נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]FCX - העתיד על-פי הונדה*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]FCX - העתיד על-פי הונדה***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]FCX - העתיד על-פי הונדה***
הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2006, 12:15 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הונדה השיקה היפן דור חדש למכונית מימן, בינתיים לטובת ניסויים. ב-2008 יורחב הניסוי החשוב לכלל יפן וארה"ב. העתיד עוד לא כאן

הונדה הציגה דור חדש של FCX, מכונית המימן המבטיחה. מדובר בדגם בעל מנוע תא-דלק מתקדם, הצורך מימן ומייצר ממנו חשמל (אנרגיה), בתהליך שתוצר הלוואי היחיד שלו הוא מים - לא מזהמים כמובן. מכאן שמכונית תא-דלק ידידותית לסביבה, ולמעט תהליך יצור מימן אינה מזהמת כלל. עתיד נקי? בהחלט.

ב.מ.וו עושה את זה מתוחכם פחות - אך בייצור סדרתי

ה-FCX הזו מחליפה מכונית שונה שסיימה את מחזור הניסוי שלה, וכמוה תושק בשלב ראשון אך ורק לצורך ניסוי. שלא כמו מכוניות תצוגה רגילות, ה-FCX היא אב-טיפוס המסוגל לנוע באופן מלא, ומשמש לבחינת הטכנולוגיה בתנאים אמיתיים. שלב ראשון של הניסוי יבוצע באופן פנימי בהונדה, ואילו ב-2008 צפויה ה-FCX להימכר (בליסינג) למספר לקוחות בארה"ב ויפן, ואלו יעניקו בתמורה משוב על תנאי נסיעה יומיומיים. בתום הניסוי חוזרות המכוניות להונדה לצורך ניתוח התוצאות.

ה-FCX החדשה מתקדמת מקודמתה, ומציגה שיפור בכל התחומים. למשל ביחידת הכוח, שכעת מתוכננת כך שהמימן והמים בה, יזרמו במאונך במקום אופקית.

למה זה חשוב? כי בכך מסייע כוח הכבידה להיפטר מהמים שנוצרים, ומייעל את פעולת המנוע. התוצאה המיידית, כך הונדה, היא שיפור של 22 כ"ס להספק המרבי, שעומד כעת על 129 כ"ס. נתון המומנט עומד על 26.1 קג"מ, שזמינים כבר מסל"ד נמוך מאד. נתונים אלה מאפשרים מהירות מרבית של 160 קמ"ש.

ל-FCX החדשה יש גם טווח נסיעה ארוך יותר, שעומד על עד 570 ק"מ, באמצעות 171 ליטר מימן. גם כאן מדובר בשיפור ניכר, של 30% לעומת הטווח הקודם. לחלק מכך אחראים גם תכנון טוב יותר של יחידת הכוח ותיבת ההילוכים, השוכנים כעת יחד ושוקלים 180 ק"ג (40%) פחות משילוב המנוע-גיר הקודם.

מנוע תא הדלק עצמו שוקל 20% פחות, וקומפקטי ב-30%, מבטיחים היפנים. הוא מסוגל גם להניע בטמפרטורה של 30 מעלות צלזיוס מתחת לאפס, שיפור של 10 מעלות לעומת היחידה הקודמת. כדאי לזכור כי הנעה בתנאי קפיאה היתה אחד המכשולים הגדולים שעמדו בפני הטכנולוגיה הזו בעבר, והונדה היתה מהראשונות לטפל בה ב-FCX הקודמת.

בהונדה מתגאים גם בכך שטכנולוגיית תא-דלק יעילה במיוחד. לעומת אובדן כוח של כ-80% במנוע בעירה פנימית, או 70% ביחידת כלאיים (בנזין-חשמל), שומר מנוע המימן על 60% מתפוקתו.

לא הכל טכנולוגיה

אבל מלבד ההתקדמות הנאה בתחום מנוע המימן, חשוב לציין כי ה-FCX החדשה לא רק מתוחכמת מבעבר, אלא בעיקר נראית הרבה יותר טוב. העיצוב החדש נראה מודרני ואף עתידני, וזונח את הפרופורציות הלא מחמיאות שהיו בדור הקודם.

שינוי נרשם גם בממדים, עם אורך של 476 ס"מ, רוחב של 186.5 וגובה של 144.5 ס"מ. אורך בסיס הגלגלים לא נמסר. המידות שכן פורסמו מהוות צמיחה גדולה לעומת העבר, אז הסתפקה ה-FCX ב-416.5 ס"מ בלבד בין פגוש לפגוש. בהונדה מבטיחים כי תודות לצמיחה זו בממדים, ולתכנון יעיל יותר של תא הנוסעים, המרווח שם צמח משמעותית.

וגם - דיזל לא מזהם

עד שטכנולוגיית המימן תצבור תאוצה, ככל הנראה לא לפני 2010, משקיעים בהונדה גם בטכנולוגיות ישנות. לתחום הדיזל למשל, נכנסו היפנים באיחור לא אופנתי וכעת הם מתחילים לכפר על כך. והשלב הבא - הפחתת זיהום האוויר.

למנוע ה-2.2 ליטר טורבו-דיזל של האקורד יצטרף בקרוב מסנן חלקיקים חדש, המאפשר לצמצם פליטת גז NOx (חנקן חמצני) מסוכן, עד לרמה זהה למנוע בנזין. זאת, באמצעות שימוש בהליך כימי ההופך את ה-NOx לחנקן לא מזיק באמצעות אמוניה. אנחנו בעד.

תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]FCX - העתיד על-פי הונדה***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד