נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]מיצובישי מציגה: מלכה חדשה -EVO10 *** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 2 מתוך 2 [ 28 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]מיצובישי מציגה: מלכה חדשה -EVO10 ***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]מיצובישי מציגה: מלכה חדשה -EVO10 ***
הודעהפורסם: 01 אוקטובר 2007, 12:13 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 יולי 2007, 00:19
הודעות: 29793
מיקום: אז תבין חוקים עלי לא תופסים!!
לייקים: 977 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



היצרנית היפנית חשפה את האיבו 10, רפליקת הראלי המתקדמת ביותר בתעשיית הרכב - אלינו היא תגיע רק בשנה הבאה

נוסחה מנצחת לא מחליפים. אחרי היריון ארוך ומייגע, חושפת היום (ב') מיצובישי פרטים מלאים על הדור העשירי והחדש של רפליקת הראלי האגדית, איבו X. כמו רבות מיצרניות הרכב, חשפה מיצובישי את האיבו החדשה לאט-לאט: כבר לפני שנתיים, בתערוכת טוקיו 2005, הוצגה מכונית התצוגה "קונספט X", שפיזרה רמזים עבים מאד לגבי המכונית שנחשפת היום. בהמשך צצו עוד ועוד רמזים ותמונות, עד שבאפריל האחרון כבר פורסמו תמונות כמעט-רשמיות.

תמונה

אבל מספיק עם היסטוריה. האיבו X, ממש כמו קודמותיה - ובמיוחד איבו 8 ו-9 - היא פצצה טכנולוגית, שכל ייעודה היא לנסוע מהר. "מטרת הפיתוח של


האיבו X החדשה הייתה לעשות את המכונית מהירה ככל האפשר," מצהירים במיצובישי, "וגם לעשות אותה בטוחה ככל האפשר לנהיגה". אז איך הם עשו את זה?


גדולה יותר, קשוחה יותר

פשוט: שמרו על הנוסחה המנצחת של הדורות הקודמים, והוסיפו כמה טכנולוגיות חדשות ומלהיבות. העיצוב לא ממש השתנה מאז נחשפה מכונית התצוגה ב-2005, וזה טוב: האיבו X נראית קרבית ואגרסיבית, עם שלל כונסי אוויר, מסיטי אוויר, ספוילרים ועוד אבזרי הסטת אוויר מתקדמים.



וזה לא הכל לטובת מראה-עיניים: בסיס הגלגלים התארך, מפשקי הגלגלים התרחבו, וסרח העודף הקדמי התקצר. יחד, כל השינויים אמורים לייצר אחיזה גבוהה יותר ויכולת דינמית משודרגת. לכך ודאי תתרום העובדה שהשלדה של ה-X קשיחה מזו של האיבו 9 בעשרות אחוזים - מה שאמור לשפר גם את הבטיחות. אגב, האיבו X גדולה מקודמתה בכל ממד: אורכה 449.5 ס"מ (+0.5 ס"מ), רוחבה 181 ס"מ (+ 4 ס"מ), וגובהה 148 ס"מ (+3 ס"מ). את נתון בסיס הגלגלים שומרים בינתיים מיצובישי לעצמם.

תמונה


ההספק מספק?

דווקא בגזרת המנוע, אין חדשות גדולות: כמו כל קודמותיה, האיבו X מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין. במפתיע, למרות שמיצובישי מצהירה כי מדובר במנוע חדש, נותר ההספק המרבי זהה לאיבו הקודמת: 280 כ"ס ב-6,500 סל"ד. מה שכן השתנה הוא נתון המומנט: 43 קג"מ ב-3,500 סל"ד, לעומת 40.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד. אולם, למרות הדימיון במספרים, היפנים טוענים שהמנוע של האיבו X גמיש יותר, ומציע כוח זמין בכל טווח הסל"ד.



עוד מספרים היפנים החרוצים כי המנוע קל ב-12 ק"ג מבעבר, וכי הוא ממוקם נמוך יותר בתא המנוע לטובת הנמכת מרכז הכובד. אגב, סביר להניח שכמו במקרה של ה-9, הגרסה המוצגת כעת של ה-X היא רק ראשונה מרבות, ובעתיד יופיעו גרסאות חזקות הרבה יותר (ומה שלא יעשה המפעל באופן רשמי, יעשו סדנאות השיפורים...).


חדשה אחת וחשובה מאד נמצאת ממש קרוב אל המנוע: תיבת הילוכים רובוטית חדשה וכפולת מצמדים. זכויות הפטנט של תיבת ה-DSG מבית פולקסווגן עומד לפוג, ומיצובישי מנצלת את ההזדמנות כדי לשדך לאיבו X את תיבת ה-SST, שמציעה אף היא שני מצמדים ושישה הילוכים. התפעול, כמקובל בתיבות רובוטיות, מתבצע באמצעות מנופים (עשויים ממגנזיום) מאחורי ההגה, או באמצעות בורר "נורמלי". ביפן תוצע גם גרסה עם תיבה ידנית רגילה, בעלת חמישה יחסי העברה.






חוכמה כפולה

כמו באיבו 8 ו-9, כוחה של האיבו X ירד אל האספלט דרך דיפרנציאל מרכזי-אקטיבי והנעה כפולה מתוחכמת, שתחלק את הכוח לא רק בין שני הסרנים, אלא גם בין הצדדים. המערכת, שנקראת Super All Wheel Control (ובתרגום חופשי: הנעה כפולה ממש-ממש חכמה), מציעה שלושה מצבים של העברת כוח: "אספלט", למשטחי אספלט יבשים, "עפר", לכבישים רטובים או שבילי עפר, ו"שלג", ל... משטחים מכוסים בשלג.



חידוש חשוב ומאד מבורך הוא הוספת מערכת בקרת יציבות, שנקראת ASC (ר"ת: Active Stability Control, ובעברית - בקרת יציבות אקטיבית). במיצובישי לא מציינים אם המערכת ניתנת לניתוק, אולם מאחר שמדובר במכונית סופר-ספורטיבית, שחלק מנהגיה יירצו לנהוג בה בשבילי עפר, סביר להניח כי מי שיחפוץ בכך יוכל להיפטר מההשגחה האלקטרונית.



שני נתונים חשובים מאד חסרים בפרטים שמפרסמת היום מיצובישי: משקל המכונית החדשה והביצועים. סביר להניח כי הסיבה לכך היא העובדה שבאירופה תשווק גרסה שתהיה שונה מעט מזו שמתחילה להימכר היום ביפן.

תמונה




מעצבים בחופשה

וכעת, הגיע הזמן לפתוח את הדלתות ולהיכנס אל תא הנוסעים. והמחזה הנגלה לא נראה נאה במיוחד: אם לשפוט על-פי התמונות, מעצבי האיבו X לקחו חופש בדיוק כשהגיעו לעיצוב תא הנוסעים. התוצאה מאד ספרטנית, וחסרת חן. נקודת האור היחידה נעוצה בכך שהודות לחוסר-עיצוב הזה יוכל הנהג להתרכז בנהיגה, ולא יסבול מהסחות דעת.



כמובן שהשאלה שכעת מנקרת בראשכם היא מתי האיבו X תגיע לישראל, וגם, כמה תעלה. ובכן, למרות שעדיין אין תאריך רשמי וברור, במיצובישי-ישראל יודעים לספר כי האיבו החדשה תושק באירופה באפריל 2008. מה שאומר שמעט לאחר מכן, כנראה בקיץ 2008, נזכה לראות את ה-X הראשונה על האספלט המקומי. כמה תעלה? הנוכחית מתקרבת ל-300 אלף - והחדשה לא תהיה זולה ממנה...

קרדיט לynet

_________________

מוקדש לארתין...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 01 אוקטובר 2007, 22:14 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 10 מרץ 2007, 12:17
הודעות: 26471
לייקים: 923 אוהבים
פידבקים: 1 (100%)


תודה :P00

_________________


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 אוקטובר 2007, 02:34 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 16 ינואר 2007, 14:59
הודעות: 4259
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


איזה פצצהההההה :shock:

_________________
אליאור גורשומוב



חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 04 אוקטובר 2007, 10:19 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 25 אוגוסט 2003, 21:35
הודעות: 34694
מיקום: תלוי מאיזה כיוון באים
לייקים: 3 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


:P00

_________________
נושם ותיק >>>


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 06 אוקטובר 2007, 07:49 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 29 ינואר 2005, 19:40
הודעות: 55081
מיקום: בים של דמעות...סובב לי שעות
לייקים: 403 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודההההההה :P00

_________________
אני אפס, ה' הוא אחד, יחד אנו 10!



חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 07 אוקטובר 2007, 12:20 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 16 דצמבר 2006, 17:04
הודעות: 122
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


10x


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: ***[כתבה+תמונות]מיצובישי מציגה: מלכה חדשה -EVO10 ***
הודעהפורסם: 07 אוקטובר 2007, 12:56 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים

הצטרף: 22 ינואר 2006, 13:44
הודעות: 895
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


Ov3r-T0p כתב:
--- phpBB : The Protected Message is not copied in this quote ---


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 05 נובמבר 2007, 19:16 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 14 פברואר 2005, 17:24
הודעות: 4347
לייקים: 3 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: פיני
שם משפחה: גבריאל


תודהה

_________________
בית"ר ירושלים אימפריה..!!!
אין לנו על מי לסמוך רק על אבינו שבשמיים!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 10 נובמבר 2007, 16:17 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 09 מאי 2006, 19:00
הודעות: 1238
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


:D


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 14 נובמבר 2007, 22:48 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם

הצטרף: 15 אוקטובר 2006, 10:12
הודעות: 7829
לייקים: 11 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תוודהה :P:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 01 דצמבר 2007, 13:43 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 05 פברואר 2007, 21:53
הודעות: 1662
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


תודה נשמה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 2 מתוך 2 [ 28 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]מיצובישי מציגה: מלכה חדשה -EVO10 ***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד