נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה + תמונות] פיאט מולטיפלה*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה + תמונות] פיאט מולטיפלה***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה + תמונות] פיאט מולטיפלה***
הודעהפורסם: 18 אוגוסט 2006, 12:22 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



כמו רבות מאגדות העולם המוטורי, גם הפיאט מולטיפלה נולדה כהנחיה שרירותית שהוגדרה למהנדסיה. עם הגדרות אלו יצרה פיאט את אחת המכוניות המיוחדות בתולדותיה. בדקנו עבורכם אם הייחוד הזה עומד גם במבחן האולטימטיבי - היד השנייה.

מגדל אייפל, סמלה של פריז, הוקם בליווי קול מחאה של אנשים רבים שטענו כי שלד הברזל מכער את קו הרקיע של העיר. מסופר שיום אחד נצפה גדול המתנגדים סועד במסעדה הממוקמת למרגלות המגדל וכנשאל לפשר הימצאותו במקום הזה, השנוא עליו כל כך, הוא חייך וענה: "זהו המקום היחיד בכל העיר שאינני רואה ממנו את המפלצת הזו". זהו גם סוד קסמה של המולטיפלה; קשה שלא להתאהב בה אחרי שעוברים את סף הדלתות. שלא תבינו אותי לא נכון, אין לי שום בעיה עם העיצוב שלה, אבל אין ספק שיש רבים אחרים אשר בטוחים כי המשפחתית-מיניוואן של פיאט היא המכונית המכוערת בעולם.
שלא כשאר המתחרות בקבוצה, אשר צמחו לגובה (סניק, זפירה, פיקאסו ואחרות), המולטיפלה צמחה לרוחב דווקא וקיבלה עיצוב שלא השאיר אף אחד אדיש; שטח החלונות האדיר, רביעיית הפנסים, האף הכפול והחרטום המשתפל מטה בחדות אולי לא מצאו חן בעיני רבים, אולם סידור הפנים הוא פשוט גאונות צרופה; שתי שורות בעלות שלושה מושבים ושפע של תאי אחסון ופתרונות חכמים.
לארץ הגיעה המולטיפלה לקראת אמצע שנת 2000 (כמודל 2001) - בתחילה עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.9 ליטר (105 כ"ס), ושנתיים מאוחר יותר הצטרף להיצע מנוע בנזין (1.6 ליטר, 103 כ"ס). שני המנועים שודכו לתיבה ידנית בלבד והוצעו ברמת גימור אחת.

במוסך
מנועי המולטיפלה מקבלים ציון סביר בסעיף האמינות, וישנם כמה דגשים הראויים להתייחסות; רגישות המנוע לנוזל הקירור – מנועים שעבדו עם נוזל קירור מאיכות ירודה או עם מי ברז עשויים לסבול מהיווצרות קורוזיה (נראה כמו מלח ירקרק) על גוף המנוע ובחיבורי הצינורות, גלגל רצועת הטיימינג (`פולי`) סובל ממיסב רגיש - רעשים מוזרים בזמן
פעולת המנוע יעידו כי המיסב קרוב לסוף חייו וכדאי להחליפו בטרם ייגרם נזק למנוע. דגש מכני נוסף נוגע לכבל הקלאץ` - בעיקר במכוניות עם קילומטרז` גבוה; עלות התיקון שלו עשויה להגיע לכמה מאות שקלים בשל מיקום בעייתי. מערכת החשמל ראויה גם היא לתשומת לב; התראות שווא, מתגים מקולקלים ובלאי מואץ של נורות וצגים הם רק חלק מהתופעות שכדאי לתת עליהן את הדעת.
איכות ההרכבה של תא הנוסעים במולטיפלה לא הייתה מעולם מזהירה, והזמן רק מחמיר את המצב; התרופפויות חלקי פלסטיק, רשרושים שונים וחומרי דיפון מתקלפים הם רק מקצת התופעות שתמצאו במולטיפלה משומשת. הוסיפו לכך את שטח השמשות הגדול ואת הקיץ הישראלי ותבינו עד כמה הבעיה חמורה. אבל השמש הישראלית פוגעת לא רק בתא הנוסעים; דהייה והתקלפות הלכה בצבעים הכהים של המולטיפלה (בעיקר בגג המכונית ובמכסה המנוע) הן תופעות מוכרות שכדאי לתת עליהן את הדעת במעמד הבדיקה.
חגורות הבטיחות לעתים אינן ששות לחזור למקום, נשארות תלויות על דופן הדלתות, ולפיכך סגירת דלת לא זהירה עלולה לשבור את הלשונית. גומיות הדלתות בדגמים המוקדמים אינן איכותיות מספיק ומגלות נטייה להתייבש ולנשור ממקומן. דבר זה יצר כמובן בעיות אטימות למים, ולכן מומלץ להרים את השטיחים ולחפש סימנים ועדויות לרטיבות.
מנגנון הגלגל הרזרבי המקובע למקומו על ידי ראצ`ט רגיש; הידוק יתר גורם לשבירת המנגנון, ועלות התיקון עשויה להסתכם בלא פחות מ- 1,200 שקלים.

סיכום
המולטיפלה מתגלה כהרבה אוטו במעט מאוד כסף; כאשר נותנים את הדעת לירידת הערך המהירה של המכונית השימושית הזו – ובייחוד בשנים הראשונות – יש כאן בהחלט פוטנציאל למציאה. המולטיפלה היא מוביל נוסעים משפחתי מודרני, מרווח וייחודי שאמנם אינו חף מתקלות קטנות ומציקות, אך עשוי להתגלות כפתרון הולם למשפחות גדולות עם תקציב קטן אשר מוכנות להתפשר על תיבה ידנית ולהשלים עם איכויות גימור והרכבה בינוניות.

עלויות חלפים
מראת צד 1,200 שקל
פנס חזית 155 שקל
פנס אחורי 421 שקל
רפידות בלם קדמיות 220 שקל
רפידות בלם אחוריות 421 שקל

מרווח טיפולים 20,000 ק"מ
החלפת רצועת טיימינג 120,000 ק"מ

תמונות:

תמונה

תמונה

תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה + תמונות] פיאט מולטיפלה***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד