נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה + תמונות] בכורה ישראלית: ק.ט.מ 990 אדוונצ`ר*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה + תמונות] בכורה ישראלית: ק.ט.מ 990 אדוונצ`ר***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה + תמונות] בכורה ישראלית: ק.ט.מ 990 אדוונצ`ר***
הודעהפורסם: 01 אוגוסט 2006, 01:57 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



- 990 אדוונצ`ר החדש רק נחת בארץ וכבר הפלנו עליו את שלושת גיבורי הדאקר שלנו: אביב קדשאי, נדב לוגסי ורז היימן שייבחנו את הכתום הגדול מכולם


האדוונצ`ר 990 של ק.ט.מ הוצג לקראת שנת הדגם 2006, כאשר צמד גרסאות מחליפות את ה- 950 של 2003: `רגילה` הנבחנת כאן, מיד עם הגעתה לישראל באדיבות חברנו הקרובים, אורי הראל ונדב לוגסי מאופרוד, וגרסת `S` הקרבית יותר.
בכדי לדעת על ההבדלים בין הגרסאות, ופרטים נוספים על האדוונצ`ר 990 סמ"ק מומלץ להיכנס לקישור המצורף בסוף הכתבה.

כתום בעמק
ההבדל המשמעותי והבולט ביותר כאשר מתיישבים לראשונה על הכלי הוא הגובה, או הפחות-גובה לעומת גרסת ה- 950 אותה בחנו לפני שנתיים. האופנוע הקודם היה גבוה מאוד ולמרות משקל נמוך יחסית לאופנועים מסוגו הרי שעדיין היה מדובר על הרבה משקל וגבוה מהקרקע, מה שמעניק משנה תוקף לכל ק"ג. הגרסה המונמכת איתה בילינו בעמק, לא יכלה להיראות דומה יותר אבל להרגיש שונה כל-כך.
בהשוואה לאופנוע הישן הכלי הזה הרבה יותר נשלט עבור אנשים מתחת ל- 185 ס"מ, כפי שמציין נדב לוגסי שהוא כידוע רוכב ראלי מדופלם - אבל ממש לא גבוה: "הדגם הקודם היה גבוה מאוד וקשה היה לתמרן אותו במהירויות איטיות. למרות המראה הגדול והרושם שהוא יוצר, האופנוע הזה נעים ונשלט גם בתוך העיר בין מכוניות, כוח המנוע זמין כבר מלמטה, או בנסיעת שטח איטית".
לאחר שבדגם הקודם בכלל לא יכולתי להניח רגל איתנה על הקרקע, אפילו לא אחת מהן, קשה שלא להסכים עם דברי נדב. על הדגם החדש עליתי ומיד עם גילוי העובדה שאני יכול להניח רגל יציבה ואפילו לתמוך את משקל האופנוע בהטיות קלות, כך שהיה קל לתרגם את תחושת הביטחון הזאת ברכיבה ואכן הצלחתי לבצע תמרוני שטח במהירויות איטיות שלא יכולתי לבצע על הקודם. רז היימן: "אומנם הישיבה דורשת פיסוק ברכיים קצת יותר מהקודם, לפחות לפי הזכור לי, אבל האופנוע נשלט מאוד ומתמרן בקלות יחסית לגודלו".
עם זאת אופנוע שכזה לא בנוי בעיקר לרכיבה איטית, נהפוך הוא. כשמתחילים למשוך את המצערת דרך ההילוכים הארוכים מגלים איזה מנוע שוכן מתחתיך. הכוח מתורבת יותר, פחות מתפרץ ויותר לינארי, צבירת המהירות לעומת זאת מהירה מאוד. בקטעי הכביש אין בעיה לראות ספרות דמיוניות וזה קורה מהר, מהר מאוד. גם רכיבה מאוד מהירה בכביש שאינו סלול באופן מושלם הצליחה להרשים אותנו מאוד, המתלים פשוט בולעים כל מה שמתחתיך ללא כל פגיעה ביציבות או בביטחון הרוכב. בקו ישר או אפילו בהטיות מכובדות.
יחד עם זאת, רכיבה מהירה בשבילי העמק חשפה חוסר יציבות מסוים בפרונט, כמו שציין אביב קדשאי: "יש משהו בחלק הקדמי במהירות גבוהה שלא הופיע בקודם. אפילו נענועי ראש פה ושם. הגיאומטריה נשארה אותו הדבר? המנוע, הוא עולה ל- 160 קמ"ש כאילו כלום, נגיעה בכידון ואתה גם פונה במהירויות האלה...". אז כן, נתוני זווית ההיגוי והמפסע זהים, אבל אביב לא היה היחיד שהרגיש זאת, דיון משותף בסוגיה הוביל לכך שלדעתנו מדובר בכיוון מתלים, ויש באופנוע הזה המון אפשרויות כיוון.
מבחינת יכולות ספיגה עושים המתלים עבודה מרשימה, רז היימן: "המתלה הקדמי לא נסגר גם בלחצים גבוהים, למרות שהקודם הצליח לספק ספיגה טובה יותר, עדיין מדובר בספיגה מספקת של המתלים. לא בטוח שזה קשור, אבל שילוב של המתלים הקצרים יותר יחד עם כוח מנוע פחות מתפרץ יוצר כלי שפחות רוצה להניף את הפרונט. לא שאני איזה רוכב שעושה וויליז` אבל לפני מהמורה או תעלה זה היה קשה".

מבחינת כוח המנוע הרי שלמרות שאין שינוי בנתונים על הנייר, הרי שבכל זאת מורגשים שינויים באופן שהכוח מועבר לגלגל. המנוע מרגיש מתורבת יותר ולינארי, גם לאור המעבר להזרקה וגם לאור שינוי מידות הבוכנות החדשות. עם זאת ולמרות שההזרקה מצוידת בזוג פרפרים לכל גוף מצערת, מה שאמור להקנות תכונות ידידותיות למשתמש, היא איננה חלקה ומתורבתת מספיק. ברכיבת כביש (עם אחיזה טובה) יש זעזוע קל של האחורי במעברים בין גז סגור לפתוח, וברכיבת שטח זה יהיה מלווה בדרך-כלל בקצת `ספין` של האחורי. לא משהו שאי-אפשר להסתדר איתו רק דורש איזושהי הסתגלות.
תכונות ההיגוי לעומת זאת, השתפרו מאוד יחסית לדגם ארוך-המתלים. הפקודות הנשלחות אל הכידון מתורגמות בדיוק רב ואתה מקבל משוב חיובי למה שאתה שולח, יחד עם זה מגיע ביטחון שאותו אפשר לתרגם לביצועי כביש גבוהים ומרשימים או תמרוני שטח עתירי אבק וקוליסים עמוקים.

הגרסה עליה רכבנו כללה בלמים עם ABS, לראשונה על אופנוע של ק.ט.מ, והמערכת עובדת מגניב. בכביש היא לא ממהרת להיכנס לפעולה ומגיבה בהתאם לרמת האחיזה שמציעה הקרקע שתחתיך. רוצה לומר, באספלט איכותי היא לא מתערבת עד לרמה שסחיטת הקדמי באמת כבר הייתה מוגזמת (ואפילו חשבתי שהיא תתערב מוקדם יותר), ובאספלט פחות איכותי היא נכנסת מוקדם יותר ומונעת כוח בלימה מוגזם יחסית לאחיזה. בדיוק כמו שמערכת איכותית אמורה לתפקד. לגבי האחורי הרי שהיא פותרת אותך מהחשש של נעילה באופן אבסולוטי. אם רוצים לנתק את המערכת בכניסה לשטח צריך קודם לכבות את המנוע דרך הסוויץ`, ואחרי שפותחים את הסוויץ` אבל לפני ההתנעה - לחיצה של כ- 5 שניות על כפתור החיווי יעביר אותו למצב מהבהב ואתם ללא ABS.

נגמר הזמן
אחרי שקוראים עד לכאן, קשה שלא לצייר בראש חוות-דעת מאוד "כולבוייניקית". וזאת בדיוק הכוונה שלנו. ה- ק.ט.מ 990אדוונצ`ר החדש הוא אופנוע שיודע לעשות הכל. כמובן שיש דברים שהוא יודע לעשות טוב יותר או טוב פחות, אבל לרוב הוא מפתיע אותך לטובה. כמו למשל בקלות שבמעבר בתנועה עירונית, או לקחת אותו רוורס על המדרכה עם רגל אחת. מפתיע לטובה בתרבותיות הוא המנוע עם ה- 100 כ"ס שממש לא מנסים להרוג אותך בכל פעם שאתה פותח את הגז. אסור לשכוח שההתרשמות שלנו לגבי האופנוע מכוונת לדגם מקוצר-המתלים אותו בחנו, ולאור ההבדלים לעומת הדגם הקודם שהיה עם מתלים מלאים מדובר בחיה אחרת לחלוטין.
אז אחרי הכל האופנוע הזה הוא פליי-בייק, אופנוע שיודע לעשות הכל מהכל מבלי להיות מצטיין בתחום מסוים (חוץ מהיכולת לזוז ב- 200 קמ"ש גם בכביש וגם בשטח). אנחנו מוסיפים כי עם תג מחיר של 134,400 שקל, מדובר בפליי-בייק מדהים אבל לעשירים, ואין לנו שום ספק שאם היינו כאלה היינו קונים גם אחד כזה

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה + תמונות] בכורה ישראלית: ק.ט.מ 990 אדוונצ`ר***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד