ממוגנת גרמה לנו להרחיק עד קיבוץ סאסא שבגבול הצפון למפגש מרתק עם חתלתול קשוח שאינו מפחד מאש


אילו היה אפשר לקנות את ה`סנד-קאט` בשחור מט עם גלגלי מגנזיום בוהקים, הוא היה נעשה בן-לילה חביב משפחות הפשע, וראפרים מועדים להתנקשות היו עטים עליו כמוצאי שלל. בינתיים אסרה ישראל על אזרחים מהמניין שאינם חיים באזורים בסיכון גבוה (נתניה אינה נמנית עם האזורים האלה) לנוע במרכבות ממוגנות, והדרך לרחובות קליפורניה עוד ארוכה, ארוכה מאוד. עד שבקיבוץ סאסא ימצאו את הדרך לאזרח את חתול החולות, רק לובשי מדים בשדות הקרב העירוניים ייהנו מהיצירה המקורית של מפעל `פלסאן-סאסא`.
אין מועד מתאים יותר מיום העצמאות כדי לבדוק את היצע המכוניות תוצרת הארץ. נכון שתעשייה אמיתית שמייצרת את כל חלקי כלי הרכב בישראל לא הייתה לנו מעולם וכנראה לא תהיה לעולם. תעשייה שנותנת פתרונות נקודתיים לצרכים מיוחדים (בעיקר צבאיים) הייתה תמיד וכנראה תוסיף להתקיים. המשוריינים שהעבירו מזון ותחמושת לירושלים הנצורה, הקומנדקר המפורסם וכמובן ג`יפ הסופה הם דוגמאות לאותה תעשיית כלי רכב צבאית. הביקור בצפון חשף אותנו ליצירה מיוחדת, פרי פיתוח ישראלי לרכב שטח ממוגן – `סנד-קאט`.
הקורא התמים עשוי לחשוב שנהגנו באיזה באגי מתקדם או ב`קרוס-אובר` מודרני לעשירון העליון, כזה שצריך לשלם עליו כמה מאות אלפי שקלים כדי להיות בעליו. אם קו העיצוב נראה לכם מוכר, אתם מוזמנים לפזול לתמונה של הבאגי הידועה של ארז אברמוב – את שניהם עיצב ניר קהאן ולשניהם קו ייחודי עם דמיון מסוים. ובכן, בנוגע למחיר הכול אמת, אלא שכלי הרכב שנהגנו בו אינו מיועד לעשירון העליון וגם לא למירוצים, זהו ג`יפ סיור ממוגן ירי על בסיס משאית קלה של מסדרה F350 של חברת פורד.


קרבי זה הכי, אחי
שבילי הגליל המוריקים, רגע לפני שמזדכים על החורף, העניקו תפאורה פסטורלית ורגועה לבחינת כלי רכב שאמור לבלות את חייו באזורים אורבניים מוכי טרור. רכב השטח הגדול והכבד הצליח להפתיע אותנו בזריזות חתולית יוצאת דופן. עם משקל כולל של ארבע טונות לא סמר חתול החולות ולא שרט כשאנסנו אותו לתקל פניות הדוקות בכביש סלול או העברות משקל חריפות בשבילים מרובי אבנים בצפון. חלק ניכר מיכולת התנועה המפתיעה טמונה במנוע; טורבו-דיזל V8 אמריקני רב-עצמה בנפח 6.0 ליטר שמייצר 325 כ"ס המלווים בגרגור בס עמוק כמו של חתול מיוחם. אף שהפורד F350 מוגדר כמשאית, קצב התנועה שלו אינו מבייש מכוניות כביש ראויות. לסנד-קאט שלוש קונפיגורציות; רכב המבחן היה כשיר להסיע ארבעה נוסעים עם משטח אלונקה ביניהם, אך אפשר לקנות אותו גם עם אפשרות לנייד שישה או שמונה לוחמים.
מפעל פלסן-סאסא שבצפון הארץ מייצר אמצעי מיגון ירי לבני אדם ולכלי רכב. מחלקת השיווק של המפעל חיפשה אפשרויות נוספות להתפתחות ובדקה את השוק ואת דרישות הלקוחות מרחבי העולם, והתוצאה לא איחרה לבוא. בחברה החליטו, מתוך ניתוח השוק, שהם יכולים לתת מענה אשר יקסום ללקוחות רבים ברחבי העולם מוכה הטרור. המטרה הייתה לייצר רכב שטח ממוגן ירי, לא יקר, על בסיס רכב סדרתי, שקל יהיה לתחזק אותו בכל נקודה על פני הגלובוס וחלקי חילוף יהיו זמינים ובשפע.
הפתרון של פלסן-סאסא מקורי מכמה בחינות. הם בחרו כבסיס טנדר שהוא מהנפוצים בעולם (F350 מבית פורד) ושמרו על מרבית מרכיביו המקוריים - שלדה, מערכת הכוח, תא המנוע מהדש בורד עד לחרטום. לפני שהטנדר מגיע לישראל הוא עובר דרך סדנת השיפורים ME (Manning Equipment), זו מקצרת מהשלדה 80 ס"מ בלי לפגוע באחריות היצרן. חומרי המיגון בסנד-קאט הם מהמתקדמים בתחום מיגון הירי, משקלם נמוך מאוד ביחס ליכולת המיגון שלהם. שילוב זה אפשר למפעל לשמור על משקל עצמי של ארבע טונות, מרחק של שתי טונות מהמשקל המותר, ולפיכך שלא ככלי רכב ממוגנים כמו סופה או טנדרים (נפוצים מאוד בישראל), התנהגות הסנד-קאט אינה נפגמת. למשקל היחסי הנמוך של החתול משמעות גדולה בשרידות המכלולים; הם אינם נדרשים לעמוד בעומסים קיצוניים מאלו אשר הם הותאמו אליהם ותוכננו לפיהם. ככלי רכב ששימושיו העיקריים צבאיים, למראה החיצוני שלו אין משמעות, אבל מתברר שניר קהאן, המעצב של הסנד-קאט דאג למראה חיצוני מלהיב ומאיים בו-זמנית. אין מדובר כאן ביצירת חלומות ספורטיבית, אבל כלי הרכב נראה טוב ונעים לעין, השימוש בחלונות קטנים משרת את העיצוב ועוזר בשמירת המשקל בגבולות הסביר.
אף שמערכת המתלים המקורית תוכננה לעמוד במשקל הגדול ב-50 אחוז ממשקלו של הסנד-קאט, מערכת המתלים עברה השבחה עם קפיצים מחוזקים ובולמים המיועדים לעומסים גדולים יותר. עם הניסיון שצברנו בנהיגה בכלי רכב ממוגנים, הגענו למבחן ללא ציפיות גדולות. מהר מאוד הצליח הסנד-קאט הצליח להפתיע אותנו לטובה; היגוי מדויק ומתקשר ומערכת מתלים מרוסנת אפשרו התנהלות שבילים מהירה והעניקו הרגשת ביטחון גבוהה. ה`סנד-קאט` אינו מתנדנד, אינו רוכן בפניות ושומר על יציבות גם בטלטלות קשות. נוחות הנסיעה אינה אחידה - הציר האחורי מזכיר התנהגות של טנדר, ואילו מלפנים מרגישים כמו בג`יפ מודרני. אף שכלי הרכב מורכב בישראל, רמת הגימור בו גבוהה. קרקושים כמעט לא נשמעו, ותא הנוסעים הממוגן נראה מוצק למדי.
כרכב סיור הוא אינו נהנה מעבירות טכנית גבוהה במיוחד, נעילות דיפרנציאל אינן במפרט, וגם מהלך המתלה האחורי מוגבל למדי. מנוע כוחני, שמרבית סוסיו זמינים בסל"ד נמוך, מפצה על מגבלות המתלים ומאפשר עבירות טובה בשטחים קשים. זוויות הגישה, ובייחוד הנטישה (בגלל קיצור הזנב) מעולות.
לצד מנוע הדיזל החזק משודכת תיבת הילוכים אוטומטית (אמריקה!), וזו מזדקרת לצד ההגה. גם ללא אפשרות שליטה ידנית על תיבת ההילוכים היא התגלתה כזריזה ומשתפת פעולה כשנדרש. גם בכביש השפיע משקל המיגון מעט מאוד על התנהגות הסנד-קאט, והתחושה הכללית היא שנוהגים בג`יפ עירוני – לא רע בכלל כשמדובר במשאית קרבית וממוגנת.
יכולנו להמשיך ולנהוג עוד שעות ארוכות בכלי המעניין שיצא משערי המפעל הצפוני, אך בסופו של דבר נדרשנו להחזירו לחנייה השמורה. מהזמן שבילינו עם הסנד-קאט למדנו שאת הפיתוח שנעשה בפלסן-סאסא אפשר להגדיר במילה אחת - נפלא. אנחנו אהבנו מאוד את הסנד-קאט ומאחלים הצלחה רבה לאנשי פלסן-סאסא במכירות ברחבי העולם. מלבד זאת, אנחנו מבקשים לא לפסול את רעיון האזרוח (ללא מיגון) עבור העם היושב בציון. רק תמיהה קטנה נותרה לנו - מדוע כל כלי הרכב הממוגנים מגיעים בלי מיגון לרדיאטור? הדבר מאפשר לכל קליע אקדח להשבית את כלי הרכב בתוך דקות אחדות.


תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 12 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]חתול חולות***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד