נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]החגיגה העצובה של לנצ'יה*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]החגיגה העצובה של לנצ'יה***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]החגיגה העצובה של לנצ'יה***
הודעהפורסם: 18 אוקטובר 2006, 22:09 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



לנצ'יה הודיעה כי היא עומדת לחגוג 100 שנים להיווסדה בחודש הבא. סיבה טובה עבור רועי צוקרמן, חובב איטלקיות מכל הסוגים, לחזור אחורה לראשית המאה הקודמת. סיפור בלי סוף טוב?

לנצ'יה. מאז 1906, במחסן קטן בטורינו שהפך לימים מפעל רכב משגשג, מיוצרות מכוניות תחת שמו של נהג מירוצים מחונן, מהנדס במקצועו, וטייס לעת מצוא. באותם ימים בהם חי וינצ'נזו לנצ'יה (1881-1937), להיות הכל מהכל היה קל בהרבה. בלי יותר מדי מגבלות מהירות, ללא חוקים ברורים ובלי תהליכי לימוד ארוכים. רצית לנהוג? קנית מכונית, ונסעת.

בפיאט מבטיחים: לנצי'ה עוד תקום לתחיה
2001 - יבואן לנציה לישראל מסביר מדוע לא יחזור המותג ארצה

לנצ'יה, ספטמבר 2006. יצרנית הרכב האיטלקית מודיעה על כוונתה לחגוג 100 שנים להיווסדה, באמצעות שני אירועים - פסטיבל סרטים איטלקיים, בהם כיכבו ברבות השנים מכוניות המותג, ומפגש מועדון לנצ'יה השנתי.

מי את, לנצ'יה?

וינצ'נזו לנצ'יה החל את דרכו המוטורית המשמעותית בגיל 19, בתור עובד של פיאט, מי שכבר אז היתה יצרנית רכב גדולה ומשמעותית באיטליה. בתחילה עסק בתפקידי תכנון שונים, לאחר מכן כנהג ניסוי במכוניות טרום-ייצור והשתתף במירוצים במכוניות היצרנית

ואז, בשנת 1906, והוא בן 25 בלבד, הקים וינצ'נזו את לנצ'יה יחד עם מהנדס נוסף של פיאט, קלאודיו פויולין. השניים זכו לחיזוק מהרוזן קרלו ביסקארטי די רופיה, חובב רכב שהחזיק באותן שנים במכונית בנץ מפוארת. אגב, ביסקארטי די רופיה הוא העומד גם מאחורי הסמל של לנצ'יה, כפי שאנו מכירים אותו כיום.

למרות התחלה ברגל שמאל - מכונית אב הטיפוס הראשונה עלתה בלהבות בשריפה שפרצה במפעל - וינצ'נזו וקלאודיו לא אמרו נואש. ב-1908 הציגו השניים את המכונית הראשונה שלהם - ה"אלפא" (Alpha), שכמו דגמים אחרים בהיסטוריה של לנצ'יה כונתה על שם אות יוונית. לאלפא היה מנוע ארבעה צילינדרים מתקדם לתקופתו, עם 58 כ"ס

במרוצת השנים הציג לנצ'יה תחת שמו שלל חידושים טכנולוגיים. המהנדס המוכשר היה אחראי בין היתר להתפתחות מנוע ה-V6 והניח את הבסיס למנועי V8 עם מנוע V4 שהציג עוד ב-1922, בדגם הלמבדה. את מנוע ה-V6 הסדרתי הראשון בעולם הציגה לנצ'יה באורליה המשפחתית, בשנת 1950, בהשראת המנוע שפיתח וינצ'נזו לפני מותו.

זמנים מודרניים

אבל השנים שבאו לאחר תור הזהב של העשורים הראשונים לא הטיבו עם לנצ'יה. הכל התחיל עם מותו הפתאומי של וינצ'נזו מהתקף לב, ב-15 בפברואר 1937. המוניטין הטוב של לנצ'יה המשיך גם בלעדיו, אבל עם הזמן החלה לנצ'יה לאבד את הכיוון.

לנצ'יה 037 מקבוצה B של אליפות הראלי. ללנצ'יה מספר הנצחונות הגבוה ביותר בתולדות הראלי, 10 במספר, למרות שאינה משתתפת מזה זמן רב

היצרנית, בית לכמה מיצירות היוקרה האיטלקיות המוערכות והקלאסיות בעולם, התקשתה לשמור על ריווחיות בתעשיית רכב מתקדמת ותחרותית. ואז, ב-1969, רגע לפני פשיטת רגל והיעלמות סופית, הגיע שינוי. לנצ'יה נרכשה על-ידי פיאט, מי שהכשירה למעשה את מייסדיה, והיצרנית ניצלה.

מספר דגמים מרשימים ובלתי נשכחים נולדו אחרי השתלטות פיאט. כמו הפולביה קופה והדלתא אינטגרלה, וגם הצלחה מסוימת של התמה (בת לפרויקט משותף לאלפא 164, סאאב 9000 ופיאט כרומה). לנצ'יה הפגינה יכולת מרשימה מאד באליפות הראלי העולמית, עם מספר האליפויות הגבוה ביותר בתולדות המירוצים (10 פעמים), שיא שלא נשבר עד היום, למרות שלנצ'יה אינה משתתפת במירוצים רשמיים כבר זמן רב.

אלא שבשנים האחרונות נמצאת לנצ'יה שוב בקיפאון, עם היצע דגמים מצומצם ולא משכנע שמסתמך בעיקר על האפסילון הקטנטנה, אנטיתזה למכוניות שהציעה לנצ'יה בראשית ימיה. לנצ'יה נאלצה גם לוותר על שניים מהשווקים החשובים בעולם - ארצות הברית ב-1984 ובריטניה ב-1994, עקב מכירות מדשדשות. לשניהם לא חזרה מאז ועד היום.

חגיגה עצובה

בלנצ'יה אמנם מעוניינים לחגוג בספטמבר 100 שנה להיווסדם, אבל ספק אם וינצ'נזו וקלאודיו היו מאושרים לגלות לאן התגלגלה היצרנית שהקימו. התקווה האחרונה של לנצ'יה, רגע לפני שפיאט מחליטה לסגור אותה סופית כמו יצרניות אחרות שבלעה בעבר, היא שורה של דגמים המתוכננים לעתיד הקרוב. בהם דלתא כל-חדשה על בסיס פיאט בראבו-אלפא 149.

הצלחה שלהם, היא הערובה האחרונה שלנצ'יה תצליח לשרוד, ולא תיקבר לצד מייסדה, שנח את שנתו האחרונה בפובלו, איטליה.

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 9 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]החגיגה העצובה של לנצ'יה***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד