נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

*+*מה הוא בעצם מגדש הטורבו *+*(כנסו תבינו ) F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 17 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

*+*מה הוא בעצם מגדש הטורבו *+*(כנסו תבינו )

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: *+*מה הוא בעצם מגדש הטורבו *+*(כנסו תבינו )
הודעהפורסם: 07 יולי 2006, 01:52 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 12 מרץ 2005, 00:29
הודעות: 4727
מיקום: חיר ג'הנאם
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



מה הוא מגדש טורבו ?! אני רואה שיש אנשים פה שלא מבינים כ"כ במכונאות אז בישביל זה אני כאן הבאתי לכם קצת הסברים על מגדש הטורבו מה תפקידו וכו'
תהנו:)


נשימה מאולצת - מגדש טורבו
עמוד: 1/3


מגדש טורבו עולה ברוב הדיונים המוטורים, וקשה שלא להתייחס אליו. הנה לכם מאמר מקיף בנושא כולל תמונות והסברים, תהנו!


למה מגדש?

הבעירה מורכבת משני מרכיבים: חומר דליק + חמצן.

במקרה שלנו כשמדובר במנוע החומר הדליק הוא הדלק המוזרק אל תוך הצילינדר.

בשביל לייצר יותר בעירה, עלינו להגדיל את שני המרכיבים האלה. להזריק יותר דלק? אין בעיה, מחיליפים מזרקים, מתקינים משאבת דלק בעלת לחץ גבוה יותר וכו'.

להגדיל את זרימת האוויר המכיל חמצן? כאן נכנס מגדש הטורבו.



המגדש בנוי משני חלקים העוזרים לו לבצע את המשימה הנ"ל.

חלק ראשון, הוא הטורבינה. מוכר לכם מתחנת הכוח רידינג?! אז ככה, הטורבינה במגדש הטורבו מונעת ע"י גזי הפליטה הנפלטים מהמנוע אל סעפת הפליטה. גזים אלו מסובבים את להבי הטורבינה במהירות גבוה מאוד.

חלק שני של המגדש, הוא המדחס. מחובר אל הטורבינה, להבי המדחס מחוברים על אותו ציר של להבי הטורבינה.

כאשר סיבוב הלהבים יוצר יניקת אוויר חזקה יותר מיניקת האוויר הרגילה של המנוע.

יניקת האוויר דרך מסנן האוויר מועברת אל תוך המדחס, אשר אוגר אוויר בלחץ ומשחררו אל מצנן הביניים.






למה מצנן ביניים?

אז ככה, אנחנו רוצים להכניס כמה שיותר חמצן אל תהליך הבעירה.

קירור האוויר בדרכו לצילינדר יכווץ את האוויר, ז"א - יותר אוויר יוכל להכנס לצילינדר, מה שאומר שיותר חמצן יכנס לתהליך הבעירה.

האוויר הזורם מהמדחס אל עבר הצילינדר עובר בצלעות המצנן, כאשר אוויר המגיע מבחוץ, מקרר את הצלעות האלו. כך מתקרר האוויר בדרך למנוע.

על מנת לשמור על פעולתו של המגדש, ושמירה על לחץ אוויר יציב במדחס, מותקן במערכת הגדישה שסתום עודפים (Waste Gate).

תפקידו של שסתום העודפים, הוא לווסת את לחץ גזי הפליטה המניעים את הטורבינה.

על מנת שהמגדש יעבוד בלחץ המתאים לו צריך לשמור על מהירות אופטימלית של סיבוב הלהבים.

לשסתום יש חיישן אשר בודק את הלחץ בטורבינה ואת מהירות הלהבים, אם נוצר מצב שאחד מהם חורג מהלחץ המותר, השסתום מעביר את גזי הפליטה הלאה אל האגזוז ולא אל הטורבינה.

מעקף זה מאט את המהירות של הלהבים ומונע נזק למגדש ולמנוע

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 17 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

*+*מה הוא בעצם מגדש הטורבו *+*(כנסו תבינו )


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד