נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***||נהיגת התרשמות - מזדה MX5 החדשה||*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 21 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***||נהיגת התרשמות - מזדה MX5 החדשה||***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***||נהיגת התרשמות - מזדה MX5 החדשה||***
הודעהפורסם: 08 אפריל 2006, 17:17 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 02 אוקטובר 2005, 16:39
הודעות: 34581
לייקים: 118 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)




נהיגת התרשמות - מזדה MX5 החדשה
היסטוריה על קצה המזלג:

המכונית שהוצגה בתערוכת שיקאגו 1989, ומכונה הדור הראשון של המיאטה - הקפיצה לבבות וגרמה לספין שהביא למבול רודסטריות מבורכות. 1993 עוברת מתיחת פנים קלה ומקבלת מנוע 1.8 ליטר ובשנת 1998 משיקה מאזדה בניו זילנד את הדור השני של ה-MX5. הגיע זמן הדור השלישי שהוצג בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר השנה.



גשם יורד בחוץ, יום חורפי של ממש. המפתח בידי ואני רואה אותה מרחוק ,ומתקרב אליה בצעדים הולכים וגוברים, לא לא אני ודאי לא עשוי מסוכר(אישתי חושבת שכן). אך היצור האדום והמתוק הזה בדמות מיאטה, מופיעה בשיא תפארתה -עומדת וממתינה רק לי. אני כבר פגשתי בה בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר השנה, עכשיו היא כאן,עשתה עליה קיבלה חבילת "הטבות"(מיסים) ,כיאה לעולה חדשה אמיתית. סיבוב מסביבה, מגלה מכונית שעברה שידרוג משמעותי לעומת קודמתה בתפקיד הנע(א)ה אחורית לחובב הרכב ה"תפרן" שאין בידו לרכוש Z4 למשל. המיאטה התברגנה, ונראית מוצקה הרבה יותר ולא סקיני כמו זו שירשה. הבולט הוא חיפויי בתי הגלגל התפוחים/מודגשים,ועיצובה ניראה עכשיו יותר הרמוני ושלם ויותר מזמין(לפינוק-תרתי משמע). במבט בנתוני המשקל (1,164 ק"ג) אפשר למצוא חלק מהתשובה.



פנים

מכונית ספורט/יבית בימינו חייבת לעמוד בסטנדרטים /תקנים חדשים ,ולכן לא מן הנמנע שהן עוטות עליהן ,אביזרי בטיחות ופינוק לרוב -המעמיסות על משקלן.
פתיחת הדלת ,וצניחה פנימה אל המושב, בתחילה נדמה כי הוא חובק אותך, וזאת האשליה שנגרמת עקב צניחת פנימה בזמן שאתה מניח את עכוזך על המושב. לפניך קונסולה נאה וסולידית,העשויה מחומרים המשרים אווירה של מוצקות ומכובדות. לאורכה של הקונסולה המעוטרת יב פס פלסטיק שחור ומבריק בה מוטבעים 4 פתחי איוורור עגולים 2 במרכז ואחד לנהג ושני לנוסע. באמצע הקונסולה מצויה מע' קול CD, הנטענת ע"י מחליף דיסקים עד 6 יח'. והאזנה נעשית דרך 7 רמקולים.כל זאת ניתנים לשליטה מגלגל ההגה, קריא:
ווליום/השתקה / MODE=מעבר בין תחנות FM. גלגל ההגה בעל שלוש חישורים, עטוי עור ונעים למגע, מעוצב בטוב טעם ומעוטר בציפוי כרום המשרה ניחוח יוקרתי. ההגה מתכוונן מעלה מטה -אך לא פנימה /החוצה. תנוחת הנהיגה טובה בהחלט. לוח השעונים קריא וסביבו טבעות כרום המעטר שעון ושעון-כך גם פתחי האיוורור. כל אלה עשויים בהחלט לתפארת מאזדה. אם כי, הייתי מעדיף שעונים ברקע לבן ומחוגים אדומים, יחד עם תאורת לוח השעונים הכתומה הקיימת כאן. תאי האיכסון נעשו בקמצנות בוטה(וזו בלשון המעטה).
תא אכסון בין המושבים, תא כפפות, כיס אכסון מאחורי זוג המושבים וכן זוג גומחות קטנות המתאימות לסלולארי קטן,ו/או למשקפי שמש., שכן אין תאי אכסון בדלתות. חוץ ממחזיקי כוסות אינטגרלי בכל דלת(כזכור 2 דלתות )+מאפרה נישלפת ו2 מחזיקי כוסות בין המושבים. ישנה עוד בתפריט אי אילו אביזרי נוחות- עזבו לא מדובר כאן במשפחתית- מאידך גיסא, דבר מעליב בהחלט הוא תא המטען בנפח 150 ליטר. אפילו מקום למזוודה באם חפצה נפשך לנהוג כל הדרך המהנה לאילת לבלות שם את סופ"ש-דבר שלא ניתן-אפשר להכניס שם מקסימום תיק יד ,ועוד איזה ארגז -אבל ממש פיצפון, מזל שריצפת תא המטען קצת שקועה בחלקה דמוי אמבטיה קטנה . גלגל רזרבי? אין. מה שיש הוא תיק קטן ושחור ומקומו בתא המטען כמובן, ובתוכו ערכה לניפוח הגלגל, הבנויה מצינור מיכל ו ונטיל , מה שמתחבר לונטיל בצמיג המפונצ'ר, חומר מיוחד מוזרם לחלל הצמיג, מנפח את הגלגל , ונותן עזרה ראשונה עד לתחנה הקרובה.
גג - נפתח ידני , ע"י לחיצה על לחצן משוך ידית והשלך את הגג מעדנות לאחור...
והשמים (האפורים במקרה שלי) נגלים מעליך. קיים מסיט רוח קטן מפלסטיק -נשלף. שדה הראיה לאחור, בזמן שהגג סגור מבעד לחלון הזכוכית המחומם -טוב בהחלט.


נסענו

התנעה, צליל נעים בוקע-אני משחק עם ההילוכים ,ולדעתי הגיר מחוספס קצת,אך העברת ההילוכים נעשית באופן מספק , ולכך עוזר מצמד רך וקל לתפעול. המרחק בין ההגה לידית ההילוכים, טוב מאוד, בעיקר בנהיגה מאומצת. סידור מראות (חשמלי ומכוונן) גדולות , בעלות שדה ראיה טוב. מושב הניתן להזזה קדימה אחור (לא למעלה /מטה), והזחת משענת גב קדימה ואחור בעזרת ידית. משלב ל ראשון, משחרר קלאץ' ו...ישורת לפניי., הגשם ממשיך לטפטף(אני נוסע עם גג סגור-כמובן), הנעה אחורית וכביש חלקלק למדי, הם לא מתכונת בריאה מידי לנהיגה מאומצת ובכל זאת העדפתי להתעמת איתה. בהתנהלות קדימה סחטתי את הדוושה לריצפה, טורים מטפסים עד ל 6,500 סל"ד (מתחת לזה היא לא ממש חיה), והעברת הילוך (חלקה) לשני. אל תצפו ממנה להאצות חזקות,מפני שזה לא מה שתמצאו כאן.
המילה FUN, היא מילת המפתח כאן. חובבת כיכרות השובבה האדמונית הזו, מה עוד שהכביש היה רטוב, אפילו שה DSC מחובר , תנסה מעדנות לנענע את זנבה בהילוך הראשון-וזה כיף שים(גז) פס שידליק את האור (שרו פעם להקת בנזין), שים גז בהילוך הראשון סובב הגה והיא תבצע היגוי יתר פוזאי..לצהלות שאגותיך ולא מזיז לי עכשיו כביש חלק...אופס.
הגה רגיש ומדויק -תענוג בעל 2.7 סיבובים מנעילה לנעילה.אך שוב בעל כושר תמרון גדול למדי במהירויות חניה. השילדה בעלת פוטנציאל , כמה חבל שהמנוע חלש יחסית,למה שהשילדה מסוגלת לנפק-הייתי מעדיף שישתלו כאן את מנוע ה0PS החזק יחסית המשרת את הגרסאות המוגדשות של ה 3/6. שמתי פעמי לכיוון הכבישים (בצפון) אליהם בנויה האדמונית הזו. ישורות והאצות, כפי שציינתי היא ממש, אבל ממש לא מסמפטת, לדעתי זו אחת המגרעות שבה. מאידך גיסא כבישים פתלתלים, מוגשים לה כמנה עיקרית. לקחתי אותה לכביש בית אורן המהנה והמפותל במקרה שלי רטוב עד מאוד , וכתוצאה מכך חלקלק למדי, שגורם לי להתרכז יותר במהלך הנהיגה המאומצת שעברנו יחדיו-(התחברנו כבר מהרגע הראשון-חנפנית שכזו הממזרה). סיבוב רודף עיקול , העלאת ההילוכים עד לרביעי ב6,500 סל"ד, והורדת הילוך במקומות הנכונים(רטוב אמרתי?), האצה בתוך הסיבוב, הזנב כאילו ומנסה לתעתע בי, קו פניה נכון ומוכר יספק את הסחורה-זה אני או ה DSC? שלא נתן לזנבנב הקטן ניעור קליל? מה גם שאין לה ממש כוח לעשות זאת (חייבת מנוע חזק ..אך).
מה שכן ,את קטע בית אורן, המיאטה צולחת בגבורה. גם הבלמים עמדו יפה בעומס (בהלוך ובחזור). בנהיגה מנהלתית על כביש החוף (וכך גם בעיר),שאון הצמיגים, חודרים מעדנות לתא הנוסעים הקט, מבעד לשמשות ולגג הבד. אך נסיעה מנהלתית בה בסה"כ מוגדרת כנעימה עד כמה שניתן להגדיר נועם ברכב מסוג זה-אך בודאי נעים הרבה יותר מהדור השני, בעל טרטור טרדני שמתרגלים אליו, לה היתה קונסולה פלסטיקית וזולה למדי, הגה גדול שלא אוהב מגודלי גוף, ושמח להציק לרגליו. לשתיהן יש את אותה הדבקות-וכמובן המיאטה החדשה, הרבה יותר נעימה מהיוצאת הספרטנית יחסית.



בלמים

המיאטה בעלת 4 בלמי דיסק(קד' מאווררים), היו מהירי תגובה ,בייחוד בכביש החלקלק והרטוב בו נהגתי -בכלל הם השרו בי ביטחון.



סיכום

ובכן בהחלט הדור השלישי שתיקנה ושידרגה בכל הפרמטרים את הדור השני.
המיאטה מענגת לנהיגה/כייפית מאוד אם תרצו,ותספק עד צרחות את חובב ההגה/רודסטר.
אבל- כן יש אבל, מחירה(ראו למטה),והיחס לבין מחיר/היגיון, מתנגש כאן.
אך אל נא תחפשו היגיון ושימושיות, בכדי לרכוש בישראל, דו מושבית, רודסטרית יש לומר במחיר החוצה את קו ה 200,000 ש"ח. אך במבט סביבך , ניתן לראות כי לו חשקה נפשך במכונית מהנה לנהיגה, פתוחת גג, אפשר לומר כי מי שלא נהג מימיו ברודסטרית לא יבין זאת, ושווה כי פעם בחיים לפחות פעם אחת בחיים תהיה בעליה של מכונית נטולת גג, ועדיף שתהיה זו רודסטר - אדומה אם אפשר(מומלץ כרכב שני במשפחה).
בישראל האופציה לרודסטר מהנה, מועטה עד מאוד. בתור כרטיס הכניסה להנע(א)ה אחורית נטולת גג ויחד עם זאת לעולם הרודסטרים, הבחירה הישירה היא מאזדה מיאטה MX5.
בכדי לשחק באמת במגרש של הגדולים, המקפצה חייבת להיות גמישה וגדולה הרבה יותר והרף עולה פי 2 מהמיאטה דור 3.



מתחרות

MR2 המתחרה העיקרית , לא ברור אם היא בדיוק עדיין משווקת כאן, אך זו חלושה למדי לעומת המיאטה - ובעימות ביניהן המיאטה עדיפה.

הליגה הלאומית יקרה יותר:
כוונתי ל TT רודסטר, Z4 בווארית , S2000 (אך אס....)המרטיטה, קבוצה השואפת לקו ה400.

מעבר לכך, קיימת דילמה קלה, בישראל ישנן אופציות ספורטיביות מפתות לא פחות בסכום זה פלוס מינוס (והן שימושיות בהרבה), בעלות "היגיון" , כוונתי ל GOLF GTI MK5, שמחיר הידנית מחומשת הדלתות = 235,000 ש"ח. ולצידה האימפרזה WRX, שתעבור לרשותך עבור 10,000 ש"ח פחות מה GTI. במחירים קרובים יותר למיאטה עומדות:
הונדה סיוויק TYPE R - במחיר 215,000 ש"ח.
סיטרואן C4 VTS - במחיר 190,000 ש"ח.
סיאט ליאון TFSI - במחיר 180,000 ש"ח.
סמארט רודסטר - במחיר 185,000 ש"ח.

אמרתי קודם, אל תחפשו היגיון ברכישת רודסטר.
ספורטיבית רוכשים עם הלב, רודסטר רוכשים כדי לספק לו את הדם.
לפתוח את הגג ולהתמזג עם הנוף ונסוע לעבר השקיעה.


נתונים

מנוע: 1,998 סמ"ק, 4 צילינדרים -16 שסתומים /תזמון שסתומים משתנהSV-T, מערכת יניקה משתנה VIS.
הספק: 160 כ"ס ב 6,700סל"ד.
מומנט: 19.6 ב 5,000 סל"ד.
גיר: ידני 6 הילוכים.
הגה: 2.7 מנעילה לנעילה.
בלמים: 4 דיסק (קד' מאווררים).
צמיגים: "17 205/45.



מד אוץ: 1,770 ק"מ (במבחן).
צבע: אדום.


ביצועים
100-0 קמ"ש: 7.9 שניות (יצרן).
מהירות מירבית: 210 קמ"ש.
יחס הספק משקל: 137 כ"ס לטון.

משקל: 1,164 ק"ג.

עלויות
קבוצת רישוי: 5.
מחיר: 192,709 ש"ח . (כולל מס בולים 762 ש"ח +אגרת רישוי בסך 1,946 ש"ח)
* לא כולל חיישני צפצוף ברוורס = 290 ש"ח.


_________________
בשבילי את העולם בשבילך אני קיים ואיתך הכל מושלם
בלעדייך מי אני את החצי השני לעולם לעולםםםםםםםםםם
איתך רוצה לעוף למרחקים ובך אני בוחר כל החיים
bh:}

אור טובים מנהל ראשי - Admin


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 21 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***||נהיגת התרשמות - מזדה MX5 החדשה||***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד