נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]ייקור שווי השימוש למכוניות ליסינג*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]ייקור שווי השימוש למכוניות ליסינג***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]ייקור שווי השימוש למכוניות ליסינג***
הודעהפורסם: 19 אוקטובר 2006, 10:57 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



משרד האוצר מתכוון להעלות את שווי השימוש במכוניות ליסינג. כיצד ישפיע הדבר על הנהגים ועל שוק הרכב הישראלי? הכל בכתבה שלפניכם

למר ק`, מהנדס אלקטרוניקה בחברה ידועה, מחכות שתי מכוניות מתחת לביתו שבמרכז הארץ. האחת גדולה, בטיחותית, נוחה ומרווחת והשניה קטנה, שברירית, לא נוחה במיוחד וגם צפופה למדי. לק` יש גם שלושה ילדים והם נוסעים לעתים תכופות ברחבי הארץ כדי לחגוג סופי שבוע עם המשפחה. "מה פתאום שאקח את המכונית הגדולה לנסיעה משפחתית?" הקשה באוזניי ק` "ברור שאני נוסע אך ורק עם הקטנה".
איך זה יכול להיות? תשאלו בוודאי. ובכן, התשובה פשוטה: המכונית הגדולה שייכת לק` ואת הקטנה הוא קיבל מהעבודה בעסקת ליסינג.
למי שלא נכח בשיעורים הקודמים נציין שעסקת ליסינג משמעותה לרוב כי העובד מקבל מהמעסיק מכונית בתמורה להתחייבותו כי יעבוד זמן רב בחברה וגם בתמורה להופעת סכום נקוב בתלוש השכר שלו, שיורד משכר הברוטו ושבעטיו הוא משלם תוספת למס ההכנסה. אותו סכום נקוב בתלוש השכר מכונה `שווי השימוש` וחשוב להבדיל אותו מתשלום השכירות לחברת הליסינג עצמה.
בדרמה המתקרבת יכלו לחוש אלו שהקשיבו למסרים שיצאו מבכירי רשות המסים במשרד האוצר. בועז סופר, מראשי הרשות ומי שאחראי ישירות על מיסוי התחבורה, אמר לפני מספר חודשים כי "הסכום המשולם כשווי שימוש למכוניות ליסינג אינו ריאלי", ואז נקב בתוכנה של הדרמה: "הכתובת על הקיר, אנחנו נערכים לייקר את שווי השימוש".


מעצמת-על בטכנולוגיית הליסינג
כתופעה, שיטת הליסינג החלה בישראל אי שם באמצע שנות התשעים. רוכשי מכוניות חדשות היו לרוב משלושה סוגים: אנשים פרטיים, חברות השכרה וחברות עסקיות. בדרך כלל רק בכירים בחברות העסקיות היו זכאים למכונית צמודה - כזו ששייכת למקום העבודה - ושאר העובדים נזהרו שלא לחסום עם הטרנטה שלהם את מקום החניה שקיבלו הבכירים למרגלות בניין המשרדים.

אבל לקראת סוף שנות התשעים התחזקו מאוד ענפי ההייטק וישראל התבססה כמעצמת-על בתחום הטכנולוגיה האלקטרונית. הפריחה הזו נזקקה לרבבות של ידיים עובדות וראשים טובים וכדי למשוך אותם להצטרף למהפכה הוצעו להם מכונות אספרסו, חדרי כושר וגם, כמובן, מכונית צמודה.

הבוסים, מצדם, הבחינו בתופעה נוספת. הרבה יותר משתלם להעניק לעובד מכונית צמודה מאשר להעלות את שכרו, כיוון שמכונית, על תשלומי המס הנלווים עליה, זולה יותר מתוספת השכר, על מסיה.

ביחד עם הבוסים עלו על העניין גם יבואני המכוניות וחברות ההשכרה. בשנים האחרונות של האלף הקודם החלו אלה לטפח באגרסיביות את שוק ההשכרה-לטווח-ארוך, הלא הוא שוק הליסינג. פריחת ההייטק והתרחבות הליסינג הביאו לכך שכיום רוב מכירות המכוניות החדשות, יש אומרים בין 60% ל-70%, הם לחברות הליסינג וההשכרה. אפשר להגדיר את ישראל גם כמעצמת-על בליסינג.

ברשות המסים, וגם גורמי כלכלה ותחבורה רבים אחרים במשק הישראלי, סוברים שנתח המכירות לחברות הליסינג גדול מדי, בלשון המעטה. לא שאכפת לרשות המסים מי בדיוק קונה מכונית חדשה, אלא שאנשי הרשות החליטו כי מדובר בהטבת מס שמגיעה לפלח מצומצם בעם, עובדי ההייטק, וכי עדיף לחלק את הכסף בצורה שווה יותר בין האזרחים.

"ייקור שווי השימוש הוא בעצם עוד מס הכנסה," אומר שי דהן, מבכירי חברת ההשכרה והליסינג אלדן "אנשים לא יוותרו כל כך מהר על עסקת הליסינג שלהם ומה שיקרה בשורה התחתונה זה שאנשים ישלמו יותר מס הכנסה".

אנשי ההייטק מפונקים כיום. נותנים להם מכונית, לוקחים אותה לטיפול, לוקחים אותה לטסט ולהתנקות, חוסכים להם את הצורך לחפש חברת ביטוח או להתעסק עם המכונית בטיפול אחרי תאונה, לא עלינו. דהן מצהיר כי אלדן איננה נערכת באופן מיוחד לייקור הליסינג כי על פי הערכות החברה ההשפעה לא תהיה מהותית.

"שווי השימוש הוא רק פרמטר אחד בעסקת ליסינג", אומר ניר גלילי, מנכ"ל חברת הליסינג הגדולה בישראל, ניו-קופל SIXT. "הליסינג משתלם בזכות השירות, הטיפולים והבטיחות," הוא אומר ומוסיף "אם יהיו פחות רכבי ליסינג בשוק אזי רמת הבטיחות תרד, אנשים יעברו למכוניות משומשות שהן פחות בטיחותיות. בכל מקרה, להערכתי היקף המכירות לא יירד ביותר מ-10% או 15% ביחס להיקף המכירות כיום".
ייקור שווי השימוש, איך זה ישפיע עלי
האם, באמת, אנשי ההייטק לא יוותרו על המכונית הצמודה? בכלל לא ברור. אדם שמקבל מכונית צמודה מהעבודה והסכום שהוא משלם כשווי שימוש יוכפל – יתלבט מאוד אם להמשיך עם העסקה. אצל יבואני הרכב עצמם, שהיקף הליסינג הגדול שוחק מאוד את הרווחיות שלהם, שמחים להעריך שרבים מהעובדים והמעסיקים יעדיפו לוותר על העסקה. "אני מעריך," אמר לי יבואן מכוניות שסירב להיחשף "שהיקף המכוניות שיימכרו לחברות הליסינג וההשכרה ירד ל-30 עד 40 אחוזים לאחר ייקור שווי השימוש".

הבה נניח שהיקף המכירות בעסקאות הליסינג אכן יצטמצם מאוד. המצב החדש, שבו עיקר שוק המכוניות החדשות חוזר לידיים פרטיות, יהווה שינוי משמעותי בתחומים רבים.

בטיחות ותחזוקה
אחד הוויכוחים המרים בהתלבטות אם ראוי לעודד את עסקאות הליסינג אם לאו הוא נושא בטיחות המכוניות הצמודות. תומכי הליסינג מצהירים שללא העסקאות הללו מהנדסי ההייטק הצעירים לא יוכלו להרשות לעצמם לקנות מכונית חדשה, ומכונית חדשה בטיחותית יותר מישנה.

מתנגדי הליסינג מצדם משיבים שמכוניות הליסינג מגיעות עם מפרט הבטיחות הבסיסי ביותר האפשרי. כך גרסת הליסינג של מאזדה3 (אקטיב) מגיעה עם שתי כריות אוויר בלבד וחלק מדגמי יונדאי גטס מגיעים עם כרית אוויר אחת בלבד. יצוין שכיום זמינות בשוק לא מעט מכוניות ליסינג בעלות מפרט בטיחותי נרחב, בעיקר כאשר לא ניתן להזמין אותן מהיצרן ללא המפרט. דוגמאות למכוניות-ליסינג מאובזרות היטב ברמה הבטיחותית: קאיה סראטו ורנו מגאן.

נושא נוסף בתחום הבטיחותי הוא תחזוקת המכוניות. מרבית המכוניות כיום זוכות לתחזוקת ליסינג. מהי תחזוקת ליסינג? בחברות הללו אוהבים להדגיש עד כמה חשוב להם שהלקוח יהיה מרוצה ועל כן הן דואגות שהמכוניות יהיו מתוחזקות ברמה הגבוהה ביותר. אולם יבואני הרכב וגם רבים אחרים שמכירים את הנושא מקרוב, מציינים שהמטרה של חברות הליסינג היא לדאוג שהמכוניות ישרדו את תקופת העסקה "ואחרי המבול". אם זה נכון, אזי הרמה הבטיחותית של המשק רק תשתפר עם ההפחתה בהיקף רכישות הליסינג.

נראה שהתמעטות עסקאות הליסינג תביא בסופו של דבר לשיפור במצב הבטיחות במשק הרכב הישראלי, למרות שצעירי הייטק רבים ייאלצו לקנות מכונית וותיקה יותר (מן הסתם מכונית ליסינג לשעבר...). הסיבות לשיפור הן התמעטות הדגמים בעלי מפרט בטיחותי מצומצם, המעבר לתחזוקה פרטית וכן הגידול הצפוי בהיקף רכישת מכוניות חדשות.

תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]ייקור שווי השימוש למכוניות ליסינג***

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד