נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה + תמונות] דייהטסו טריוס*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה + תמונות] דייהטסו טריוס***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה + תמונות] דייהטסו טריוס***
הודעהפורסם: 15 יולי 2006, 12:48 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



דייהטסו מביאה בשורה לתחום רכבי השטח עם הטריוס החדש - מחירו זהה לזה של משפחתית, והוא נראה כמו רכב שטח, שימושי כמו משפחתית ובעל יכולת שטח ראויה – הגשמת חלום למעמד הביניים.

הקנייה ה`נבונה` בישראל, האופציה הנבחרת ברוב קולות היא משפחתית 1.6 אוטומטית ארבע דלתות. פורד פוקוס ומאזדה3 הכניסו קצת פלפל לקבוצה השכיחה ביותר בכבישי ישראל, אבל בשל היותן מכוניות להמונים הן משעממות. מנגד ישנו החלום הנכסף לרכב שטח, שגם מי שבדמו לא זורם אבק מדברי רוצה ליהנות מהתדמית ומהייחודיות שברכב שטח הבולט מתוך השבלונה המשפחתית. יותר מ-2,400 רכבי שטח מדגם יונדאי טוסון נמכרו בשנה החולפת (2005) בזכות רכב מדליק במחיר חסר תחרות (מ-170 אלף שקל). אף שלטוסון אין יכולת שטח מרשימה –הצעתי: בזכות תדמיתו ומחירו הוא הנמכר ביותר בקבוצת רכבי השטח. אמנם ניתוח שוק הרכב הראה כי רבים מרוכשי הטוסון העדיפו אותו על פני קבוצת מכוניות המנהלים (מאזדה6, פאסאט וכו`), אך בכל זאת רף 170 אלף שקל נמצא מחוץ להישג ידם של רוב הישראלים. חברת `טלקאר`, יבואנית דייהטסו, החלה לשווק טריוס חדש לחלוטין, שמביא את תדמית השטח הנחשקת עד פתח ביתם של עשרות אלפי ישראלים במחיר דומה לזה של מכונית משפחתית מהשורה – האם הוא יכול להוביל מהפכה ולהיות חלופה לעדר?

הופעה חיה
בסגמנט מכוניות ה`כבישביל` העיצוב הוא מקדם המכירות העיקרי; מי שרוכש מכוניות מזן זה אינו מתעד לכבוש מדבריות ולחצות סוואנות, אבל בכל זאת חושק במכונית נוטפת רוח הרפתקנות – וחשק זה מכניס ליצרניות הרכב מיליוני דולרים בכל שנה. עיצוב הטריוס החדש פוגע בדיוק באותן נקודות רגישות; קווים מעוגלים עם כנפיים תפוחות, קו מותניים גבוה ופנסי `עיני חתול` שמשתלבים בפגוש גדול ויוצרים חזית כוחנית. פרופורציה מצוינת בין גובה המכונית לממדים הקומפקטיים, גלגל חלופי תלוי על הדלת האחורית וגגון מקורי – כל סממני העיצוב הקרביים הנחוצים לרכב שטח נדחסים בכלי רכב קטן מידות (יחסית לרכב שטח). הגלגלים ממוקמים בקצות כלי הרכב ומציעים זוויות גישה ונטישה מעולות ומרווח גחון נדיב במיוחד לעומת המוצע בסגמנט. בכל הקשור להופעה חיצונית דייהטסו טריוס מציע את רוח הג`יפאות הפרברית במיטבה.
תא הנוסעים של הטריוס מתקרב באיכותו ובעיצובו לתאי הנוסעים השכיחים במכוניות המשפחתיות המודרניות. עיצובו נאה, אך פשוט ותכליתי, הוא עשוי חומרים איכותיים - אך לא מרהיבים - שמורכבים היטב, יש בו כל הנחוץ, אך ללא ברק או ייחודיות. התמקמות מאחורי ההגה חושפת מושבים סבירים בהחלט, קשים מעט עם תמיכה בסיסית. מידותיו של הטריוס עושים אותו נשק עירוני מעולה. גובהו מאפשר תצפית מעולה על המתרחש מלפנים, ואף שהגלגל החלופי תלוי על הדלת האחורית, הוא ממוקם מתחת לשמשה הגדולה ואינו פוגע בשדה הראייה מאחור. אורכו קטן מאורך מכונית משפחתית בסנטימטרים אחדים בלבד, אך בסיס הגלגלים דומה למקובל במכוניות משפחתיות, ולפיכך בפועל מתקבל תא נוסעים מרווח דיו לרביעיית בוגרים בגודל מלא ועוד נשאר תא מטען מרווח לכבודה – אם מדובר בצמד אוהלים, בצידנית ובמנגל ואם באוסף שקיות ממותגות מהקניון.

מחיר התשוקה
עיצובו של הדייהטסו טריוס, מוצלח ככל שיהיה, אינו הקלף החזק ביותר שלו. הסיבה שבעתיד הקרוב יעלו מאות עותקים שלו על הכביש היא המחיר - 140 אלף שקל ויש לכם בחניה רכב שטח חדש ונוצץ. למחיר המשפחתי שלו יש גם מחיר בחיי היומיום; נקודת התורפה של הטריוס היא המנוע והגיר. יחידת ההנעה של הטריוס קטנה וחסכונית, אך גם חלשה ורעשנית למדי. לטריוס מנוע בנפח 1,500 סמ"ק שמפתח 104 כ"ס ו-14 קג"ם אשר מוגשים על פני רצועת כוח צרה. נתוני המנוע דומים להפליא (ובכלל זה הסל"ד בשיא ההספק והמומנט) לאלו של המכוניות המשפחתיות המובילות (מאזדה3 וטויוטה קורולה), והוא נהנה גם מיתרון קל במשקל העצמי, ולפיכך היינו מצפים לביצועים דומים. מה שמפריע לטריוס ליישר קו עם ביצועי המשפחתיות היא תיבת ההילוכים הפשוטה; זו שייכת לדור שנות התשעים – ארבעה הילוכים ארוכים, ללא אפשרות לשליטה ידנית וניתוק התיבה כאשר עוזבים את דוושת התאוצה. תיבת ההילוכים מכתיבה התנהלות רגועה ואינה מעודדת נהיגה תובענית. לרשימת החובה של הטריוס מתווספת איכות בידוד לא משובחת שמאפשרת לרחשי מנוע, רוח וצמיגים לחדור באופן מוחשי לתא הנוסעים.
למרות החסרונות, מי שאינו מחפש ביצועים יוצאי דופן ימצא בטריוס בן לוויה נאמן. אף שיחידת ההנעה נופלת מאלו שבמכוניות המשפחתיות המודרניות, הטריוס רחוק מלהזדנב מאחורי התנועה. בזכות משקל נמוך הוא זריז לתמרון ומהנה לנהיגה, בתנועה בין-עירונית הוא משתלב מצוין, ושלא כמו כלל רכבי השטח, הוא אינו מרגיש פיל בחנות חרסינה בתוך תנועה עירונית צפופה. סוד הקסם של הטריוס בכביש (וגם בשטח) הוא משקל עצמי של 1,127 ק"ג, נמוך מאלו של מכוניות משפחתיות מודרניות. כלי הרכב המודרניים סובלים מהשמנה, הממדים גדלים והמשקל עולה, בתחום השטח המצב מוקצן אף יותר. התחושה בטריוס מזכירה את תחושת הקלילות של המכוניות ה`חמות` בעבר - שלא נהנו מהספקים גבוהים, אבל היו מהנות לנהיגה. המשקל הנמוך מורגש היטב בשינויי כיוון מהירים ובתגובות נחרצות לפקודות הגה.

תיבת ההפתעות
את תהליך התרככות רכבי השטח החלה טויוטה. החברה היפנית הייתה הראשונה להבין שמרבית רכבי השטח אינם רואים שטח קשה, אם בכלל. עוד בראשית שנות התשעים הציגה טויוטה את הראב4 כתחליף למתבגרי GTI למיניהם. הראב4 הראשון היה קליל ונמרץ והציע מערכת הנעה כפולה `טיפשה` שהעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל פשוט. התוצאה הייתה רכב שטח מדליק למדי שכיכב בשבילים וריחף בדיונות. הטריוס הנוכחי החזיר אותנו ל`ימים ההם`, בלי צ`יפים ואלקטרוניקה סבוכה, בלי השהיות וסקוזיות והשתנקויות, לוחצים על הגז והגלגלים מסתובבים בסימביוזיה מושלמת.
הניסיון שלנו עם רכבי `כבישביל` מודרניים גרם לנו לרדת לדיונות הרכות בחשש גדול. מהר מאוד הבנו שאמנם הטריוס שייך לקטגוריית ה`כבישביל` (אין הילוך כוח), אבל בכל הקשור לנסיעת דיונות הוא יכול להביך גם את מקצת הג`יפים העירוניים הגדולים. בצד שמאל יש כפתור פלא שנועל מכנית את הדיפרנציאל המרכזי ומחייב את כוח המנוע להתחלק שווה בשווה בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. שילוב של משקל נמוך וזוויות מרכב מעולות מאפשרים לטריוס לרחף בחופשיות על פני החול הרך, לטפס עליות בלי דרמות כמעט מהמקום – טוב יותר מכל `כבישביל` מודרני וטוב מרכבי שטח עירוניים מגושמים רבים.
בשבילים המהירים של השרון באו לידי ביטוי זוויות המרכב ומרווח הגחון המצוינים. מידותיו מאפשרות לברוח מחריצים ומאבנים לאורך השביל, וכשיש צורך לתקל תלולית מזדמנת גם מהלך המתלה האחורי (סרן חי) מתגלה כיעיל בשילוב דיפרנציאל מוגבל החלקה. בשטח מערכת המתלים קשיחה מעט, הדבר מונע צלילות לתוך חריצים בקרקע, אבל הספיגה אינה מרשימה. לאחר שהכרנו את יכולתיו של הטריוס בשטח, אין לנו ספק כי אף שהוא משויך לקטגוריית `כאילו שטח`, הוא מתאים לטיולי שטח בדרגת קושי בינונית, ובכלל זה טיולים בנגב ובמדבר יהודה; וזו מחמאה שקשה לתת לרכבי שטח רכים אחרים אשר יקרים ממנו בעשרות אלפי שקלים.

דברים טובים בחבילות קטנות
כשהוצג הדייהטוס טריוס החדש בתערוכת פרנקפורט ידענו שיש כאן להיט. כיום אין לטריוס אף מתחרה בישראל; רכב השטח הקרוב אליו במחיר הוא סוזוקי ג`ימני, אך הוא קטן מאוד ובעל שלוש דלתות בלבד ואינו חלופה לרכב משפחתי מרובע דלתות. מלמעלה יש הטוסון של יונדאי, אך פער של 30 אלף שקל לא הולך ברגל, ויש להוסיף את עלויות הדלק (מנוע גדול יותר) ואת התחזוקה. בשורה התחתונה, דווקא כלי רכב כמו טויוטה קורולה, מאזדה3 ופורד פוקוס הם המתחרים שלו על פלח השוק העירוני – המשפחתיות מביאות יתרונות כמו התנהגות כביש ואיכות נסיעה טובות יותר, לטריוס יכולת שטח ממשית, עיצוב משובח וסקס-אפיל שעולה על צי של מאזדות.
הסיבה היחידה שהטריוס לא יהיה בשנת 2007 רכב השטח הנמכר בישראל היא שדייהטסו אינה מסוגלת לייצר מכוניות בקצב שידביק את הביקוש. הטריוס החדש פרץ נישה שעד היום לא הייתה קיימת, ואנחנו יכולים רק להצטער שאין כיום חברות רכב נוספות שמציעות יכולת שטח, שימושיות וסטייל במחיר שפוי.


תמונות:

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה
תהנו :D

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה + תמונות] דייהטסו טריוס***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד