נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***ב.מ.וו סדרה 3 קופה*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 23 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***ב.מ.וו סדרה 3 קופה***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***ב.מ.וו סדרה 3 קופה***
הודעהפורסם: 29 יולי 2006, 21:24 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)





זמן רב חיכינו לה, ובסופו של דבר פגשנו אותה בכבישי חבל טירול שבאוסטריה, בגרסת ה335- כפולת המגדשים. איך היה? הרשמים לפניכם…

כשנה וחצי לאחר השקת הסדרה 3 בגרסת הסדאן, מגיעה סוף-סוף הקופה; עם הופעה ומבנה מובחנים מאוד לעומת האחות הסאלונית היא לא סתם שונה ממנה - אין ולו יריעת פח אחת משותפת לשתיים. בסיס גלגלים הוארך, תא הנוסעים הוסט לאחור ומכסה המנוע התעצם. במבט מאחור אפשר להבחין בזנב שמזכיר מאוד את זה של הסדרה 7 הבכירה. הכל מחובר בהרמוניה עם קפלי הפח שבצדדים ומקנה לקופה את המראה ייחודי ששומר על ה-DNA המוכר של הסדרה 3.

תא הנוסעים של הקופה החדשה מיועד לאכלס ארבעה נוסעים וכמעט זהה לזה של גרסת הסדאן; תוספת של קישוטי פלסטיק כסוף ופסי תאורת לילה רוחביים סמויים המוטמעים לרוחב הדשבורד מקנים נופך יוקרתי יותר מבסדאן. הדלתות הרחבות פוערות פתח גדול במיוחד, ולפיכך הגישה פנימה קלה במיוחד - גם אל המושב האחורי (שמספק אגב מרחבהולם לצמד מבוגרים). איכות החומרים ואופי הרכבתם שומרים על הרמה המוכרת בב.מ.וו, אולם הופתענו למצוא על הדשבורד ובקונסולה המרכזית משטחי פלסטיק קשים למגע. חובבי הטכנולוגיה והסאונד שביניכם ודאי ישמחו לשמוע שיש התקן לחיבור iPod עם שליטה מההגה ותקשורת בלוטות` אלחוטית עם הסלולרי.

גולת הכותרת של ההשקה הייתה גרסת ה335- המצוידת במנוע שישה צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטר עם הזרקת דלק ישירה וצמד מגדשי טורבו (לראשונה אצל ב.מ.וו מאז 1973!). דף הנתונים מספר על 302 כ"ס ו41.5- קג"מ שמאיצים את המכונית מעמידה למאה קמ"ש בתוך 5.5 שניות קצרצרות - מהר יותר מגרסת ה3-M היוצאת (אגב, למי שזה לא מספיק, בעוד כשנה תוצג ה3-M עם מנוע 8V וכ400- כ"ס).
אמנם תפוקת המנוע הזה גדולה רק ב30- כ"ס מתפוקתו מנוע ה3.0- ליטר הרגיל שב-i330 סדאן, אבל כאן נתון המומנט המרבי מתקבל הרבה יותר מוקדם - בכל נקודה שבין 1,300 ל5,000- סל"ד ליתר דיוק.
הפחות ממהרים שביניכם ישמחו בוודאי לדעת כי בחודש ספטמבר תושק גם גרסת הבסיס של הקופה (i325, 2.5 ליטר - 218 כ"ס) וכי בעתיד אנו צפויים לפגוש גם גרסת הנעה כפולה. אגב, כל גרסאות הקופה תצוידנה בתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית (שתיהן בעלות שישה הילוכים). התיבה הסינקוונסיאלית המצוינת של ב.מ.וו (SMG), אינה כלולה, נכון לעכשיו, במפרטי הקופה, אך היצרן מצהיר שהתיבה האוטומטית החדשה מהירה יותר בתגובותיה.

יצאנו לדרך
אמנם על הנייר ביצועי ה335- כפולת המגדשים נראים ממש מעוררי תיאבון, אבל לי אישית קשה להימשך לתיבות הילוכים אוטומטיות - מוצלחות ומבטיחות ככל שיהיו. אנשי ב.מ.וו הבטיחו תיבה עם תפעול מהיר כברק, וזו הצליחה להפתיע גם אותי; היא מציעה שישה הילוכים מחולקים היטב, והשילוב עם המומנט העצום שהמנוע מספק בכל סל"ד מייצר דחיפה רצינית בכל לחיצה על הדוושה. רק רוכבי האופניים והטיילים הרבים שמילאו את כבישי חבל טירול שבאוסטריה מנעו מהילד הקטן והרע שבתוכי לצאת ולהשתעשע כמו שבאמת רציתי עם הבווארית הזו, אבל התאפקתי.
ביום המחרת כבר דאגתי שלידיי יגיעו המפתחות של הגרסה הידנית. יותר מכך, עמיתי ואני החלטנו לצאת לחיפושים אחר סביבת נהיגה הולמת יותר מכבישי המבחן שתכננו עבורנו המארחים. דרכים צדדיות מפותלות, ובעיקר נקיות מחובבי טבע וטיילים אירופים. בתוך זמן קצר האיר המזל את פנינו ומצאנו את מבוקשנו; כביש מסולסל בין הרים שעובר ליד שפת אגם עצום ומדהים ביופיו.

ככל שחלפו הפניות והעקומות תחת גלגלי הקופה, כן הרגשתי שזה מגיע: אני הסתגלתי אליה והיא אליי. הרשיתי לעצמי לשחרר את מערכות בקרת היציבות והמשיכה מתפקידן, וראו איזו פלא: הבטחות אנשי ב.מ.וו שבקרות הבטיחות אינן ממשיכות עוד להתערב בנהיגה לאחר כיבוין התקיימו! אז באמת יכולנו להתרשם מאיכויותיה הגבוהות של שלדת ההנעה האחורית שלה. הוסיפו לכך גם את תיבת ההילוכים הידנית המצוינת, את ההיגוי האקטיבי שמקנה חדות ותחושה בלי לבלבל את הנהג (בניגוד להגה האקטיבי של ב.מ.וו אשר פגשנו בעבר ולא רצינו לפגוש שוב), את מנוע הבשרני והלינארי ואת מערכת המתלים המופלאה - ואז תבינו מדוע הצליחה הב.מ.וו הזו במקום שבו רבות אחרות נכשלו.

למרות קשיחות השלדה והנוקשות היחסית של המתלים, הקופה יודעת לטפל בצורה מדהימה בקטעי כביש גרועים, והיא אינה מאבדת את `אחיזת הצבת` שלה גם כשמתחת מתרחשת מהומה. הנעה אחורית מסורתית בתוספת חלוקת המשקל הקרובה ל50:50- על הסרנים, מתלה קדמי העשוי רובו אלומיניום ומתלה אחורי רב-חיבורי שומרים על היכולות הדינמיות שאנו מכירים בגרסאות האחרות של ה3- ואף יותר מכך. תצורת הקופה מקנה שלדה קשיחה יותר משל הסדאן, והדבר תורם לפעולה מדויקת יותר של המתלים. זאת יחד עם הנמכת מרכז הכובד של הקופה וכיול מוצלח של בולמי הזעזועים מקנים לקופה את היכולת לטפל בכוח הנוסף של מנוע ה`טווין-טורבו` ויוצרים התנהגות מהנה ובטוחה גם בנהיגה תובענית.

מערכת ההיגוי האקטיבית האופציונלית מאופיינת בתגבור משתנה בהתאם למהירות הנסיעה, ומערכת הבלמים מגבירה את לחץ הבלימה כאשר הרפידות מתחממות לטמפרטורות גבוהות – בלי שהנהג ירגיש כל הבדל או שינוי בתגובת הדוושה. מלבד זאת, בעת הרפיה מהירה מדוושת הדלק הבלמים בכל גלגל מכינים את עצמם ב`סטנד-ביי` ללחיצה הקרבה על דוושת הבלם, ולפיכך הם `בונים` לחץ בלימה מסוים שמקרב את הרפידות לצלחת הבלם. הדבר אמור לחסוך זמן תגובה יקר בעת בלימת חירום. המגע הקל בין הרפידות לצלחות תורם גם לייבוש המערכת בתנאי כביש רטוב.
בכל הדגמים של הקופה אין גלגל חילופי מאחר שהם מוצעים עם צמיגי `ראנפלט` אשר מאפשרים המשך נסיעה למרחק של עד 250 ק"מ ללא אוויר. כדי להימנע מכך מזהיר ניטור לחץ האוויר בצמיגים את הנהג כשלחץ האוויר יורד ב30%- מתחת ללחץ האידיאלי.

סיכום
זמן רב עבר מאז הצליחה מכונית לרגש אותי כך. מהנדסי ב.מ.וו הצליחו ליצור חוויית נהיגה ברמה הגבוהה ביותר, רמה שאליה רק מכוניות בודדות הצליחו להגיע. תכונות נהיגה שכאלו רק מתעצמות כאשר הן משתלבות ומתערבבות באיכויות המוכרות של ב.מ.וו. ואכן, הקופה i335 היא יצירת מופת מבחינתי. היא הכי ב.מ.וו שיש עם מרכב קופה כמו שאני אוהב, אופציה לגיר ידני (שחסרה למשל בדגמי ה-AMG של מרצדס) ומנוע - אחד הטובים שנתקלתי בהם בזמן האחרון.

הכותב היה אורח חברת ב.מ.וו באוסטריה

מפרט טכני: ב.מ.וו 335I קופה
מנוע: 2,979 סמ"ק, 6 ציל`, צמד מגדשי טורבו
הספק: 302 כ"ס ב- 5,800 סל"ד
מומנט: 40.8 קג"מ בין 1,300 ל- 5,000 סל"ד
תיבת הילוכים: ידנית, 6 היל`
תאוצה 0-100 קמ"ש: 5.5 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית)

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 23 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***ב.מ.וו סדרה 3 קופה***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד