נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה]-פורשה 959 - ההיסטוריה *** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 23 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה]-פורשה 959 - ההיסטוריה ***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה]-פורשה 959 - ההיסטוריה ***
הודעהפורסם: 01 יולי 2006, 17:52 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 24 מרץ 2006, 11:56
הודעות: 9664
לייקים: 19 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)




בסוף שנות ה80 הופיעה פורשה שונה. מיוחדת עם תרצו. פורשה לא חסכו באמצעים ויצרו מכונית מדהימה. והסיפור שלה לפניכם.


הפרוייקט יצא לדרך ב- 21 לינואר של שנת 1983.
לבקשתו של מנהל המחקר בפורשה, פרופ' הלמות' בוט, המהנדס מנפרד בנטל מונה לתפקיד מנהל הפרוייקט.
תוך שבוע בנטל כבר הוציא שרטוט של המכונית, כאשר תנאי הפרוייקט הוכתבו לפי דרישות טכניות וללא התחשבות בעליות.

המכונית תוכננה מיד עם מחשבות על מירוצים.
באותה תקופה FIA הגדירו מחדש את הדרישות של הGroup B, על מנת לאפשר ליותר יצרנים להתחרות בקטגוריה הזו. ההגדרה החדשה היא שהמכונית שמשתתפת במירוץ חייבת להיות מיוצרת בצורה סדרתית, ולפחות 200 יחידות צריכות להיות מיוצרות בשנה.
פורשה קפצו על ההזדמנות.

פורשה, שכבר השתתפו בעבר במירוצי ראלי (3 זכיות בראלי מונטה קארלו וזכיה בראלי ספארי), ישתמשו בידע הספורט-מוטורי שלהם על מנת לייצר את המכונית המירוץ הבאה שלהם.
למרות זאת, עתידה של פורשה בGroup B היה מעורער. עם ההחלטה לייצר מכונית חדשה, הגיעה הדילמה בקשר להנעה הכפולה.
המכונית שיוצרו באותה תקופה ע"י פורשה, והשתתפו באירועי ראלי למיניהם, ה924/944 וה928 מיד הוצאו מהפרוייקט.
מכוניות אלו יוצרו עם מנוע קידמי, תיבת הילוכים מאחור והנעה אחורית. מה שהקשה מאוד על ייצור מערכת הנעה כפולה למכוניות האלה.

לפורשה נשארו שתי אופציות; לייצר מכונית חדשה לגמרי או לבסס את הדגם החדש על ה911 הקיימת.
כאשר נדחה רעיון של ייצור מכונית חדשה בעלת מנוע מרכזי, הוחלט ללכת על הרעיון של ביסוס המכונית הבאה על ה911.
כבר בישיבת צוות של פורשה, כאשר כל המחלקות התכנסו להתחלת הפרוייקט, החליטו שה959 תהיה מושלמת כשפן ניסויים על מנת להעריך את עתידה של ה911. כאשר היה ברור שלמרכב הקיים יש עוד המון פוטנציאל לא מנוצל.

כבר בשנת 83' הופיע האב טיפוס הראשון של ה959, 8 חודשים לאחר תחילת הפרוייקט.
להצגת המכונית לעולם נבחרה תערוכת פרנקפורט.
פורשה החכריזו על המכונית כחלוצה בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות.
בוט: "התוצאה היא מכונית המציעה נוחות, עידון בהתנהגות ורעש פנים נמוך של מכונית כביש רגילה בתוספת של שפע אביזרי בטיחות".

בהמשך שנת 83', 84' ולתוך שנת 85' ה959 עברה שינויים פיזיים ומכניים על מנת לאחד את כל המערכות למכונית כביש נוחה ואיכותית. לאחר ייצור שני אבי טיפוס, השלישי יוצר עם תעלות אוויר מקדימה ומאחור, ותעלות יניקה מאחורי הדלתות. אב טיפוס זה שנקרא F3 הוקרב קורבן למבחן הריסוק הראשון.
תוצאות מבחן הריסוק הניבו תוצאות המראות שהעיצוב והקונפסט הראשוני היה כל-כך מציאותי, שבעצם הנוסעים היו יותר מוגנים במכונית הזו מכל מכונית אחרת.
בזה נפסקו הפיתוחים והפרוייקט נשלח למהנדסי הייצור על מנת להפוך את האב טיפוס למכונית סדרתית.

במשך שנים אלה פורשה ניסתה את מזלה במירוצי הראלי של Group B, בניסיונה הראשון נכשלה כאשר 3 אבי טיפוס ששודרגו לנסיעת שטח קשה, הושמדו.
ההפסד הכואב של פורשה החזיר אותה לשולחן השרטוטים.
בשנת 86' חזרה פורשה לזירת הראלי עם תקווה חדשה. 959 יחידה נכנסה לראלי פרעה כאשר מאחורי ההגה נהג המירוצים של פורשה אז - ג'קי איק'ס. ראלי פרעה שנחשב למירוץ הכנה לפני ראלי פאריס-דאקאר המפורסם היה ההזדמנות לבדוק את השיפורים שהוכנסו ב959.אל ה959 של איק'ס נוספה 959 בעלת היסטוריה מפוקפקת יותר - הייתה זו אחת מה959 שנהרסו בראלי פאריס דאקאר של 84'. ה959 הזו זכתה בראלי פאריס דאקאר 86'.



המכונית צויידה במנוע בוקסר 2.9 ליטר, בעל צמד מגדשי טורבו העובדים בצורה עוקבת ולא מקבילה כמקובל.
עד ל4300 סל"ד עובד מגדש אחד, כאשר כל הלחץ מהסעפות מוזרם אליו. בנקודה זו נפתח שסתום הסעפת הפליטה המזרים גזים גם אל המגדש השני. שני מהגדשים יחדיו מגיעים לשיא גדישה של 2.0 באר (!).
ב6,500 סיבובים המנוע מייצר את שיא כ"ס העומד על 450 סוסים.

דגם מירוץ אחר שבוסס על ה959 ויועד למירוצי כביש - ה961, עשה שימוש במנוע הזה וברוב המערכות המקוריות של המכונית.
שיפורים נרחבים למנוע הניבו הספק של 640 כ"ס, שנשלחו לכל ארבעת הגלגלים המוגדלים.
הוכנס לשימוש מוט ייצוב אחורי, והבלמים עברו גם הם שיפור נרחב על מנת לעמוד בביצועים המשופרים.
המכונית נצחה את מירוץ הלאמנס במקום הראשון בקטגוריה שלה, ומקום שביעי בסה"כ.

דגם הכביש של ה959 שוקל קצת יותר מטון וחצי, עם יחס של 6.6 קילוגרם לכ"ס (דגם ה959 Sport שוקל מעט פחות ומבצע קצת יותר טוב).
נתונים אלה מאפשרים ל959 לבצע בצורה מרשימה ביותר.
0-100 קמ"ש מתקבלים תוך 3.5 שניות, המשך ל160 קמ"ש יקח עוד קצת פחות מ5 שניות, כאשר המהירות המירבית עוברת את ה320 קמ"ש.
0-400 מטר תוך 11.8 שניות, בטריטוריה של המקלארן F1.

מבחני דרך של המכונית הזו מדווחים על התנהגות טובה, הגה מתקשר, מרכב ספורטיבי מאוזן וביצועים שמעט מכוניות יכולות לספק.
חלוקת המשקל ב959 50:50, מקנה למכונית הזו התנהגות כביש מדהימה.
עם גלגלים גדולים ושמנים (235/45 17' מקדימה ו255/40 17' מאחור), ומערכת הנעה כפולה מתקבלת אחיזה פנומנאלית.

המנוע מספק המון כוח בסל"ד נמוך והמכונית מסוגלת לשייט בתוך העיר בנינוחות. אין בעיה "זחול" בהילוך שישי ב1,500 סל"ד, ולהאיץ משם הלאה.
למכונית אין התנהגות אופיינית לכזו המצויידת ביחידת כוח הנעזרת במגדשי טורבו.
אין את הבעיטה האופיינית, אלא מעבר נוח בין תאוצה ל"סופר-תאוצה". כאשר כ250 כ"ס זמינים לפני ה4000 סל"ד, ולאחר מכן מצטרפים עוד 200 סוסים להשלמת הארווה.

קצת יותר מ200 יחידות של המכונית המדהימה הזו יוצרו ונמכרו, חלק קטן מאוד נמכר גם בארה"ב (30 יחידות לערך).
במחיר של 300 אלף מארקים גרמניים (אז) יכלת להגשים לעצמך חלום מוטורי ולנהוג על ה959.

המכונית יוצרה בין השנים 87'-88', ועד היום נחשבת לאחת ממכוניות העל הכי מהירות והכי אקזוטיות שיש.
אם תשאלו את פרופ' בוט, מה היא המכונית האהובה עליו, חוצמזה שהוא אספן של דגמי חיפושית ישנות, הוא יענה לכם בשלוש ספרות... "9-5-9".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 23 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה]-פורשה 959 - ההיסטוריה ***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד